Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: syczenie  (Przeczytany 1182 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
syczenie
« dnia: Maj 06, 2012, 17:19:27 »
Ostatnio grzebałem w przekładni kierowniczej (dirass)-wymieniałem krzyżak i mieszek.Od tej pory okropnie mi syczy.I to niezależnie czy kręcę kierownicą czy nie.Syczy w okolicach konżektora.Co mogłem zepsuć?
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: syczenie
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 25, 2012, 09:09:13 »
Syczy też przy jeździe na wprost?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: syczenie
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 29, 2012, 14:27:40 »
Tak. Jedynie jak minimalnie ruszę kierownicą w którąkolwiek stronę i przetrzymam  to na moment przestaje
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: syczenie
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2012, 09:33:25 »
Czy do wymiany krzyżaka demontowałeś może głowiczkę z przekładni i/lub rozłączałeś przewody hydrauliczne?
Dla zablokowanej w obudowie listwy przekładni (np. koła do jazdy na wprost) ślimak ma kilka możliwych położeń, z których tylko jedno jest optymalne: otwory dla lhm w ślimaku znajdują się na przeciw otworów w korpusie. Zrobione jest to tak pewnie dlatego, aby lhm z możliwie z najmniejszymi oporami "cyrkulował" pomiędzy pompą, a zbiorniczkiem.
W praktyce bardzo trudno jest trafić dokładnie w optymalne (fabryczne) położenie ślimaka nie poruszając listwy, jeżeli przekładnia nie jest wybudowana z auta...

Robiłem to kilka razy; na pewno nie zawsze udawało mi się idealnie "trafić w punkt" ale zjawiska głośnego syczenia jednak nie obserwowałem...

Na przyłączu zasilania głowiczki (wewnątrz otworu) znajduje sie zaworek zwrotny. Może uległ on jakiemuś uszkodzeniu i mocno "krawędziuje" przepływ lhm lub jego grzybek tak intensywnie drży, że powoduje takie efekty akustyczne...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: syczenie
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2012, 19:06:18 »
Całkiem możliwe.Przyznam się bez bicia że chyba przedobrzyłem z .......modyfikacją.Wywaliłem całkiem ten przegub gumowy i skręciłem bezpośrednio na sztywno tak jak jest w diravi.Chyba to jest powodem.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów