Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ( Mk I )Wymiana łącznika stabilizatora i klamki wewnętrznej - kwestia techniczna.  (Przeczytany 1147 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Langnerowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C 5 Mk I 2.2 HDI
  • Miejscowość: Włocławek
Witam Koledzy,
dopadło mnie nieszczęście z gatunku TTTM - czyli klamka wewnętrzna kierowcy - czy ściągając tapicerkę z drzwi muszę na coś szczególnie uważać? Czy dam radę wymienić to samemu czy oddawać do warsztatu?
Drugie pytanie związane jest z łącznikiem stabilizatora, ponieważ chcę to zlecić zaprzyjaźnionemu mechanikowi a nie serwisowi chciałbym się dowiedzieć czy podczas wymiany łącznika muszę unieść nadwozie tak jak do wymiany koła.
Z góry dziękuję, T.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Ad klamka: wg mnie nie ma potrzeby aby na coś uważać w sposób szczególny. Moim zdaniem jeżeli jestem skoncentrowany na tej robocie to bez problemu dam sobie z nią radę. Oczywiście naturalne jest, że jak przy każdej pracy należy uważać, żeby czegoś nie połamać, uszkodzić albo nie pobrudzić tapicerki - norma :)
Ad łącznik: jeżeli na kanale bez odrywania kół od podłoża ( o ile jest to możliwe), to moim zdaniem nie ma potrzeby podnosić auta, jeżeli na podnośniku (nie polecam) czyli na kobyłkach - auto wypada podnieść jak do wymiany koła.
Może jeszcze dodam, że ja bym tak zrobił przy moim aucie :)
Pozdrawiam.

Offline Tomasz Langnerowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C 5 Mk I 2.2 HDI
  • Miejscowość: Włocławek
THX :-)

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Wymiana łącznika to 20min na strone z zegarkiem w ręku ze zdjęciem i zakręceniem koła.

Podnosisz furmankę na max. zdejmujesz koło, odkręcasz 2 śruby nie pamiętam jakie chyba 19 albo 17. Podważasz łomem/patykiem/deską/nogą/ręką stabilizator o podłużnicę tak żeby zluzować chociaż jeden zaczep/gwint łącznika. Wyjmujesz, zakładasz nowy, zakręcasz, zakładasz koło.

Łączny koszt 60zł + jakieś 3zł na piwo. I taka robota wystarcza na jakieś przynajmniej 20tys. przebiegu ;)

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Mówisz 3 zł na piwo tu sie nie zgodze min 6 (na strone)
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Racja Bartek, ale z tym na stronę bym się wstrzymał, bo z drugiej strony mógłbyś zasnąć przy dokręcaniu koła :P

Offline Tomasz Langnerowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C 5 Mk I 2.2 HDI
  • Miejscowość: Włocławek
Qrcze - za piwko by było zrobione ale mechanicy ze Śląska, jakieś 400 km ode mnie :D.
Dla zainteresowanych demontażem tapicerki drzwi kierowcy:
http://www.youtube.com/watch?v=Vsyr1fDmsVc

Klamka wymieniona na first orginal Tajwan copy - ok.20 min. teraz czas na łącznik.