Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?  (Przeczytany 22832 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawel moc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: PICASSO 2.0 HDI
demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« dnia: Maj 24, 2012, 09:07:01 »
witam jak się wziąć za wymianę kostki stacyjki?
czy ktoś może opisać bo nigdzie nie znalazłem

Offline Grzegorz Żebrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Skąd: .
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 8V 95 KM Pb '05
  • Miejscowość: .
Re: demontaż kostki stacyjki-jak?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 24, 2012, 11:16:18 »
Może ten opis coś Ci pomoże.

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: demontaż kostki stacyjki-jak?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 25, 2012, 23:12:13 »
Cytuj

pawel moc napisał:
witam jak się wziąć za wymianę kostki stacyjki?
czy ktoś może opisać bo nigdzie nie znalazłem


na kostce nasz 2 zatrzaski jak je podwazysz to...
ćprrrrrrrrrrrrr i masz w kawałkach
ale jak dobrze i szybko patrzyłeś to składasz po kolei jak rozpadało się i masz złożone

nie martw się wszystko pasuje do siebie i da się poskładać

Offline pawel moc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: PICASSO 2.0 HDI
Re: demontaż kostki stacyjki-jak?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 26, 2012, 14:19:55 »
dzięki z demontażem poradziłem sobie 10 minut wymieniona ale nic to nie dało dalej nawiew nie działa podpiołem na krótko jak na zdjęciu przy odpalonym silniku i wszystko zadziałało
czyżby nowa kostka tez była uszkodzona?

Offline pawel moc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: PICASSO 2.0 HDI
Re: demontaż kostki stacyjki-jak?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 28, 2012, 12:11:53 »
nie będę tworzył nowego tematu napisze w tym bo w sumie tez chodzi o kostkę a mianowicie o podpięcie przekaźnika jak opisane tutaj  http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=409

tylko nie wiem które wyjście wpiąć w masę a które w zółty i czerwony kabel,  nie chce czegoś spalić

Offline Arkadiusz Mizerski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic II 2,0i automat 2007
  • Zainteresowania: kolej, fotografia, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 28, 2012, 20:56:14 »
Widzę, że mój opis jest przydatny. :)

A prosto o przekaźniku:

85 i 86 to zasilanie cewki, obojętnie który + a który -, czyli w moim schemacie przewody idące do "kwadracika z przekątną".

Pozostałe, czyli 30 i 87 to styk zwierany w momencie przepływu prądu przez cewkę i też obojętny kierunek podłączenia.

Chyba reszta mojego schematu jest zrozumiała. :)
Pozdrawiam
ArekMiz
http://arekmiz.friko.pl/Auto.htm
do 04.2007 Daewoo Matiz Style (2000)
06.2007-03.2013 Citroen Xsara Picasso 1,8i (2002) + PG STAG-300
od 03.2013 Renault Scenic II 2,0i automat

Offline Kacper Cebulski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XP 1.8i
  • Miejscowość: Warszawa
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 17, 2012, 14:22:37 »
Witam. Mam dokładnie taki sam problem wczoraj wsyiadła mi dmuchawa mam climatronica nie załącza się sprężarka od klimy czyli 0 reakcji na polecenia panelu. Po uruchomieniu motoru wywala mi bezpiecznik f29 pod maską i nie wiem od czego to bezpiecznik. Dodatkowo jakie przewody Kolega zwarł, żeby sprawdzić czy działa bo u mnie puszka wygląda troszkę inaczej.

Offline pawel moc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: PICASSO 2.0 HDI
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 20, 2012, 12:08:35 »
zwarłem te co na obrazku to są kable idące ze stacyjki

ja kostkę kupiłem zamiennik za 35zł plus przesyłka (nowa) wcześniej kupiłem dwie na autozłomie i nie działały


f29 (40A) pod maską to pompa powietrza

Offline Adam Werk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Berlin / Toruń
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,8 Kat
  • Miejscowość: Berlin / Toruń
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 26, 2012, 20:21:02 »
Hejka wszystkim.

Właśnie wróciłem z garażu.
Zakup kostki 35zł  + przesyłka 20 zł
Przekaźnik 40/30 A 12V - 6,5 zł
podstawka do przekaźnika - 6,5 zł

do tego troszkę cyny, kalafonii, lutownica.
Czas pracy na wlutowanie przekaźnika, 25 minut ( w tym jedna fajeczka)

Założenie kostki, 25 minut.
w sumie 50 minut i sprawa załatwiona.
Wszystko działa i jest super.
Forum pozwoliło mi zaoszczędzić około 500 zł ( tyle chcieli w ASO za kostkę + wymiana)
DZIĘKUJĘ
Xsara Picasso 1,8 Kat
Gościnnie w Toruniu

Offline Arkadiusz Mizerski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic II 2,0i automat 2007
  • Zainteresowania: kolej, fotografia, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 03, 2012, 20:22:07 »
Cytuj

Wszystko działa i jest super.
Forum pozwoliło mi zaoszczędzić około 500 zł ( tyle chcieli w ASO za kostkę + wymiana)
DZIĘKUJĘ


Czujemy się docenieni. :) :) W końcu po to jest nasze forum. :)
Pozdrawiam
ArekMiz
http://arekmiz.friko.pl/Auto.htm
do 04.2007 Daewoo Matiz Style (2000)
06.2007-03.2013 Citroen Xsara Picasso 1,8i (2002) + PG STAG-300
od 03.2013 Renault Scenic II 2,0i automat

Offline Adam Werk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Berlin / Toruń
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,8 Kat
  • Miejscowość: Berlin / Toruń
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 17, 2013, 19:30:36 »
Odgrzewam troszkę temat.

BARDZO WAŻNE!
Proszę o info, wszystkich (lub nawet jedną osobę) którzy zamontowali u siebie przekaźnik.
Czy podczas jego działania nagrzewa się?
Zdaję sobie sprawę, że płynie przez niego duży prąd. Przekaźnik 30/40A z podstawką uległ Stopieniu. ( myślałem że mi się auto zapaliło zadyma była straszna). Teraz wmontowałem przekaźnik bez podstawki, grzeje się również bardzo mocno.
Przy ustawieniu gdy dmuchawa daje tak mniej więcej na II biegu da się jeszcze ręką złapać za przekaźnik. Przy dmuchawie na MAX po około 30 sekundach przekaźnik jest Bardzo gorący.
Sprawdźcie proszę u siebie, nie wiem czy to wynik jakiegoś zwarcia czy to raczej norma. Może muszę wykombinować lepsze połączenie zamiast standardowych konektorów.
Xsara Picasso 1,8 Kat
Gościnnie w Toruniu

Offline Pawel Dienwebel

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Poznan
  • Posiadany samochód: Bylo: Picasso 1.8 Exclusive/2003 (LPG Sequent24 BRC)<BR> Toyota Sienna 2007
  • Miejscowość: Poznan
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 17, 2013, 21:41:32 »
Myślę, ze winny jest ten przekaźnik - a grzeje się bo ma kiepskie styki. Użyj takiego 70A.
No chyba, że coś źle polutowałeś - przy takich prądach nie ma zmiłuj się, każdy kiepski lut, będzie na nim wydzielać się ciepło.

Offline Adam Werk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Berlin / Toruń
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,8 Kat
  • Miejscowość: Berlin / Toruń
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 23, 2013, 18:32:16 »
hmm.
sprawdziłem, (czyt polutowałem ponownie) i temat dalej istnieje.

Przekaźnik mam 60/70A, więc raczej powinien być odpowiedni.
Sam przekaźnik robi się ciepły ale do zniesienia.
Najbardziej niepokoi mnie nagrzewanie się wtyków przy samym przekaźniku.
powierzchnia styku wtyczek nie jest zbyt wielka. Kiedyś wtyczki miały takie jeszcze blaszki do zwiększenia powierzchni styku, teraz tego nie ma.
Zastanawiam się czy nie wrócić do "fabrycznego" rozwiązania.
Mam w bagażniku dwie kostki tylko te rozkręcanie....
podpowiedzcie, warto???
kostki z allegro wytrzymują jakieś 6 miechów. Przekaźnik wytrzymał trochę ponad rok. Różnica w awarii:
Kostka - po prostu przestała działać dmuchawa.
Przekaźnik -  duża ilość dymu, stopiona izolacja kabli, groźba pożaru...
No i właśnie chyba sobie odpowiedziałem :)
Xsara Picasso 1,8 Kat
Gościnnie w Toruniu

Offline Grzegorz Pyteraf

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Korczyna
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2000 r.
  • Miejscowość: Korczyna
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 24, 2013, 07:39:11 »
Wklej jakieś zdjęcia przekaźnika bo trudno uwierzyć w to co piszesz. Identyczne wtyki są w grzałkach pralek czy piekarników i wytrzymują lata, a tam przenoszona moc jest dużo większa, bo ok. 2kW.
Ostatecznie możesz przylutować przewody do styku przekaźnika, wtedy na pewno nie będą grzały.

Offline Maciej Jaroszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2003 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Neevor
  • Miejscowość: Warszawa
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 24, 2013, 18:26:00 »
Witam,

Schemat załączony jest podejrzewam bardzo przydatny ale niestety nie w moim przypadku. U mnie mianowicie brakuje tego jednego czerwonego kabelka który trzeba przeciąć i wstawic w niego przekaźnik. Przerabialiście już coś takiego albo może france przerobili ten problem i od 2003 on już nie występuje

Offline Pawel Dienwebel

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Poznan
  • Posiadany samochód: Bylo: Picasso 1.8 Exclusive/2003 (LPG Sequent24 BRC)<BR> Toyota Sienna 2007
  • Miejscowość: Poznan
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 25, 2013, 10:29:21 »
Cytuj

Grzegorz Pyteraf napisał:
Wklej jakieś zdjęcia przekaźnika bo trudno uwierzyć w to co piszesz. Identyczne wtyki są w grzałkach pralek czy piekarników i wytrzymują lata, a tam przenoszona moc jest dużo większa, bo ok. 2kW.
Ostatecznie możesz przylutować przewody do styku przekaźnika, wtedy na pewno nie będą grzały.


Dobrze tylko policz sobie jaki prąd płynie przy U=230V i P=2kW
Nawet nie 9A - prawda ?
Kiedy prąd płynie 20...30A to nawet głupie 0.1Oma na stykach zgodnie ze wzorem P=I*I*R daje 40W (przy 20A) co zamienia się w ciepło.

Tak jak mowie lepiej użyć przekaźnika 70A. Te przekaźniki 40/30 A naprawdę nie są przystosowane do pracy ciągłej 20/30A

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 25, 2013, 12:20:44 »
Jak pisał Adam - prawdopodobnie ciepło się wydziela na wsuwkach . Sam przekaźnik 60A jest OK. Prąd na dmuchawę jest na pewno nie większy niż 40 A a więc trzeba zapewnić dobre połączenie na stykach. Rada - jak pisał Paweł - przylutuj kabelki do styków i zobacz czy pomogło - zawsze możesz odlutować i połączyć po staremu,.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 26, 2013, 10:04:59 »
Cytuj

Adam Werk napisał:
hmm.
sprawdziłem, (czyt polutowałem ponownie) i temat dalej istnieje.

Przekaźnik mam 60/70A, więc raczej powinien być odpowiedni.
Sam przekaźnik robi się ciepły ale do zniesienia.
Najbardziej niepokoi mnie nagrzewanie się wtyków przy samym przekaźniku.
powierzchnia styku wtyczek nie jest zbyt wielka. Kiedyś wtyczki miały takie jeszcze blaszki do zwiększenia powierzchni styku, teraz tego nie ma.
Zastanawiam się czy nie wrócić do "fabrycznego" rozwiązania.
Mam w bagażniku dwie kostki tylko te rozkręcanie....
podpowiedzcie, warto???
kostki z allegro wytrzymują jakieś 6 miechów. Przekaźnik wytrzymał trochę ponad rok. Różnica w awarii:
Kostka - po prostu przestała działać dmuchawa.
Przekaźnik -  duża ilość dymu, stopiona izolacja kabli, groźba pożaru...
No i właśnie chyba sobie odpowiedziałem :)

Banalne pytanie-jaki przekrój przewodu użyłeś do połączenia z masą oraz do połączenia z żółtym przewodem?

Offline Adam Werk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Berlin / Toruń
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,8 Kat
  • Miejscowość: Berlin / Toruń
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 27, 2013, 13:37:43 »
Pytanie może i jest banalne, ale akurat w moim przypadku nie ma powiązania :)
Przewody są o przekroju 2,5 i wcale nie robią się ciepłe.
Problem tkwi we wtyczkach, lub jak już wspomniano, w połączeniu wtyczek z przewodami, ja stawiam jeszcze na połączenie wtyczek z przekaźnikiem.

cóż, nie pozostaje nic innego, jak wszystko rozebrać i polutować na stałe.
wtedy okaże się co faktycznie jest problemem
Dzięki za porady
Xsara Picasso 1,8 Kat
Gościnnie w Toruniu

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Re: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 02, 2013, 13:58:10 »
Cytuj

Adam Werk napisał:
Pytanie może i jest banalne, ale akurat w moim przypadku nie ma powiązania :)
Przewody są o przekroju 2,5 i wcale nie robią się ciepłe.
Problem tkwi we wtyczkach, lub jak już wspomniano, w połączeniu wtyczek z przewodami, ja stawiam jeszcze na połączenie wtyczek z przekaźnikiem.

cóż, nie pozostaje nic innego, jak wszystko rozebrać i polutować na stałe.
wtedy okaże się co faktycznie jest problemem
Dzięki za porady

 Spróbuj na masę dać przewód o większym przekroju.

Offline Piotr Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 115KM 2002r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 08, 2015, 09:38:37 »
Witam.Właśnie mam do wymiany kostkę stacyjki,lecz w sklepie nie mogę jej dostać-po prostu nie mają.Proszę o poradę gdzie i jaką kostkę kupić,aby nie była to chińszczyzna.Oczywiście serwis odpada,za drogo mają.Pozdrawiam

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 08, 2015, 10:39:10 »
Ja zeszłej zimy, albo dwa lata temu kupiłem dokładnie tą- u tego sprzedawcy.
http://allegro.pl/citroen-xsara-picasso-1999-kostka-stacyjki-nowa-i5051494241.html
Działa i ma się dobrze.
Rozwiązanie lepsze jak kombinacje z przekaźnikami, szczególnie przy tej cenie.
CO do wykonania. Sama kostka wydaje się być ok. Przewody mają mały przekrój ( wydaje mi się , że 2,5mm^2 oryginalne miały minimum 4-6 mm^@ ) i ich długość wystarcza na styk. W niebieskiej wtyczce musiałem także obciąć jeden z dzyndzli, bo za cholerkę nie mogłem wpiąć w oryginalne gniazdo. Po przycięciu nożem- właściwie drapnięciu tego dzyndzla spasowało idealnie.
Nie namawiam usilnie do zakupu tak taniej, ale u mnie działa. Co ważne już kilka rzeczy kupiłem u tego sprzedawcy i zawsze przesyłki są prawie natychmiast u mnie.

Offline Piotr Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 115KM 2002r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 08, 2015, 18:26:06 »
Ok.Dzięki jak tak mówisz to jutro zamawiam,właśnie chodziło mi o coś sprawdzonego.Pozdrawiam.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 13, 2015, 09:33:56 »
Piotrze i jakieś postępy?

Offline Piotr Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 115KM 2002r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 13, 2015, 23:40:35 »
Wczoraj dopiero kurier mi dostarczył kostkę stacyjki.Jutro z rana biorę się za wymianę tej kostki,i dam znać czy działa ona poprawnie.