Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?  (Przeczytany 22830 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 115KM 2002r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 14, 2015, 21:20:38 »
Kostkę wymieniłem,wszystko działa,ale co do tego sprzedającego,to już u niego nic nie kupię.Trzy przewody idące do niebieskiej kostki,były za krótkie o jakieś około 4 cm.Musiałem z powrotem złożyć starą kostkę,i jechać kupić przewód,i złączki do zakuwania,i jeszcze raz robić tę samą robotę.Pozdrawiam.

Offline Grzegorz Ozga

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Brzeźnica
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso
  • Miejscowość: Brzeźnica
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 19, 2015, 10:08:55 »
Witam u mnie pojawił się tez problem z dmuchawą (klimatronic 1,6 HDI). Dmuchawa nie załącza się i tez będę próbował założyć kostkę kupioną jak kolega powyżej. Potem kolej na przekaźnik tylko nie mogę wyszukać na forum schematu jak co to proszę o pomoc. Ostatnio mnie XP prześladuje, nie miał mocy ale sie uporałem wymiana EGR, pompy i jeden wtrysk opisze to na odpowiednim temacie
 pozdrawiam

Offline Grzegorz Ozga

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Brzeźnica
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso
  • Miejscowość: Brzeźnica
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 19, 2015, 13:34:31 »
Po 2 h nawiew działa zatarty wentylator

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 01, 2017, 08:52:36 »
Witam,
Jestem nowy na tym forum ale mam stary/stały temat do odświeżenia.
Wszystko już wiem, mam instrukcję wymiany kostki ale szukam schematu/instrukcji montażu przekaźnika niestety powyższe linki już nie działają - mogę prosić o aktualne :)  ??


edit:


ok znalazłem, trochę okrężną drogą ale udało się :)  znalazłem dojście do nieaktywnego linka :)

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2017, 20:05:42 wysłana przez Andrzej Biernat »

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 04, 2017, 06:12:05 »
Tutaj to znalazłem http://arekmiz.friko.pl/Auto1-stacyjka.htm jak przygotuję wiązkę z przekaźnikiem zrobię fotkę jak to wygląda przed zamontowaniem


a sama operacja wymiany kostki jest tutaj dobrze pokazana - https://www.youtube.com/watch?v=RGRywl0nFEU
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2017, 06:07:15 wysłana przez Andrzej Biernat »

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 04, 2017, 16:15:50 »

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 05, 2017, 06:07:57 »
mój link też był OK ale na końcu wkradł się myślnik :) - poprawiłem :)


edit:


No i wszystko gra i buczy :)
Wiązka okazała się jak w wielu opisywanych przypadkach, za krótka (potrójna kostka) ale po małej modyfikacji - fragment starej wiązki i lutownica :) - i zamontowaniu przekaźnika, dmuchawa żyje :)
Nie wstawiam obiecanej fotki bo nie zrobiłem jej, kończyłem całą operację już przy latarce - nie miałem czasu a i telefonu nie zabrałem do auta.
Całość wygląda  mniej więcej tak na załączonym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=8gEg6ikN9qs




Taka uwaga dla następnych zainteresowanych wstawieniem przekaźnika - do przeniesienia prądu 40A  i masy trzeba użyć kabli 6mm2
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2017, 09:46:21 wysłana przez Andrzej Biernat »

Offline Mariusz Makuch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1,8i 2005
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 29, 2017, 18:40:56 »
Witam,
podpinam się pod wątek gdyż mam problem z kostką stacyjki. Zakupiłem na Allegro wiązkę z trzema kostkami 3+2+1. Jak zacząłem rozbierać w swoim autku okazało się, że wiązka ma dwie kostki 3+2, kable są dłuższe a kostka 2 pin ma inny wygląd niż ta w zakupionej. Zacząłem szperać w internecie i tam pojawiają się takie wiązki z 2 kostkami ale do Peugota 206. Czy ktoś wie czy to te same kostki stacyjki?
Pozdrawiam.

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 01, 2018, 13:47:02 »
Z tego co wiem to wersje poliftowe maja naprawiony problem z wypalającą się kostką stacyjki który powodowało zasilanie dmuchawy - być może ta wiązka 3+2 jest własnie tym rozwiązaniem, musiałbyś szukać wiązki z wersji poliftowej, czy pasuje z Peugeota - nie mam pojęcia ale biorąc pod uwagę że to ta sama grupa to powinny być zamienne


Offline Mariusz Makuch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1,8i 2005
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 02, 2018, 20:22:17 »
Dziękuję za info  :) , już myślałem, że problem z dmuchawą rozwiązany a tu dalej trzeba szukać.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 02, 2018, 20:38:18 »
Może spaliły się tranzystory w rezystorze dmuchawy?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur Drezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: Citroem Xara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 03, 2018, 19:58:07 »
Witam..
Moze mi ktos podpowie,czy zakładając przekaźnik do uszkodzonej kostki bedzie wszystko dzialalo..??
Pozdrawiam

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 03, 2018, 21:02:20 »
Jeśli jest całkowicie wypalona, to nie.
Ale w 90% taka przeróbka "ożywia" dmuchawę.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur Drezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: Citroem Xara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 04, 2018, 09:49:13 »
Dziękuję za odpowiedź.
A czy mozna ,bez rozbierania kostki sprawdzic ,czy nada sie pod montaz przekaznika..?? pomiar miernikiem,jest mozliwy.?? Jeszcze wazna sprawa,ktory sposob montazu kostki jest lepszy,za pomoca wsuwek,czy lutowanie kabli do przekaźnika..Bo wsuwki, sa o niebo wygodniejsze,jesli chodzi o montaz,demontaż.
Pozdrawiam

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 04, 2018, 10:29:11 »
Ja mam zastosowane wsuwki, oczywiście zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi.
Żadnych sensacji nie mam.
Co do samego przekaźnika - polecam kupić min. 40A, popularne przekaźniki 30A/40A z tego co znalazłem na forach, potrafią się grzać na wsuwkach.

Offline Artur Drezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: Citroem Xara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 04, 2018, 12:24:36 »
Dziękuję za odpowiedź..
Pozdrawiam.

Offline Artur Drezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: Citroem Xara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 04, 2018, 15:41:33 »

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 04, 2018, 15:50:13 »
Parametrami pasuje.
W aukcji pisze (o ile masz z tej), że mogą mieć różne logo.
To wskazuje na produkt azjatycki. Za kilkanaście złotych
kupisz w sklepie moto polskiego producenta.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur Drezner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: Citroem Xara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 04, 2018, 17:25:43 »
Co prawda mam bardzo podobny,ale kupiony w sklepie elektronicznym cena 9zl.. zobaczymy.
Dziękuję za odpowiedź..
Pozdrawiam..

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 857
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Hultaj I30CW, Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Pug 407 SW 2.0 PB+LPG,Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
  • Miejscowość: Zagramanica...
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 04, 2018, 20:01:32 »
Lutowanie ma dwa plusy w porównaniu z wsuwkami.
1. Jeśli wykonasz to dobrze, to występują mniejsze opory przepływu prądu. Każda wsuwkami, czy inny element na drodze prądu, to dodatkowe opory.
2. Lutowanie zapobiega oksydacji ( nie wiem czy tak się to prawidłowo pisze ), czyli utlenianiu się przewodów ( tzw. sniedzeniu)
DART

Wir sind zusammen groß
Wir sind zusammen alt
Komm lass 'n bisschen noch zusammen bleiben
Nehmt die Flossen hoch
Und die Tassen auch
Wir feiern heute bis zum Morgengrauen
Denn nur zusammen, ist man nicht allein
Komm lass uns alles miteinander teilen

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: demontaż kostki stacyjki plus przekaznik - jak?
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 05, 2018, 05:54:39 »
Jak jest dobrze przygotowana wsuwka i zabezpieczona koszulką termokurczliwą to nic się nie będzie działo.
Dodatkowo ewentualna wymiana samego przekaźnika nie jest kłopotliwa.


Nie mam uwag do samego lutowania, jest to najlepsze rozwiązanie- nie neguję tego - ale w takim wypadku wskazane by było przelutowanie wszystkich podłączeń elektrycznych w samochodzie - nie tędy droga :) - a samo utlenianie na stykach - jeśli zakładamy nową wsuwkę na nowym przekaźniku - które połączenia się prędzej utlenią te nowe czy któreś z pozostałych w nastoletnim samochodzie - moim zdaniem szkoda zachodu.
Ważniejsze jest dobre połączenie kabelka obejścia zasilaniu dmuchawy z wiązką.