Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Światla dzienne  (Przeczytany 23335 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #75 dnia: Kwiecień 28, 2019, 20:00:02 »
Dlatego, może to głupie, ale osobiście wyłaczyłem dzienne z poziomu kompa i załączam normalnie mijania. Nawet jak mi się spali raz na pół roku, to koszt żarówki np. Osram Original to 9 zł i wymiana obu 30 sek. Gdybym miał się tak pierdzielić z tymi do jazdy dziennej jak tu ludzie piszą, że godzina grzebania, jakieś dorobione specjalne nasadki, ręce pozdzierane i koszt samej żarówki ok. 55zł, to by mnie coś trafiło :D  Ten koszt jeszcze powiedzmy do przełknięcia, bo chyba często się nie przepalają, ale ta wymiana. Też bym wolał ustawić sobie przełącznik świateł na Auto i zapomnieć o jakimkolwiek właczaniu/wyłaczaniu podczas jazdy czy postoju.


A powiedzcie, czy od strony kanału nie ma lepszego dojścia?

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #76 dnia: Kwiecień 28, 2019, 20:22:13 »
Cytuj
To jak to jest sa w koncu jakies rozsadne zamienniki tych hp24w? Czy lepiej wsadzic taka jak fabryka dala? Gdzies czytalem ze wsadzaja zwykle halogenowe g4?
Nie ma homologowanych zamienników. Zwykłe halogenowe g4 też możesz zamontować. Tylko ten zabieg nie ma sensu. Żarówka nie jest przystosowana do pracy przy "wstrząsach" i długo nie posłuży. Wszystkie Led dają znikomą ilość światła również mają kiepską trwałość. Codziennie mijam się z lokalnym tunerem, który zamontował Ledy w miejsce HP24W. Kilka dni jeździł dumnie z dwoma LED, po kilku dniach świeciła już tylko jedna strona. Teraz jeździ bez dziennych, choć pewnie jest przekonany że je ma... :D
Z wyminą żarówek trochę schodzi, zwłaszcza w wersji z xenonami. Ja raz skusiłem się i zamontowałem żarówkę osram - coś takiego:  https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241  Barwa, intensywność - praktycznie nie do odróżnienia. Co z tego jak świeciła 6 miesięcy...

No ja akurat nie mam ksenonow i hydrauliki tez nie ;)

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #77 dnia: Kwiecień 28, 2019, 20:24:53 »
Cytuj
To jak to jest sa w koncu jakies rozsadne zamienniki tych hp24w? Czy lepiej wsadzic taka jak fabryka dala? Gdzies czytalem ze wsadzaja zwykle halogenowe g4?
Nie ma homologowanych zamienników. Zwykłe halogenowe g4 też możesz zamontować. Tylko ten zabieg nie ma sensu. Żarówka nie jest przystosowana do pracy przy "wstrząsach" i długo nie posłuży. Wszystkie Led dają znikomą ilość światła również mają kiepską trwałość. Codziennie mijam się z lokalnym tunerem, który zamontował Ledy w miejsce HP24W. Kilka dni jeździł dumnie z dwoma LED, po kilku dniach świeciła już tylko jedna strona. Teraz jeździ bez dziennych, choć pewnie jest przekonany że je ma... :D
Z wyminą żarówek trochę schodzi, zwłaszcza w wersji z xenonami. Ja raz skusiłem się i zamontowałem żarówkę osram - coś takiego:  https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241  Barwa, intensywność - praktycznie nie do odróżnienia. Co z tego jak świeciła 6 miesięcy...

No ja akurat nie mam ksenonow i hydrauliki tez nie ;)
No to masz trochę mniej roboty z wymianą. Możesz kupować halogenowe żarówki po 1zl i wymieniać co miesiąc lub 2.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Cytuj
A powiedzcie, czy od strony kanału nie ma lepszego dojścia?
Jak nie masz xenonów to po zdemontowaniu lamp przeciwmgłowych masz dobry dostęp. Przy xenonach od spodu przeszkadzają dysze spryskiwaczy.
Cytuj
Gdybym miał się tak pierdzielić z tymi do jazdy dziennej jak tu ludzie piszą...
Niektórzy lubią mieć wszystko sprawne :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #78 dnia: Kwiecień 28, 2019, 20:27:31 »
Nawet jak mi się spali raz na pół roku, to koszt żarówki np. Osram Original to 9 zł i wymiana obu 30 sek.
Tu nie chodzi o koszt samej żarówki.Jeżdząc na światłach mijania w dzień świeci się całe oświetlenie.Cały przód,cały tył i całe wnętrze.Zarówki sie wymieni.Ale co zrobisz jak padną diody w oświetleniu deski rozdzielczej lub wypalą się odbłyśniki reflektorów?
Chyba lepiej wymienic żarówkę HP24W za 45 pln raz na kilka lat.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #79 dnia: Kwiecień 28, 2019, 20:36:47 »
Cytuj
To jak to jest sa w koncu jakies rozsadne zamienniki tych hp24w? Czy lepiej wsadzic taka jak fabryka dala? Gdzies czytalem ze wsadzaja zwykle halogenowe g4?
Nie ma homologowanych zamienników. Zwykłe halogenowe g4 też możesz zamontować. Tylko ten zabieg nie ma sensu. Żarówka nie jest przystosowana do pracy przy "wstrząsach" i długo nie posłuży. Wszystkie Led dają znikomą ilość światła również mają kiepską trwałość. Codziennie mijam się z lokalnym tunerem, który zamontował Ledy w miejsce HP24W. Kilka dni jeździł dumnie z dwoma LED, po kilku dniach świeciła już tylko jedna strona. Teraz jeździ bez dziennych, choć pewnie jest przekonany że je ma... :D
Z wyminą żarówek trochę schodzi, zwłaszcza w wersji z xenonami. Ja raz skusiłem się i zamontowałem żarówkę osram - coś takiego:  https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241  Barwa, intensywność - praktycznie nie do odróżnienia. Co z tego jak świeciła 6 miesięcy...

No ja akurat nie mam ksenonow i hydrauliki tez nie ;)
No to masz trochę mniej roboty z wymianą. Możesz kupować halogenowe żarówki po 1zl i wymieniać co miesiąc lub 2.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Cytuj
A powiedzcie, czy od strony kanału nie ma lepszego dojścia?
Jak nie masz xenonów to po zdemontowaniu lamp przeciwmgłowych masz dobry dostęp. Przy xenonach od spodu przeszkadzają dysze spryskiwaczy.
Cytuj
Gdybym miał się tak pierdzielić z tymi do jazdy dziennej jak tu ludzie piszą...
Niektórzy lubią mieć wszystko sprawne :)

No nic zamowilem dwie oryginalne i juz:) nie bede kombinowal

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 28, 2019, 22:12:35 »
 
Tomek, jeździłem do tej pory róznymi autami bez typowych świateł drogowych i nigdy nie padło mi oświetlenie deski. Jasne, że lepiej by bylo wymienić taką żarowkę za 45 zł i mieć z głowy, ale pod warunkiem że mozna to wymienić w cywilizowany sposób. Ja ważę ponad 100 kg i małych raczek nie mam ;D  Nie wiem, może wyolbrzymiam sprawe ale czytalem że ludzie kupuja osobne Torxy T40 (taki łamany) bo kluczem nasadkowym się nie dojdzie, jakieś wygięte kombinerki, a i tak podchodzą niekiedy po 3 razy do tematu, wyciąganie akumulatora itd. Dla mnie żarówka powinna być tak umiejscowiona, żebym mógł ją wymienić w każdych warunkach i w jak najkrótszym czasie. A powiedzcie, czy właśnie z poziomu kanału nie ma lepszego dojścia, bez demontażu zderzaka, akumulatora czy jak kolega wyżej wspomniał przeciwmgielnych? Czy ktoś ma patent w jak najprostszy i najszybszy sposób da się dostać do żarówek? Zawsze lepiej dać na flachę mechanikowi za udostępnienie kanału, niż sobie ręce kaleczyć przez godzinę lub więcej.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #81 dnia: Kwiecień 28, 2019, 22:25:01 »
Największym problemem przy wymianie są spryski refl.bo są na tyle długie że nie ma za bardzo pola manewru ewentualnie wymienić na lampy poliftowe no ale to już kosztowna zabawa.

Offline Kamil Halinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C4 II 2011r 1,6 HDI 92KM, Citroen C4 Grand Picasso I 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive
  • Miejscowość: Świdnik
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #82 dnia: Kwiecień 28, 2019, 23:37:12 »
Dlatego, może to głupie, ale osobiście wyłaczyłem dzienne z poziomu kompa i załączam normalnie mijania. Nawet jak mi się spali raz na pół roku, to koszt żarówki np. Osram Original to 9 zł i wymiana obu 30 sek. Gdybym miał się tak pierdzielić z tymi do jazdy dziennej jak tu ludzie piszą, że godzina grzebania, jakieś dorobione specjalne nasadki, ręce pozdzierane i koszt samej żarówki ok. 55zł, to by mnie coś trafiło :D  Ten koszt jeszcze powiedzmy do przełknięcia, bo chyba często się nie przepalają, ale ta wymiana. Też bym wolał ustawić sobie przełącznik świateł na Auto i zapomnieć o jakimkolwiek właczaniu/wyłaczaniu podczas jazdy czy postoju.


A powiedzcie, czy od strony kanału nie ma lepszego dojścia?
Czyli z tego co rozumiem to wyłączyłeś dzienne i teraz jak masz przełącznik na 0 to nie świecą ci żadne światła i musisz włączać mijania ręcznie. To żeby sobie ułatwić, jeśli nie chcesz używać dziennych, to proponuję diagboxem ustawić, żeby mijania włączały się automatycznie po uruchomieniu silnika.
Jest:
-Citroen C4 II (B7) 2011r 1,6 HDI 92KM
-Citroen C4 Grand Picasso I (UA) 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive

Było:
-Citroën C5 I 2002r liftback 2.0 16v LPG   
-Mazda MPV 2004r 2.0 CiTD

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #83 dnia: Kwiecień 29, 2019, 20:43:46 »
Dokładnie tak, czyli po prostu za każdym razem załączam światła jak w aucie które nie posiadają dziennych. A powiedzcie mi, gdzie dokładnie znajdują się te żarówki od dziennych? Dzisiaj podniosłem machę i z latarką probowalem zlokalizowac i nie widzę gdzie one są. Są bezpośrednio poniżej tej zaślepki od świateł mijania, czy może gdzieś z boku ich szukać? Da się je zobaczyć od strony silnika, czy to raczej taka wymiana na macanego? Chyba bez lusterka się nie obędzie.

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #84 dnia: Kwiecień 29, 2019, 21:04:14 »
Dokładnie tak, czyli po prostu za każdym razem załączam światła jak w aucie które nie posiadają dziennych. A powiedzcie mi, gdzie dokładnie znajdują się te żarówki od dziennych? Dzisiaj podniosłem machę i z latarką probowalem zlokalizowac i nie widzę gdzie one są. Są bezpośrednio poniżej tej zaślepki od świateł mijania, czy może gdzieś z boku ich szukać? Da się je zobaczyć od strony silnika, czy to raczej taka wymiana na macanego? Chyba bez lusterka się nie obędzie.
Tak łatwo to nie ma :) Nie zobaczysz ich od strony silnika. Montowane są centralnie od spodu lampy. Wkładając rękę pod nią "wyczujesz" to miejsce. Jak dokładnie przyjrzysz się lampom od przodu, to zobaczysz żarówki, .Zdjęcie znalezione w necie - zaznaczyłem tylko miejsce montażu.Chyba najlepszym rozwiązaniem jest skrócenie klucza typu "L" torx 45. 1/4 obrotu "zwalnia" żarówkę. Ruszasz kluczem ciągnąc do dołu. Jak nie chce wyjść to wkręcasz śrubkę 6 długości około 30mm w gniazdo tox i drzesz do dołu. W ciągu 3 lat zmieniłem 2 strony. Trochę z tym zeszło. Teraz zrobiłbym to zdecydowanie szybciej.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2019, 21:16:04 wysłana przez Adam Szydłowski »

Offline Kamil Halinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C4 II 2011r 1,6 HDI 92KM, Citroen C4 Grand Picasso I 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive
  • Miejscowość: Świdnik
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #85 dnia: Kwiecień 30, 2019, 02:05:04 »
To się citroen nie popisał z dziennymi w tym modelu. W swoim C4 jestem w stanie wymienić obie żarówki w przeciągu minuty, max dwóch. I do tego są to żarówki P21/5w bo są na zmianę z pozycyjnymi. Także żarówka dostępna za grosze i do kupienia wszędzie bo to typowa żarówa dwuwłóknowa jak do świateł stop i pozycyjnych. Także jak czytam to co tu piszecie, to dla mnie czysta abstrakcja w porównaniu do tego, co ja muszę zrobić żeby wymienić :/
Jest:
-Citroen C4 II (B7) 2011r 1,6 HDI 92KM
-Citroen C4 Grand Picasso I (UA) 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive

Było:
-Citroën C5 I 2002r liftback 2.0 16v LPG   
-Mazda MPV 2004r 2.0 CiTD

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #86 dnia: Kwiecień 30, 2019, 06:31:52 »
Dzięki Adaś za naprowadzenie ;)

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #87 dnia: Kwiecień 30, 2019, 07:14:49 »
Cytuj
To jak to jest sa w koncu jakies rozsadne zamienniki tych hp24w? Czy lepiej wsadzic taka jak fabryka dala? Gdzies czytalem ze wsadzaja zwykle halogenowe g4?
Nie ma homologowanych zamienników. Zwykłe halogenowe g4 też możesz zamontować. Tylko ten zabieg nie ma sensu. Żarówka nie jest przystosowana do pracy przy "wstrząsach" i długo nie posłuży. Wszystkie Led dają znikomą ilość światła również mają kiepską trwałość. Codziennie mijam się z lokalnym tunerem, który zamontował Ledy w miejsce HP24W. Kilka dni jeździł dumnie z dwoma LED, po kilku dniach świeciła już tylko jedna strona. Teraz jeździ bez dziennych, choć pewnie jest przekonany że je ma... :D
Z wyminą żarówek trochę schodzi, zwłaszcza w wersji z xenonami. Ja raz skusiłem się i zamontowałem żarówkę osram - coś takiego:  https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241  Barwa, intensywność - praktycznie nie do odróżnienia. Co z tego jak świeciła 6 miesięcy...

No ja akurat nie mam ksenonow i hydrauliki tez nie ;)
No to masz trochę mniej roboty z wymianą. Możesz kupować halogenowe żarówki po 1zl i wymieniać co miesiąc lub 2.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Cytuj
A powiedzcie, czy od strony kanału nie ma lepszego dojścia?
Jak nie masz xenonów to po zdemontowaniu lamp przeciwmgłowych masz dobry dostęp. Przy xenonach od spodu przeszkadzają dysze spryskiwaczy.
Cytuj
Gdybym miał się tak pierdzielić z tymi do jazdy dziennej jak tu ludzie piszą...
Niektórzy lubią mieć wszystko sprawne :)


A jak zdemontowac halogena? Mam spalona dzienna od strony pasazera

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #88 dnia: Kwiecień 30, 2019, 07:32:53 »
Musisz odkręcić czujnik park.i  halegen też ma dwie srubki później wydłubać halogen lekko go czymś podważając.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #89 dnia: Kwiecień 30, 2019, 10:02:58 »
Czujnikow nie mam z przodu. No nic dzis maja przyjsc zarowki to jutro trzeba bedzie z tym powalczyc

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #90 dnia: Kwiecień 30, 2019, 10:10:07 »
Nie demontuj halogenów. Nie jest to takie trudne jak będziesz to robił bez pośpiechu. Ja mam xenon i dałem radę, więc i Ty sobie poradzisz.Podstawa to krótki klucz Torx 45. Nie rób gwałtownych ruchów bo już nie jeden dobrze sobie ręce podrapał (w tym i ja :) ) No i jak żarówka nie chce wyjść to wkręć w nią śrubkę 6mm. Ja dodatkowo przywiązuje sznurek do klucza, żeby gdzieś nie wpadł.
Wszystkie te wskazówki znalazłem na tym forum i się sprawdziły.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #91 dnia: Kwiecień 30, 2019, 10:55:08 »
Są fachowcy którzy po wymianie nowych żarówek zakładają kółeczka od kluczy na nową oprawkę i przy kolejnej wymianie nie ma już takiego problemu z jej wyjęciem.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #92 dnia: Kwiecień 30, 2019, 17:45:54 »
Macie jakieś sprawdzone ledy HP24W? Chodzi mi o takie,które nie generują błędów w BSI.
Dopasuje może do doświetlania zakrętów.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #93 dnia: Kwiecień 30, 2019, 19:20:12 »
Nie demontuj halogenów. Nie jest to takie trudne jak będziesz to robił bez pośpiechu. Ja mam xenon i dałem radę, więc i Ty sobie poradzisz.Podstawa to krótki klucz Torx 45. Nie rób gwałtownych ruchów bo już nie jeden dobrze sobie ręce podrapał (w tym i ja :) ) No i jak żarówka nie chce wyjść to wkręć w nią śrubkę 6mm. Ja dodatkowo przywiązuje sznurek do klucza, żeby gdzieś nie wpadł.
Wszystkie te wskazówki znalazłem na tym forum i się sprawdziły.


A powiedz jeszcze jaka długość tego torxa jest potrzebna? Na aukcjach widzę klucze gdzie ta krótka częśc ma ok. 4 cm. Wystarczy taki czy trzeba coś krótszego? Przyciąć raczej się nie da,więc trzeba kupić coś od razu na wymiar.

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #94 dnia: Kwiecień 30, 2019, 19:36:04 »
Nie demontuj halogenów. Nie jest to takie trudne jak będziesz to robił bez pośpiechu. Ja mam xenon i dałem radę, więc i Ty sobie poradzisz.Podstawa to krótki klucz Torx 45. Nie rób gwałtownych ruchów bo już nie jeden dobrze sobie ręce podrapał (w tym i ja :) ) No i jak żarówka nie chce wyjść to wkręć w nią śrubkę 6mm. Ja dodatkowo przywiązuje sznurek do klucza, żeby gdzieś nie wpadł.
Wszystkie te wskazówki znalazłem na tym forum i się sprawdziły.


A powiedz jeszcze jaka długość tego torxa jest potrzebna? Na aukcjach widzę klucze gdzie ta krótka częśc ma ok. 4 cm. Wystarczy taki czy trzeba coś krótszego? Przyciąć raczej się nie da,więc trzeba kupić coś od razu na wymiar.
Jeżeli nie masz xenonów to wystarczy. Skrócić trzeba ta dłuższą część żeby lepiej manewrować kluczem. Jutro zmierzę swój klucz. Mam go w garażu. Wtedy wyedytuje tego posta.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 01, 2019, 14:44:52 »
Jestem po pierwszej wymianie dzis wiec i ja sie wypowiem. Pierwsza rzecz to taka ze nie ma fizycznej mozliwosci wymienic zarowke przez wyjecie halogena bo nie ma dojscia wogole od tamtej strony(zdjecie) . Akurat ten egzemplarz w ktorym spalila mi sie zarowka nie ma hydrauliki ani ksenonow i mi osobiscie wymiana zajela jakies 4minuty ;) a zarowke odkrecalem srubokretem torx40.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 01, 2019, 14:54:46 »
Ja też nie mam xenonów, ale mam hydro więc pewnie zbiorniczek bedzie trochę kolidował. Torx 40-45 też bym miał ale w zestawie kluczy nasadkowych lub na śrubokręt ale z adapterem, tylko Adam wczesniej wspominał że coś krótszego by się przydało dla sprawniejszej wymiany, więc pewnie osobny klucz typu L trzeba by nabyć.

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 01, 2019, 15:26:24 »
Ja też nie mam xenonów, ale mam hydro więc pewnie zbiorniczek bedzie trochę kolidował. Torx 40-45 też bym miał ale w zestawie kluczy nasadkowych lub na śrubokręt ale z adapterem, tylko Adam wczesniej wspominał że coś krótszego by się przydało dla sprawniejszej wymiany, więc pewnie osobny klucz typu L trzeba by nabyć.
No ja akurat mam xenony i myślę ze przyrząd 6cm to max co tam wejdzie. Ale skoro Jarosław zrobił to śrubokrętem Torx to w aucie bez xenonów jest sporo miejsca :) - osobiście nie widziałem. Torx powinien mieć rozmiar 45 ze względu na to, że wejdzie ciaśniej i łatwiej wyciągnąć żarówkę. U mnie np od strony kierowcy wyszła leciutko, natomiast od strony pasażera musiałem użyć na prawdę dużej siły żeby ją wydrzeć. Nie trzeba nic demontować.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #98 dnia: Kwiecień 04, 2020, 15:35:53 »
Ostatnio troszke powalczylem z dziennymi, bo jedna żarówka padła. Kupiłem u skośnych ledy g4 barwa ciepła, koszt 6.5PLN.
Dla porównania zrobiłem zdjęcie, z jednej strony oryginalna żarówka a z drugiej led. Ciekawe czy ktoś zgadnie, która to led.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: [MkIII] Światla dzienne
« Odpowiedź #99 dnia: Kwiecień 04, 2020, 17:15:02 »
Ostatnio troszke powalczylem z dziennymi, bo jedna żarówka padła. Kupiłem u skośnych ledy g4 barwa ciepła, koszt 6.5PLN.
Dla porównania zrobiłem zdjęcie, z jednej strony oryginalna żarówka a z drugiej led. Ciekawe czy ktoś zgadnie, która to led.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Hehe, dobry weekendowy żart :)
Zrób zdjecje w słoneczny dzień i znajdź takiego co nie znajdzie różnicy.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2020, 18:30:33 wysłana przez Adam Szydłowski »