Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] kodowanie pilota  (Przeczytany 18734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
[MkII] kodowanie pilota
« dnia: Czerwiec 27, 2012, 00:02:52 »
witam. kupiłem nowy kluczyk z czystą elektroniką i po wczytaniu  le..ą samochód odpala, ale nie otwiera, zamyka drzwi  (zaznaczę , ze programowałem pilota tak jak jest napisane w l..i , czyli na zapłonie trzymać 10s na przycisku zamykania) czy ktoś miał taki przypadek i udało mu się to rozkminić?

Offline Wojtek Stelmachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 2.0 Automat (MKII) Exclusive
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2012, 12:24:02 »
nie wydaje mi się, zeby kodowanie pilota do centralnego w PSA było tak łatwe.

Chyba to tego potrzebny będzie kod PIN. Po opłaceniu odpowiedniej daniny otrzymasz go w serwisie :)
Dla adrenaliny - KTM
Dla wygody - Citroen

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2012, 12:45:40 »
Do transpondera potrzebny jest 4-ro cyfrowy kod. W aso na kartce można go dostac teoretycznie za ok. 20PLN, karta kosztuje dużo więcej. Na kaos kiedys był temat gdzie można było dostac kod za free, ale nie wiem czy jeszcze to działa. Odnosnie programowania raz już zaprogramowanego pilota to z tego co wiem jest to niemożliwe, tak że jesli kupiłes używany kluczyk z pilotem to posiadając kod do transpondera możesz zaprogramować immo, ale pilot działać nie będzie (chodzi chyba o częstotliwość, która jest wpisywana do bsi i pilota).

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2012, 13:36:29 »
Cytuj

krzysztof cisowa napisał:
witam. kupiłem nowy kluczyk z czystą elektroniką i po wczytaniu  le..ą samochód odpala, ale nie otwiera, zamyka drzwi  (zaznaczę , ze programowałem pilota tak jak jest napisane w l..i , czyli na zapłonie trzymać 10s na przycisku zamykania) czy ktoś miał taki przypadek i udało mu się to rozkminić?


Kolega pisze, że zakupił nowy, czysty klucz. Skoro dodał klucz w BSI przy użyciu L..i i auto na tym kluczu normalnie odpala to znaczy, że PIN miał i klucz dodał się prawidłowo, "pestka" się zaprogramowała (bez PIN klucz nie przypisał by się do BSI i nie odpalił by tym kluczem auta). Pozostaje zatem kwestia zgrania pilota z autem w celu obsługi zamka. Rzeczywiście czynność ta polega na przekręceniu zapłonu na ON i trzymanie przycisku zamykania auta przez co najmniej 10 sekund. Dodam tutaj, że jedna z moich C5 kiedyś po prostu zgubiła w BSI kluczyk i auto nie chciało się zamykać z pilota. Ponowiłem próbę zgrania pilota z BSI i niestety nic z tego nie wyszło (nie wiem czemu). Autko było przez tydzień zamykane z klucza. Ponowiłem kolejną próbę zgrania klucza i tym razem się udało. Czemu tak wyszło? Nie wiem, może cytrynka poprzednim razem miała zły dzień. Proponuję wydłużyć czas trzymania przycisku z 10 sekund do co najmniej 20-tu ja tak zrobiłem.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2012, 15:24:15 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Cytuj

krzysztof cisowa napisał:
witam. kupiłem nowy kluczyk z czystą elektroniką i po wczytaniu  le..ą samochód odpala, ale nie otwiera, zamyka drzwi  (zaznaczę , ze programowałem pilota tak jak jest napisane w l..i , czyli na zapłonie trzymać 10s na przycisku zamykania) czy ktoś miał taki przypadek i udało mu się to rozkminić?


Kolega pisze, że zakupił nowy, czysty klucz. Skoro dodał klucz w BSI przy użyciu L..i i auto na tym kluczu normalnie odpala to znaczy, że PIN miał i klucz dodał się prawidłowo, "pestka" się zaprogramowała (bez PIN klucz nie przypisał by się do BSI i nie odpalił by tym kluczem auta). Pozostaje zatem kwestia zgrania pilota z autem w celu obsługi zamka. Rzeczywiście czynność ta polega na przekręceniu zapłonu na ON i trzymanie przycisku zamykania auta przez co najmniej 10 sekund. Dodam tutaj, że jedna z moich C5 kiedyś po prostu zgubiła w BSI kluczyk i auto nie chciało się zamykać z pilota. Ponowiłem próbę zgrania pilota z BSI i niestety nic z tego nie wyszło (nie wiem czemu). Autko było przez tydzień zamykane z klucza. Ponowiłem kolejną próbę zgrania klucza i tym razem się udało. Czemu tak wyszło? Nie wiem, może cytrynka poprzednim razem miała zły dzień. Proponuję wydłużyć czas trzymania przycisku z 10 sekund do co najmniej 20-tu ja tak zrobiłem.


tak dokładnie immo jest zakodowane, tylko pilota nie mogę. ps kluczyk z pilotem nówka

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 27, 2012, 20:41:11 »
z tego co wiem jeśli kupujesz nowy kluczyk w aso to pilot jest juz zaprogramowany wg vin do bsi a trzeba tylko zakodować immo w lessi. Jesli nie kupiłeś pilota w aso to może być problem bo nie wiem czy jest możliwość zakodowania pilota jeśli nie był przypisany fabrycznie do konkretnego auta (BSI). Byc może ktoś już to złamał, ale jeszcze o tym nie słyszałem. Takie kodowanie jak piszecie (trzymanie przycisku na pilocie, itp) dotyczy tylko oryginalnych kluczyków, które z jakis powodów się rozprogramowały (wymiana baterii, itp). W ten sposób nie da się zakodować kluczyka, który nie jest oryginalnie przypisany do bsi (np. jest od innego auta).

Offline Mirosław Radło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen DS3 1.6 HDI (DV6DTED, BVM5) '13
  • Zainteresowania: różne jak to u bliźniąt
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 27, 2012, 23:20:02 »
Witam, mam pytanko do założyciela wątku. Gdzie kupowałeś czysty "nowy" kluczyk do C5 i za ile. Ja mam mkI i ciekawy jestem czy do mkII też jest taki sam kluczyk, bo jeśli tak to mógłbym też sobie taki sprawić i doprogramować do swojego autka.
Były : 2x126p ('83, '90), Vectra A ('89), Corsa B ('96), Citroen C5 Exclusive ('02) i C3 Exclusive ('04), Citroen C5 (X7) Tourer AM6 Exclusive '09 obecnie Citroen DS3 1.6 HDI '13 Dla ciekawych - http://www.lexia.fora.pl   ;-)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 28, 2012, 07:55:54 »
Czytając...mamy tu dwa kroki (ja tak rozumuję):
1. przypisanie czip'a immobilajzera do BSI - za pomocą Le.i kolega umożliwił pracę auta z  czipem w nowym kluczu ( a może czip'a należy zapropgramować do auta?) Kolega ma już ten etap za sobą...
2. a co nalezy zrobić z elektroniką pilota zamka centralnego? Czy "nowy"jest on "nieprogramowalny" do auta (jego pamięć, procesor nie podlegają wgraniu) i wystarczy klasyczna zewnetrzna procedura "przytrzymania przycisku zamknij" do poinformowania BSI o nowym kodzie pilota?

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 28, 2012, 22:12:32 »
pilota kupiłem poza aso, tzn na ebay.co.uk za 10 funtów, ale nówka orginał.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 29, 2012, 14:33:58 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:

wystarczy klasyczna zewnetrzna procedura "przytrzymania przycisku zamknij" do poinformowania BSI o nowym kodzie pilota?


Według instrukcji wygląda to trochę inaczej:

1. Wyłącz zapłon i usuń kluczyk ze stacyjki
2. Odczekaj minutę bez naciskania jakiegokolwiek przycisku pilota
3. Umieść kluczyk, który chcesz zsynchonizować i przekręć w pozycję "zapłon+"
4. W ciągu 10 sekund naciśnij i przytrzymaj przez 5 sekund przycisk zamykania
5. wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk
6. Jeśli chcesz wykonać procedurę dla kolejnego klucza powtórz kroki od numeru 3 - w innym przypadku przejdź do punktu 7.
7. Odczekaj 30 sekund, klucz zostaje zsynchronizowany.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Mirosław Radło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen DS3 1.6 HDI (DV6DTED, BVM5) '13
  • Zainteresowania: różne jak to u bliźniąt
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 29, 2012, 22:44:36 »
Tak dla tych co będą zaraz pytać, ta procedura obowiązuje oczywiście podczas kodowania/parowania kluczy przez Lessje, a nie tak o wsadzamy sobie dowolny kluczyk i parujemy.
Były : 2x126p ('83, '90), Vectra A ('89), Corsa B ('96), Citroen C5 Exclusive ('02) i C3 Exclusive ('04), Citroen C5 (X7) Tourer AM6 Exclusive '09 obecnie Citroen DS3 1.6 HDI '13 Dla ciekawych - http://www.lexia.fora.pl   ;-)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2012, 14:32:40 »
Domyślam się... najpierw za pomocą Le.xi "ustawiamy" czip immobilajzera (prawdopodobnie trzeba mieć "czysty" nowy czip), czyli w czystym kluczyku programujemy pamięć czipa.
Drugim krokiem to sparowanie kluczyka z centralnym zamkiem - tu już mamy "gotową i zaprogramowaną" płytkę do współpracy z autem - możemy przyuczyć pilota jeśli jego czip immobilajzera jest do "właściwego" auta. Inaczej "nie mój czip" nie pozwoli przyuczyć "fal" samochodowi. Stąd brak możliwości wykorzystania pilotów np: z allegro bo czip jest zaprogramowany do innego auta, natomiast płytka pilota zamka mogłaby być sparowana.
Jak się mylę to proszę mnie poprawić.....

PS: kto ma nadprogramowe piloty z nie swojego auta niech spróbuje włożyć "swój" klucz do stacyjki a parować "obcy"....

Offline Mirosław Radło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen DS3 1.6 HDI (DV6DTED, BVM5) '13
  • Zainteresowania: różne jak to u bliźniąt
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2012, 18:09:56 »
Chodzi mi o to, że cała procedura kodowania kluczyka odbywa się przy pracy z Lessją, i program prowadzi krok po kroku. Najpierw koduje się immo a potem paruje nadajnik WC klucza z centralnym zamkiem wykonując polecenia programu jak kolega wyżej napisał krok po kroku i żeby ktoś sobie nie myślał że bez interfejsu wsadzi sobie nowy czysty kluczyk do stacyjki przekręci potrzyma wciśnięty guzik i doda mu nowy klucz - to by było za proste i ASO nie brałoby za to takich pieniędzy.
Były : 2x126p ('83, '90), Vectra A ('89), Corsa B ('96), Citroen C5 Exclusive ('02) i C3 Exclusive ('04), Citroen C5 (X7) Tourer AM6 Exclusive '09 obecnie Citroen DS3 1.6 HDI '13 Dla ciekawych - http://www.lexia.fora.pl   ;-)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 01, 2012, 14:52:13 »
Tak, to wszystko da się zrobić pod warunkiem, że mamy oryginalny kluczyk kupiony w ASO :)
Masę ludzi pokupowało te tanie klucze na e-bayu, ale nie słyszałem aby komuś udało się odpalić pilota. Prawdopodobnie fabrycznie wpisywana jest częstotliwość fal radiowych i jeśli nie mamy oryginału do naszego centralnego zamka to to nie zagada, żebyśmy nie wiem jak kodowali :)

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 01, 2012, 16:00:03 »
Cytuj

Mirosław Radło napisał:
Chodzi mi o to, że cała procedura kodowania kluczyka odbywa się przy pracy z Lessją, i program prowadzi krok po kroku. Najpierw koduje się immo a potem paruje nadajnik WC klucza z centralnym zamkiem wykonując polecenia programu jak kolega wyżej napisał krok po kroku i żeby ktoś sobie nie myślał że bez interfejsu wsadzi sobie nowy czysty kluczyk do stacyjki przekręci potrzyma wciśnięty guzik i doda mu nowy klucz - to by było za proste i ASO nie brałoby za to takich pieniędzy.

 
ja swojego pilota w dalszym ciągu nie synchronizowałem, ale według le...ii to do synchronizacji nie potrzeba miec podłączonego interfejsu. ps jutro próbuje z interfejsem synchronizować.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 01, 2012, 16:28:05 »
Należy pamiętać aby ilość używanych kluczy zgadzała się z ilością kluczy wpisanych w BSI. Kiedyś jak dodawałem nowy klucz to skasowałem pozostałe. Musiałem przypisać je z powrotem.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 02, 2012, 07:37:08 »
Cytuj

Mirosław Radło napisał:
Chodzi mi o to, że cała procedura kodowania kluczyka odbywa się przy pracy z Lessją, i program prowadzi krok po kroku. Najpierw koduje się immo a potem paruje nadajnik WC klucza z centralnym zamkiem wykonując polecenia programu jak kolega wyżej napisał krok po kroku i żeby ktoś sobie nie myślał że bez interfejsu wsadzi sobie nowy czysty kluczyk do stacyjki przekręci potrzyma wciśnięty guzik i doda mu nowy klucz - to by było za proste i ASO nie brałoby za to takich pieniędzy.


Samą synchronizację możesz przeprowadzić bez interfejsu serwisowego - interfejs jest potrzebny do immo.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 02, 2012, 07:45:57 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
 Prawdopodobnie fabrycznie wpisywana jest częstotliwość fal radiowych i jeśli nie mamy oryginału do naszego centralnego zamka to to nie zagada, żebyśmy nie wiem jak kodowali :)


Pilot zamka ma na stałe ustawioną częstotliwość fal, niepodlega "wpisywaniu". Podczas procedury "parowania" informujesz auto jakim kodem "gada" pilot.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 02, 2012, 09:29:02 »
tylko dlaczego w takim razie nikomu jeszcze nie udało się sparować nieoryginalnego pilota????
Oryginalny pilot paruje się w 5 sekund a nieoryginalny możesz sobie parować do usra....

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 02, 2012, 09:44:59 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:

Oryginalny pilot paruje się w 5 sekund a nieoryginalny możesz sobie parować do usra....


Może próbujesz parować kluczyk od innej wersji? Transponder wykryje bez problemu, a nadajnik może być inny - w mkIII zmieniali częstotliwość, więc czemu nie mogliby tego zrobić w mkI/mkII? :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 02, 2012, 10:15:15 »
I jeszcze może instrukcja oficjalna...
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 02, 2012, 10:34:36 »
ja próbuję synchronizować nowy orginalny pilot niestety bez efektu ps chodzi o pilota tylko, z kluczykiem nie było problemu.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 02, 2012, 10:53:14 »
Cytuj

krzysztof cisowa napisał:

z kluczykiem nie było problemu.


Wiem, bo transpondery są takie same - różnice mogą być w częstotliwości nadajnika, ale skoro masz właściwy model to powinno teoretycznie działać. Interfejs pokazuje ile pilotów jest zainicjalizowanych.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 02, 2012, 10:54:46 »
Cytuj

krzysztof cisowa napisał:
ja próbuję synchronizować nowy orginalny pilot niestety bez efektu ps chodzi o pilota tylko, z kluczykiem nie było problemu.

Rozumiem, że immobilajzer "z nowym" kluczem gada?
A nie chce wspólpracować zamek centralny ?
Należałoby sprawdzić tor wcz nowego pilota...

EDIT: znalazłem takie ostrzeżenie w oficjalnej procedurze - cokolwiek to oznacza- chyba warto przestrzegać:
"Inicjalizacja nowego klucza będzie wymagała inicjalizacji wszystkich kluczy"

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 02, 2012, 12:49:57 »
chyba logiczne jest, że jesli dodajemy nowy klucz to musimy również od nowa zainicjować wszystkie pozostałe klucze i wpisać ilość wszystkich kluczy bo nie będą aktywne. Kolega wprowadza wszystkich w błąd i pisze, że ma "oryginalny" klucz tylko kupiony na e-bay. Nie jest to klucz oryginalny bo kupiony poza aso i nie przypisany do jego VINu i nie słyszałem aby komus się udało zaprogramować w nim pilota. Na początek powinien go rozebrac i zobaczyć czy wogóle elektronika tak samo wygląda jak w oryginale. Z częstotliwościami też musi byc jakiś myk bo używanych kluczy z pilotem jest na alegro multum za grosze, ale piloty są bezużyteczne bo nie da się ich sparować z innym centralnym zamkiem niż były fabrycznie ustawione, można z nich wykorzystać jedynie transponder do immo. Jeśli komus się udało sparować pilota ze źródła innego niż aso to niech napisze.