Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] kodowanie pilota  (Przeczytany 18811 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 02, 2012, 13:14:07 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:

Na początek powinien go rozebrac i zobaczyć czy wogóle elektronika tak samo wygląda jak w oryginale. Z częstotliwościami też musi byc jakiś myk bo używanych kluczy z pilotem jest na alegro multum za grosze, ale piloty są bezużyteczne bo nie da się ich sparować z innym centralnym zamkiem niż były fabrycznie


Twój wywód jest zbieżny z moimi przypuszczeniami. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 02, 2012, 14:28:20 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
...można z nich wykorzystać jedynie transponder do immo.

To ozncza, że transponder wychodzi gotowy z fabryki i jest "zaprogramowany", nie programujemy go w aucie a jedynie pokazujemy BSI "to jest teraz twój czip" z pomoca Le.xi?

Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
...Nie jest to klucz oryginalny bo kupiony poza aso i nie przypisany do jego VINu i nie słyszałem aby komus się udało zaprogramować w nim pilota. ...nie da się ich sparować z innym centralnym zamkiem niż były fabrycznie ustawione, ...


To przypisywanie VIN'u jest do elektroniki centralnego zamka?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 02, 2012, 15:20:56 »
Transponder znajduje się również w kluczyku bez pilota i nalezy zaprogramować go za pomocą lessi razem ze starymi kluczami aby immo działalo we wszystkich. Do tego potrzebny jest poufny kod czterocyfrowy do auta. Transponder można wielokrotnie kodować do różnych aut za pomocą lessi, oczywiście za każdym razem trzeba znać kod do danego auta.
Natomiast elektronika pilota jest prawdopodobnie wstępnie zaprogramowana do centralnego zamka wg vin odnosnie zakresu w.cz. lub jest jakis inny patent aby nie można było pilota przełożyć do innego auta nawet za pomocą lessi (np. liczba programowań=1)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 03, 2012, 07:49:45 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Transponder można wielokrotnie kodować do różnych aut za pomocą lessi

A ja sądziłem , że jest "jednarazowo" kodowany.

Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Natomiast elektronika pilota jest prawdopodobnie wstępnie zaprogramowana do centralnego zamka wg vin odnosnie zakresu w.cz. lub jest jakis inny patent aby nie można było pilota przełożyć do innego auta nawet za pomocą lessi (np. liczba programowań=1)


To zastanawiam się za pomocą "czego" dorabiacze kluczy (poza ASO) są w stanie ustawić prawidłowo czysta nówkę?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 03, 2012, 10:20:59 »
Dorabiacze spoza Aso mogą "ustawić" czystą nówkę, ale bez pilota. Polega to albo na przełożeniu Twojego starego transpondera do nowego klucza albo zczytanie pamięci z oryginalnego transpondera i wgranie do nowego (wyczyszczonego). Dorobienie pilota jest możliwe w bardzo ograniczonym zakresie i kosztuje prawie tyle samo co w ASO bo muszą użyć nowego pilota i trzeba przyjechać autem. Na alegro są aukcje po 400PLN plus dojazd. Jestem ciekaw czy komuś się udało w ten sposób (bez zamawiania pod vin) zaprogramować pierwszego lepszego nowego pilota bo jesli przed zakupem trzeba podac VIN i czekać to pewnie pochodzą z tego samego źródła co ma ASO.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 03, 2012, 10:46:06 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
..to pewnie pochodzą z tego samego źródła co ma ASO.


Czyli wracamy do źródeł "u Mr Citroena"...

Miałem kłopoty z pilotem (centralny zamek) do C3, głeboko zastanawiałem się jak w najgorszym razie mieć nowy...teraz troszkę mnie sie "rozjaśniło".

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 03, 2012, 12:54:41 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
chyba logiczne jest, że jesli dodajemy nowy klucz to musimy również od nowa zainicjować wszystkie pozostałe klucze i wpisać ilość wszystkich kluczy bo nie będą aktywne. Kolega wprowadza wszystkich w błąd i pisze, że ma "oryginalny" klucz tylko kupiony na e-bay. Nie jest to klucz oryginalny bo kupiony poza aso i nie przypisany do jego VINu i nie słyszałem aby komus się udało zaprogramować w nim pilota. Na początek powinien go rozebrac i zobaczyć czy wogóle elektronika tak samo wygląda jak w oryginale. Z częstotliwościami też musi byc jakiś myk bo używanych kluczy z pilotem jest na alegro multum za grosze, ale piloty są bezużyteczne bo nie da się ich sparować z innym centralnym zamkiem niż były fabrycznie ustawione, można z nich wykorzystać jedynie transponder do immo. Jeśli komus się udało sparować pilota ze źródła innego niż aso to niech napisze.

 OK, pilot musi być kupiony pod nr vin tak? ps pilot jest orginał citroen, kupiony z serwisu citroen przez serwis aukcyjny ebay. łacznie z orginalnym opakowaniem, tylko z nieprzypisanym numerem vin do pilota.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 03, 2012, 12:58:04 »
według mnie trochę dziwne że kluczyk z trans do immo jest uniwersalny (nie trzeba pod vin zamawiać) i wystarczy lexija do zaprogramowania, gdzie to zabezpiecza nasz samochód przed kradzieża, a pilot to już wyższa szkoła jazdy. co najmniej dziwne.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 03, 2012, 14:34:02 »
Cytuj

krzysztof cisowa napisał:

pilot musi być kupiony pod nr vin tak?


Pod numer VIN jeśli chodzi o kształt grota, natomiast według mnie pilot powinien dać się zaprogramować o ile w środku siedzi ta sama wersja płytki z elektroniką.


Cytuj

krzysztof cisowa napisał:
według mnie trochę dziwne że kluczyk z trans do immo jest uniwersalny (nie trzeba pod vin zamawiać)


Nie trzeba, bo transponder ma unikalny numer seryjny i to komputer musi się nauczyć go rozpoznawać.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 03, 2012, 15:10:34 »
Cytuj

Artur Heise napisał:

Nie trzeba, bo transponder ma unikalny numer seryjny i to komputer musi się nauczyć go rozpoznawać.


czyli goście co kodują klucze poza aso odczytują ten numer ze starego klucza i wgrywają w jakiś sposób do transpondera w nowym kluczyku (bez pilota), czy raczej u nich jest tylko opcja przełożenia starego transpondera do nowego klucza a nowy transponder można zaprogramować tylko lessią?
Odnosnie pilota to na wielu forach PSA każdy pisze, że nie udało mu się zaprogramować nowego pilota kupionego na e-bayu. Niektórzy rozbierali je i w środku była inna elektronika niż w oryginalnym z aso. Ciekawe też dlaczego nie da się przeprogramować lessią używanego pilota od innego auta.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 04, 2012, 07:27:19 »
Cytuj

Artur Heise napisał:

Pod numer VIN jeśli chodzi o kształt grota, natomiast według mnie pilot powinien dać się zaprogramować o ile w środku siedzi ta sama wersja płytki z elektroniką.

Nie trzeba, bo transponder ma unikalny numer seryjny i to komputer musi się nauczyć go rozpoznawać.


Dalej coś nie gra...czip immo ma mieć swoj numer - to komputer powinien przyjąć "kupiona uzywkę", no nie Artur?

Płytka pilota zamka, wg mnie, jest gotowa z fabryki - powinniśmy trafić " z używką" która zagada z naszym BSI. A tu kolega Artur opisuje problemy innych...

Gdzieś tu w rozumowaniach musi tkwic błąd - lub czegoś niewiemy - Fabryka musiała dobrze namieszać...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 04, 2012, 10:30:02 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
Cytuj

Artur Heise napisał:

Nie trzeba, bo transponder ma unikalny numer seryjny i to komputer musi się nauczyć go rozpoznawać.


Dalej coś nie gra...czip immo ma mieć swoj numer - to komputer powinien przyjąć "kupiona uzywkę", no nie Artur?

Gdzieś tu w rozumowaniach musi tkwic błąd - lub czegoś niewiemy - Fabryka musiała dobrze namieszać...


Trochę mylisz pojęcia. Chip (transponder) odpowiada za immo i da się go przeprogramować (przyuczyć) do innego auta poprzez lessię lub u osób, które dorabiają kluczyki. Nie myl pilota i immo, chociaz podobno w najnowszych alarmach w transponderze ukryte są kody do immo oraz pilota. Odnośnie pilota pewnie jest jakies zabezpieczenie i nie wiadomo czy w fabryce coś nie jest wpisywane pod vin chociaż z drugiej strony jakby ktoś wymienił centralny zamek i aso nie miało by tego w centralnym systemie to nowy pilot by nie działał...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 04, 2012, 12:42:05 »
Pojecia transponder i pilot zamka rozróżniam...
Rozpatruję (wyciągam wnioski) wszystko teoretycznie,bez znajomości oprogramowania na L lub P...
W C3 kluczyk z pilotem ma osobny transponder i płytkę pilota wcz. W C5 transponder jest umieszczony w tej samej płytce pilota - stanowi to mały problem - zawsze kupimy oba urządzenia nowe (nieprzekładalne osobno).
Myślałem z początku że nie do przejścia jest transponder immo a wiekszym jest pilot zamka. A tu piszecie odwrotnie...
Czip transondera może byc wielokrotnie programowany - rozumiem że nastepuje od strony BSI auta transmisja w kierunku kluczyka. Natomiast elektronika pilota ma wg mnie ustawiony kod/klucz/tor wcz na stałe.
To dlaczego są kłopoty z inicjalizacją innych pilotów - czyżby rozniły się piloty rodzajem toru fal wcz i kodowaniem sygnałowym - co praktycznie oznaczało częstą zmianę przy produkcji C5? Przecież procedura inicjalizacji to nic innego jak "poinformowanie że pilot gada okreslonym kodem".
Czy pilot ma klasyczne kody zmienne obowiązujące w każdym C5, czy kody powiązane tylko z danym autem na stałe wpisane w swoją pamięć? Jęsli to drugie to fabryka musi wypuścić pilota jako część zamienną już zaprogramowaną pod vin.
Kto produkuje piloty do naszych Citrynek? Czy są jacyś niezależni, czy tylko Firma? Skąd biora się na ebay'u czyste piloty?

PS może by zwrócic sie o wyjasnienia do Firmy podpierając się Klubem? Skończylibyśmy domysły...

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 04, 2012, 15:05:41 »
mylisz się, transponder i płytka centralnego zamka to dwie oddzielne cześci w pilocie od c5 (2005 rok) ja do nowego klucza z transponderem przełożyłem płykę od starego klucza. i teraz mam nowy kluczyk i nowa obudowa a w srodku starą płyke od alarmu. a drugi kluczyk bez płyki (tej niezaprogramowanej nie wkładałem) odpalam obydwoma kluczami, ps

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 04, 2012, 15:17:39 »
wizualnie te dwie płytki są identyczne , tylko na naklejkach które są na nich sa inne numery
44928514 - to numer z starej płytki i ta działa (otwiera i zamyka )
82252052 - to nowa płytka której nie moge synchronizować.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 04, 2012, 17:52:10 »
Ja w 2010 roku zakupiłem w ASO nowego pilota do MKI bo myślałem, że zgubiłem stary i jego nr to 82251378 czyli zbliżony do Twojego nowego. Byc może jest to pilot do MKI lub nie ma różnicy pomiędzy nimi bo płytka w moim wygląda tak samo jak na zdjęciu.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 05, 2012, 07:28:18 »
Cytuj

krzysztof cisowa napisał:
mylisz się, transponder i płytka centralnego zamka to dwie oddzielne cześci w pilocie od c5 (2005 rok)

Czyli transponder jest "zatopiony" w plastiku grota klucza?

PS: wieczorkiem "dobiorę się" do wnętrza mojego pilota...

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 05, 2012, 10:45:18 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:

Czyli transponder jest "zatopiony" w plastiku grota klucza?


Dokładnie tak.

Nie mogę dokopać się do fotki samego grota ale kojarzę, że wyglądało to podobnie jak w xantii mkII (w tej szerszej części siedzi chip immo):
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 05, 2012, 14:39:21 »
Temat transponera immo obgadany...
W jaki sposób jest "wyżynany"klucz do zamka (grot)? Kopia z rezerwowego? A jesli zagubimy? To do ASO - dorabia po VIN'ie?
Jeśli mówimy ASO to gdzie jest to fizycznie (centralnie we Francji, Polsce lub innych krajach?) Prowadzona jest "baza kluczyków do wyprodukowanych aut"?

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 05, 2012, 14:41:43 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
Temat transponera immo obgadany...
Kopia z rezerwowego? A jesli zagubimy? To do ASO - dorabia po VIN'ie?


po VIN - w każdym wypadku. Patrz załącznik.

Cytuj
Jeśli mówimy ASO to gdzie jest to fizycznie (centralnie we Francji, Polsce lub innych krajach?) Prowadzona jest "baza kluczyków do wyprodukowanych aut"?


Raczej Francja.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 12, 2012, 17:57:54 »
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 13, 2012, 07:52:14 »
No dobra ..jesli rozumiem właściwie...grot klucza dorabiany po VIN'ie, a co z pilotem...dalej nie wiemy dlaczego są kłopoty.

PS:jak bym miał kilka pilotów to obadałbym różnice w torze wcz

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 13, 2012, 08:12:18 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
No dobra ..jesli rozumiem właściwie...grot klucza dorabiany po VIN'ie, a co z pilotem...dalej nie wiemy dlaczego są kłopoty.


Artykuł na fleabay'u twierdzi, że nowe piloty przychodzą "czyste" i przy pierwszej synchronizacji są "parowane" z odbiornikiem. Po sparowaniu owszem dają się re-synchronizować ale nie użyjesz ich już w innym samochodzie. Według artykułu dotyczy to wszystkich pilotów po 2001.

Może ten właśnie szczegół przeoczyliśmy?
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 15, 2012, 10:58:56 »
Taka jest też moja teoria. Przy pierwszym programowaniu chip pilota dostaje np. kod zmienny centralnego zamka i potem nie da się już tego zmienić. Gościu pisze aby nie kupować niby nowych pilotów na e-bay gdyż były już wcześniej programowane i chociaż wyglądają jak nowe to nie da się ich przeprogramować.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 18, 2012, 08:41:04 »
Cytuj

Artur Heise napisał:

Artykuł na fleabay'u twierdzi, ....


Co to za żródło "fleabay"?

Znowu jakaś "skacząca" logika?