Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: V6 24v Pallas  (Przeczytany 6684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 08, 2012, 08:55:05 »
Cytuj

Jędrzej Piechota napisał:
rocznik?


Znajdź mi Pallasa z 1998 roku (wtedy wprowadzono ES9J4), a dostaniesz batona. ;-)

  • Gość
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 08, 2012, 19:30:35 »
tak

Offline Marcin Borowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Renault Megane II 1.6 16v '06, Xsara Combi '01 2.0 HDi
  • Miejscowość: Łódź
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 08, 2012, 21:01:10 »
gaz to jest do kuchni lub zapalniczek i to jest prawda. Zgodze się z postem, w którym po przełączeniu na benzyne auto jedzie-mam to samo i nie dlatego, że jest uboga mieszanka na LPG.przynajmniej do jakis 120km/h na gazie jest słabszy-później juz bez różnicy-nawet przy 200km/h na godzinę co sprawdziłęm ostatnio nie było różnicy...
Był Xm '96 TCT HAII, Xantia Combi 2.0 '01 16v Exlusive

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 08, 2012, 21:22:49 »
Za umieszczanie ogłoszeń w postach jest ostrzeżenie, co teraz?

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 08, 2012, 23:04:55 »
spelnil marzenie i juz sprzedaje,eh.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 09, 2012, 12:44:15 »
W takim razie leci ostrzeżenie za naruszenie regulaminu.

Online Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 12, 2012, 16:03:44 »
Kurcze mi te wasze wyniki spalania są dziwnie wysoki. Ja mam 3 v6.
Zx 3,0v6 es9j max spalanie w mieście 15 litrów gazu trasa 11 (trasa ze średnia prędkością 140km/h wyszło 13l gazu)

Xm 3,0v6 es9j  w trasie 11-12 l gazu. Po mieście prawie się nie
jeździ ale na pewno nie spali więcej jak 15
 
C5 po lifcie v6 z automatem - miasto około 14 trasa z mazur w góry i z powrotem - średnio 11,5 l

Dodam że jeżdżę raczej dynamicznie. Wyniki wszystkie na gazie. Nie wymyślam tylko podaję dane z kilku tysięcy km każdym autem.

faktem jest że Ełk to małe miasto i nie ma za bardzo korków, ale za to jest dużo krótkich odcinków.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 12, 2012, 16:29:02 »
Pawle tutaj chodzi o silnik ZPJ4 a nie ES9J4 :)

Online Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 12, 2012, 18:35:19 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Pawle tutaj chodzi o silnik ZPJ4 a nie ES9J4 :)


Faktycznie trochę się zasugerowałem tym 24v.  :| Czyżby aż taka różnica była w spalaniu miedzy tymi silnikami ?? :-)
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 12, 2012, 21:06:26 »
To dwie różne konstrukcje które podobne są tylko w zasadzie z nazwy... no i że V i 6 oraz 24 zawory, reszta to inna bajka eska to duuużo nowszy silnik, ZPJ to stara szkoła, ile wlejesz tyle wychlo :)

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 13, 2012, 13:09:59 »
ZPJ4 palił mi około:
Trasa:
10-12l/100km - przelotowa 120-130km/h
do 14l/100km - przelotowa 140-160km/h

Miasto (Warszawa):
15-17l/100km - z czego najczęściej było 16.5l/100km

Dodam jeszcze, ze auto nie spaliło mi nigdy więcej niż 20l/100km i nie mniej niż 9l/100km.
Spalanie mierzone na LPG.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 13, 2012, 17:01:20 »
Hmmm no to ja miałem swego czasu na trasie Warszawa-Władysławowo 8,5 prędkość 100-120 km/h. Po Pruszkowie trzymał się w okolicy 12,5 natomiast jak wjeżdżałem do warszawy to "ile zdążył" przeciętnie trzymał się w okolicy 15

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 13, 2012, 23:31:23 »
w trasie mi tez raz sie udalo zejsc do 8.5 (z wyliczen, a nie durnego komputera), ten samochod po prostu jest czuly na pedal gazu

  • Gość
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 16, 2012, 09:49:38 »
Regulacja LPG przyniosła efekty:) około 14 L na 100 w cyklu mieszanym:) Przy spokojnej jeździe, 14 to nie 19, ani 22:)

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 21, 2012, 23:11:59 »
Zobaczymy.
W środę idzie do gazu es9j4.
Obecnie przy moich nawykach żywieniowych silnik spożywa 13.7PB w cyklu mieszanym. Po trasie (200km autostrady; stałe 130km/h) spożył 9.8
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 22, 2012, 13:09:08 »
Swoim nigdy nie zszedłem poniżej 10.2 na trasie.. A w mieście? :D Nie liczyłem dokładnie, ale ostatnio zaświeciła mi rezerwa - zalałem za 100zł i po 90km znów rezerwa :) Komputer od LPG spalony to jazda na PB boli.
Nie chce ktoś kupić cytrynki? Jest zdecydowanie do dopieszczenia :D
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 24, 2012, 13:58:14 »
Cytuj

Jacek Konopka napisał:
Zobaczymy.
W środę idzie do gazu es9j4.
Obecnie przy moich nawykach żywieniowych silnik spożywa 13.7PB w cyklu mieszanym. Po trasie (200km autostrady; stałe 130km/h) spożył 9.8


Jak będziesz gazował to zapytaj jakie dysze wtrysku gazu w kolektorze montują, broń Boże miedziane!!!

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 24, 2012, 23:30:26 »
Z tym Bogiem, to tak średnio, raczej heretykiem jestem. Jednak z ciekawości spytam: dlaczego miedziane są złe?
Raczej stawiałbym, że są to  stopy w okolicy mosiądzu.
Co w miejsce złych miedzianych? Producent, typ... ?
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 25, 2012, 01:10:15 »
Lutowane :) Koledze Karolowi się odlutowało i wpadło do środka...auć, tak było Karolku?

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 26, 2012, 14:20:43 »
Tak było, do dzisiaj mi ciśnienie skacze jak pomyśle...

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 26, 2012, 23:58:54 »
U mnie były dysze bez żadnych dodatków. Ot zwykłe króćce na wężyki z nagwintowaną jedną stroną. Nie ma się co urwać. Były w górnej połówce kolektora (tej widocznej po otwarciu maski) dość blisko łączenia z dolną częścią. Mosiężne i dość kruche. Jedna się urwała przy wykręcaniu - gwint został w kolektorze, a króciec pod wężyk odpadł
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 28, 2012, 21:33:07 »
Gazownik nie za bardzo wiedział jak się zabrać do cytryny.
Co prawda traktował ją z odpowiednim nabożeństwem ( wnioskuję po tym, że udało mi się wyjechać :)  )
zaproponował aby gaz z wtryskiwaczy dostarczać za pomocą cienkich rurek z tworzywa umieszczonych wewnątrz kolektora ssącego.
Nie potrafił umiejscowić wtryskiwaczy bliżej docelowego miejsca wtrysku.
Zdałem się na ich doświadczenie, mimo że pomysł mi się średnio podoba.
Oczywiście cena urosła, bo: "rurki swoje kosztowały i wtryskiwacze muszą być szybkie"- czyli baracuda.
Optycznie sam montaż mi się bardzo podoba.
Przewody idą w ładnych peszlach, wsporniki nie są zrobione z blachy perforowanej (typ obi/castorama), Zastosowali się do moich uwag odnośnie montażu poszczególnych podzespołów.
Spodziewałem się większej werwy przy zasilaniu gazem - szału nie ma.
Układ jest zaprogramowany na "naukę" wg mapy benzynowej.
Podobno jeszcze przez 200- 300km będzie się douczał - zatem dam mu czas. Dowidziałem się też, że es9j4 olewa lambdę powyżej 3k obrotów i przechodzi w tzw pętlę otwartą.
Dostarczyłem samochód na oponach zimowych, co okazało się kłopotliwe z uwagi na indeksy prędkości. Instalator nie chciał przekroczyć 160km/h na hamowni, zatem nie mam też wykresów mocy PB/LPG.
Obiecano mi, że jak pojawię się na przeglądzie po 1kkm na letnich oponach to zrobią pomiary i ewentualnie dostroją sprzęt.
...Zobaczymy, zmienię przód na letnie z okazji tego święta :)
Zostałem pocieszony że silnik w granicach "pętli zamkniętej" trzyma parametry bliskie ideału. Cóż, XM który ma 80k przebiegu raczej będzie ładnie chodził. Moje dotychczasowe modele miały instalacje II generacji i zachowywały się podobnie mułowato po przejściu na lPG, co zajefajny nowy zakup na sekwencji....
Jestem raczej rozczarowany.
Nie mogę się wypowiedzieć  o spalaniu, przejechałem około 50km od odbioru bryki po uiszczeniu 4200 zł. w imię przyszłych oszczędności.
W takich chwilach chciałbym być arabem - miałbym wielkiego ptaka, harem, paliwo po 80gr.... jakoś zdzierżyłbym ten turban :)
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 28, 2012, 22:02:29 »
4200. Nie chcę nikogo martwić ale w przelocie docierają do mnie informacje jakoby do końca października gaz LPG miał zdrożeć o około 40 groszy przez zwiększenie cła od ruskich (dotyczy podobno też lpg który... importujemy zza wschodu), to raz a dwa, od przyszłego roku akcyza na gaz LPG ma wzrosnąć... Też nie wiem ile w tym prawdy ale czarny scenariusz jest taki, że miłościwie panujący nam pomiot ss'mana zamierza zrównać ceny LPG z PB.
Ja na obecnym etapie wycofuje się z LPG z racji przesiadki na inne auto, co prawda ostatnie dwa tankowania XM'a to był zawał i omdlenie na dystrybutor PB ale... cóż, nie zamierzam już XM'a używać do jazdy codziennej, od dzisiaj mam Volvo V70, zarejestrowane z oc, przeglądem, na chodzie.





Kołpaki od C5 będe miał, grill wywalam i wstawiam szewron, na klapie będzie napis z XMa "Citroen XM" dalej V70 :P, wszystkie oznaczenia volvo robią out.




Napiszecie, że kolejny się wykruszył... G prawda, dopiero od tego momentu będę mógł dopieszczać furie bo jej nie zamierzam sprzedawać/złomować, także JESZCZE bardziej będę się udzielał bo mam już na najbliższe dwa lata rozplanowany generalny remont XMa i doprowadzenie do stanu "oryginał", z racji jego sędziwego wieku w przyszłości zamierzam mieć zółte blachy.



:) Zalało kakao fizjonomy, co'nie?

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 29, 2012, 11:32:49 »
No to widzę, że będziesz robił dokładnie to co ja robię teraz :D. Kupa zabawy z tym niestety, mi niedługo minie rok odkąd wyjąłem silnik i zajmuje się rzeczami pod maską i okolicami. Jednak gdyby nie to, że  Xm nie jest używany na co dzień nie można byłoby wykonać większości prac, które zrobiłem do tej pory (np. wyjęcie sanek i oddanie do malowania lub sama zabawa z dziurawi, nie wspominając o wiązce, którą kręcę :P) Jak się robi samemu to się z tym schodzi, człowiek robi kiedy ma trochę wolnego :)

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 29, 2012, 12:05:25 »
Cytuj

Jacek Konopka napisał:
Gazownik nie za bardzo wiedział jak się zabrać do cytryny.
Co prawda traktował ją z odpowiednim nabożeństwem ( wnioskuję po tym, że udało mi się wyjechać :)  )
(...)


Z ciekawości spytam, jaką masz elektronikę i reduktor?
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'