Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: V6 24v Pallas  (Przeczytany 6741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 29, 2012, 19:17:01 »
reduktor kme gold, sterownik stag 300
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 01, 2012, 15:13:28 »
Ja niby mam zmienić na kme gold bo przy pałowaniu moj nie wyrabia a wtryski mam Hana i specjalnie bardziej mułowaty nie jest na LPG.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 01, 2012, 18:09:40 »
Miałem Golda i ciśnieniowo obrabia spokojnie. Trzeba tylko uważać na termikę. Przy dużych obciążeniach i niskiej temperaturze otoczenia temp gazu mocno spadała.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 01, 2012, 18:34:22 »
Scorpiona GT tylko nie wstawiajcie bo ciśnienie zmienia się kilka razy dziennie. Tragedia. 200KM obrabia ciśnieniowo i temperaturowo lepiej niż Gold, ale te wahania ciśnień masakra. U siebie wstawiłem używke IG1 lekko przerobiony i zapomniałem o LPG od tamtego czasu :)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 01, 2012, 20:47:34 »
Cytuj

Jacek Konopka napisał:
(...)
zaproponował aby gaz z wtryskiwaczy dostarczać za pomocą cienkich rurek z tworzywa umieszczonych wewnątrz kolektora ssącego.
(...)


Mogą być niebezpieczne.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 01, 2012, 21:27:16 »
No właśnie zbyt dużo jeszcze sobie nie pojeździłem, ale nie mam powodów do zachwytów.
Przypuszczam że przyda się jakaś bardziej staranna regulacja.
Na PB muskam pedał i samochód chętnie się porusza, na LPG muszę głębiej deptać, zastanawia się zanim raczy się zebrać. Ogólnie jest mało przewidywalny. Nie wiem czy mogę sobie pozwolić na jakiś szybszy manewr. Raz sobie przygasł podczas lewoskrętu na dość ruchliwym skrzyżowaniu.... Echhh to były emocje :)
Przebieduję te kilkaset km które pozostały do przeglądu instalacji. Przedstawię listę uwag i zobaczę co odpowiedzą. Uważam że wydatek miałem spory, a satysfakcję mam na poziomie mieszalnikowej instalki II generacji.

Niebezpieczeństwo związane z rurkami jak się objawia?
Ryzyko oberwania i zaciągnięcia do cylindra?
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 01, 2012, 21:57:13 »
Cytuj




Niebezpieczeństwo związane z rurkami jak się objawia?
Ryzyko oberwania i zaciągnięcia do cylindra?


Oberwanie rurek to jedno, a drugie to, że zakłóca przepływ powietrza w kolektorze, co też bez znaczenia nie jest. Fakt, że nie łatwo jest umiejscowić dysze gazowe blisko wtryskiwacza benzyny, ale da się zrobić - przerabiałem w swoim zx-ie. Mam nawet fotki jak to wyszło. Oczywiście valteców już nie ma bo to badziewie.
Jakie Ty masz wtryski?? Przy odpowiedniej regulacji nawet na valtecach nie odczuwałem spadku mocy.

No i cena to masakra. U mnie za około 3 tys. by się założyło i jeszcze bym na tym nieźle zarobił...
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 01, 2012, 22:19:24 »
Brak opasek na przewodach od wtrysków, pała. ;-)

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 01, 2012, 22:39:22 »
Oczywiście możemy dywagować teraz na temat przepływu powietrza, impedancji falowej, celowości stosowania kolektorów ssących o zmiennej geometrii i krągłości księżyca.
Też zapłaciłem i niedługo dowiem się za co?
Jak sam napisałeś Valteców nie ma bo badziewie - nauczyłeś sie na błędach. Też zapłaciłeś, wiesz teraz więcej.
Ja zwyczajnie pojeździłem po gazownikach i zobaczyłem jakie bryki (i jak) rozgrzebują.
Tak jak ja napisałem, mechaniczny montaż instalacji na wysokim poziomie.
Zaglądałem też od spodu. Nie znalazłem przewodu który na odcinku dłuższym niż 30cm nie byłby umocowany, lub poprowadzony w jakiś niedbały sposób. Owszem jestem wkurzony, że nie zostałem ponformowany iż na hamownię trzeba założyć letnie opony (kupiony na zimówkach w zeszłym miesiącu), bo nie dokończą dostrajania.
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 02, 2012, 08:40:04 »
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Cytuj

Jacek Konopka napisał:
(...)
zaproponował aby gaz z wtryskiwaczy dostarczać za pomocą cienkich rurek z tworzywa umieszczonych wewnątrz kolektora ssącego.
(...)


Mogą być niebezpieczne.


Tak niebezpieczne jak miedziane? :)

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 02, 2012, 23:58:22 »
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Cytuj

Jacek Konopka napisał:
(...)
zaproponował aby gaz z wtryskiwaczy dostarczać za pomocą cienkich rurek z tworzywa umieszczonych wewnątrz kolektora ssącego.
(...)


Mogą być niebezpieczne.


Tak niebezpieczne jak miedziane? :)


Rozmawiałem kiedyś o tym z mechanikiem z pracy, który robił jakiś czas jako gazownik w Rzeszy. Twierdził że miał przypadek oberwania się plasticzanej rurki, która spowodowała podparcie zaworu i uszkodzenie silnika.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 04, 2012, 09:11:10 »
Gaz to zuoo...

ale najtańsze jakie znam :)

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 13, 2012, 20:17:43 »
Wiem
Dałem się nabić w butelkę
wkurza mnie ta instalka.
a gość mnie zbywa
chyba mu tą budę podpalę
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 13, 2012, 20:55:07 »
Do gazu z nim...