Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: V6 24v Pallas  (Przeczytany 6737 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
V6 24v Pallas
« dnia: Wrzesień 01, 2012, 08:25:10 »
Ostatnio spełniłem swoje marzenie z dzieciństwa i sprawiłem sobie kolejnego XM-a:) tym razem z silnikiem V6 24v. Wszędzie można wyczytać albo się dowiedzieć że one w cyklu mieszanym spalą ok. 15 l paliwa na 100. Więc dlaczego mój nie schodzi poniżej 20?:) jeżdżę na lpg jak i na benzynie ale wyniki i tak są podobne.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2012, 12:34:54 »
Dużo zależy od tego jak jeździsz :)

  • Gość
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2012, 14:17:35 »
Właśnie nie wiem jak tym jeździć by mniej palił. Może jakieś złote rady?:)

  • Gość
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 01, 2012, 14:20:21 »
Wiadomo że 200 koni musi swoje spalić. Ale staram się jeździć ekonomicznie, szybko zmieniam biegi, głaszcze wręcz pedał gazu a i tak siorbie jak smok wawelski. Czy jednostki benzynowe citroena nie potrafią być oszczędne?

Offline Jędrzej Piechota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V + LPG '04
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 01, 2012, 14:33:15 »
Zbiornik LPG też ma swój ciężar, ale nie oszukujmy się, ten silnik nie należy do oszczędnych. Trzeba się będzie przyzwyczaić, albo trzeba było kupić 2.1 TD :P

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 01, 2012, 16:02:27 »
A czy też jak depniesz to czujesz wir w baku? Jak tak to witaj w klubie :) Chociaż ja mam ledwo 170 kucy...

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 01, 2012, 16:31:39 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
A czy też jak depniesz to czujesz wir w baku? Jak tak to witaj w klubie :) Chociaż ja mam ledwo 170 kucy...

z czego polowa na polu.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 01, 2012, 21:36:08 »
tja

  • Gość
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 02, 2012, 12:33:49 »
Miałem 2.1 TD przez dwa lata:) zawsze mnie kusiły duże mocne silniki:)  Teraz zszedł mi na 16 litrów gazu:) tyle że jak przełączę na benzynę to dostaje takiego kopa...:) idzie jak burza:) bo np. słyszałem o zmniejszeniu dawki gazu?? ale to szkodzi głowicy tak?

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 02, 2012, 13:17:27 »
Ilość gazu ma być optymalna. Energia ze spalenia gazu ma odpowiadać energii ze spalania benzyny.

Generalnie to co opisujesz (zbyt wysokie spalanie i mierne osiągi na LPG) wskazuje właśnie na zubożoną mieszankę - grozi przyspieszonym wypaleniem gniazd zaworowych.

Zbyt bogata mieszanka też nie jest dobra, ze względu na ryzyko jej niedopalenia i wtórnego spalania w katalizatorze. I też ma ujemny wpływ na osiągi.

Udaj się na porządną regulację instalacji LPG i ciesz się tańszą jazdą.
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 02, 2012, 20:17:15 »
Mi tak gazownik wyregulował, że chlał 40 na setkę... bo to optymalnie.

  • Gość
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2012, 21:28:51 »
I tak udam się do gazownika by wszystko sprawdzili po swojemu. kiedyś w poldku miałem podkręconą dawkę gazu przez poprzedniego właściciela. fakt samochód był bardziej dynamiczny, chodź dynamika do poloneza się nie odnosi:) ale po zmniejszeniu dawki auto znacznie mniej paliło.

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 03, 2012, 10:44:23 »
Akurat Ty Marcin, to masz na własną odpowiedzialność instalację mieszalnikową i musisz się pogodzić z tym że masz przepał.

Mieszalnik był dobry do silników z gaźnikiem. Przy każdym układzie wtryskowym wskazane jest zamontowanie sekwencyjnego wtrysku gazu, celem zapewnienia porównywalnych parametrów pracy silnika. Zaleta sekwencji: przy hamowaniu silnikiem nie jest podawany gaz do komór spalania.
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 03, 2012, 11:25:12 »
Cytuj

Kamil Lewicki napisał:
I tak udam się do gazownika by wszystko sprawdzili po swojemu. kiedyś w poldku miałem podkręconą dawkę gazu przez poprzedniego właściciela. fakt samochód był bardziej dynamiczny, chodź dynamika do poloneza się nie odnosi:) ale po zmniejszeniu dawki auto znacznie mniej paliło.


Polecam poszukać na LPG Forum polecanego gazownika z Twoich okolic. Aby mieć gwarancję że zrobi to osoba z głową na karku i uniknąć późniejszych komplikacji i niepotrzebnych kosztów.
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 03, 2012, 12:32:12 »
Prędzej wywalę gaz całkiem :)

Offline Jędrzej Piechota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V + LPG '04
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 03, 2012, 16:25:30 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Prędzej wywalę gaz całkiem :)


Już prędzej samochód dokona żywota ;).

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 03, 2012, 18:19:25 »
Chyba twoje strucle mam inne auto do jazdy codziennej.

  • Gość
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 05, 2012, 19:49:17 »
Dzięki za rady:) Te V-ki są zarąbiste:D ale ich spalanie jest przerażające:) chce się ktoś zamienić?:)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 05, 2012, 21:06:45 »
A którą fałke masz?

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 06, 2012, 01:55:20 »
Po spalaniu i tym, że to Pallas, wnioskuję, że kolega ma PRV. ;-)

  • Gość
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 06, 2012, 17:46:43 »
mam 200 konną, ale nie mam pojęcia jak dokładnie nazywa się ten silnik

Offline Jędrzej Piechota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V + LPG '04
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 06, 2012, 19:17:50 »
rocznik?

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 06, 2012, 20:41:02 »
podanie rocznika i innych danych samochodu utrudnia pomoc.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 07, 2012, 23:36:09 »
Sprzedajesz?

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: V6 24v Pallas
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 07, 2012, 23:43:04 »
nie ciemna zielen tylko szmaragdowy.