Klub Cytrynki
Nowe części oryginalne oraz zamienniki
atrakcyjna zniżka dla użytkowników Klubu Cytrynki!

Autor Wątek: Xsara Picasso 1.8 Exlusive  (Przeczytany 7317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Parzych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: X P 1.8 2005 r.
Re: Xsara Picasso 1.8 Exlusive
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 02, 2013, 21:14:16 »
Ja kombinowalem z dystansem bo chcialem aby dystans byl jak najwiekszej powierzchni  zeby glosnik mial jak sie da najsztywniej. Okragly tez pewnie podejdzie tylko nie wiem na ile dystans z mdf bedzie sztywny zauwaz na zdjeciach (zdjecie przed) ze blacha nie jest rowna ma przetloczenia. Nie pamietam jakiej szerokosci scianki bedzie mozna zrobic dystans. Ja otwory miedzy dystansem a blacha uszczelnilem klejem do szyb "wurth" tylko zabawy z tym klejem nalezy wykonywac  w rekawicach gumowych. Jezeli zostanie klej na rekach to potem go ciezko usunac. Ja tez wycialem kawalek blachy zeby swiatlo glosnika nie przeslaniala blacha i tez wtedy moze jakos nie calkiem kryc dystans okragly. Ale jezeli masz troche zaciecia wyzynarke albo frezarke i kawalek mdf-u to samemu zrobic dystans. Jezeli bedzie z mdf-u to trzeba go zaimpregnowac bo ten material chlonie wilgoc i puchnie. Jezeli planujesz zabwy w wymiane glosnikow czyli czeste wkrecanie i wykrecanie to trzeba by umiescic nakretki rampy albo pazurkowe. Otwory w mdf-ie nawiercone mniejszym wiertlem niz wkret wytrzymaja kilka wkrecen i to tez trzeba uwazac.

Grubosc dystansu  zalezy :-) w zaleznosci od glebokosci montazowej uzytych przetwornikow tak zeby nie zawadzal o szybe w drzwiach. Od tego na jaki kompromis jestes w stanie pojsc.
mozesz zamontowac tylko na takim dystansie jaki jest wymagany zeby sie szyba odsunela, ale wtedy glosnik bedzie gral pod tapicerke co nie jest wskazane. Albo robisz tubke na zewnatrz glosnika z jakiejs pianki zeby glosnik promieniowal tylko na zewnatrz albo wlasnie kompromis tniesz tapicerke :-) fotka dys i rzezbisz w matach i szpachli. Albo robisz dlllluuuugi dystans zeby wyprowadzic glosnik na rowno z tapicerka, sa rozne opinie ze jak jest tuba za glosnikiem to nie ma roznicy na granie ja jednak uwazam ze jest i robilem tak zeby glosnik gral z tylu w drzwi i byl przed tapicerka.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
Re: Xsara Picasso 1.8 Exlusive
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 03, 2013, 18:30:41 »
Jakie maty stosowałeś na drzwi? STP Silver? I od razu sprzedaj dostawcę taniego bo u mnie po 39 zł za 75cm x 58 cm.

Offline Robert Parzych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: X P 1.8 2005 r.
Re: Xsara Picasso 1.8 Exlusive
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 03, 2013, 19:09:33 »
Cytuj

Marcin Janczewski napisał:
Jakie maty stosowałeś na drzwi? STP Silver? I od razu sprzedaj dostawcę taniego bo u mnie po 39 zł za 75cm x 58 cm.


Tak glownie stp silver, jakies poprawki robilem stp gold.Tylko na zewnetrznej stronie drzwi zostala dekarka i na nia wlasnie nakleilem golda bo nie mialem juz zdrowia zdzierac dekarki. Blachy sa cieniutkie i zeby woofer naprawde zagral trzeba zrobic sztywno. To co widac na zdjeciu wyzej te dwa plaskowniczki z blachy w otworze technologicznym to tez kiepski pomysl, kilka postow wyzej widac jak wszelkie otwory zanitowalem blacha i na to mata.

O maty zapytaj na forum strefacaraudio.pl uzytkownika Raadek albo K@mil

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 763
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso SX 1,6 HDI 90KM '06
Re: Xsara Picasso 1.8 Exlusive
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 03, 2013, 19:32:08 »
Robert, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Musze zdjąć boczek i popatrzeć jak to wygląda.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
Re: Xsara Picasso 1.8 Exlusive
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 09, 2013, 18:31:09 »
Wszystko fajnie - tylko maty stp butylowe czy też bitumiczne trochę ważą - zastanawiam się nad wpływem na zawiasy.

Offline Robert Parzych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: X P 1.8 2005 r.
Re: Xsara Picasso 1.8 Exlusive
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 10, 2013, 23:08:06 »
U mnie drzwi kierowcy lekko "siadly" ale to jak mialem drzwi zrobione mata dekarska i  twardymi matami app w otwory trchnologiczne. Ani to nie spelnialo zadania po pewnym czasie popekaly nie tlumily jak normalne maty. Drzwi od pasazera w porzadku nic sie nie dzieje.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
Re: Xsara Picasso 1.8 Exlusive
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 11, 2013, 14:34:38 »
Czyli jednak - ostatnio trochę szukałem w necie na temat nie mat butylowych tylko mas butylowych. Są takowe dostępne. Nakładasz pacą lub pędzlem. Teoretycznie 2 kg powinno starczyć na wszystkie drzwi - pokrycie wewnątrz. Niestety - cena 150 zł za opakowanie.
Ale - są jeszcze masy uszczelniające butylowe - dostępne w Liroyu. Jutro będę oglądał to coś podrzucę.