Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3  (Przeczytany 2907 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 956
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
[mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« dnia: Wrzesień 17, 2012, 21:54:41 »
Koledzy, mam c5 juz od pol roku i tak sie zastanawiam jedno. Fakt zawieszenie c5-tki jest komfortowe, ale do tej pory nie rozumiem, po co wogole jest ta funkcja gdzie sami recznie mozemy zmieniac przeswit samochodu. Przeciez tego na codzien sie nei uzywa to raz, a po drugie dziala tylko w granicach do 40km/h. Wiadomo, ze wszyscy jezdzimy 50-60 po miescie. Kiedy i po co wy uzwacie ustawienia przeswitu w zawieszeniu c5-tki? Jak dla mnie jest to taki "gadzet" ktorego sie nie uzywa. Czy macie moze inne zdanie?

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Posiadany samochód: citroen c5 HB lift
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2012, 22:41:42 »
To widać nie miałeś jeszcze potrzeby podjeżdżać pod wysoki krawężnik na którym inne samochody zostawią tłumiki lub miski olejowe.

Offline Łukasz Rawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: [Mk3] Citroen C5 III Tourer
  • Zainteresowania: AmCar
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2012, 22:48:28 »
Przejazd przez polane, drogę polną z koleinami, głębokie kałuże itp:)
Pozdrawiam Lincoln_
Jelenia Góra
Sprzedam C5 Tourer 2008r.

Offline Rafał Liszkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Łask
  • Posiadany samochód: Citroen C5 liftback 2005 2.0 16v +Lpg
  • Miejscowość: Łask , Wrocław
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2012, 23:21:46 »
Lub parkowanie zimą na nie oczyszczonym parkingu jak znalazł ;d jeszcze 4x4 i samochod nie do zatrzymania ;d
Diagnostyka L.E.X.I.A   Łask i okolice +Wrocław

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 409
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2012, 07:36:12 »
U mnie używany dosyć często. Przeważnie tak jak pisali koledzy wcześniej + każda naprawa we własnym zakresie i w warsztatach.

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2012, 08:11:14 »
Dojazd na ryby tam gdzie inni nie dojadą, na zaspy, jak już się zakopiesz często można podnieść i da radę się wyrwać. Jak staniesz na światłach obok rasowanego dziurawym tłumikiem i spojlerami 20-letniego BMW to bez krępacji możesz się wywyższyć  :)
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 420
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 18, 2012, 09:56:29 »
Funkcja bardzo przydatna w zimie na nieodsnieżonych osiedlowych uliczkach (a czasami i głównych drogach jak śnieg drogowców zaskoczy :)). Tam gdzie inni łamią osłony pod silnikiem ja spokojnie przejeżdżam. Dodatkowo duża wygoda przy wypadzie na ryby czy do lasu. C5 wjedzie tam gdzie większość osobówek polegnie. Jak byliśmy nad Soliną to w Polańczyku parkowałem razem z terenówkami gdzie żadna osobówka nie wjechała a zawsze tylko tam było jakieś wolne miejsce :). Regulowane zawieszenie to wg mnie chyba największa zaleta C5 i dlatego dalej trzymam grata :)

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2012, 09:59:31 »
jeszcze nikt nie wspomniał o stałym prześwicie, to jest piękne jak pakujesz 5os i bagaże po dach a autko trzyma prześwit:) nie szoruje d... jak inne auta w takiej sytuacji

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 654
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2012, 10:47:07 »
Ja używam codziennie tej funkcji - po przebudowie ulicy, jej poziom się obniżył i wiele aut ma problem z przejechaniem przez bramę wjazdową. C5 przy wjeżdżaniu daje sobie spokojnie radę, ale przy wyjeżdżaniu zawsze przytrze spodem. Dlatego codziennie wieczorem wjeżdżam na pozycji podniesionej, tak sobie stoi przez noc i opuszczam do pozycji do jazdy rano po wyjechaniu za bramę :). Ciekawostka jest taka, że w Xantii nigdy nie miałem problemu z przejechaniem, nie musiałem nawet wajchy ruszać...
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

crprog

  • Gość
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 18, 2012, 10:52:26 »
Ja ostatnio zadziwiłem ludzi jak wjechałem sobie pod klatkę chodnikiem aby przenieść rzeczy podczas przeprowadzki do nowego mieszkania :-) wjazd był zagrodzony taką blokadą a ja znalazłem inny dojazd który też dzieli wysoki bardzo wysoki krawężnik gdzie normalne auto zostawiło by układ wydechowy i progi :-) a cytrynka dała rade ;)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 420
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 18, 2012, 10:52:48 »
Rok temu wiozłem 25szt płyt marmurowych 60x60 i te co miałem w bagażniku na rondzie przesunęło mi na prawą stronę (marmur musi być układany na stojąco). Przez moment poczułem jak auto zaczyna się skręcać jak prażynka, ale za chwilę zadziało poziomowanie i prawa strona wyrownała. W normalnym aucie już by to był koniec podróży (nie mówiąc o tym, że tyłek by się po ziemi ciągnął przy takim ciężarze) albo wyładunek wszystkiego i układanie od nowa. Te płytki ważyły ca 20kg sztuka i jak próbowałem spowrotem przesunąć je na środek to nie dałem rady. Bez problemu dojechałem jeszcze pare km do domu i je rozładowałem. Tak nawiasem mówiąc były one po bokach zablokowane kawałkami styropianu i kartonami a mimo to bez problemu  wszystko to zgniotły, na szczęście nic nie uszkodziły w bagażniku. Drugi kurs robiłem już na włączonej opcji sport i wrzuciłem parę desek jako dodatkowe zabezpieczenie. C5 jako auto dostawcze bardzo dobrze się sprawdza :)

Offline Andrzej Kaczor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 '02 LPG >260 Kkm
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 18, 2012, 11:19:54 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Rok temu wiozłem 25szt płyt marmurowych 60x60 i te co miałem w bagażniku na rondzie przesunęło mi na prawą stronę (marmur musi być układany na stojąco). Przez moment poczułem jak auto zaczyna się skręcać jak prażynka, ale za chwilę zadziało poziomowanie i prawa strona wyrownała.


Zmartwię Cię
Komputer zawieszenia nie kontroluje każdego koła oddzielnie a jedynie osie, więc nie był w stanie wyrównać przechyłu na prawo.
A jeśli zauważyłeś coś takiego to pewnie efekt placebo :)
Andrzej
Galeria mojej C5 http://tiny.pl/zg1n


.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 420
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 18, 2012, 11:34:17 »
Nie był to raczej efekt placebo bo po wyjściu z auta tył stał mniej więcej równo z obu stron pomimo przesunięcia ładunku na prawo :) Widocznie zawieszenie jakoś sobie z tym radzi. W normalnym aucie miałbym przechył na prawą burtę :). Nie jest przypadkiem tak, że każdy siłownik ma odzielne sterowanie przepływem oleju?

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 406
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 18, 2012, 12:08:54 »
:). Nie jest przypadkiem tak, że każdy siłownik ma odzielne sterowanie przepływem oleju?[/quote]


Nie. To tylko i wyłącznie zasługa bardzo solidnego stabilizatora.

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 956
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 18, 2012, 22:10:49 »
Eh tyle odpowiedzi a mimo to jeszcze nie zdazylem ego tak naprawde wyprobowac. Poczekam do zimy to zobacze. Fakt, jedno mi sie udalo wyprobowac podczas wyjazdu nad morze. Zaladowany na maxa a mimo to przeswit ten sam :)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 865
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 19, 2012, 10:01:08 »
Z manualnego podnoszenia korzystam prawie codziennie. Miejsca parkingowe pod domem pozajmowane, ale miejsca na najwiekszych dziurach zazwyczaj sa puste, chyba że jakieś auto 4x4 je zajmie.
Moja C5 to jedyna osobowka ktora tam parkuje :-).
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 105.000 kkm

Offline Tomasz Dubas

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 19, 2012, 10:11:40 »
Jak kotek wejdzie pod samochód,to ty szybciutko klik i kotek może służyć jako podkładka pod mysz :-)
Vizeks

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 654
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 19, 2012, 11:05:09 »
Zgniatać puszki po imprezie też można - i to hurtowo :)
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

Offline Mateusz Miłkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2002r 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 19, 2012, 14:23:26 »
Jest też druga strona medalu... po opuszczeniu do pozycji serwisowej max w dół zapomniałem podnieść i przy wyjeździe z bramy wyrwałem z podłogi wspornik osłony katalizatora.
Tak na marginesie ma może ktoś to ustrojstwo na zbyciu?

Offline Patryk Samsonowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: 3.0 V6 2001 C5
  • Miejscowość: Katowice
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 19, 2012, 14:38:24 »
przecież wyświetlacz pokazuje w jakim trybie masz zawieszenie ustawione jeśli jest inne od normalnego.
Sprzedawca Inter Cars
http://polskajazda.pl/Samochody/Citroen/C5/138230moja cytrynka  :-)

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 19, 2012, 21:06:30 »
Cytuj

Wiciu Rudziński napisał:
Dojazd na ryby tam gdzie inni nie dojadą, na zaspy, jak już się zakopiesz często można podnieść i da radę się wyrwać. Jak staniesz na światłach obok rasowanego dziurawym tłumikiem i spojlerami 20-letniego BMW to bez krępacji możesz się wywyższyć  :)


w Xantii a więc w C5 pewnie też zadziała pseudo blokada :) - warto wiedzieć

raz wjechałem w Mietkowie tam gdzie nie powinienem no i miałem dość stromy jak na osobówkę podjazd i błocko i ni ch.. nie mogłem podjechać.. , zawsze jedno koło mieliło w miejscu - wtedy delikatnie ręczny i gaz i poszedł jak czołg:):) taka pseudo blokada, teraz w nowych autach komputer potrafi przyhamować to koło które się kręci i wtedy napęd idzie na to co ma przyczepność, chyba nowe berlingo taka wersja niby teren tak działa?

no w xantii to bardziej prymitywne i pewnie na dłuższą metę szybciej się hamulce zużywają - ale poratować w trudnej sytuacji poratuje:)

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Roma
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 19, 2012, 21:21:42 »
Cytuj

Mateusz Miłkowski napisał:
po opuszczeniu do pozycji serwisowej max w dół
wsiada się prawie jak do Ferrari i trudno nie zauważyć że jest na glebie

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 420
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 19, 2012, 21:36:13 »
W hydropneumatykach takich jak xantia i c5 ręczny jest na przód i delikatne zaciągnięcie powoduje przyhamowanie luźno obracającego się koła i przełożenie części napędu na drugie koło co pomaga wyjechać w trudnych sytuacjach, oczywiście nie można porównywać tego do napędu na 4 koła, ale trochę pomaga. Osobiście nigdy jeszcze nie musiałem wysiadać z cepiątki by wyjechać w zimie z zaspy czy kolein, oczywiście trzeba też mieć zdrowy rozsądek i nie wjeżdżać tam gdzie później tylko traktor da radę :). Odnośnie nowoczesnych systemów to moja wersja nie posiada ESP (ma chyba tylko ASR) a niektórzy pisali, że z ESP mają problem aby wyjechać z zaspy jakkolwiek pewnie ważne tu są również umiejętności i jakość opon zimowych oraz typ silnika. Dieslem łatwiej jest wyjechać gdyż przy małych obrotach ma duży moment obrotowy.

Offline marcin stawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: puławy/ dęblin
  • Posiadany samochód: jest C5 2,2 HDi 2008 był C5 2,2 HDi SX 2002 kombi
  • Miejscowość: puławy/ dęblin
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 19, 2012, 22:17:37 »
C5 jest dość wysoka, wiec funkcja opuszczania na glebę przydaje się przy myciu na myjni ręcznej-bezdotykowej. Regulacji zawieszenia - podnoszenia najczęściej jednak używam podczas wyjazdów na ryby. Opuszczanie przydaje się również przy załadunku/rozładunku ciężkich przedmiotów, nie trzeba ich targać wysoko.

Offline Patryk Samsonowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: 3.0 V6 2001 C5
  • Miejscowość: Katowice
Re: [mk1] Radosc z posiadania Hydroaktive 3
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 20, 2012, 13:10:24 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
W hydropneumatykach takich jak xantia i c5 ręczny jest na przód i delikatne zaciągnięcie powoduje przyhamowanie luźno obracającego się koła i przełożenie części napędu na drugie koło co pomaga wyjechać w trudnych sytuacjach, oczywiście nie można porównywać tego do napędu na 4 koła, ale trochę pomaga. Osobiście nigdy jeszcze nie musiałem wysiadać z cepiątki by wyjechać w zimie z zaspy czy kolein, oczywiście trzeba też mieć zdrowy rozsądek i nie wjeżdżać tam gdzie później tylko traktor da radę :). Odnośnie nowoczesnych systemów to moja wersja nie posiada ESP (ma chyba tylko ASR) a niektórzy pisali, że z ESP mają problem aby wyjechać z zaspy jakkolwiek pewnie ważne tu są również umiejętności i jakość opon zimowych oraz typ silnika. Dieslem łatwiej jest wyjechać gdyż przy małych obrotach ma duży moment obrotowy.


moje V6 też ma duży moment obrotowy przy niskich obrotach ;)
nie słyszałem żeby było ASR w C5 bez ESP.
Ręczny na oś napędzaną fajna rzecz, tylko szkoda że pewnie w połowie C5 ręczny jest uszkodzony ;)
Sprzedawca Inter Cars
http://polskajazda.pl/Samochody/Citroen/C5/138230moja cytrynka  :-)