Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)  (Przeczytany 14396 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Ociepka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MK2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 24, 2010, 15:51:26 »
Witam wsxzystkich !!!
Chciałbym się podzielić moimi przygodami z C5 2.2 HDI może się komuś przyda,zaczęł się od ESR/ABS not functioning-antipollution fault-kontrolka silnik-servis po wymianie
1Elektrozawór sterujący "Swirl"   2
2Mieszek sterujący "Swirl"          3
3Przepływomierz powietrza         17
4Przepustnica podgrzewacza powietrza dolotowego 22
kontrolki zgasły bez kasowania błędów natomiast pojawiło się falowanie wolnych obrotów  silnika.Nic nie świeci ,ale wkurza.
I teraz pytanko do szanownych mechaników ,po odłączeniu wężyka od zaworu EGR 7 (brzęczy elektrozawór 4)obroty stabilizują się i po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala się silnik oraz servis,i drugi sposób po odłączeniu zasilania przepływomierza pracuje normalnie ,ale w/w kontrolki zapalają się natychmiast,czy jest to uszkodzony EGR ( jak go sprawdzić )czy może coś innego,co myślicie ?????

Offline Paweł Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: C5 1.6Hdi
  • Miejscowość: Wałbrzych
Re: [MK2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 01, 2011, 19:52:04 »
No i niestety problem FAP zdaje się wrócił. Na trasie gdy jechałem ponownie pojawił się na wyświetlaczu komunikat Depollution system fault. Jak widać po poprzednim poście miałem taki sam problem kilka miesięcy temu. Wtedy pomogło "przepalenie" na trasie. Teraz także chciałem to zrobić lecz pogoda nie sprzyjała.
Problem jest taki po zapaleniu się komunikatu w trasie zrobiłem jeszcze ok 10 - 20 km, nie odczułem żadnej różnicy w mocy samochodu, nie było poza komunikatem NIC niepokojącego. Gdy dojechałem do skrzyżowania, zredukowałem bieg na niższy i zwolniłem do ok 10km/h samochód zwyczajnie zgasł. Nie wynikało to z mojego błędu, lecz zwyczajnie zgasł przy prędkości ok 10 km/h. Na wyświetlaczu zapaliła się informacja o wyłączeniu systemów wspomagających ESP/ASR i jeszcze jakiś komunikat którego nie wychwyciłem gdyż przekręciłem kluczyk i ponownie chciałem zapalić. Niestety nie było żadnej reakcji, rozrusznik nawet nie zakręcił, a komunikatów na wyświetlaczu już nie było. Wyglądało to tak jakby samochód się "zbuntował" i nie chciał już jechać, kręcenie kluczykiem nie daje żadnej reakcji, oczywiście działa cała elektronika w samochodzie i przy włączonym radyjku czekałem na lawetę:(
Ktoś miał podobny problem , lub może wiem co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Ew. jakie będą koszty usunięcia usterki?
Ni sądzę aby to było coś poważnego, tak jak piszę nie było żadnego zgrzytu, dymu itp. Po prostu po zapaleniu się Depollution system fault i po przejechaniu jeszcze 10 min samochodzik zgasł przy zmniejszeniu prędkości. jak wyżej cała elektronika działa.
Dziękuje z góry za podpowiedzi.

Offline Wojciech Weyna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 hdi
Re: [MK2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 04, 2011, 13:51:18 »
czy po wymianie czujnika sterowania turbo błąd PO238 jeszcze się pojawiał? Czy nadal macie objawy chwilowego spadku mocy?
Następne pytanie:
wymieniałem żarówki podświetlenia tablicy w kabinie i odłączyłem kostkę sterowania tablicą aby ją wyciągnąć, po ponownym uruchomieniu tablicy zapaliła się kontrolka ENGINE FAULT i pali się do dzisiaj. Czego to może byc przyczyna? - odłączenia tablicy czy może zbieg okoliczności i właśnie wtedy pojawiła się jakaś awaria silnika? Chodzi normalnie. Jak skasować błąd? - odłączenie ako?

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 04, 2011, 14:00:51 »
Cytuj

Wojciech Weyna napisał:
Jak skasować błąd? - odłączenie ako?


Jeśli odpięcie aku nie pomoże to tylko diagnoskop.

Offline Sławek Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: Xsara '00r 1,9 dw8; C5 '07r.2,0/lpg excl.; C6 '06r 3,0 V6 excl. ; były: Xantia 2.0HDI '01r.break excl; Xantia '93r.2,0i/lpg; AX 1,4D '91r.naj:-)
  • Zainteresowania: ganiam gołębie...
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: [MK2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 19, 2011, 09:58:07 »
Witam.
Mam  komunikat jak w tytule tyle że w benzynie, silnik nie ma egra ani fapa. problem pojawił się po kilkudniwym postoju, wyjęcie aku nic nie daje tak jak przegonienie samochodu... jeździ normalnie na benzynie i gazie a komunikat i kontrolka na dzieńdobry i na stałe...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 19, 2011, 13:33:52 »
Cytuj

Sławek Grabowski napisał:
Witam.
Mam  komunikat jak w tytule tyle że w benzynie, silnik nie ma egra ani fapa. problem pojawił się po kilkudniwym postoju, wyjęcie aku nic nie daje tak jak przegonienie samochodu... jeździ normalnie na benzynie i gazie a komunikat i kontrolka na dzieńdobry i na stałe...


Tylko Lexi.a

Offline Grzegorz Musik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Lublin/Naleczów
  • Posiadany samochód: C5 II 1.6 HDI liftb. SX '06 C4 VTS Coupe 1.6 HDI '06 C5 Tourer 3.0 HDI '10
  • Miejscowość: Lublin/Naleczów
Re: [MK2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 20, 2011, 14:30:56 »
Dopadł mnie Depolution, juz nie chce zniknąć po kilku uruchonieniach silnika. Na razie bez dodatkowych utrudnień.
Czy ktoś w W-wie pomoże z Lxią.
Mój priv: [email protected]

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 20, 2011, 15:44:31 »
Cytuj

Grzegorz Musik napisał:
Dopadł mnie Depolution, juz nie chce zniknąć po kilku uruchonieniach silnika. Na razie bez dodatkowych utrudnień.
Czy ktoś w W-wie pomoże z Lxią.
Mój priv: [email protected]


Poszło na PW.

Offline Rafał Górczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Posiadany samochód: c5 [MkII] 1.6 hdi fap 2004, była xsara 1.4i 1998
  • Miejscowość: Nowy Tomyśl
Re: [Mk2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 24, 2011, 22:15:59 »
Pewnie ktoś powie, że mam szczęście i może tak jest ale wkurza; poza check engine i Depollution... nic się nie dzieje, ktoś ma jakiś pomysł ???
Cytuj
"...mące ludziom w głowach na allegro..."

Offline Wojciech Weyna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 hdi
Re: [Mk2] 1,6HDI Depollution system fault (P0238)
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 16, 2012, 21:42:05 »
Za namową kolegi z forum wymieniłem 2 tygodnie temu elektrozawór sterujący turbo - producent Pierburg - koszt oryginału 280zł - dojście od dołu samochodu. Miałem od kilku lat przyduszenia mocy przy przyspieszaniu. Ostatnio po każdym takim przyduszeniu dawał czarny dym z wydechu. Po wyłączeniu samochodu za każdym razem słychać było dziwny dźwięk. Po wymianie tego elektrozaworu sterującego EGR wszystkie objawy ustały i Pikuś śmiga jak nigdy dotąd. Super zmiana. Przed wymianą kilka razy pojawiał się błąd engine fault przemijajacy i po jakimś czasie sam zawsze znikał, a samochód przy przyspieszaniu "mulił" i miał chwilowe przerwy w trakcie przyspieszania. Teraz jest super.