Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: brak mocy i trzęsący się silnik.  (Przeczytany 4950 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
brak mocy i trzęsący się silnik.
« dnia: Grudzień 07, 2012, 13:07:07 »
Witam.

Otóż dzis spotkała mnie przykra niespodzianka.

Po przejechaniu krótkiego dystansu silnik nagle stracił moc. Silnik przy tym trzęsie się jak cycki tesciowej, boję się żeby się nie urwał. Wydech bardzo dymi białymi kłębami dymu przy czym wydech pracuje niemiarowo wydając z siebie niemiarowe buchy białego dymu. Chwilowe spalanie na komputerze pokazywało 18 l.
Jakoś udało mi się dojechać na 2 biegu do domu.

Wygląda mi to na mój nos na problem z pracą cylindrów, może pracuje na 2 albo 3 cylindrach. Pod uwagę biorę cewkę zapłonową którą kupiłem na szrocie i wstawiłem ją jakieś 7 mc temu. W domu mam starą cewkę która lekko poszarpywała przy przyspieszaniu ale ogólnie pracowała miarowo. Podmienie jutro cewki i sprawdze jak się auto zachowa.
Dodam że podczas wystąpienia awarii jechałem na gazie.

Macie jakies sugestie co oprócz cewki może to być ?

Pozdrawiam

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: brak mocy i trzęsący się silnik.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 08, 2012, 10:11:08 »
zamieniłem cewkę na starą, tą którą wcześniej wymieniałem i jest lepiej. Silnik pracuje na wszystkich cylindrach choć ma moment zachwiania. Ale w porównaniu z tym co było jest dobrze. Choć teraz coś mi zaczyna terkotać. Jadę do serwisu.

Do serwisu nie dojechałem. Auto narywa i szarpie że strach jechać. Kupując nową cewkę, Valeo 570 zł. a zamiennik włoski w autolandzie za 470,  nie mam opcji jej zwrotu gdyby się okazało że to nie ona, choć wydaje mi się że to będzie właśnie cewka

Jakby się objawiała pęknięta uszczelka pod głowicą? Ciekło by spod niej ?

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: brak mocy i trzęsący się silnik.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2012, 22:16:49 »
Oryginał cewki to Magneti Marelli, Valeo czy inna firma ? Możecie coś podpowiedzieć którą firmę wybrać aby cewka popracowała trochę dłużej.

Cewkę zamówię przez internet i sprawdzę teorie w praktyce. Jeśli okaże się że to nie ona to będę mógł zwrócić towar do sklepu.

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: brak mocy i trzęsący się silnik.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 09, 2012, 19:26:27 »
W każdym sklepie mi mówili że cewki nie zwrócę ale szwagier mnie olśnił że jest jeszcze sprzedaż na odległość tj przez internet i zgodnie z ustawą o niektórych prawach konsumentów mam prawo odstąpić od umowy sprzedaży zwracając towar w ciągu 10 dni od dnia otrzymania bez podania przyczyny.

Wniosek jest taki że trzeba kupować w sklepie internetowym - regulaminy tych sklepów przewidują prawo odstąpienia bez podania przyczyny.

Pozdrawiam

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: brak mocy i trzęsący się silnik.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 12, 2012, 07:58:19 »
Tak więc przyczyną usterki była ceka zapłonowa.
Zakupiłem nową cewkę Valeo za 402 zł. i auto śmiga aż miło.

Cytuj

Bogumił Salamon napisał:
tak pod jednym warunkiem - nienaruszenia opakowania oraz niemontowania części, jeśli sprzedawca stwierdzi że towar był montowany nie zwróci kasy i nic mu nie zrobisz

zostaniesz bez kasy i bez cewki (takie zapisy sa również zawarte w regulaminie)


Owszem sklepy chętnie wymyślają sobie ograniczenia w zwrocie sprzętu. Np. na mojej fakturze było zastrzeżenie że moge zwrócić towar tylko w oryginalnym nieuszkodzonym opakowaniu tylko że moje opakowanie Valeo zostało rozerwane przez sklep (było rozdarte).
(Dz.U.2012.1225 j.t. USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny)

Koniec końców części elektryczne zakupione w sklepie przez konsumenta - na odległość, poza siedzibą przedsiębiorcy mogą być zwrócone bez podania przyczyny w terminie 10 dni od dnia otrzymania i to bez względu na to czy klient ma oryginalne opakowanie, bez względu na to czy montował część i testował jej działanie. W razie problemów ze zwrotem pieniędzy za odesłany towar można skorzystać z pomocy rzecznika praw konsumentów lub iść  ze sprawą bezpośrednio do sądu. Wydając klikaset złotych warto pamiętać o swoich prawach no chyba że ktoś ma kasy jak lodu w lodówce i mu nie zależy, albo nie chce dopiąć swego.

Pozdrwawiam

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: brak mocy i trzęsący się silnik.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 12, 2012, 08:35:53 »
Powiedziałbym że konsument stoi w tak uprzywilejowanej sytuacji że nikomu nie życzę prowadzenia sklepu i sprzedaży na odległość. Polecam poczytanie na stronach Sądu Okręgowego w Warszawie, Sądu Konkurencji i konsumentów o klauzulach abuzywnych - czyli niedozwolonych.
MASAKRA!
Andrzeju - masz rację!

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: brak mocy i trzęsący się silnik.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2013, 22:13:25 »
Jeśli występuje spadek ciśnienia sprężania to odpowiedzialnym za ten stan jest :
*wypalone zawory
*nieszczelność na pierścieniach
*dziurawy tłok
* Uszkodzona uszczelka pod głowicą
*Uszkodzona głowica

Wstępnie można określić co jest uszkodzone wykonując  tzw próbę olejową,  mechanicy wiedzą o co chodzi.
Tak czy inaczej nie obędzie się bez ściągania głowicy
Z tym że jeżeli jest dziurawy tłok to ciśnienie nie osiągnie nawet 2Mpa
Przy takiej różnicy ciśnienia obstawiam na zawory bądź pierścienie. A tak jak wspomniałem na początek to zrób próbę olejową.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Stefan Ostrowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Choroszcz
  • Posiadany samochód: xara picasso 1.8, C3 1.4 HDI, C4 GP 2.0HDI
  • Miejscowość: Choroszcz
Re: brak mocy i trzęsący się silnik.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 22, 2013, 21:20:50 »
Witam serdecznie.
Podepnę się do tematu.
Miałem identyczne objawy - ruszyłem, i nagle silnik stracił moc i zaczął się trząść. Wyraźnie czuć było że jakieś cylindry przestały robić.
Dojechałem do domu - około 15km. Spalanie 25-35 l/100km ale jakoś pomalutku się toczłapałem.
Podłączyłem komputer i zrobiłem test cewki - jedna była ok a przy teście drugiej coś strzeliło i komp napisał, że pomiar niemożliwy czy coś podobnego.
Zamówiłem nową cewkę, przy okazji wymieniłem świece.
Wczoraj odpaliłem autko - chodzi super. równiutko.
Ale odkręciłem kurek oleju i śmierdzi benzyną. Wyjąłem bagnet - poziom może i wzrósł ale max 2mm na bagnecie i olej wyraźnie śmierdzi benzyną.
Domyślam się że jest to skutek mojej podróży z "wyłączonym spalaniem" w 2 cylindrach. Benzyna się lała a spalania nie było wiec częściowo pewnie benzyna poszła w wydech a częściowo przez pierścienie do oleju.
Zastanawiam się czy wymieniać olej - ale chyba tak.
Mam tylko nadzieję że nic więcej sie nie uszkodziło podczas jazdy i moje domysły co do powodu obecności beny w oleju są prawidłowe.

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: brak mocy i trzęsący się silnik.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 14, 2018, 08:47:31 »
Tak więc przyczyną usterki była ceka zapłonowa.
Zakupiłem nową cewkę Valeo za 402 zł. i auto śmiga aż miło.


Cewka Valeo wytrzymała na gazie przeszło 6 lat od zakupu. Ostatnio auto robiło mi kangurki (przydużym obciążeniu) szczególnie na gazie, na benzynie jeździł ładnie.

Kupiłem nową  cewkę Mea&Doria za 350 zł.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2018, 21:28:52 wysłana przez Jacek Welz »

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: Re: brak mocy i trzęsący się silnik.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 18, 2018, 12:55:14 »
Witam serdecznie.
Podepnę się do tematu.
Miałem identyczne objawy - ruszyłem, i nagle silnik stracił moc i zaczął się trząść. Wyraźnie czuć było że jakieś cylindry przestały robić.


Mam podobnie, zdarzyła mi się już parokrotnie taka sytuacja, po odpaleniu na zimnym silniku. Wystarczyło wyłączyć i uruchomić ponownie silnik.
Na testach w Lexii cewka jest idealna, nie mam swojej Lexii więc nie mam możliwości sprawdzić jej podczas zdarzenia.
Nie jest to regularne więc nawet nie wiem z czym ma to związek.
Obstawiam że BSI robi sobie jaja, potwierdza tą hipotezę drugie zdarzenie - co jakiś czas radio nie daje sygnału na głośniki, sterowanie działa ale bez dźwięku - lekarstwo - j/w

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: brak mocy i trzęsący się silnik.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 10, 2018, 08:33:24 »
Cewka MEAT & DORIA wytrzymała u mnie niecały miesiąc i po paru tygodniach zaczęła szarpać , objawy dziury. Wszystko to przybiera na sile przy zimnym silniku , na gazie i benzynie. MEAT Doria nie polecam.

Zamówiłem nowe Valeo -  poprzednia wytrzymała 6 lat