Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.  (Przeczytany 10032 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Migas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: (Mk I) 2002r. 3.0 Citroen C5 Exclusive Automatic + LPG, Stag300, Magic 3
  • Miejscowość: Radom
[Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« dnia: Grudzień 10, 2012, 07:36:46 »
Mam problem z pojawiającym się błędem katalizatora. Ale od początku. Od momentu kiedy założyłem gaz do samochodu, któryś raz z kolei pojawił się komunikat komputera, że jest problem z katalizatorm. Do tej pory wykasowywałem błąd i miałem spokój na jakieś trzy miesiące. Niestety po ostatnim kasowaniu upłynęło jakieś 5 dni i błąd wyskoczył. Czy można jeździć z tym błędem, czy to nie generuje kolejnych usterek ? I drugie pytanie. Co radzicie wymienić katalizator, czy pomyśleć o jakimś innym rozwiązaniu (podobno można zakupić na allegro jakieś tulejki ) ?

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2012, 08:09:54 »
Prefix poproszę

Offline Marcin Migas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: (Mk I) 2002r. 3.0 Citroen C5 Exclusive Automatic + LPG, Stag300, Magic 3
  • Miejscowość: Radom
Re: Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2012, 08:36:05 »
Tzn. chodzi o numer błędu ?

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2012, 08:44:18 »
Tzn. chodzi dokładnie o To.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Marek_S

  • Gość
Re: Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2012, 08:57:27 »
ojj temat na książkę , w swoim przerabiałem . Jaki przebieg ?

Offline Marcin Migas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: (Mk I) 2002r. 3.0 Citroen C5 Exclusive Automatic + LPG, Stag300, Magic 3
  • Miejscowość: Radom
Re: Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2012, 15:45:12 »
130 tysięcy.

Offline Marcin Migas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: (Mk I) 2002r. 3.0 Citroen C5 Exclusive Automatic + LPG, Stag300, Magic 3
  • Miejscowość: Radom
Re: Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 10, 2012, 20:58:22 »
Widzę, że masz podobny samochód jak mój. Nie ukrywa, że samochody to nie mój konik. Dlatego bardzo liczę na pomoc ludzi obeznanych w temacie. Więc apropos problemu wybieram się w 100 km podróż, czy wg Ciebie mogę spokojnie z takim  błędem jechać czy powinienem jechać go znowu zresetować ?

Offline Jakub Cholewa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2.0i 16v LPG
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2012, 13:00:34 »
ten sam bład pojawia się na gazie jak i na benzynie czy tylko na gazie ? jeżeli tylko na gazie może Ci sie sypać aparat zapłonowy ( świece, kable wysokiego napięcia, cewka)  kiedy ostatni raz wymieniane były świece ? może to pomoże ? podłączałeś komputer do auta ? tam sie powinien pojawic błąd i wytłumaczenie czego wina. wszelkie objawy z aparatem zapłonowym pojawią sie najpierw najpierw na gazie a później na benzynie.
nie jestem mechanikiem tylko powtarzam co usłyszałem od gaziarza

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2012, 14:18:04 »
Cytuj

Jakub Cholewa napisał:
ten sam bład pojawia się na gazie jak i na benzynie czy tylko na gazie ? jeżeli tylko na gazie może Ci sie sypać aparat zapłonowy ( świece, kable wysokiego napięcia, cewka)


Masz ode mnie litrową flaszkę Johnnie Walkera Black label jak znajdziesz w C5 V6 aparat zapłonowy i kable wysokiego napięcia :-)
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2012, 14:22:24 »
Za Jaśka litrowego to w każdej C5 znajdę Ci aparat zapłonowy, przewody wysokiego napięcia i nawet gaźnik. Daj mi tylko wypić tego litra najpierw :)

Offline Piotr Witek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Żelechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v SX 2001r. BERLINE
  • Miejscowość: Żelechów
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2012, 16:56:16 »
Mozesz zalozyc emulator na sonde za katem, koszt ok 150zl badz kupic pasujacy katalizator na allegro, koniecznie z norma EURO 3 zeby Ci bledu nie wywalalo, koszt zamiennika z gwarancja na 50 000 km to jakies 350-400zl(dla silnika 2.0) dla Twojego pewnie jakies 500.
Citroen C5 2001r 2.0i SX | Vectra B 99' 1.6 16v | Ford Cougar 2.5 16v - mazowieckie Żelechów ;-)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 18, 2012, 19:52:04 »
O ile to katalizator jest winny...

Offline Piotr Witek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Żelechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v SX 2001r. BERLINE
  • Miejscowość: Żelechów
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 18, 2012, 20:21:53 »
mialem to samo, najpierw skasowalem blad ale po krotkim czasie sie znowu zaczal pojawiac co kilka km wiec odlaczylem akumulator i dla pewnosci wyjalem od tak bezpieczniki i przekazniki z bsi na cala noc, na 2 dzien podlaczylem i nie bylo zadnego bledu jezdzilem tak z 2 tyg bez zadnego problemu az sporadycznie wyskoczyl Catalityc converter fault ale po 3 czy 4 uruchomieniach sam sie kasowal:) przejezdzilem tak jeszcze z 1000 km bez zadnych problemow az dla swietego spokoju wymienilem kata na zamiennik EURO 3. do tej pory mam spokoj.
Dodam ze przy bledzie kata naturalne ze wywalalo tez antipollution fault.
Citroen C5 2001r 2.0i SX | Vectra B 99' 1.6 16v | Ford Cougar 2.5 16v - mazowieckie Żelechów ;-)

Offline Jakub Cholewa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2.0i 16v LPG
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 19, 2012, 19:36:25 »
Cytuj

Grzegorz Różycki napisał:
Cytuj

Jakub Cholewa napisał:
ten sam bład pojawia się na gazie jak i na benzynie czy tylko na gazie ? jeżeli tylko na gazie może Ci sie sypać aparat zapłonowy ( świece, kable wysokiego napięcia, cewka)


Masz ode mnie litrową flaszkę Johnnie Walkera Black label jak znajdziesz w C5 V6 aparat zapłonowy i kable wysokiego napięcia :-)



pod spodem napisałem, że to nie są moje słowa tylko gaziarza, a dzisiaj jak wymieniałem u mnie świece to sam zauważyłem ze C5 nie posiada ww elementów a moja wiedza niestety bazowała na poprzednim aucie

ale specjalnie dla Ciebie włożę do czyjejś C5 taki zestaw z innego auta i zrobie fotki, tyle że wolałbym JIM BEAM'a

Offline Szymon Gehrke

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Posiadany samochód: citroen C6 2,7 HDI '2006
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 21, 2012, 12:40:33 »
Nasze wieloryby są bardzo wymagającym przeciwnikiem dla "gaziarzy" i niestety tylko mały odsetek potrafi je opanować.

Najprawdopodobniej problem leży w doborze komponentów instalacji i przede wszystkim w jej odpowiednim wystrojeniu.

Dodam tylko, że sam walczyłem z tym 2 lata i jeszcze jestem  w grze, bo przyoszczędziłem na podzespołach i wiedzy fachowców.

Sam błąd nie ma - wg mojej wiedzy - na nic wpływu, mówi Ci tylko o tym, że Twój katalizator już nie jest taki młody i nie działa jak trzeba - a podpowiedzi udzielają mu sondy za katami wstępnymi, czyli prekatalizatorami.

Jako dodatkowe zabezpieczenie po odpowiednim wystrojeniu proponuję wstawić dystanse do tych sond, żeby je odsunąć od bezpośredniego strumienia i powinno być ok.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 21, 2012, 13:35:00 »
Cytuj

Szymon Gehrke napisał:
Nasze wieloryby są bardzo wymagającym przeciwnikiem dla "gaziarzy" i niestety tylko mały odsetek potrafi je opanować.



Kiedys też tak myślałem (uległem mitom o dużej ilości elektroniki) i dlatego wybrałem najlepsza instalację, później sie dokształciłem i wiem, że C5 są wręcz stworzone do LPG i musi być naprawdę zdolny gazmen, by w tak prostym do zagazowania samochodzie coś popsuć. C5 sa bezproblemowe bo:
- maja pośredni wtrysk benzyny
- maja trwałe głowice
- nie mają żadnej ceramiki w gniazdach ala Ford lub Mazda
- mają miejsce na pełnowymiarowym wlew LPG pod klapką
- mają poziomowane zawieszenie - brak obniżenia tyłu przez butlę
Samochod idealny jest do LPG i bardzo prosty do zagazowania.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

crprog

  • Gość
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 21, 2012, 13:52:21 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
Cytuj

Szymon Gehrke napisał:
Nasze wieloryby są bardzo wymagającym przeciwnikiem dla "gaziarzy" i niestety tylko mały odsetek potrafi je opanować.



Kiedys też tak myślałem (uległem mitom o dużej ilości elektroniki) i dlatego wybrałem najlepsza instalację, później sie dokształciłem i wiem, że C5 są wręcz stworzone do LPG i musi być naprawdę zdolny gazmen, by w tak prostym do zagazowania samochodzie coś popsuć. C5 sa bezproblemowe bo:
- maja pośredni wtrysk benzyny
- maja trwałe głowice
- nie mają żadnej ceramiki w gniazdach ala Ford lub Mazda
- mają miejsce na pełnowymiarowym wlew LPG pod klapką
- mają poziomowane zawieszenie - brak obniżenia tyłu przez butlę
Samochod idealny jest do LPG i bardzo prosty do zagazowania.


Przy silniku 2.0 owszem, jednak 3.0 to trochę bardziej wymagający silnik...

Offline Marcin Migas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: (Mk I) 2002r. 3.0 Citroen C5 Exclusive Automatic + LPG, Stag300, Magic 3
  • Miejscowość: Radom
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2012, 13:39:44 »
Słyszłałem również, że V6 jest ciężko wyregulować, a z automatyczną skrzynią tak jak moja to prawie niemożliwe. Ostatnio przy kasowaniu błędu powiedział mi to gość w warszataci, że do atomatów raczej gazu się nie zakłada, i że pojawiający się błąd to wina źle ustawionego gazu i mieszanka jest za uboga lub za bogata i dlatego sonda lambda tak reaguje. Nie ukrywam, że od około 1,5 tygodnia jeżdże na benzynie i nic się nie dzieje. Pojadę chyba znowu do gaziarza i każę mu sprawdzić mieszankę. Ale jak pomyślę, że znowu mam przejeździć 150km żeby zgrać dokładnie krzywe to aż mi się odechciewa. Dzięki za podpowiedzi jak rozwiązać problem.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 23, 2012, 17:27:47 »
Cytuj

Marcin Migas napisał:
Słyszłałem również, że V6 jest ciężko wyregulować, a z automatyczną skrzynią tak jak moja to prawie niemożliwe. Ostatnio przy kasowaniu błędu powiedział mi to gość w warszataci, że do atomatów raczej gazu się nie zakłada, i że pojawiający się błąd to wina źle ustawionego gazu i mieszanka jest za uboga lub za bogata i dlatego sonda lambda tak reaguje. Nie ukrywam, że od około 1,5 tygodnia jeżdże na benzynie i nic się nie dzieje. Pojadę chyba znowu do gaziarza i każę mu sprawdzić mieszankę. Ale jak pomyślę, że znowu mam przejeździć 150km żeby zgrać dokładnie krzywe to aż mi się odechciewa. Dzięki za podpowiedzi jak rozwiązać problem.


No popatrz, u mnie w marcu będzie 5 lat jak mam zagazowane V6 z automatem i to instalacją wcale nie z najwyższej półki i nie wywala wcale za często błędów, chyba że zatankuję kiepskiej jakości gaz. Każdą instalację da się wyregulować, trzeba ją tylko z głową zamontować i trafić do kumatego gazownika. Inna sprawa, że gaziarza powinno się mieć nie dalej niż 40-50km od domu.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 25, 2012, 11:11:55 »
ja ze swoim walczyłem jakiś czas i stwierdzam ze może już padł katalizator co jest możliwe albo to kwestia zestrojenia wg OBD , AFR w tym silniku średnio się sprawdza bo trudno wyłapać OL . Sterownik silnika ma dość osobliwy algorytm OBD ale do opanowania na mnożniki. Zabawa na jakieś 2 godziny jeżdżenia. Ciekawostką jest to że na podstawie pracy drugiej sondy ustala poprawkę długoterminową , co stwierdziłem na podstawie blokowania kondensatorem , czyli żadne tuleje czy coś w tym rodzaju. W taj chwili mam juz bardzo dobrą instalacje reduktor IG1 wtryski Hana i sterownik Agisa , oczywiście można  dywagować na temat sterownika ale tu najlepiej poczytać LPG forum .

Offline Marcin Mamijew

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 782
  • Skąd: Tanowo
  • Posiadany samochód: Xsara ...???
  • Miejscowość: Tanowo
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 25, 2012, 21:05:29 »
Podepne sie do tematu Powiem wam szczerze ze mam teraz 124tys km przebiegu i od czasu do czasu pojawi mi sie blad katow ale potrafia mi sie same zgasic po nocnum staniu czy dluzszym postoju w dzien - nic nie odlaczam. Na kompie podaje ze katy - tak mechanik twierdzi. Fakt ze mam LPG (juz 10tys km zrobione) ale nie wierze w to ze to beda katy bo wedlug mnie jesli to by byly katy to blad powinien byc non stop albo czesto powinien go wyrzucac a u mnie juz ponad miesiac niema nic, a wczesniej sie zapali 2 razy na tydzien po czym same gasna czasem musze podjechac do mechanika by je skasowal i sm nie wiem co jest grane. Jak kupilem auto to mialo blad katow ale mechanik powiedzial ze to moze byc od stania bo auto troche stalo. Po jakims czasie zalozylem LPG i do tego czasu ani razu mi nie wyskoczyl blad katow. Instalacja Lovato smart i gazownik mocno obcykany i sprawdzony
Xsara VTS 99 2.0 by Musketier :-)
Piękna i bestia w dodatku szybka i wściekła :-)
Sprzedam czesci do citroen C5 mkI  - blacharskie i mechaniczne
Wgrywanie PL menu RT3, RT4, RT5 - 512159695

Offline Marcin Migas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: (Mk I) 2002r. 3.0 Citroen C5 Exclusive Automatic + LPG, Stag300, Magic 3
  • Miejscowość: Radom
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 23, 2013, 08:12:12 »
Od ostatniego mojego wpisu, nie używałem instalacji gazowej, zrobiłem na benzynie jakieś 1500 km i błąd katalizatora znowu się pojawił. Jeśli macie jakieś sugestie co dalej robić będę się czuł zobowiązany. Może jednak wymienić katalizator ? A jescze jedno. Czy można jakoś inaczej wykasować błąd, bo próbowałem to co jest opisane powyżej ale nie dało rezultatu.

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 23, 2013, 11:50:24 »
Katalizatory załatwiła Ci instalacja LPG a konkretniej magic jet  ktore przelewają zimne . Ja w końcu w swoim wielorybie wymieniłem prekatalizatory i mam spokój . Sterownik na podstawie drugiej sondy robi poprawkę długoterminowa , stwierdziłem to na podstawie prób z kondensatorem , tak ze prawidłowa praca katalizatorów jest konieczna tulejka nic sensownego nie da. A kasowac mozesz byle ELM ale kasowanie nic nie daje bo to kwestia usterki .

Offline Marcin Migas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: (Mk I) 2002r. 3.0 Citroen C5 Exclusive Automatic + LPG, Stag300, Magic 3
  • Miejscowość: Radom
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 23, 2013, 12:46:45 »
Przepraszam. Czy możesz trochę prostszym językiem. Powinienem się z tym udać do gazownika, czy jakoś inaczej to rozwiązać ? A może konieczne jest wymiana sondy  ?

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk I] Pojawiający się błąd katalizatora.
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 23, 2013, 13:25:55 »
oczywiście mogę żaden problem jak czegoś nie wiesz to pytaj , jak masz zrobione odwierty ? bo jak w kolektorze plastikowym to zastrzel gazownika . Poproszę o fotografie zamontowanych Magic jet i przewodów LPG. Jak jest skopana instalka to działać nie bedzie .