Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór EGR  (Przeczytany 19513 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 20, 2013, 18:58:23 »
Cytuj

Mam błąd P 2143 Powertrain Exhaust Gas Recirculation Vent Control  Circuit/Open (sterowanie zaworem EGR).

Czytałem że problem może być we wtyczce zaworu (trzeba styki w środku nagiąć). Jutro spróbuję to zrobić.


Tak więc po odłączeniu wtyczki od EGR-u ponownie wystąpił błąd P 2143 wespół z P 405 (za mały przepływ spalin) choć tym razem pomarańczowa kontrolka silnika się nie zaświeciła.

Skasowałem ponownie błędy i zamieniłem EGR na inny.
Na razie żadnego błędu nie mam. Polatam jeszcze trochę i jak nie będzie żadnego błędu to zareklamuje niedawno kupiony EGR - marki MaxGear (szczerze nie polecam).

Offline Andrzej Prószyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 benz 2004, LPG Stag-4 Plus
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 25, 2013, 14:36:39 »
Cytuj

Po drugie Zawór EGR ma jeden otwór większy i jeden mniejszy (zamykający/otwierający) tak samo jest w podstawie do której przymocowuje się zawór. Rozumiem że otwór duży EGR musi się pokrywać (nachodzić) z dużym w podstawie i mały otwór z małym otworem w podstawie. Czy dobrze połączyłem EGR?


Zapytam inaczej:

- na którą stronę (patrząc od przodu auta) macie wyprowadzoną wtyczkę EGR-u, na prawą stronę czy lewą ? Pytanie dotyczy 1,8 benzyna.

Pozdrawiam

Offline Adam Reymann

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDI
  • Miejscowość: Chorzów
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 19, 2013, 09:26:34 »
A może ktoś by napisal jak z dojściem do EGR'a w 2.0 HDI?
Trudne dojście?
Z wstępnych oględzin masakra.
Ma ktoś doświadczenia w temacie?

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 19, 2013, 21:39:49 »
Cytuj

Adam Reymann napisał:
A może ktoś by napisal jak z dojściem do EGR'a w 2.0 HDI?
Trudne dojście?
Z wstępnych oględzin masakra.
Ma ktoś doświadczenia w temacie?

To zależy co chcesz zrobić. Jeśli chcesz tylko wyciągnąć wężyk aby zaślepić to wystarczy tylko ręką sięgnąć i wyciągnąć. Natomiast jeśli chcesz wymontować , no to jest trochę z tym zabawy.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Adam Reymann

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDI
  • Miejscowość: Chorzów
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 19, 2013, 21:49:28 »
Cytuj

Jarosław Plucha napisał:
Cytuj

Adam Reymann napisał:
A może ktoś by napisal jak z dojściem do EGR'a w 2.0 HDI?
Trudne dojście?
Z wstępnych oględzin masakra.
Ma ktoś doświadczenia w temacie?

To zależy co chcesz zrobić. Jeśli chcesz tylko wyciągnąć wężyk aby zaślepić to wystarczy tylko ręką sięgnąć i wyciągnąć. Natomiast jeśli chcesz wymontować , no to jest trochę z tym zabawy.


Chodzi właśnie o wymianę...  :-(

Offline Marcin Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 128KM/340Nm
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 20, 2013, 22:55:05 »
najpierw dorób blaszkę i zaślep przy kolektorze. Z wymianą się wstrzymaj
XP 2.0HDI 128KM/340Nm www.automototechnika.waw.pl

Offline Adam Reymann

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDI
  • Miejscowość: Chorzów
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 21, 2013, 21:54:27 »
Zaślepione są przewody z EGR'a.

Offline Marcin Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 128KM/340Nm
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 24, 2013, 19:57:44 »
Cytuj

Adam Reymann napisał:
Zaślepione są przewody z EGR'a.


jeśli zaślepione zostały przewody podciśnieniowe od sterowania zaworu EGR to błąd ma być zaślepiony układ recyrkulacji spalin tj. dopływ spalin do kolektora
XP 2.0HDI 128KM/340Nm www.automototechnika.waw.pl

Offline Adam Reymann

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDI
  • Miejscowość: Chorzów
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 24, 2013, 22:29:36 »
Mam zaslepione (od zawsze) zaznaczone na czerwono.

Offline Marcin Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 128KM/340Nm
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 25, 2013, 21:25:26 »
Cytuj

Adam Reymann napisał:
Mam zaslepione (od zawsze) zaznaczone na czerwono.


a prawidłowo powinno być zaślepione w poz. 71/73
XP 2.0HDI 128KM/340Nm www.automototechnika.waw.pl

Offline Adam Reymann

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDI
  • Miejscowość: Chorzów
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 25, 2013, 22:09:37 »
Tylko dlaczego przez 2 lata było OK (przy "moim" zaślepieniu)?

Offline Marcin Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 128KM/340Nm
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 26, 2013, 20:51:55 »
Może zawór jest nieszczelny i puszcza spaliny
XP 2.0HDI 128KM/340Nm www.automototechnika.waw.pl

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 27, 2013, 17:42:11 »
mam pytanie czy w xsarze 2.0 hdi 90 KM na siemensie 2003 rok zaslepienie przewodu podcisnieniowego od egru nie spowoduje wyrzucenia bledu? Mam problem z brakiem reakcji na pedal gazu przy schodzeniu z obrotow i dostalem kilka wskazowek ze moze byc to egr wiec chcialbym sprobowac jak najmniej inwazyjnego zaslepienia
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Marcin Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 128KM/340Nm
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 27, 2013, 20:38:33 »
zaślep przy kolektorze
XP 2.0HDI 128KM/340Nm www.automototechnika.waw.pl

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 28, 2013, 14:20:13 »
wiem, ze tak byloby najlepiej i docelowo moge tak zrobic ale przy szukaniu problemu chcialbym mniejszym nakladem pracy sprawdzac poszczegolne podzespoly stad ponawiam pytanie czy spowoduje to wyrzucenie jakiegokolwiek bledu i inne negatywne skutki? W xantiach mialem tak pozaslepiane i bylo wszystko ok, nie wiem jak w xsarze
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 28, 2013, 20:17:01 »
kolejna sprawa z egr. bylem u mechanika na sprawdzeniu i kombinowalismy troche i tak: na wolnych obrotach silnik rozgrzany otwarcie zaworu ok 65-70 %, mechanik mowil ze powinno byc ok 20%. Kolejna sprawa po max przygazowaniu spada otwarcie na 9%. Czy to poprawne parametry? Zaslepienie przewodu podcisnieniowego nic nie dalo, delikatnie inny dzwiek pracy silnika byl. Pozdrawiam
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 29, 2013, 13:38:23 »
Cytuj

Artur Bryński napisał:
wiem, ze tak byloby najlepiej i docelowo moge tak zrobic ale przy szukaniu problemu chcialbym mniejszym nakladem pracy sprawdzac poszczegolne podzespoly stad ponawiam pytanie czy spowoduje to wyrzucenie jakiegokolwiek bledu i inne negatywne skutki? W xantiach mialem tak pozaslepiane i bylo wszystko ok, nie wiem jak w xsarze

Szukanie problemu jest bardziej czasochłonne i wymaga większych nakładów pracy nią wymiana części. Pewne czynności trzeba wykonywać na "czuja" i czasami wbrew logice.
W moim C4GP również miałem problem z EGR-em a komputer nie pokazywał żadnych błędów. Dopiero demontaż uszkodzonego i zaślepienie otworu pokazał gdzie tkwi przyczyna baraku mocy . Jeśli tego nie zrobisz nigdy się nie dowiesz czy za pracę twojego silnika i brak reakcji na przyspieszenie winny jest zawór.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 29, 2013, 13:54:51 »
no rozumiem, umowie sie na przyszly tydzien na demontaz egr i zobaczymy. Mechanik mowil, ze po wyjeciu bedzie w stanie sprawdzic czy jest szczelny czy nie. Jak bedzie cos z nim nie tak to wymieniam na nowy, nie bede sie bawil w zaslepianie bo raz ze zima po chwili mam ciepelko, dwa ze nie bede obciazal katalizatora. Jakby ktos jeszcze mial jakiekolwiek sugestie to za kazda bede wdzieczny. Wieksze zainteresowanie tematem widze na forum XP niz xsary, a ze silniki blizniacze to kazda porada bedzie trafna
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Adam Reymann

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDI
  • Miejscowość: Chorzów
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 16, 2013, 21:15:12 »
Cytuj

Marcin Szymański napisał:
a prawidłowo powinno być zaślepione w poz. 71/73


Zaślepione były "moje" i "twoje" pozycje.
Temat wraca jak bumerang: EGR wymieniony i po 35km. check znowu się zaświecił...
Kod błędu: P0402.

Offline Dominik Żurawek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Nowiny
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso
  • Miejscowość: Nowiny
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 21, 2013, 23:04:00 »
U mnie 2.0 HDI historpia podobna męcze się z tym EGR-em od 4 miesięcy, Zawór wymieniony elektrozawory już dwa razy wymienione i doraźnie nawet błedu nie było, obecnie błąd powrucił ręce opadają a dotego powruciły objawy utraty mocy i kopcenia, i od dwóch dni zamieniłem wężyki podciśnienia z Vacum z EGR na elektrozawoże i moc wruciła (taki desperacki pomysł) jeśli ktoś się orientuje niech napisze czy moge tak jeździć czy coś moge uszkodzić narazie 400 km i nic sie nie dzieje znaczy błąd świeci jak wcześniej ale chociarz sie jakoś jedzie

Offline Tomasz Waleńczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2HDi 2005
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 29, 2013, 09:48:22 »
miałem tak samo, błąd P0400 i P0402. Wyczyściłem EGR a błąd wracał. Po odłączeniu i zaślepieniu wężyka od regulacji EGR błąd następował ale gdzieś po około 30km. Przez ten czas ani przez moment nie było odczuwalna utrata mocy lub dymienie. Doszukałem się na necie w jaki sposób jest określana ilość spalin które wracają do obiegu i wyszło na to że jest to metoda pośrednia poprzez pomiar ilości czystego powietrza dochodzącego do silnika czyli przepływomierz. Postanowiłem go wymienić. Kupiłem jakiś używany i jak na razie ( 400km) błąd się nie pojawił. Nie twierdzę że problem rozwiązany  ale jakiś postęp jest.

Offline Piotr Machoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6HDi 109KM 2004r LIFT
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 09, 2013, 20:49:50 »
Witam
może mi ktoś podpowiedzieć gdzie dokładnie znajduje się ten zawór egr w 1,6hdi 110km

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zawór EGR
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 09, 2013, 22:38:42 »
Może tak: zdejmiesz zbiorniczek płynu hamulcowego, rury doprowadzające powietrze do filtra oraz z filtra do turbo, razem z przepływomierzem, następnie - wyciągniesz filtr paliwa, odkręcisz jego mocowanie - i wtedy na pewno rzuci ci się w oczy EGR - bo dokładnie tam jest schowany.

Offline Artur Kudełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: LBL
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 2004r
  • Miejscowość: LBL
Odp: Zawór EGR
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 28, 2016, 12:36:08 »
podepnę sie tutaj
2,0 hdi wywaliło mi engine fault i pomarańczowa kontrolka silnika  :-\
posprawdzałem już wszystko co możliwe wyczyściłem przepływomierz i dalej świeci
auto normalnie odpala i normalnie jeździ
co może być?

Offline Andrzej Sołowiej

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Bialystok
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,8 B+G '04
  • Miejscowość: Bialystok
Odp: Zawór EGR
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 04, 2016, 09:33:37 »
Witam!


Zapytam inaczej:

- na którą stronę (patrząc od przodu auta) macie wyprowadzoną wtyczkę EGR-u, na prawą stronę czy lewą ? Pytanie dotyczy 1,8 benzyna.

W 1,8 jezeli dobrze pamietam to wtyczka wychodzi na prawa strone.

pozdr. Andrzej
Byly:

VW Garbus 1302 '71
Peugeot 605 2.0 SLi '92