Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Ciśnienie oleju w silniku  (Przeczytany 1095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
[Mk2] Ciśnienie oleju w silniku
« dnia: Grudzień 19, 2012, 08:19:39 »
Przy okazji diagnostyki okazało się , że mam mnóstwo od dłuższego "przebiegu" błędów zwiazanym z cisnieniem oleju silnika - F406 czujnik cisnienia oleju w układzie smarowania silnika. Bład pojawia i znika przy jednakowym "kilometrarzu".
Czy przy rozruchu może odnotowywać taki błąd w sprawnym silniku? Przy rozruchu jest przecież moment niskiego ciśnienia oleju zanim "załapie" olej pompa i da cisnienie.....
Patrząc wstecz podczas rozruchu słyszałem pierwsze 1-2 sekundy klekot panewek przy pracy bez cisnienia oleju.
Czy klekot z okolicy głowicy wskazujący na luzy zaworowe przy hydraulicznych regulatorach może coś sugerować?
Czy moje podejrzenia usterki na ciśnienie oleju smarowania silnika są wielce prawdopodobne?

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk2] Ciśnienie oleju w silniku
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2012, 16:01:26 »
Według mnie podstawa to zmierzyć ciśnienie oleju zwykłym miernikiem.
Może płukanka przed wymianą oleju ? U mojej dziewczyny w Civicu 1.4 90KM słychać było szklanki. Przed wymianą oleju zalałem liqui moly (małe opakowanie, nie takie droższe 500ml) do płukania i teraz jest cichutko.
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk2] Ciśnienie oleju w silniku
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2012, 19:40:12 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
Według mnie podstawa to zmierzyć ciśnienie oleju zwykłym miernikiem....


Co to jest zwykły miernik? O ile mi wiadomo należy wkręcić manometr do pomiaru ciśnienia w gniazdo czujnika ciśnienia....

Offline Konrad Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: okolice Kórnika
  • Posiadany samochód: jest C3, były: C5 MK1, Xsara MK1, Xantia MK1
  • Miejscowość: okolice Kórnika
Re: [Mk2] Ciśnienie oleju w silniku
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2012, 08:42:16 »
Cytuj

Czy klekot z okolicy głowicy wskazujący na luzy zaworowe przy hydraulicznych regulatorach może coś sugerować?
Czy moje podejrzenia usterki na ciśnienie oleju smarowania silnika są wielce prawdopodobne?


W autach z lat 80. przy dużych przebiegach zdarzało się, że przez kilka sekund po zimnym rozruchu "klekotały hydrauliczne zawory". We współczesnym aucie nie powinno się tak dziać.
IMHO możliwe przyczyny to:
1. niski poziom oleju
2. przepracowany olej
3. zły rodzaj oleju (im bardziej "mineralny", tym gorzej dla regulatorów)
4. brak/słabe ciśnienie oleju - uszkodzenie silnika

BTW: VW w autach z zeszłego stulecia ;-) miał fajny patent - sygnalizację zbyt niskiego ciśnienia w stanie "statycznym" i "dynamicznym" - uzupełnienie typowej kontrolki ciśnienia "statycznego" - sygnalizacją brzęczykiem.  Doskonale informowało, kiedy należy już wymienić olej :-)

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk2] Ciśnienie oleju w silniku
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2012, 10:37:49 »
Może tez być zawór zwrotny pompy, zdarzało się ze się zacierał .

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk2] Ciśnienie oleju w silniku
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2012, 10:50:47 »
Obecnie, fakt, mam dużo dolewki "półsytetyka" Lotosa....
W sprawie klekotu przy rozruchu, był czas , że zaklekotał. Obecnie od kilku miesięcy rozruch jest bez odgłosów...
Jesli chodzi o zawór zwrotny, rozumiem, że miałby "przepuszczać" i zmniejszać ciśnienie podczas pracy silnika (w szczególności przy rozruchu obnizy pompowane ciśnienie). Myślę aby jednak zmierzyć jakie mam ciśnienie oleju...ale wpierw "płukanka" i zalanie świeżym Totalem.