Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tylne siłowniki  (Przeczytany 5738 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Gąsecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 2.0 16V
  • Zainteresowania: Święty spokój
  • Miejscowość: Kraków
Tylne siłowniki
« dnia: Grudzień 27, 2012, 20:22:14 »
Witam wszystkich posiadaczy cytrynek.
Proszę o pomoc,czy tylne siłowniki zawieszenia pasują od innych wersji silnikowych,i czy prawy i lewy siłownik jest taki sam ,a dokładnie czy można zamienić je stronami.
Mój xm to 2,0 16 v  94r
siłownik z cienkim przewodem.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2012, 20:53:33 »
Nie ma rozróżnienia prawy/lewy. LASER zeznaje, że są 4 rodzaje:
Berline bez HA, berline z HA, break bez HA i break z HA (Trzpienie w/w siłowników też mają inne numery referencyjne). Nie jest to powiązane z wersją silnikową. Berline/break różnią się średnicą siłownika. Na czym polegają pozostałe różnice, nie wiem.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2012, 15:49:36 »
Musisz szukać siłownikówtylko  od hatchbacka bez hydractivu.Rocznik i silnik nie ważny.Ważne jest tylko to co napisałem.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Jacek Gąsecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 2.0 16V
  • Zainteresowania: Święty spokój
  • Miejscowość: Kraków
Re: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2012, 10:02:06 »
Witam ponownie.
Interesuje mnie jeszcze czy prawa ,lewa strona ma jakieś znaczenie,bo tak naprawdę to nie do końca wiem czy to wina siłownika,bo samochód podnosi,pracuje normalnie podczas jazdy,natomiast wycieka z niego płyn lhm bo w tej osłonie gumowej jest dziura.Może tylko tą osłonkę trzeba wymienić? Bo jak rozumiem w niej powinien być lhm bo z niej wychodzi powrót.Jeśli jestem w błędzie to mnie oświećcie.
Znalazłem taki na allegro:http://moto.allegro.pl/amortyzator-silownik-zawiesz-tyl-citroen-xm-i2853998245.html
Mój wygląda tak samo też mam cienki przewód zasilania.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 31, 2012, 15:04:19 »
Lewy i prawy są takie same.W osłonie siłownika nie może być oleju.Z osłony gumowej wychodzą dwa wężyki.Patrząc od strony gruszki pierwszy to przelew a drugi to odpowietrznik osłony gumowej.Między cylindrem a tłokiem siłownika jest oring o przekroju kwadratowym.Musisz go wymienić.Przez niego LHM wycieka do osłony.Musisz w tym celu wymontować cały siłownik.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 31, 2012, 20:02:52 »
Uważaj także żeby nie zniszczyć sobie tej drucianej opaski zaciskowej bo innej nie można zastosować.Ten pierwszy wężyk którym LHM powraca do zbiornika nie jest fizycznie połączony z wnętrzem osłony gumowej.Po nowym roku w piątek będę w Krakowie to mogę zabrać rozebrany siłownik i osłonę żebyś sobie zobaczył jak to wygląda.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 09, 2013, 23:29:12 »
Cytuj

Jacek Gąsecki napisał:
Witam ponownie.
Interesuje mnie jeszcze czy prawa ,lewa strona ma jakieś znaczenie,bo tak naprawdę to nie do końca wiem czy to wina siłownika,bo samochód podnosi,pracuje normalnie podczas jazdy,natomiast wycieka z niego płyn lhm bo w tej osłonie gumowej jest dziura.Może tylko tą osłonkę trzeba wymienić? Bo jak rozumiem w niej powinien być lhm bo z niej wychodzi powrót.


Witam !

W osłonie siłownika powinien być LHM , ale nie pochodzący z przecieku , a celowo tam wlany w ilości 25cm sześciennych . To zaleca producent w celu smarowania silnie obciążonego łożyskowania popychacza siłownika . LHM wprowadzamy przez rurkę odpowietrzającą .

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Jacek Gąsecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 2.0 16V
  • Zainteresowania: Święty spokój
  • Miejscowość: Kraków
Re: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 19, 2013, 08:03:15 »
Dzięki Panowie za odpowiedzi, pytanko do Irka Mistrza prostej.Z tą ilością 25 cm sześciennych to coś nie teges trochę za dużo jak na mój rozum,i jeszcze jedno czy można spodziewać się problemu z odkręceniem zasilania???? (obudowa siłownika alu) , może ktoś ma jakiś patent na odkręcenie zasilania?
Pozdrawiam.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 22, 2018, 19:16:53 »
Koledzy Xmowcy gdzie kupujecie osłony siłowników tył ? Szukam i wszędzie nie ma.
Do BX, Cx czy GS idzie to dostać.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 22, 2018, 22:35:38 »
Jak do siebie szukałem to wygrzebałem na CXbasis , że w CX,ach z przodu też pojawiał się taki siłownik o rozmiarze 37 z numerami osłony jak w XMie. Pogadaj z Tomkiem z Suchego może coś dopasujecie.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 23, 2018, 15:57:44 »
Dzięki Mateusz pogadam o tym z Tomkiem coś dobierze się :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 25, 2018, 11:42:21 »
Sprawdź w ASO, właśnie przed chwilą zamówiłem do BX 4x4, czyli takie same jak do Xantii kombi. XM chatchback też dostępne, nr. części 5 484 368, cena 142,38.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 05, 2020, 23:27:10 »
Podepnę się do tematu, gdyż mam problem z szczelnością siłownika tylnego. Stosował ktoś uszczelnienia z C5 do siłownika w XMie? W C5 siłownik też ma niby 37mm. https://allegro.pl/oferta/uszczelki-silownika-zawieszenia-tyl-citroen-c5-8884805665

Chciałem dzisiaj zrobić kilka pompek, żeby odpowietrzyć szybciej zawieszenie po wymianie konżektora. Po ustawieniu zawieszenia na glebie odczekałem kilka minut, aż olej się odgazuje jak zawsze i przy próbie podniesienia tył się nie podniósł. Wycieka olej z manszety siłownika przy tej opasce skręcanej. Parę miesięcy temu wymieniałem manszety, bo się porozrywały i tłoczyska nie miały żadnych zadziorów ani wżerów także dziwi mnie co mogło spowodować taki wyciek po opuszczeniu na maksa zawieszenia.


Uszczelnienia juz zamontowane. Wszystkie 3 pasuja od C5 mk1. Rozni sie 1 oring, do ktorego wklada sie pierscien teflonowy. Fabrycznie w moim silowniku byl oring okragly i na to pierscien, a w zeatawie z C5 zamiast okraglego jest kwadratowy i do niego lepiej dopasowal sie pierscien teflonowy. Po zmianie uszczelnien silownik pracuje duzo ciasniej. Moze w sobote uda mi sie podmienic silowniki to dam znac czy te nowe uszczelnienia sa szczelne.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2020, 21:34:44 wysłana przez Mateusz Kaczorek »

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 21, 2020, 08:06:18 »
Silownik zamontowany. Pracuje normalnie. Za jakis czas sprawsze go jeszcze raz na szczelnosc. Po sciagnieciu powrotu przeciekow nawet podczas naciskania tylu nie puscil ani kropelki. Poprzedni silownik mialem po regeneracji i tam pierscien teflonowy, ktory uszczelnial tloczysko byl osadzony praktycznie na rowno z cylindrem jak nie glebiej. Nowe uszczelnienia wystaja po 1mm. Pewnie za duzo oleju przepuszczal do manszety, ktora nie nadazala odprowadzac oleju. Teraz musze zrobic lewy, bo tam zaczelo sie saczyc. Moze jest podobna sytuacja co z prawym.

Offline Tomasz Tokarski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 165
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: '93 BX D Turbo Break XUD7TE
  • Zainteresowania: Rowery poziome
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 21, 2020, 09:16:05 »
... Poprzedni silownik mialem po regeneracji i tam pierscien teflonowy, ktory uszczelnial tloczysko byl osadzony praktycznie na rowno z cylindrem jak nie glebiej...
Czyli był po prostu wytarty - ciekawe czy przy regeneracji tego nie wymienili, czy dali za słaby materiał teflonowy, a może po prostu tyle km już zrobiłeś :)

Offline Piotr Turski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 598
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0. 16v Lpg 98r liftback. Renault Laguna 3 Coupe GT 2.0 T LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 21, 2020, 19:28:39 »
A mam takie pytanie. Czy siłowniki od Xm Bx Xantii różnią się? Chodzi o to czy w razie podobnej awarii np w Xantii można zastosować taki sam patent?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 21, 2020, 19:52:45 »
Konstrukcja tylnych taka sama, mogą różnić się średnicą.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 21, 2020, 22:33:24 »
Nie widac zeby teflon byl wytarty tylko jakby troche za duzy rozmiar (widac rant w rowku, a chyba nie powinno) albo oring, ktory pod teflonem siedzi byl za cienki i teflon osiad. Na zdjeciu widac.

Xantia ma silowniki 35mm z tego co pamietam i ten zestaw nie bedzie pasowal. Znajomy mechanik toczyl kiedyś te uszczelki z teflonu i działało.

Offline Tomasz Tokarski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 165
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: '93 BX D Turbo Break XUD7TE
  • Zainteresowania: Rowery poziome
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 22, 2020, 09:19:52 »
Konstrukcja tylnych taka sama, mogą różnić się średnicą.
Jest jeszcze różnica w średnicy zewnętrznej wypustki, w którą wkręca się przewód wysokiego ciśnienia. W BXie jest mniejsza i nie wejdą siłowniki które mają większą, chyba że się je spiłuje ...
Nie wiem jak jest w XMie i Xantii - może tam były tylko te z większą średnicą ...

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 22, 2020, 22:23:14 »
Wszystkie 3 pasuja od C5 mk1. Rozni sie 1 oring, do ktorego wklada sie pierscien teflonowy. Fabrycznie w moim silowniku byl oring okragly i na to pierscien, a w zeatawie z C5 zamiast okraglego jest kwadratowy i do niego lepiej dopasowal sie pierscien teflonowy.
Czy one pasują do wersji: hatchbacka z hydractiv?
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 23, 2020, 14:17:09 »
Wszystkie 3 pasuja od C5 mk1. Rozni sie 1 oring, do ktorego wklada sie pierscien teflonowy. Fabrycznie w moim silowniku byl oring okragly i na to pierscien, a w zeatawie z C5 zamiast okraglego jest kwadratowy i do niego lepiej dopasowal sie pierscien teflonowy.
Czy one pasują do wersji: hatchbacka z hydractiv?

Tak do liftbacka, bo on ma 37mm tloczyska. Do wersji bez HA tez pewnie podejdzie, bo tloczysko takie samo tylko gwint przylaczeniowy jest inny. Do kombi gdzie tloczyska sa 40mm powinno pasowac od C5 mk2 - tam na papierze jest niby taka sama srednica.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2020, 16:24:07 wysłana przez Błażej Banisz »

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 23, 2020, 20:32:44 »
Dziękuję za informację.Do przednich też znasz jakieś zamienniki?
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 23, 2020, 23:10:07 »
Niestety przednie poki co nie udalo sie zregenerowac. Mialem na testy 2 pary przednich i pierwsza para w ogole nie podnosila ani nie opuszczala zawieszenia, a w drugiej rozerwalo silownik przy uszczelniaczu jak podnioslem na gorny serwis.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 26, 2020, 05:12:44 »
Koledzy jak Wam idą grube przewody zasilające przy tylnych siłownikach? Idzie odkręcić bez uszkodzeń i zastosować przewód ponownie?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Tylne siłowniki
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 26, 2020, 09:24:33 »
Koledzy jak Wam idą grube przewody zasilające przy tylnych siłownikach? Idzie odkręcić bez uszkodzeń i zastosować przewód ponownie?
U mnie bez problemu kluczem do hamulcow 5 katnym. Jedynie same rurku sa juz slabe wizualnie.