Jeździłem Citroenem z założonym sztywnym kołem zamiast dwumasy, podczas gwałtownego przyśpieszania lub hamowania było czuć że to stałe koło, przy zwykłej jeździe nie. Nie zauważyłem zwiększonych wibracji. Auto ma nalatane z 60k i jednomasa śmiga, brak jakichkolwiek problemów.
Na początku koszty nowej dwumasy i jednoomasy masz podobne:
Dwumasa koszt około 1300-1500zł firmy LUK
Jednomasa koszt początkowy około 1200zł firmy Valeo (rekomendowane jako zamiennik dwumasy ma dodatkowe sprężyny) - dlatego początkowy że masz inne koło zamachowe, kolejny koszt wymiany samego sprzęgła przy jednomasie to około 250zł za tarczę (+ oczywiście wymiana) (jeśli się mylę poprawcie mnie
.
Oryginalna dwumasa potrafiła wytrzymać do 350tyś km, "nowe" do 100 tyś km, ile jednomasa nie wiem.
Są zwolennicy i przeciwnicy jednych i drugich rozwiązań, jednym jednomasa poprawia pracę i nie powoduje wibracji (mogli mieś już na wykończeniu dwumasę) inni narzekają na jakość Valeo że to taka średnia półka i czasem są problemy.
Na którymś forum citroena był wątek jak ktoś zastąpił dwumasę jednomasą z tą różnicą że koło zamachowe i docisk kupił używane za chyba 200zł od auta bez dwumasy i tak zamontował, relacjonował ze tak skompletowany zestaw jeździ bezproblemowo, nie śledziłem ostatnio tego wpisu musiał byś poszukać.
Twoja decyzja i analiza ile przejeżdżasz km/rok i za ile ewentualnie musiał byś wykonać kolejną wymianę sprzęgła i jak to wygląda dla ciebie finansowo.