Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć  (Przeczytany 16309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Witajcie

Mam taki problem zgłoszony przez mojego kolegę...
Pedał sprzęgła wpadł mu w podłogę i nie chciał sam odskoczyć. Po podniesieniu go ręcznie - nie da się nacisnąć sprzęgła. Pedał jest twardy na tyle, że się ledwo ugina.
Czy mieliście taki przypadek ? Padł wysprzęglik czy coś dalej - np. docisk.
Wiem że to kolejna diagnostyka na odległość ale może ktoś miał taki przypadek. Niestety nie miałem z nim jeszcze styczności a wysprzęglik jest w bardzo kiepskim serwisowo miejscu, żeby go obejrzeć/zweryfikować.
Pozdrawiam

Offline Filip Marszałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001 Break; C5 2.0 HDI 2014 BVA 6 Exclusive Sedan
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2013, 10:54:03 »
Miałem identyczny problem. W moim przypadku był to docisk. W takim stanie nie wciskać na siłę sprzęgła bo koszty naprawy wzrosną o kilka dodatkowych stówek

Offline Sławek Szatanek

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: AUDI Q3 (2016r) 2.0 TDi 150 KM S-Line automat Citroen C5 II 2.0 HDI MR'05 [ RT3 PL ]
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2013, 17:43:42 »
A odpowietrzenie wysprzęglika nic nie pomogło ??
diablo2 dla kolegów diabeł  :evil:

Offline marcin stawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: puławy/ dęblin
  • Posiadany samochód: jest C5 2,2 HDi 2008 był C5 2,2 HDi SX 2002 kombi
  • Miejscowość: puławy/ dęblin
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2013, 20:48:13 »
Miałem identycznie. Skończyło się wymianą kompletnego sprzęgła + dwumasa. Zniszczeniu uległ tylko wysprzęgnik ale mój mechanik powiedział że reszta jest na wykończeniu i na starych częściach nie składa. Za wymianę zapłaciłem 450 + 1900 sprzęgło z dwumasą.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2013, 23:47:38 »
Dzięki za odpowiedzi.
Niestety jeszcze nikt tego nie dotykał i nie weryfikował stanu wysprzęglika. Dam znać dla potomnych co było problemem.
Pozdrawiam

Offline Marek Kierozalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Łoś
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4 i C5 2.0 HDI MK I
  • Zainteresowania: motoryzacja, film
  • Miejscowość: Łoś
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2013, 16:28:34 »
Witam
No i mnie dopadło to samo - pedał sprzęgła wpadł w podłogę i po podniesieniu twardy jak kamień. Wdzięczny będę za wszelkie wskazówki jak ewentualnie uruchomić samochód awaryjnie żeby chociaż dojechać do jakiegoś warsztatu.
Jest ZX i C5 :-)  :-)
Był XM.... :-(

Offline Michał Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16v Break Pb+LPG
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2013, 19:23:27 »
Jedź z ręcznym jak go masz- hamuje na przód czyli dasz radę :)

Offline Kamil Rzepka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKI 2.0 HPI 16V
  • Miejscowość: Elbląg
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 24, 2013, 22:37:03 »
Czy twardy i zadziwiająco dynamicznie wybijający do góry pedał sprzęgła może być objawem takowego problemu?
Pozdrawiam.
Rzepek

Offline Marek Kierozalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Łoś
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4 i C5 2.0 HDI MK I
  • Zainteresowania: motoryzacja, film
  • Miejscowość: Łoś
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2013, 14:12:45 »
Ręczny mam, ale nie w tym problem. Rozumiem, że chodzi  Tobie o jazdę na holu z unieruchomionym silnikiem. U mnie silnik bez problemu uruchamiam na luzie i nie mam żadnych niepokojących odgłosów - wchodzi na obroty jak dawniej, ale za diabła nie wcisnę sprzęgła żeby wrzucić bieg. Przypuszczam, że w jakiś sposób mechanicznie zablokowało się łożysko wyciskowe na jakimś prowadzeniu i pytałem czy zna ktoś sposób na jego odblokowanie bez wyjmowania skrzyni biegów?

I jeszcze jedno - doszperałem się, ze zastosowane u mnie sprzęgło (LUK) jest "ciągnione" co w jakiś sposób tłumaczyło by pierwszy objaw - to znaczy wpadnięcie pedału sprzęgła w podłogę bez żadnego oporu (łożysko wyciskowe urwało się ze słoneczka w docisku?). Może później za mocno pedał wyciągnąłem i dlatego się zablokował?

Wszelka wiedza w temacie będzie dla mnie bardzo pomocna.

p.s. Najzabawniejsze, że z tydzień wcześniej podobny przypadek miała moja zona - też jej wpadł pedał sprzęgła w podłogę - wyciągnęła go ręką i wszystko działało jak przedtem.
Wstyd się przyznać, ale jej za bardzo nie uwierzyłem.
Zrobiłem po tym ponad 800 km. i jedyne co się działo to świergolenie (zupełnie jak dźwięk ślizgającego się paska klinowego) przy wciśniętym sprzęgle. Poza tym żadnego szarpania,odgłosów - nic.
Aż trafiło na mnie.....
Jest ZX i C5 :-)  :-)
Był XM.... :-(

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 26, 2013, 14:28:56 »
Raczej łapki na słoneczku w docisku uległy przetarciu
(zatarte łożysko oporowe), i łożysko "wpadło" pod docisk.
Niestety, trzeba wyjąć skrzynię z auta i wymienić sprzęgło.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 26, 2013, 14:31:36 »
Cytuj

Kamil Rzepka napisał:
Czy twardy i zadziwiająco dynamicznie wybijający do góry pedał sprzęgła może być objawem takowego problemu?


Najprawdopodobniej jest to objaw kończącego się sprzęgła.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Marek Kierozalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Łoś
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4 i C5 2.0 HDI MK I
  • Zainteresowania: motoryzacja, film
  • Miejscowość: Łoś
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 28, 2013, 15:17:55 »
Cytuj

Dariusz Kłeczek napisał:
Raczej łapki na słoneczku w docisku uległy przetarciu
(zatarte łożysko oporowe), i łożysko "wpadło" pod docisk.
Niestety, trzeba wyjąć skrzynię z auta i wymienić sprzęgło.


Sprawdziłem wysprzęglik - w porządku - działa i bez wycieków.
Rzeczywiście urwało się łożysko oporowe z tym, że nie wpadło pod docisk tylko wyrwało się ze słoneczka docisku - sprzęgło faktycznie jest "ciągnione"
Dostęp do wysprzęglika fantastyczny - wystarczy wyjąć obudowę filtra powietrza i jest na wierzchu. Demontaż wysprzęglika banalny- lekko docisnąć do obudowy i wykręcić o 1/3 obrotu.
Pedał sprzęgła twardy bez możliwości wciśnięcia ponieważ tłok wysprzęglika wypchnięty do oporu przez wewnętrzną sprężynę i dalej nie pójdzie, prędzej rozwali przewody albo wysprzęglik. Po wciśnięciu popychacza wysprzęglika pedał bez kłopotu daje się nacisnąć.
Dziś samochód powędrował do warsztatu. Jazda bez sprzęgła - coś pięknego. Po naprawie zdam relację z zakresu robót i kosztów. Może ktoś z tej wiedzy skorzysta?
Jest ZX i C5 :-)  :-)
Był XM.... :-(

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 28, 2013, 17:02:26 »
Ja, ja skorzystam! :)
Daj znać (może być na priv) ile zapłaciłeś i gdzie. Moi znajomi ze względów finansowych jeszcze nie naprawili wieloryba.
Pozdrawiam

Offline Marek Kierozalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Łoś
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4 i C5 2.0 HDI MK I
  • Zainteresowania: motoryzacja, film
  • Miejscowość: Łoś
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 30, 2013, 15:53:34 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
Ja, ja skorzystam! :)
Daj znać (może być na priv) ile zapłaciłeś i gdzie. Moi znajomi ze względów finansowych jeszcze nie naprawili wieloryba.


Niestety jeszcze się mechanicy do dziś nawet nie zabrali za rozbiórkę. Trochę żałuję, że sam się za to nie wziąłem. Mrozy mnie wystraszyły a tu odwilż...
Zrobiłem wywiad i najtaniej na Allegro można kupić cały zestaw LUK za 1330 zł z wysyłką. Na iparts trochę ponad stówę drożej.
Mechanik wstępnie koszt wymiany określił na 350 - 450- zł.
Jak wyjdzie zobaczymy i oczywiście dam znać.
Jest ZX i C5 :-)  :-)
Był XM.... :-(

Offline Marek Kierozalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Łoś
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4 i C5 2.0 HDI MK I
  • Zainteresowania: motoryzacja, film
  • Miejscowość: Łoś
Re: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 08, 2013, 03:07:15 »
No i w końcu po naprawie. Przy okazji wymienili mi lewy sworzeń wahacza, lewy czujnik ABS (padł przy wymianie sworznia), simering na wale (niby wycieku nie było, ale wolałem wymienić teraz niż wozić się za pół roku znowu), olej w skrzyni biegów no i oczywiscie dwumasę i sprzęgło. Całość kosztów to 2030PLN. Warsztat w Lesznowoli koło Grójca, obsługa miła i fachowa. Dwumasę kupiłem na Allegro - zestaw LUK resztę części załatwiał warsztat.
Mam nadzieję, że teraz trochę pojeżdżę :)
Jest ZX i C5 :-)  :-)
Był XM.... :-(

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 838
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 01, 2016, 16:17:16 »
Witam wczoraj spotkała mnie podobna przygoda. Nacisnąłem na sprzęgło i pedał już nie odbił pociągnąłem lekko ręką i wrócił do pierwotnej pozycji ale sprzęgła już nie dało sie nacisnąć. Samochód zaprowadziłem już do warsztatu, zobaczymy jaka będzie diagnoza no i najważniejsze jakie koszta? Zastanawiam się jeszcze czy jeżeli okaże się, że to docisk to czy wymieniać kompletne sprzęgło z dwumasą czy ze sztywnym kołem zamachowym. Co prawda dwumasy narazie nie słychać ale jak już skrzynia będzie wyjęta to może warto sie tym zająć

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 01, 2016, 16:55:58 »
Jak dwumasy nie słychać ja bym nie ruszał... No chyba, że finanse ci pozwalają to oczywiście lepiej wymienić komplet i mieć spokój na dłużej..

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Rezwiakow

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen c5 Mk I
  • Zainteresowania: majsterkowanie
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 01, 2016, 20:00:41 »
Końcem grudnia miałem taki sam objaw.
Przyczyna jak wyżej napisano: (zatarte łożysko oporowe), i łożysko "wpadło" pod docisk.
Całe sprzęgło poszło do wymiany z dwumasą.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 838
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 01, 2016, 20:26:22 »
Prawdopodobnie będę wymieniał kompletne sprzęgło. Zastanawiam sie nad sztywnym kołem zamachowym. Gdzieś wyczytałem, że zamiana na sztywne koło wiążę się z nieznacznym wzrostem spalania, czy to prawda? Jak wygląda jeszcze sprawa z wibracjami czy są one odczuwalne przy użytkowaniu? Może ktoś ma jakieś porównanie

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 01, 2016, 22:12:50 »
Zmiana na caliste powoduje male wibracie. To wyczytane z forum ja mam automat
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 02, 2016, 01:24:53 »
Jeździłem Citroenem z założonym sztywnym kołem zamiast dwumasy, podczas gwałtownego przyśpieszania lub hamowania było czuć że to stałe koło, przy zwykłej jeździe nie. Nie zauważyłem zwiększonych wibracji. Auto ma nalatane z 60k i jednomasa śmiga, brak jakichkolwiek problemów.

Na początku koszty nowej dwumasy i jednoomasy masz podobne:
Dwumasa koszt około 1300-1500zł firmy LUK
Jednomasa koszt początkowy około 1200zł firmy Valeo (rekomendowane jako zamiennik dwumasy ma dodatkowe sprężyny) - dlatego początkowy że masz inne koło zamachowe, kolejny koszt wymiany samego sprzęgła przy jednomasie to około 250zł za tarczę (+ oczywiście wymiana) (jeśli się mylę poprawcie mnie :)).

Oryginalna dwumasa potrafiła wytrzymać do 350tyś km, "nowe" do 100 tyś km, ile jednomasa nie wiem.

Są zwolennicy i przeciwnicy jednych i drugich rozwiązań, jednym jednomasa poprawia pracę i nie powoduje wibracji (mogli mieś już na wykończeniu dwumasę) inni narzekają na jakość Valeo że to taka średnia półka i czasem są problemy.

Na którymś forum citroena był wątek jak ktoś zastąpił dwumasę jednomasą z tą różnicą że koło zamachowe i docisk kupił używane za chyba 200zł od auta bez dwumasy i tak zamontował, relacjonował ze tak skompletowany zestaw jeździ bezproblemowo, nie śledziłem ostatnio tego wpisu musiał byś poszukać.

Twoja decyzja i analiza ile przejeżdżasz km/rok i za ile ewentualnie musiał byś wykonać kolejną wymianę sprzęgła i jak to wygląda dla ciebie finansowo.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 838
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: [MKI] 2.0 HDI - pedał sprzęgła twardy i nie daje się nacisnąć
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 07, 2016, 11:41:55 »
I po problemie sprzegło naprawione. Jak się okazało zatarło się łożysko oporowe i zablokowało docisk. Sam docisk tarcza i dwomas były w nie najgorszej kondycji ale z racji tego, że skrzynia była już wyjęta poszedł cały nowy komplet z kołem dwómasowym. Postanowiłem nie ryzykować i nie montowałem sztywnego koła