Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkI] Falujące obroty nie zawsze  (Przeczytany 7908 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
[mkI] Falujące obroty nie zawsze
« dnia: Styczeń 07, 2013, 21:16:56 »
Witam serdecznie i zaznaczam że szukajka jak zawsze mnie zawiodła.

Ale do rzeczy:
Falują mi obroty tzn odpalam auto zimne/ciepłe bez znaczenia obroty wskakują na 2,5 tyś i powoli opadają, ale jeszcze pare razy podskoczy w miedzyczasie.
Podczas jazdy w czasie zmiany biegów najpierw podskoczy i zaraz opadnie, a jak puszcze gaz to jest szarpniecie.

Cytrynka w gazie i z antipolutionem-zjawisko doskwiera od niedawna.

Jak dzisiaj odsnieżałem (chodziłona PB) auto to duży smród spalonej benzyny było czyć ale nie wiem czy to tak zawsze czy teraz poprostu szukam przyczyny na siłę.
Sex i wydobycie!!!

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 08, 2013, 07:17:36 »
A co się kryje pod antipollutionem ?sprawdzałeś, czy tak jeździsz aż samo zniknie ? Może tam jest problem.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 08, 2013, 15:07:57 »
coś ze spalinami, to powód antipolutionu. Wywalało jeszcze catalisator default ale sporadycznie.

dzisiaj po odpaleniu obroty mi spadały w okolice 200 300.Musiałem go podtrzymywać na gazie.pofalowało  tak z dwa razy i potem sie ustabilizowało.2 razy zgasł i chwilowo było dobrze. Po 10 minutach odpoczynku znowu falowało.
Na LPG jakby troche mniej ale tez falowanie.
Sex i wydobycie!!!

Offline Marcin Pabich

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2013, 00:43:38 »
moze glupia rada ale zobacz na innych swiecach. Najlepiej ngk. Ja gdy zmienilem swiece na innej marki tez mialem podobny problem po zalozeniu z powrotem nowych ngk problemu jakby nigdy nie bylo.

Offline Marcin Pabich

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 09, 2013, 00:43:38 »
moze glupia rada ale zobacz na innych swiecach. Najlepiej ngk. Ja gdy zmienilem swiece na innej marki tez mialem podobny problem po zalozeniu z powrotem nowych ngk problemu jakby nigdy nie bylo.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 09, 2013, 07:58:35 »
Cytuj

karol pudło napisał:
coś ze spalinami, to powód antipolutionu. Wywalało jeszcze catalisator default ale sporadycznie.



A skąd wiesz, że chodzi o spaliny a nie np. o świece, albo cewkę ? Catalistic converter foult to może być zarówno katalizator, sonda, wtryski.

Offline Piotr Witek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Żelechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v SX 2001r. BERLINE
  • Miejscowość: Żelechów
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 09, 2013, 18:19:27 »
Sprawdz alternator czy laduje, a jak laduje to czy napiecie nie skacze. Ja mialem identyczne objawy gdy po regeneracji alternatora ktos nie polutowal tylko pozaginal blaszki, blaszki zasniedzialy i zaczal sie wlasnie taki cyrk. Identycznie z obrotami, gasl itd. Po zlutowaniu tak jak powinno samochod zaczal normalnie dzialac. To moze byc masa innych rzeczy ale sprawdz jakims miernikiem jakie masz ladowanie.
Citroen C5 2001r 2.0i SX | Vectra B 99' 1.6 16v | Ford Cougar 2.5 16v - mazowieckie Żelechów ;-)

Offline Grzegorz Owczarek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] Break 2.0 SX LPG 2004r.
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2013, 19:37:36 »
Mam podobny problem z tą różnicą, że zaraz po rozruchu, na benzynie. Jak auto się rozgrzeje to zachowuje się poprawnie więc, w praktyce jeździ się dobrze. Ale co rano na zimnym zachowuje się dokładnie tak jak opisałeś. Sprawdzane było już chyba wszystko co można bez rozbierania silnika.
Ostatecznie serwisanci sugerują, że to wina gazu i należy:
a. instalacje fizycznie rozłączyć i zobaczyć jak się silnik zachowa
b. przeczyścić silnik (podobno CITROEN ma taką procedurę serwisową).

Ktoś kiedyś pisał o wymianie szklanek w analogicznej sytuacji. Podobno pomogło ale finansowo bolało (są posty na forum).

Ja się przyzwyczaiłem i czekam na olśnienie mojego mechanika albo trafną podpowiedź któregoś z kolegów z forum :-)

Dla uściślenia dodam, że jak się zagrzeje i przełączy na gaz to praktycznie już jest spokój tak na benzynie jak i na gazie.
:-)

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 09, 2013, 20:12:44 »
dzięki koledzy za podpowiedz.
Alternator mam po regeneracji ale nie podejrzewam mojego elektryka aby tego nie polutował.
Na pierwsza myśl przyszedł mi gaz tzn mapy i synchronizacja pracy PB/LPG.
A i świece mam juz troche nie wymieniane wiec chyba zaczne od tego.

Pozdrawiam i czekam jeszcze na jakieś sugestie.
Sex i wydobycie!!!

Offline Jakub Cholewa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2.0i 16v LPG
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 09, 2013, 23:14:35 »
Cytuj

Grzegorz Owczarek napisał:
Mam podobny problem z tą różnicą, że jak auto się rozgrzeje to zachowuje się poprawnie więc, w praktyce jeździ się dobrze. Ale co rano na zimnym zachowuje się dokładnie tak jak opisałeś. Sprawdzane było już chyba wszystko co można bez rozbierania silnika.
Ostatecznie serwisanci sugerują, że to wina gazu i należy:
a. instalacje fizycznie rozłączyć i zobaczyć jak się silnik zachowa
b. przeczyścić silnik (podobno CITROEN ma taką procedurę serwisową).

Ktoś kiedyś pisał o wymianie szklanek w analogicznej sytuacji. Podobno pomogło ale finansowo bolało (są posty na forum).

Ja się przyzwyczaiłem i czekam na olśnienie mojego mechanika albo trafną podpowiedź któregoś z kolegów z forum :-)


jak znajdziesz rozwiązanie to powiedz bo mam dokładnie  to samo a problem zaczął się po wymianie filtrów od gazu LPG instalacja BRC ( na gwarancji) pokazało błąd układu zapłonowego 4 rząd, wymieniłem świece ngk na ngk potem już robotę robił gaziarz, po sprawdzeniu wtrysków gazowych wymienił je wszystkie 4 - nie pomógł, następnie  listwę z wtryskami przeniósł nad klawiaturę silnika, żeby się szybciej nagrzewała - nie pomogło, zmienił ustawienia gazu przełączanie z  31 stopni na 34 tez nie pomogło, teraz jestem umówiony na poniedziałek wymiana sterownika od gazu, pytanie czy może to też być cewka ? czy raczej cewka by wybiła błąd 2 rzędów ? może fajka któraś ? tyle, że zastanawiające jest to, że sytuacja ma miejsce tylko i wyłącznie na zimnym silniku. może to być wina regulacji instalacji gazowej? może się jakiś syf dostał do układu?

bardzo będę wdzięczny za każdą podpowiedź

Offline Andrzej Szymończyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Posiadany samochód: C5 Break(Mk1) 2.0 16V 2004r+LPG -KING, XsaraI 1.8 2000r+LPG-AG
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2013, 10:32:52 »
Cytuj


jak znajdziesz rozwiązanie to powiedz bo mam dokładnie  to samo a problem zaczął się po wymianie filtrów od gazu LPG instalacja BRC ( na gwarancji) pokazało błąd układu zapłonowego 4 rząd, wymieniłem świece ngk na ngk potem już robotę robił gaziarz, po sprawdzeniu wtrysków gazowych wymienił je wszystkie 4 - nie pomógł, następnie  listwę z wtryskami przeniósł nad klawiaturę silnika, żeby się szybciej nagrzewała - nie pomogło, zmienił ustawienia gazu przełączanie z  31 stopni na 34 tez nie pomogło, teraz jestem umówiony na poniedziałek wymiana sterownika od gazu, pytanie czy może to też być cewka ? czy raczej cewka by wybiła błąd 2 rzędów ? może fajka któraś ? tyle, że zastanawiające jest to, że sytuacja ma miejsce tylko i wyłącznie na zimnym silniku. może to być wina regulacji instalacji gazowej? może się jakiś syf dostał do układu?

bardzo będę wdzięczny za każdą podpowiedź


 Jeśli masz ten problem tylko na zimnym silniku to może masz zanieczyszczoną listwę gazową i wtryskiwacze "olejem" z instalacji gazowej. Miałem taki problem w Xsarze I. Pomogło zdemontowanie listy i wtrysków gazowych, wymycie ich benzyna ekstrakcyjną. Robiłem tak co roku przed zima i było ok:)

Offline Jakub Cholewa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2.0i 16v LPG
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2013, 11:31:19 »
tylko, że mi gaziarz wymienił wszystkie wtryski ( podobno) ale jak bede mu dawał kolejny raz auto zasugeruję mu to. dziękuje za podpowiedź ;-)

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 10, 2013, 11:44:08 »
Jak rano smiedzi benzyną to normalne, bo każde auto jest przylane żeby dogrzać silnik. Jak by nie śmierdziało to bym się martwił. Szarpanie wskazuje raczej na układ zapłonowy i tu raczej tak jak chłopaki piszą powinny to być świece.

Nie wiem jakie masz wtryski w swojej instalacji, ale możliwe że to też one są winne. Ustawienie instalacji - tu można się doszukiwać korekty po temperaturze gazu na co wskazują początkowe objawy falowania na zimnym silniku i spadanie obrotów.

Chyba, że wyłączyła się pompa powietrza - mógł się spalić bezpiecznik i wtedy po 40sek silnik powinien się stabilizować jak go potrzymasz na obrotach

Offline Jakub Cholewa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2.0i 16v LPG
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 10, 2013, 23:01:09 »
Cytuj

Wojciech Sorek napisał:
Jak rano smiedzi benzyną to normalne, bo każde auto jest przylane żeby dogrzać silnik. Jak by nie śmierdziało to bym się martwił. Szarpanie wskazuje raczej na układ zapłonowy i tu raczej tak jak chłopaki piszą powinny to być świece.

Nie wiem jakie masz wtryski w swojej instalacji, ale możliwe że to też one są winne. Ustawienie instalacji - tu można się doszukiwać korekty po temperaturze gazu na co wskazują początkowe objawy falowania na zimnym silniku i spadanie obrotów.

Chyba, że wyłączyła się pompa powietrza - mógł się spalić bezpiecznik i wtedy po 40sek silnik powinien się stabilizować jak go potrzymasz na obrotach


świece wymienione, wtryski wymienione, instalacja to BRC sequent 24,11
korekta po temperaturze ? w zeszłym roku działało wszystko ok przy temp przełączania 31 teraz po podniesieniu do 34 nie dało efektu


a bezpiecznik sprawdzę jutro ;-)

jak to nie pomoże to jestem umówiony na poniedziałek na wymianę sterownika od LPG

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 10, 2013, 23:08:18 »
Jak w BRC to nic z korekt tam nie wprowadzisz, tylko strojenie od nowa na drodze. Trzeba do tego podpiąć MAP sensor, wtedy BRC stroi się fajnie ;)

Offline Jakub Cholewa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2.0i 16v LPG
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 17, 2013, 21:42:50 »
usterka prawdopodobnie wyeliminowana

wymieniony został wtryskiwacz ( nowy ponieważ wcześniej miałem wymienione 4 wtryskiwacze)
prawdopodobne przyczyny to felerny wtrysk, lub lipny gaz zatankowany czyli po czyszczeniu zbiornika na stacji jakiś syf dostał mi sie do układu ... (tankuje na ORLEN-ie)

Offline Jakub Cholewa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2.0i 16v LPG
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 02, 2013, 14:24:49 »
Cytuj

Jakub Cholewa napisał:
usterka prawdopodobnie wyeliminowana

wymieniony został wtryskiwacz ( nowy ponieważ wcześniej miałem wymienione 4 wtryskiwacze)
prawdopodobne przyczyny to felerny wtrysk, lub lipny gaz zatankowany czyli po czyszczeniu zbiornika na stacji jakiś syf dostał mi sie do układu ... (tankuje na ORLEN-ie)


niestety wcześniejsza naprawa nie usunęła usterki (kolejna również - wymiana sterownika) , auto wróciło do mechanika i tym razem wymieniony został reduktor, kolejne 2 wtryski chyba filtry oraz przeczyszczony cały układ od zbiornika, mam nadzieje, że tym razem usterka została usunięta na zawsze.

Mechanik stwierdził, że reduktor był zasyfiony jakim ustrojstwem od strony wlotu gazu, tak jakby miał przejechane co najmniej 100 tys km, przyczyna takiego syfu, to prawdopodobnie jakiś syf się dostał z gazem do baku ( a tankuje tylko na orlenach)

Marek_S

  • Gość
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 02, 2013, 19:53:30 »
ja nie bardzo rozumiem kiedy te obroty falują ?
- silnik zimny czy ciepły ?
- przed  na LPG czy po ?
Opisz dokładnie w jakich warunkach występuje to falowanie ?

Offline Jakub Cholewa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Posiadany samochód: C5 MK I 2.0i 16v LPG
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 02, 2013, 20:20:03 »
Falowanie występuje w warunkach zimowych (przynajmniej zauważyłem ten problem w grudniu)
występuje to tylko i wyłącznie na zimnym silniku zaraz po przerzuceniu na LPG bo na PB działa normalnie (niejednokrotnie wybije mi antypollution i catalic converter fault, ( po podłączeniu do kompa pokazuje wybicie któregoś rzędu lub dwóch) i auto gaśnie lub obroty falują tak jakby miał za niskie(lub najpierw zgaśnie a potem mu falują obroty)  , nie raz już przy drugiej próbie przerzucenia na gaz już działa normalnie nieraz przy 3 - 4 ) ale jak już pochodzi chwilę to auto jeździ jak powinno, a najciekawsze jest to, że jak już drugi raz w tym samym dniu nawet po kilku godzinach odpalam to już działa normalnie, a problem się pojawia następnego dnia rano .....
jakby nie było na chwilę obecna mam wymienioną prawie całą instalacje... i dzisiaj jak odbierałem od mechanika to auto działało normalnie , tyle ze nie mam pewności czy to przez to, że dzień był ciepły, lub mechanik odpalał auto wcześniej i testował, biorąc pod uwagę , że z niedzieli na poniedziałek ma być minusowa temperatura to prawdopodobnie w poniedziałek będę wiedział, czy już działa, czy nie.

Offline Michał Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16v Break Pb+LPG
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 02, 2013, 20:43:16 »
Heh to samo miałem. Świece nowe itp itd. Przyczyna błacha- sam w szoku byłem- przepustnica była tak zasrana że mi ręce oadły . Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy ( falowanie wyeliminowane)aczkolwiek na trybie auto podbija obroty bo klime włącza- daj na eko to przestanie. Mi to nie przeszkadza i zawsze nieco podbije. Jak zimny i ma tryb  auto ( chodzi o panel sterowania nawiewami) to czasem troche przytrzyma obroty w granicach 2tys na moment i potem spuści. A przy zmianie biegów zawsze podbije z 300 obr wyżej. Na ciepłym silniku  i na gazie efekt jest nieco mniej zauważalny.

Marek_S

  • Gość
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 03, 2013, 10:15:11 »
Karol , rzetelny przegląd i powinno być OK , jak masz jeszcze ELM to odczytaj korekty długoterminowe i będzie wiadomo. Do sterowników BRC ja nie mam przekonania . Mój wieloryb teraz przechodzi na LPG przy 15 st bez zauważalnych zmian w pracy . Czasem muszę popatrzeć na konsolkę na czym jadę

Offline Grzegorz Owczarek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] Break 2.0 SX LPG 2004r.
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 03, 2013, 15:04:29 »
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
ja nie bardzo rozumiem kiedy te obroty falują ?
- silnik zimny czy ciepły ?
- przed  na LPG czy po ?
Opisz dokładnie w jakich warunkach występuje to falowanie ?


Falowanie i gaśnięcie (silnika) występuje tyko na bardzo zimnym silniku, zaraz po odpaleniu gdy obroty zaczynają spadać do normalnych ok 800 jak na biegu jałowym, przed LPG. Właściwie LPG można wyłączyć i problem nie ustępuje. Na próbę jeździłem długo tylko na benzynie i było bez zmian. Wygląda to tak jakby silnik zaczynał nagle pracować na trzech garach i się dusił. Jak złapie temperaturę to już jest OK. Zaraz po zgaśnięciu wygląda na zalany. Nie daje się zapalić. Jak odczeka się z 30 sekund pali od kopa i często pracuje już normalnie. Instalację LPG bym wykluczył (u mnie było już wymieniane wszystko poza komputerem). Pytanie tylko czy sam fakt, że instalacja jest fizycznie zainstalowana nie ma już wpływu np. na polecenia komputera podczas rozgrzewania się silnika?
:-)

Offline Rafał Liszkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 523
  • Skąd: Łask
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2008 2.0 16v
  • Miejscowość: Łask
Re: [mkI] Falujące obroty nie zawsze
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 03, 2013, 19:36:42 »
A czy wskazania błedne temperatury płynu chłodniczego i temperatura powietrza dolotowego ma znaczenie ? . U mnie na zimnym silniku pokazuje temperature cieczy 98stopni a powietrza wskazuje 75 . I stad moje pytanie czy bledne wskazania czujników moga miec wpływ na nierowna prace?
Diagnostyka L.E.X.I.A   Łask i okolice