Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Jasność wyświetlaczy.  (Przeczytany 3642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Jasność wyświetlaczy.
« dnia: Marzec 02, 2013, 20:25:00 »
Był gdzieś schemat co zrobić z wyświetlaczami żeby przy zapalaniu świateł się nie ściemniały.Nie mogę znalezć.Pomożecie?
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Jędrzej Piechota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V + LPG '04
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2013, 21:33:07 »
Ja mam zarówno w wyświetlaczu od incydentów, jak i komputera zamontowane diody w tych oprawkach w5w, czy jak tam się to nazywa. W prawym się już nie ściemnia, ale w incydentach tak. Świecą trochę mocniej i to pomaga, ale nie w satysfakcjonujący sposób. Trzeba by w lewym wyświetlaczu zamontować do płytki diody, wtedy problem znika.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2013, 21:58:56 »
Nie chodzi mi o ledy.Tam trzeba przeciąć któryś kabelek żeby żarówki się nie ściemniały
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2013, 09:29:28 »
0
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Piotr Kobak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 1998, ASX 4WD 1.8 DI-D 2010; były: Xantia 1993, C5 2001
  • Zainteresowania: żeglarstwo, jazda konna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2018, 23:48:58 »
Był gdzieś schemat co zrobić z wyświetlaczami żeby przy zapalaniu świateł się nie ściemniały.Nie mogę znalezć.Pomożecie?
Odgrzeję temat, może się komuś przyda. Właśnie oglądałem schemat elektr. ORGA 7261 i stoi w nim, że wyciągnięcie bezpiecznika F11 (bezpieczniki w kabinie) wyłącza ściemnianie zegarów po włączeniu  świateł.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2018, 20:51:18 »
O super.Jutro sprawdzę.Kiedyś,dawno temu znalazłem gdzieś opis że trzeba przeciąć jeden z kabelków dochodzących do wyświetlaczy żeby się nie ściemniały.Zrobiłem tak i działało.Jednak nie pamiętam który to był a auto sprzedałem.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2018, 23:24:08 »
F11, 10A- display, clock dimming**
** may be removed to disable display dimming with headlights on

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2018, 23:43:13 »
Ja dziś to sprawdzałem w XM z numerem orga powyżej 8200 i nie zadziałało. Po wyjęciu bezpiecznika wyświetlacze cały czas były przyciemnione. Mozliwe, że akurat ten egzemplarz tak może mieć, bo to wersja skandynawska ze światłami mijania na stałe po kluczyku. Inna instalacja elektryczną.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 03, 2018, 18:00:37 »
Na razie mi się nie chce ale jak mi się zachce rozbierać to wyciągnę wyświetlacz i pomierzę na którym kabelku pojawia się +12V po włączeniu świateł.To właśnie powoduje ściemnianie wyświetlacza
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 04, 2018, 01:34:42 »
Na razie mi się nie chce ale jak mi się zachce rozbierać to wyciągnę wyświetlacz i pomierzę na którym kabelku pojawia się +12V po włączeniu świateł.To właśnie powoduje ściemnianie wyświetlacza
Wyświetlacz incydentów:
niebieska kostka 15-pinowa, pin 5, kabel pomarańczowy,
Komputerek:
szara kostka 15-pinowa, pin 4, kabel pomarańczowy,
Zegarek z termometrem:
szara kostka 7-pinowa, pin 4, kabel pomarańczowy.


Przy wyłączaniu trzeba odcięte kable od strony wyświetlaczy podłączyć do masy, bo któryś z nich ma wewnętrzne podciąganie do plusa i samo odłączenie nie powoduje rozjaśnienia. Nie pamiętam teraz który z nich bruździ.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Piotr Kobak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 1998, ASX 4WD 1.8 DI-D 2010; były: Xantia 1993, C5 2001
  • Zainteresowania: żeglarstwo, jazda konna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 04, 2018, 14:42:56 »
Ja dziś to sprawdzałem w XM z numerem orga powyżej 8200 i nie zadziałało.
W moim zadziałało, sprawdziłem wczoraj (ORGA 7828, wersja na Niemcy).

Offline Piotr Kobak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 1998, ASX 4WD 1.8 DI-D 2010; były: Xantia 1993, C5 2001
  • Zainteresowania: żeglarstwo, jazda konna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 04, 2018, 15:19:32 »
Wyświetlacz incydentów: niebieska kostka 15-pinowa, pin 5, kabel pomarańczowy, [-]
No to wszystko wiadomo. Ciekaw jestem czy da się coś zrobić (ciachnąć odpowiedni kabelek) od strony  manetki do świateł?  Nie demontowałem manetki, ale to może być prostsze niż zegary no i może wystarczyłby jeden kabelek zamiast trzech?

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 04, 2018, 19:54:31 »
Wyświetlacz incydentów: niebieska kostka 15-pinowa, pin 5, kabel pomarańczowy, [-]
No to wszystko wiadomo. Ciekaw jestem czy da się coś zrobić (ciachnąć odpowiedni kabelek) od strony  manetki do świateł?  Nie demontowałem manetki, ale to może być prostsze niż zegary no i może wystarczyłby jeden kabelek zamiast trzech?

Kable do wyświetlaczy wychodzą z elementu opisanego na schematach jako "connector box", o numerze 51. Nie wiem dokładnie gdzie się znajduje, ani jak wygląda. Jeżeli jest zagrzebany pod deską, to i tak trzeba zdemontować wyświetlacze, więc jaka to różnica..?

Nie ma nic trudnego w tej przeróbce. U siebie zrobiłem tak: odciąłem wymienione wyżej kable od wyświetlaczy, końce które idą do nich połączyłem razem i puściłem na środkowy pin przełącznika dwustronnego. Potem jeden pin przełącznika do masy, a drugi do jednego z obciętych kabli, podającego napięcie po włączeniu świateł. Przełącznik przykleiłem nad pedałami. W ten sposób wybieram przełącznikiem, czy przyciemnianie ma działać w fabryczny sposób, czy ma być zawsze w trybie jasnym. Jeżeli kiedyś będę tam grzebał to rozszerzę tę funkcję na wyświetlacz biegów, panel klimy i radio. W praktyce najbardziej przeszkadza ściemnianie wyświetlacza incydentów.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2018, 18:49:53 »
Wyświetlacz incydentów: niebieska kostka 15-pinowa, pin 5, kabel pomarańczowy, [-]
No to wszystko wiadomo. Ciekaw jestem czy da się coś zrobić (ciachnąć odpowiedni kabelek) od strony  manetki do świateł?  Nie demontowałem manetki, ale to może być prostsze niż zegary no i może wystarczyłby jeden kabelek zamiast trzech?

Kable do wyświetlaczy wychodzą z elementu opisanego na schematach jako "connector box", o numerze 51. Nie wiem dokładnie gdzie się znajduje, ani jak wygląda. Jeżeli jest zagrzebany pod deską, to i tak trzeba zdemontować wyświetlacze, więc jaka to różnica..?

Nie ma nic trudnego w tej przeróbce. U siebie zrobiłem tak: odciąłem wymienione wyżej kable od wyświetlaczy, końce które idą do nich połączyłem razem i puściłem na środkowy pin przełącznika dwustronnego. Potem jeden pin przełącznika do masy, a drugi do jednego z obciętych kabli, podającego napięcie po włączeniu świateł. Przełącznik przykleiłem nad pedałami. W ten sposób wybieram przełącznikiem, czy przyciemnianie ma działać w fabryczny sposób, czy ma być zawsze w trybie jasnym. Jeżeli kiedyś będę tam grzebał to rozszerzę tę funkcję na wyświetlacz biegów, panel klimy i radio. W praktyce najbardziej przeszkadza ściemnianie wyświetlacza incydentów.
No to fajnie że ktoś to za mnie zrobił.....
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Piotr Kobak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 1998, ASX 4WD 1.8 DI-D 2010; były: Xantia 1993, C5 2001
  • Zainteresowania: żeglarstwo, jazda konna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2018, 22:30:43 »

[-] odciąłem wymienione wyżej kable od wyświetlaczy, końce które idą do nich połączyłem razem i puściłem na środkowy pin przełącznika dwustronnego. Potem jeden pin przełącznika do masy, a drugi do jednego z obciętych kabli, podającego napięcie po włączeniu świateł. Przełącznik przykleiłem nad pedałami.
To dobry sposób jak nie działa trik z bezpiecznikiem F11. Na szczęście w moim XM-ie działa. Mój master plan jest więc  prostszy: w miejsce bezpiecznika F11 wepnę rozcięty (albo przepalony) bezpiecznik z wlutowanym kabelkiem i wyłącznikiem na końcu. Wyłącznik przykleję gdzieś w okolicy regulacji jasności zegarów.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 07, 2018, 07:38:21 »

[-] odciąłem wymienione wyżej kable od wyświetlaczy, końce które idą do nich połączyłem razem i puściłem na środkowy pin przełącznika dwustronnego. Potem jeden pin przełącznika do masy, a drugi do jednego z obciętych kabli, podającego napięcie po włączeniu świateł. Przełącznik przykleiłem nad pedałami.
To dobry sposób jak nie działa trik z bezpiecznikiem F11. Na szczęście w moim XM-ie działa. Mój master plan jest więc  prostszy: w miejsce bezpiecznika F11 wepnę rozcięty (albo przepalony) bezpiecznik z wlutowanym kabelkiem i wyłącznikiem na końcu. Wyłącznik przykleję gdzieś w okolicy regulacji jasności zegarów.
Proponuję dolutować dwa kabelki i sprawny bezpiecznik ;)

Online Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 07, 2018, 11:45:13 »
Proponuję dolutować dwa kabelki i sprawny bezpiecznik ;)
Tylko ten bezpiecznik szerogowo a nie równolegle... :P więc "zepsuty" bezpiecznik też się przyda ;)
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Kobak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 1998, ASX 4WD 1.8 DI-D 2010; były: Xantia 1993, C5 2001
  • Zainteresowania: żeglarstwo, jazda konna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Jasność wyświetlaczy.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 12, 2018, 02:45:58 »
[Tylko ten bezpiecznik szerogowo a nie równolegle... :P więc "zepsuty" bezpiecznik też się przyda ;)
Czyli dwa bezpieczniki, jeden zepsuty, drugi dobry :) Albo grand master plan: wpiąć jeszcze czujnik zmierzchu ...