Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (MKIII) LDS  (Przeczytany 1969 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jan Dawidowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Tychy / Gostyń
  • Posiadany samochód: C5 Exclusive 2011 2.0 HDI 160
  • Zainteresowania: Entuzjasta motoryzacji
  • Miejscowość: Tychy / Gostyń
(MKIII) LDS
« dnia: Marzec 22, 2013, 13:38:52 »
Witam,

Po przeczytaniu tego wątku

http://www.autocentrum.pl/oceny/citroen/c5/iii/ocena-kierowcy-1253604477/

miałem wrażenie jakbym był jego autorem, mam identyczne wrażenia. Czy ktoś może w sposób uzasadniony i kompetentny skomentować dolewkę 1L LDS? Ostatnio w ramach przeglądu 30K miałem identyczną sytuację.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2017, 19:45:43 wysłana przez Dawid Jarecki »

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: LDS w MkIII
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2013, 19:58:15 »
Może fabrycznie był niedolany lub naciągnęli na literek - różne dolewki trzeba jakoś w magazynie rozpisać....;-)
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Jan Dawidowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Tychy / Gostyń
  • Posiadany samochód: C5 Exclusive 2011 2.0 HDI 160
  • Zainteresowania: Entuzjasta motoryzacji
  • Miejscowość: Tychy / Gostyń
Re: LDS w MkIII
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2013, 09:34:38 »
Fabrycznie niedolany... byłbym w stanie tak pomyśleć gdyby montaż auta odbywał się w holenderskiej fabryce, gdzie w przerwach na kawę jest siwo od palonej "trawy"

Fakt jest taki, że po dolaniu 1L LDS zawieszenie lepiej i szybciej reaguje na nierówności oraz szybciej się podnosi

Offline jarek czurak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: białystok
  • Posiadany samochód: C5MKIII 2.0 Hdi(kombi) 2008
  • Miejscowość: białystok
Re: LDS w MkIII
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 01, 2013, 08:14:20 »
ja takie wrazene mam zawsze jak zatankuje paliwa do pełna :)
siłowniki sie nie pocą??

Offline Marcin S.

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 94
  • Posiadany samochód: C5 1,6 THP AT6
Re: LDS w MkIII
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 04, 2013, 19:21:59 »
U mnie tez dolali 1l ale jak byłem z zapoceniem przewodu przy około 10 tyts km (tyle nie mogło ubyć z zapocenia). Oczywiście dolewka gratis - podejrzewam, że fabryka nie dolewa.

Offline Paweł KACZOR

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: LUBLIN
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI 163hp Exlusive 2010
  • Zainteresowania: motoryzacja, Formuła 1, film
  • Miejscowość: LUBLIN
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2016, 18:45:46 »
Ja dzisiaj dolałem również 1L LDS na opuszczonym do gleby samochodzie. Silnik wyłączony. Nie wiem co będzie jak jutro uruchomię silnik

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2016, 19:34:53 »
Ja dzisiaj dolałem również 1L LDS na opuszczonym do gleby samochodzie. Silnik wyłączony. Nie wiem co będzie jak jutro uruchomię silnik
Widzę , że tu i ówdzie dolewa się 1l LDS przy opuszczonym na sam dół zawieszeniu. A przy użyciu Lexii w celu strawienia ciśnienia jaki teraz masz poziom? 
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2016, 20:16:04 »
W mk3 nawet mechanicy leją za dużo LDSu, bo stosują pomiar taki jak w starszych wersjach. Wersję mk3 trzeba najpierw pozbawić ciśnienia za pomocą Lexii i dopiero wtedy sprawdzać poziom LDS. Było na forum wiele razy. Na YT jest filmik jak sprawdzić poziom Lexią i bez niej, za pomocą plastikowej opaski: https://www.youtube.com/watch?v=R_9-y91_7MM z tym że ludzik na filmie opaską sprawdza w pozycji normalnej, nie obniża zawieszenia. Dolanie LDSu w taki sposób jak w starszych wersjach może nawet spowodować pęknięcie zbiornika, gdy nie odkręci się korka np podczas wymiany kół. Poza tym podczas normalnej eksploatacji zwykle nic się nie dzieje, szczególnie jeżeli korek jest nowego typu (bez zaworka zwrotnego).

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 28, 2016, 22:02:08 »
W mk3 nawet mechanicy leją za dużo LDSu, bo stosują pomiar taki jak w starszych wersjach. Wersję mk3 trzeba najpierw pozbawić ciśnienia za pomocą Lexii i dopiero wtedy sprawdzać poziom LDS. Było na forum wiele razy. Na YT jest filmik jak sprawdzić poziom Lexią i bez niej, za pomocą plastikowej opaski: https://www.youtube.com/watch?v=R_9-y91_7MM z tym że ludzik na filmie opaską sprawdza w pozycji normalnej, nie obniża zawieszenia. Dolanie LDSu w taki sposób jak w starszych wersjach może nawet spowodować pęknięcie zbiornika, gdy nie odkręci się korka np podczas wymiany kół. Poza tym podczas normalnej eksploatacji zwykle nic się nie dzieje, szczególnie jeżeli korek jest nowego typu (bez zaworka zwrotnego).
Dokładnie tak. Św...e słowa.:)
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Offline Paweł KACZOR

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: LUBLIN
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI 163hp Exlusive 2010
  • Zainteresowania: motoryzacja, Formuła 1, film
  • Miejscowość: LUBLIN
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 28, 2016, 22:38:54 »
Czyli jeśli w najniższej pozycji mam teraz płyn do sitka, to mogę tak jeździć? Bo nawet w ASO mi tak powiedzieli, że ciśnienie spuszcza się dopiero w przypadku odkręcania elementów hydro.

Offline Lech Sulikowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 801
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: C5 2.0i x7 2008 Confort Tourer
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 28, 2016, 22:52:04 »
Masz trochę za dużo. Tak jak napisał Paweł Cynamon - nic się nie stanie w czasie normalnej jazdy. Ale w niektórych sytuacjach serwisowych może wywalić płyn przez wlew a nawet rozerwać zbiornik. Możesz odessać trochę strzykawką i wężykiem, mierząc poziom opaską jak w filmiku na YT - to robi się w polożeniu do jazdy. Możesz też inną metodą - opuszczasz zwyczajnie auto na dół, dolewasz tyle LDS by poziom był miedzy pierwszym i drugim schodkiem w sitku, następnie wysysasz strzykawką 0,7 litra.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Paweł KACZOR

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: LUBLIN
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI 163hp Exlusive 2010
  • Zainteresowania: motoryzacja, Formuła 1, film
  • Miejscowość: LUBLIN
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 28, 2016, 23:02:13 »
Ok, w takim razie sprawdzę poziom w pozycji NORMAL tak jak na YT.  Czy te 4 cm zamoczenia opaski to będzie prawidłowo ?

Offline Lech Sulikowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 801
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: C5 2.0i x7 2008 Confort Tourer
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 28, 2016, 23:17:34 »
Będzie prawidłowo, tylko pamiętaj, że opaska musi wejść tak jak filmie na 12 cm od krawędzi wlewu. Dobrze tę opaskę oznaczyć jakoś na długości 12 cm np. owijając ją taśmą. Chodzi o uniknięcie sytuacji że wejdzie tej opaski za mało lub za dużo do zbiornika, bo koniec o coś tam w głębi zahaczy albo się zacznie zawijać. Do odessania możesz użyć dużej strzykawki, takie są w aptekach, 100 ml a nawet 160 ml + jakiś wężyk.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 522
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 28, 2016, 23:26:40 »
W mk3 nawet mechanicy leją za dużo LDSu, bo stosują pomiar taki jak w starszych wersjach. Wersję mk3 trzeba najpierw pozbawić ciśnienia za pomocą Lexii i dopiero wtedy sprawdzać poziom LDS. Było na forum wiele razy. Na YT jest filmik jak sprawdzić poziom Lexią i bez niej, za pomocą plastikowej opaski: https://www.youtube.com/watch?v=R_9-y91_7MM z tym że ludzik na filmie opaską sprawdza w pozycji normalnej, nie obniża zawieszenia. Dolanie LDSu w taki sposób jak w starszych wersjach może nawet spowodować pęknięcie zbiornika, gdy nie odkręci się korka np podczas wymiany kół. Poza tym podczas normalnej eksploatacji zwykle nic się nie dzieje, szczególnie jeżeli korek jest nowego typu (bez zaworka zwrotnego).


Hmm... W instrukcji serwisowej do C5 mk2 jest też wyraźnie napisane o spuszczenia ciśnienia przyrządem (czytaj komputerem) do sprawdzenia poziomu LDS... Już któryś raz czytam, że to tylko w mk3 i nie wiem skąd to przekłamanie...

Offline Paweł KACZOR

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: LUBLIN
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI 163hp Exlusive 2010
  • Zainteresowania: motoryzacja, Formuła 1, film
  • Miejscowość: LUBLIN
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 28, 2016, 23:36:09 »
Będzie prawidłowo, tylko pamiętaj, że opaska musi wejść tak jak filmie na 12 cm od krawędzi wlewu. Dobrze tę opaskę oznaczyć jakoś na długości 12 cm np. owijając ją taśmą. Chodzi o uniknięcie sytuacji że wejdzie tej opaski za mało lub za dużo do zbiornika, bo koniec o coś tam w głębi zahaczy albo się zacznie zawijać. Do odessania możesz użyć dużej strzykawki, takie są w aptekach, 100 ml a nawet 160 ml + jakiś wężyk.
Bardzo dziękuję Lechu za te szczegółowe informacje. Z charakteru staram się robić takie rzeczy bardzo dokładnie i mając pełną świadomość tego co robię, stąd też moje pytania na forum.  Jutro bardzo dokładnie zajmę się tym płynem w moim C5. Podzielę się oczywiście efektem końcowym.  Dzięki jeszcze raz. 
Pozdrawiam

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 411
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 29, 2016, 07:32:06 »
Hmm... W instrukcji serwisowej do C5 mk2 jest też wyraźnie napisane o spuszczenia ciśnienia przyrządem (czytaj komputerem) do sprawdzenia poziomu LDS... Już któryś raz czytam, że to tylko w mk3 i nie wiem skąd to przekłamanie...

MkI i MkII(MkI polift) - wystarczy opuszczenie do minimum, żeby sprawdzić poziom LDSu
MkIII/X7 - trzeba dodatkowo spuścić ciśnienie z poziomu komputera diagnostycznego.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 29, 2016, 11:43:19 »
Czy po spuszczeniu ciśnienia diagboxem w celu sprawdzenia poziomu płynu trzeba później odłączać akumulator? Powtórne nabicie ciśnienia to po prostu odpalenie samochodu? I czy rzeczywiście LDS niewykorzystany w ciągu 2 tygodni ( oczywiscie w otwartej już butelce) trzeba wyrzucić bo się nie nadaje?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł KACZOR

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: LUBLIN
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI 163hp Exlusive 2010
  • Zainteresowania: motoryzacja, Formuła 1, film
  • Miejscowość: LUBLIN
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 29, 2016, 12:00:21 »
Dla mnie wszystko jest już jasne i logiczne.
Jeśli na poziomie -1 czyli 'gleba' płyn zakrywa mi lekko dolne sitko, to na poziomie 'normal' po zmierzeniu za pomocą opaski tak jak na YT mam tego płynu 5,7 cm. Wszystko oczywiście bez spuszczania ciśnienia i na wyłączonym silniku . Przypominam, że po spuszczeniu ciśnienia tego płynu powinno być 4 cm.  I tak mam zamiar jeździć z tą uwagą, że przed ewentualnym spuszczeniem ciśnienia muszę mieć w pogotowiu strzykawkę do odciągnięcia nadmiaru jeśli zajdzie taka potrzeba, bo wydaje mi się, że raczej się nie przeleje.
Pozdrawiam

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 29, 2016, 12:01:01 »
Czy po spuszczeniu ciśnienia diagboxem w celu sprawdzenia poziomu płynu trzeba później odłączać akumulator? Powtórne nabicie ciśnienia to po prostu odpalenie samochodu? I czy rzeczywiście LDS niewykorzystany w ciągu 2 tygodni ( oczywiscie w otwartej już butelce) trzeba wyrzucić bo się nie nadaje?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
a Czy płyn w układzie wymieniasz co 2 tygodnie ? :)
przecież układ jest otwarty poprzez korek
ja nigdy nie odłączałem aku po spuszczeniu ciśnienia.
zazwyczaj wystarczy nawet otworzyć drzwi i zacznie się pompować

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 29, 2016, 17:04:39 »
Czy po spuszczeniu ciśnienia diagboxem w celu sprawdzenia poziomu płynu trzeba później odłączać akumulator? Powtórne nabicie ciśnienia to po prostu odpalenie samochodu? I czy rzeczywiście LDS niewykorzystany w ciągu 2 tygodni ( oczywiscie w otwartej już butelce) trzeba wyrzucić bo się nie nadaje?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
a Czy płyn w układzie wymieniasz co 2 tygodnie ? :)
przecież układ jest otwarty poprzez korek
ja nigdy nie odłączałem aku po spuszczeniu ciśnienia.
zazwyczaj wystarczy nawet otworzyć drzwi i zacznie się pompować
Bardziej chodziło mi o to, że mam odlane do plastikowej butelki ze 2 litry LDS-u i zastanawiałem się, czy to się jeszcze nadaje do wlania...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł KACZOR

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: LUBLIN
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI 163hp Exlusive 2010
  • Zainteresowania: motoryzacja, Formuła 1, film
  • Miejscowość: LUBLIN
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 29, 2016, 17:09:53 »
Wydaje mi się, że ten płyn 'łapie' wilgoć z otoczenia czyli ma właściwości higroskopijne. Stąd jego termin przydatności po otwarciu.
Oczywiście mogę się mylić

Offline Paweł KACZOR

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: LUBLIN
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI 163hp Exlusive 2010
  • Zainteresowania: motoryzacja, Formuła 1, film
  • Miejscowość: LUBLIN
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 29, 2016, 17:11:39 »
Jak juz jesteśmy przy tym płynie, to zadam pytanie:
Czy wspomaganie kierownicy także 'chodzi' na tym płynie ?
Chodzi oczywiście o C5 X7

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 018
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 29, 2016, 17:18:44 »
Jak juz jesteśmy przy tym płynie, to zadam pytanie:
Czy wspomaganie kierownicy także 'chodzi' na tym płynie ?
Chodzi oczywiście o C5 X7

Tak.
Jeżeli X7 jest hydro to ma jeden układ na LDS dla zawieszenia i układu kierowniczego.
Jeżeli X7 jest sprężynowcem to ma układ na LDS wspomagania kierownicy (tak samo dla Peugeota).

Offline Paweł KACZOR

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Skąd: LUBLIN
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI 163hp Exlusive 2010
  • Zainteresowania: motoryzacja, Formuła 1, film
  • Miejscowość: LUBLIN
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 29, 2016, 17:21:20 »
Jak juz jesteśmy przy tym płynie, to zadam pytanie:
Czy wspomaganie kierownicy także 'chodzi' na tym płynie ?
Chodzi oczywiście o C5 X7

Tak.
I chyba jest jeszcze elektryczne dodane ?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 583
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: LDS w MkIII
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 29, 2016, 17:30:27 »
I chyba jest jeszcze elektryczne dodane ?

Pompa wspomagania została zamieniona na elektryczną, zrezygnowano z napędzania jej paskiem osprzętu.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.