Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.  (Przeczytany 3166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sroka Bartosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: gdynia
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 16 v Pb/LPG
  • Miejscowość: gdynia
[mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« dnia: Marzec 26, 2013, 20:48:53 »
witam
Kilka dni temu  po wizycie u gazownika ( wymiana filtrow i mapowanie kompa gazu ) pojawila sie dziwna przypadlosc w moim C5 2,0 16v. Mianowicie caly czas temperatura plynu chlodniczego byla pokazywana na polowe wskaznika czyli 6-7 kresek na wyswietlaczu. Teraz pokazuje tylko 1 lub 2 kreski . Dwie jak jade z umiarkowana predkoscia 1 jak jade szybciej. Dzisiaj zauwazylem ze jak auto popracowalo jakis czas na luzie w garazu wskazanie temperatury wrocilo do normy. Ale jak wyjechalem na miasto kresek zaczelo ubywac i stanelo na 2 . Powjechaniu w korek i toczeniu sie z czestymi postojami tak z 20 km/h kreski wskazania temperatury skoczyly do 5 ale jak wyjechalem na obwodnice i przyspieszylem znow spadly do 1-2 . Ogrzewanie auta dziala silnik chodzi normalnie . Czy ta przypadlosc moze byc powodem padnietego czujnika temperatury cieczy czy tez padnietym termostatem. I tu kolejne pytanie gdzie szukac tego czujnika cieczy i gdzie szukac termostatu w moim silniku benyna/LPg 2.0 16v. Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

Czy moze ktos potwierdzic moje przypuszczenia lub ewentualnie je rozwiac . Mianowicie. Odpalilem zimny silnik pojezdzilem nim z 5 minut az pokazala sie jedna kreska wskazania temperatury. Zatrzymalem sie i sprawdzilem weze od chlodnicy. Waz za termostatem i na powrocie z chlodnicy byly cieple. Uwazam ze po 5 minutach jazdy nie powinien byc otwierany duzy obieg i ta przypadlosc wskazuje na awarie termostatu . Nie jestem mechanikiem ale uwazam ze tak nie powinno byc. Czy wymiana termostatu jest trudna w citroenie. Filtr powietrza zaslania caly termostat wiec mniemam ze trzeba cala ta puche odkrecic. Jest ktos kto juz przechodzil wymiane termostatu w C5III .

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 30, 2013, 09:34:40 »
Całkiem możliwe, że termostat padł.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Łukasz Faruga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 843
  • Skąd: Skoczów / Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: c4GP b+g 2008 1,8 16v ***C3 MK1 2003 1,4HDI
  • Miejscowość: Skoczów / Bielsko-Biała
Re: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2013, 11:46:50 »
Wczoraj wymieniałem termostat - po otwarciu się spadła z niego częściowo uszczelka i zablokowała zamykanie. Trzy śruby 6 na klucz 10 trzymają przynajmniej w 2,2hdi. Łatwy demontaż tyko na styk miejsca jest :)

Offline Sroka Bartosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: gdynia
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 16 v Pb/LPG
  • Miejscowość: gdynia
Re: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 30, 2013, 12:02:34 »
Tak tylko ja mam 2,0 16 v 2009 r. i jak patrzylem gdzie jest ten termostat to nad nim dojscie blokuje kupa kabli elektrycznych a od przodu pudelko filtra powietrza i podejrzewam ze najpierw musze odkrecic cale pudlo od filtra i dopiero pozniej konbinowac jak go zdemontowac .
To jest zdjecie techniczne mojego termostatu ze strony http://service.citroen.com/

http://img805.imageshack.us/img805/206/20130326215142.jpg
Polecam wszystkim ta strone loguje sie podaje nr. Vin i dowiadujemy sie wszystkiego o swoim autku nawet jakich firm zamontowane sa podzespoly

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2013, 14:22:31 »
Cytuj

Sroka Bartosz napisał:
Tak tylko ja mam 2,0 16 v 2009 r. i jak patrzylem gdzie jest ten termostat to nad nim dojscie blokuje kupa kabli elektrycznych a od przodu pudelko filtra powietrza i podejrzewam ze najpierw musze odkrecic cale pudlo od filtra i dopiero pozniej konbinowac jak go zdemontowac .
To jest zdjecie techniczne mojego termostatu ze strony http://service.citroen.com/

http://img805.imageshack.us/img805/206/20130326215142.jpg
Polecam wszystkim ta strone loguje sie podaje nr. Vin i dowiadujemy sie wszystkiego o swoim autku nawet jakich firm zamontowane sa podzespoly


Z tą stroną to Ameryki nie odkryłeś.
PS.
Strona też jest po Polsku ;-)
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

matil80

  • Gość
Odp: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2016, 14:59:14 »
Witam Koledzy podepnę się pod temat .Stałem się posiadaczem C5 MKIII 2,0 HDI 136 KM 2008 r . Problem mój polega na tym , że nie pokazywało mi temperatury cieczy podczas jazdy mimo długiej jazdy zero kresek ale gdy go zgasiłem postał 5 minut to po ponownym odpaleniu 7 kresek ale jak silnik pracuje kreski spadają do zera . Więc wymiana termostatu , zakupiłem nowy termostat z czujnikiem i dalej to samo , mechanik twierdził ze był u elektromechanika i pod względem elektronicznym wszystko jest ok . Stwierdził , że ten nowy termostat jest zepsuty dla mnie to dziwne drugi termostat i takie same objawy , ale skoro elektronicznie ok mówię może faktycznie mam pecha więc zakupiłem następny termostat i wymiana i dalej zoonk . Ja się już poddaje może z was ktoś ma jakieś pomysły co to może być ? Czytałem , że jak koledzy w benzyniakach zakładają gaz to takie czary im się działy ale gazownicy coś poprzestawiali w komputerze i już było ok . Może u mnie jest coś poprzestawiane , ale co ? Pozdrawiam

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2016, 16:00:39 »
(...)Może u mnie jest coś poprzestawiane , ale co ? Pozdrawiam
Może zamieniono miejscami wtyczki do czujników temperatury płynu chłodzącego i paliwa. U mnie były podobne objawy, pewnie po fachowej po wymianie silnika.:)

matil80

  • Gość
Odp: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2016, 20:32:28 »
Kolego a te wtyczki są gdzieś obok siebie ? Tylko  jest tak , że jak się podłączy komputer i sprawdza się temperaturę to jest 55C a jak po ponownym odpaleniu gdy już pokazuje te kreski to temperatura w komputerze jest 88C i jak spadają kreski temperatura w komputerze też spada  .
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2016, 22:25:58 wysłana przez Szymon Matillek »

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2016, 22:24:19 »
Jeśli tak masz w Twojej Cytrynce jak w załączniku to niedaleko, ale dostęp do wtyczek zajmuje trochę czasu. Choć sam tego nie robiłem to skierowałem mechaników na ten trop, pomimo bardzo mylącego tytułu biuletynu i pewnie nieprecyzyjnego tłumaczenia z francuskiego. U mnie zamiana wtyczek załatwiła sprawę.

matil80

  • Gość
Odp: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 05, 2016, 22:33:01 »
Ale jakie miałeś dokładnie objawy ? Takie jak ja ?

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 05, 2016, 22:44:38 »
Ja nie jestem specem od wszystkich Cytrynek, a Ty masz nieco inny silnik, dlatego piszę używałem wyrazu "może". Objawy, z tego co pamiętam, były podobne. Chyba jeszcze też temperatura oleju była na wyświetlaczu niska (wszędzie max po parę kresek) i na postoju nieco rosła, a potem spadała, podobnie jak w Twojej.


P.S. Nie trafiłeś tutaj na mój nieco nowszy wątek, a tam też jest sporo informacji na ten temat.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2016, 10:33:10 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

matil80

  • Gość
Odp: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 07, 2016, 17:00:13 »
Witam . Wielkie dzięki Krzysiek dzięki Tobie mój problem jest rozwiązany . Oczywiście były zamienione wtyczki . Jeszcze raz wielkie dzięki .

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 07, 2016, 18:39:45 »
Byłem użytkownikiem kilku forów motoryzacyjnych i jestem w szoku jak prosto są tutaj rozwiązywane na pierwszy rzut oka beznadziejne przypadki. Szacun za wiedzę dla kilku forumowiczów tego klubu.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: [mk3] problem ze wskazaniem temperatury silnika.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 09, 2016, 21:52:50 »
Cieszę się, że moje skromne doświadczenie się przydało i dzięki za miłe słowa.

Pozwolę sobie na koniec jeszcze zapisać inaczej „Efekty opisywane przez klienta”, zamieszczone w przywołanym wyżej biuletynie serwisowym.

Na wskaźniku temperatury płynu chłodzącego silnik (na zestawie wskaźników) zapalają się odcinki wskazujące na jego nienormalnie niską temperaturę, nawet przy braku poboru ciepła do ogrzewania kabiny.

Użyłem tu terminologii występującej w oryginalnej instrukcji obsługi.

Może ten opis szybciej doprowadzi kogoś w przyszłości do rozwiązania problemu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2016, 21:29:31 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »