Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika  (Przeczytany 41361 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« dnia: Marzec 30, 2013, 17:29:20 »
Zauważyłem, że od pewnego czasu na wolnych obrotach (na postoju) samochód wpada w delikatne równomierne drgania. Minimalne dodanie gazu to niweluje. Jest to o tyle dziwne, że objawia się to nie za każdym razem. Zatrzymuję samochód i czuć drgania, wystarczy że ruszę i po ponownym zatrzymaniu nic nie czuć. Niekiedy kilka dni jest spokój a niekiedy czuć przy każdorazowym zatrzymaniu. Jedyne co ustaliłem to drgania pochodzą od pracującego silnika i wciskanie pedału sprzęgła tego nie niweluje. Co może być przyczyną, bo czasami jest to denerwujące.

Offline Adam Ignacyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkIII kombi 2,0HDI automat Exclusive 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 30, 2013, 22:16:13 »
Poduszka silnika  lub łapa od strony rozrządu. Spróbuj ją poluzować razem z łapą i potem ją dokręć na włączonym silniku.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2014, 07:32:21 »
Mechanik sprawdzał poduszki i podobno wszystko ok.
Drgania przenoszone są od pracującego silnika i wydaje mi się, że silnik trochę ma nierówną pracę na wolnych obrotach. Obrotomierz wskazuje idealnie, wskazówka nie faluje. Minimalne dodanie gazu niweluje drgania. Staje się to coraz bardziej uciążliwe bo czasami drgania są mocno odczuwalne.
Może ktoś miał taki przypadek?

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2014, 15:24:05 »
Ja też mam takie "głupawe" drgania. Obstawiam za bardzo otwarty EGR (75% wg Lexii na wolnych obrotach). Zaślepię dziada zobaczę efekty. Na marginesie i tak zamierzam go usunąć z softa.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2014, 19:29:36 »
Nic to wam nie da - jeden i drugi ma już wypracowane dwumasowe koło zamachowe ( zależy jak się ustawi to są drgania silnika lub nie).
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2014, 19:44:09 »
Wcale nie, cały kpl z dwumasą (LUK-a) wymieniony 3 m-ce temu a problem mam od 3 lat.

Offline Kamil Pauk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 18, 2014, 22:04:47 »
U mnie też niby poduszki były sprawdzane i też miały być dobre. Po wymianie dolnej (po wyjęciu rozpadła się w rękach) przestało trząść ale pojawiły się nieprzyjemne drgania w okolicy 2500 - 3000 obrotów i wtedy dopiero ujawniła się zarwana poduszka po stronie rozrządu. Obecnie czekam na jej wymianę. Pozornie poduszki sprawne, dopiero po wyjęciu pokazały jak z nimi jest naprawdę. Przed wymianą nawigacja latała na szybie jak szalona.  Także obstawiam zdecydowanie poduszki - szczególnie jeśli przy gaśnięciu czuć rzucenie silnikiem.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 18, 2014, 22:53:46 »
Irku miałam tak zimą,zwłaszcza na zimnym i nie zawsze.Z tym,że u mnie były to naprawdę lekkie drgania ale,że uszczelniacz półosi był "spocony"wymieniłam uszczelniacz i dolną poduszkę skrzyni.Po wymianie drgań brak.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 19, 2014, 08:13:09 »
Cytuj

Kamil Pauk napisał:
U mnie też niby poduszki były sprawdzane i też miały być dobre. Po wymianie dolnej (po wyjęciu rozpadła się w rękach) przestało trząść ale pojawiły się nieprzyjemne drgania w okolicy 2500 - 3000 obrotów i wtedy dopiero ujawniła się zarwana poduszka po stronie rozrządu. Obecnie czekam na jej wymianę. Pozornie poduszki sprawne, dopiero po wyjęciu pokazały jak z nimi jest naprawdę. Przed wymianą nawigacja latała na szybie jak szalona.  Także obstawiam zdecydowanie poduszki - szczególnie jeśli przy gaśnięciu czuć rzucenie silnikiem.



No właśnie przy gaszeniu też czasami czuć takie "rzucenie" silnikiem. Muszę podjechać jeszcze raz na te poduchy.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2014, 10:24:15 »
Chciałem pójść za radą Dariusza i wymienić kmpletne sprzęgło u siebie, ale w sklepie patrzą na mnie jak na wiariata, gdy pytam o komplet do 4HP20.
U mnie te drgania są bardzo nieregularne i tylko na wolnych obrotach, stąd moje podejrzenia padły na EGR, ale się nie upieram.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Marek_S

  • Gość
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 19, 2014, 11:34:28 »
Cytuj

Artur Parzygnat napisał:
Chciałem pójść za radą Dariusza i wymienić kmpletne sprzęgło u siebie, ale w sklepie patrzą na mnie jak na wiariata, gdy pytam o komplet do 4HP20.
U mnie te drgania są bardzo nieregularne i tylko na wolnych obrotach, stąd moje podejrzenia padły na EGR, ale się nie upieram.

No nie dziwie się bo 4HP20 to skrzynia automatyczna i tam sprzegła nie ma
Ja wymieniłem u siebie komplet poduszek bo w koncu ile ta guma moze pracować ? Ta przy łapie po stronie rozrządu jest olejowa wiec pewnie oleju juz nie ma . W ASO zaspiewali mi 1200 jak pamietam a zamienniki sasic ( moge sie mylić co do firmy ) kosztowały mnie w cenie hurt około 300 zł
A co do EGR , nie spotkałem się z tym zeby generował drgania

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 20, 2014, 00:04:57 »
Drgania na wolnych obrotach nadal występują jednak mam trochę więcej informacji. Poduszki sprawdzone - wizualnie wszystkie OK.  Okazało się, że podczas gdy wyłączę wentylator nawiewu na OFF drgania ustają, a gdy go włączę na max nie da się spokojnie siedzieć w samochodzie. Wszystko wskazuje na wibracje od dmuchawy.

Marek_S

  • Gość
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 21, 2014, 11:36:47 »
Cytuj

Irek Bommersbach napisał:
Drgania na wolnych obrotach nadal występują jednak mam trochę więcej informacji. Poduszki sprawdzone - wizualnie wszystkie OK.  Okazało się, że podczas gdy wyłączę wentylator nawiewu na OFF drgania ustają, a gdy go włączę na max nie da się spokojnie siedzieć w samochodzie. Wszystko wskazuje na wibracje od dmuchawy.

Jak sie spotkamy na spotkaniu posłucham i Ci powiem

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 16, 2014, 14:49:05 »
Mam trochę więcej informacji dotyczących drgania silnika na wolnych obrotach. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu w ogóle nie czuć drgań. Wibracje pojawiają się gdy silnik się nagrzeje - mniej więcej od połowy nagrzania zaczynają być odczuwalne i zwiększają się wraz z wzrostem temperatury silnika. Włączenie dmuchawy na max dodatkowo zwiększa drgania. To co najistotniejsze - podczas tych drgań jest wyczuwalna nierówna praca silnika (tak jak by go coś przycinało), falowania wskazówki obrotomierza nie ma. Minimalne dodanie gazu (muśnięcie) niweluje te drgania.    ????.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 16, 2014, 16:47:46 »
No z dwumasem  w automacie to poleciałem. Przepraszam.
Sprawdź czy masz sprawne sprzęgiełko od alternatora - pierwszy objaw to drgający mocno napinacz paska osprzętu.
Po zrzuceniu paska osprzętu możesz sprawdzić czy sprzęgiełko jest sprawne czy już stoi ( w jedną stronę - z obrotami powinno ciągnąć wirnik alternatora a w drugą powinno się obracać bez napędzania wirnika).
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 20, 2015, 17:28:45 »
Witam nie chce zakladac nowego tematu. 2.2 mk1 automat. Problem mam taki ze od okolo 110km/h na kierownicy pojawiaja sie drgania, ktore narastaja i słabna z czestotliwoscia co 2 sek. Latem wymienialem tarcze klocki sworznoe w sumie wszystko i bylo ok. kola wywazone. Czy moze to byc wina przegubu bo wydaje mi sie ze go juz slychac na max skrecie.
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 20, 2015, 19:42:04 »
A co To ma wspólnego z tematem?

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 22, 2015, 16:41:35 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
A co To ma wspólnego z tematem?

to zdanie pytające nie twierdzace czytaj uwazniej
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Marek Niedźwiedzki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C 5 mkII
  • Miejscowość: Lubin
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 22, 2015, 18:51:44 »
Całkowite zaślepienie będzie skutkowało błędem "antypolution "
Był taki temat na forum peugeota o zaślepieniu egr - a
i proponowali zaślepkę z wywierconym otworem 4 mm.
Zastosowałem kiedyś taką zaślepkę w swoim C5 i były plusy i minusy tego rozwiązania : do plusów należy zaliczyć duże zwiększenie się mocy silnika ( silnik reagował natychmiast na naciśnięcie pedału gazu ) silnik pracował jak po chipie . Kolejnym plusem było dużo niższe spalanie nawet do 1l na setkę no ale to zależy od warunków jazdy . Do minusów należy wyżej trzymanie nogi na pedale gazu (bo zmniejszona dawka paliwa) i noga boli podczas jazdy. Kolejny minusem jest zapach spalin ( czuć niedopalone paliwo ) ,
kolejnym jest dzwonienie zaworami na zimnym silniku i najważniejszym dla którego zrezygnowałem z tego rozwiązania jest bardzo powolne nagrzewanie się silnika i zimą po prostu marzłem w kabinie.
Stosowałem więc tą zaślepkę latem a zimą ją wyciągałem , ale częste kręcenie w aluminum egr -a pewnie się skończy uszkodzeniem gwintów i sobie odpuściłem . Dla zainteresowanych zaślepki są dostępne na allegro ,
ale z 3 otworami , można sobie bardzo szybko dorobić taką blaszkę najlepiej z kawałka miedzianej blaszki - odkręcamy dwie śruby na klucz 7  i wyciągamy oryginalną podkładkę na wzór ,odrysowujemy i wiercimy.
Całość pracy oceniam na 0,5 do 1 godziny pracy
C5 MKII 2.0 HDI no FAP

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 22, 2015, 19:31:59 »
A w którym miejscu? Z tyłu przy zaworze czy z przodu przy kolektorze ssącym?
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

nawigator44

  • Gość
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 22, 2015, 20:36:43 »
Witam. A jak dymi, na biało czy czarno? To może być oznaką, że któryś wtrysk zaczyna "lać". Radzę udać się do dobrego mechanika, by nie było za późno.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 22, 2015, 21:19:00 »
W ducacioku problemem byl przeplywomierz. Podobne objawy jak opisujesz (drgania) dodatkowo zaraz po chwiliwym spadku obrotow z rury lecialo troche czarnego.
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Marek Niedźwiedzki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C 5 mkII
  • Miejscowość: Lubin
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 22, 2015, 21:38:30 »
Na wyjściu z egr -a jest dobry dostęp , przy ściance grodziowej od góry klucz nasadowy 7 odkręcasz dwie śruby lekko podnosisz rurkę i wyciągasz uszczelkę .
Nie bardzo wiem jak wkleić obrazek ze strony citroen.com ale mam na myśli uszczelkę o numerze 11 a oe 1618 FS

Pozdrawiam
C5 MKII 2.0 HDI no FAP

Offline Andrzej Stefanowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDI Automat 2009, C5 III 2,2 HDI 2015 Auto, C6 2,7 HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 23, 2015, 10:05:02 »
miedź i aluminium, gratuluję pomysłu!
UWOLNIĆ PIWO Z PUSZKI !!!

Offline Hubert Lizak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 378
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0 HDi BREAK, Xantia 3.0 Excl, C5 MKII 2.0 HDi Excl x2, C6 2.7 Excl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Mk II 2.0 hdi - drgania silnika
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 07, 2015, 21:50:27 »
miedź i aluminium, gratuluję pomysłu!

Andrzej, mozesz rozwinac mysl?



Ja mam EGR zaślepiony - już w drugim RHR, zaślepka pełna zez żadnych otworów i nigdy nie wyrzucił mi z tego powodu żadnego błędu.