Całkowite zaślepienie będzie skutkowało błędem "antypolution "
Był taki temat na forum peugeota o zaślepieniu egr - a
i proponowali zaślepkę z wywierconym otworem 4 mm.
Zastosowałem kiedyś taką zaślepkę w swoim C5 i były plusy i minusy tego rozwiązania : do plusów należy zaliczyć duże zwiększenie się mocy silnika ( silnik reagował natychmiast na naciśnięcie pedału gazu ) silnik pracował jak po chipie . Kolejnym plusem było dużo niższe spalanie nawet do 1l na setkę no ale to zależy od warunków jazdy . Do minusów należy wyżej trzymanie nogi na pedale gazu (bo zmniejszona dawka paliwa) i noga boli podczas jazdy. Kolejny minusem jest zapach spalin ( czuć niedopalone paliwo ) ,
kolejnym jest dzwonienie zaworami na zimnym silniku i najważniejszym dla którego zrezygnowałem z tego rozwiązania jest bardzo powolne nagrzewanie się silnika i zimą po prostu marzłem w kabinie.
Stosowałem więc tą zaślepkę latem a zimą ją wyciągałem , ale częste kręcenie w aluminum egr -a pewnie się skończy uszkodzeniem gwintów i sobie odpuściłem . Dla zainteresowanych zaślepki są dostępne na allegro ,
ale z 3 otworami , można sobie bardzo szybko dorobić taką blaszkę najlepiej z kawałka miedzianej blaszki - odkręcamy dwie śruby na klucz 7 i wyciągamy oryginalną podkładkę na wzór ,odrysowujemy i wiercimy.
Całość pracy oceniam na 0,5 do 1 godziny pracy