Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd  (Przeczytany 14128 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Krysa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Lądek Zdrój
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 16V 99r., C5 MKII 2.0 16V 2005 oba LPG
  • Miejscowość: Lądek Zdrój
[MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« dnia: Kwiecień 22, 2013, 10:33:57 »
Witam,
Kiedy zgodnie z instrukcją serwisową wypadają zmiany rozrządu w tym silniku 2.0 16V benzyna 140KM 2005r.
<<< Krew mojej fury jest ZIELONA >>>
Pozdrawiam
Łukasz Krysa

Offline Dariusz Kardasz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Śrem
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII 2007 2.0 16V LPG BRC
  • Miejscowość: Śrem
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2013, 10:44:15 »
120 tys./ 5 lat.

Pozdr.
Kiedyś: ZX 1.4i '95, Xsara break 1.4i '99, Xsara break 1,6 i '02 Renault Grand Scenic 2.0 16V '04




Offline Waldemar Głupczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara, C5 1.8 2005, C5 2.0 2009
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2013, 13:44:04 »
Podepnę się pod temat. Kiedy wymiana rozrządu w 1.8 z 2005 roku?
:-)http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=dlattach;attach=77637;type=avatar&time=1429979302

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2013, 13:59:35 »
Chyba tak samo, jak w przypadki 2.0.
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 22, 2013, 19:35:41 »
Ja w swoim 2.0 16V benzyna 140KM 2005r. wymieniałem 2 tygodnie temu przy 116 tys km. Pasek był BARDZO popękany! Po tym jak go zobaczyłem, uważam, że należy wymieniać częściej. 120tys km jest może rzeczywiście wartością graniczną, ale 8 lat to za dużo. Z tego co pamiętam jedna z marek zaleca co 120kkm lub co 4 lata - to jest moim zdaniem optimum.

crprog

  • Gość
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 22, 2013, 19:50:59 »
W 3.0 V6  2001r z niemiec którego kupiłem miał nalatane 136 tys km na fabrycznym rozrządzie, pasek nie był popękany ( Dayco fabryczny ) ale za to rolki miały wyczuwalny luz. Tak więc, da się? da:)

Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2013, 19:58:33 »
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
W 3.0 V6  2001r z niemiec którego kupiłem miał nalatane 136 tys km na fabrycznym rozrządzie, pasek nie był popękany ( Dayco fabryczny ) ale za to rolki miały wyczuwalny luz. Tak więc, da się? da:)

Widać się da :-) Ile lat miało auto w momencie zakupu?

Offline Dariusz Kardasz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Śrem
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII 2007 2.0 16V LPG BRC
  • Miejscowość: Śrem
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 23, 2013, 10:33:40 »
Cytuj

Patryk Blachowski napisał:
Ja w swoim 2.0 16V benzyna 140KM 2005r. wymieniałem 2 tygodnie temu przy 116 tys km. Pasek był BARDZO popękany! Po tym jak go zobaczyłem, uważam, że należy wymieniać częściej. 120tys km jest może rzeczywiście wartością graniczną, ale 8 lat to za dużo. Z tego co pamiętam jedna z marek zaleca co 120kkm lub co 4 lata - to jest moim zdaniem optimum.


Moje auto pochodzi z Dani jako że w momencie zakupu miał 153 tys. skontaktowałem się z serwisem w Dani. W odpowiedzi na pytanie czy był wymieniony rozrząd usłyszałem że nie był.  Serwis w Dani twierdzi że jeśli auto jest eskploatowane w normalnych warunkach a nie cieżkich to można wydłużyć okres do 150 tys./ 5 lat....

A tak na marginesie. W Renault Scenic  z 2004 miałem zmieniony pasek w ASO przy 90 tys. a zerwał się podczas wakacji w Chorwacji przy przebiegu 110 tys...  Jako ze mineły dwa lata od wymiany ( wymiana w czerwcu a stało to się w lipcu ) ASO nie poczuwało się do odpowiedzialnosci...  W konsekwencji wakacje droższe o 5 tys oraz o tydzień dłuższe... :)
Kiedyś: ZX 1.4i '95, Xsara break 1.4i '99, Xsara break 1,6 i '02 Renault Grand Scenic 2.0 16V '04




Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 23, 2013, 15:19:20 »
Fabryka mówi 120kkm/5lat, ja uważam warunki w Polsce za ciężkie, więc wymieniam co 100kkm/5 lat.
Właśnie jestem po wymianie, rolki, pompa wody wyglądały dobrze, natomiast pasek wyglądał odrobinę gorzej, choć tragedii nie było.
Po wygięciu w przeciwną stronę niż pracuje w silniku, między zębami było widać już starzenie się gumy, taką jakby lekką kruchość gumy.
Myślę że te 20kkm więcej spokojnie by przejeździł, ale wymieniłem dla spokoju ducha, bo za parę dni jadę na przedłużony weekend majowy do Chorwacji - mam nadzieję Darek, że Twój chorwacki pech nie będzie dla mnie złą wróżbą.
BTW rozrząd łańcuchowy jest najlepszym wynalazkiem motoryzacji. Byle nie od VW, bo oni potrafili zrobić mniej trwały niż rozrząd na pasku, czyli dokonali niemożliwego  :evil:
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 23, 2013, 20:29:17 »
Cytuj

Patryk Blachowski napisał:
Ja w swoim 2.0 16V benzyna 140KM 2005r. wymieniałem 2 tygodnie temu przy 116 tys km. Pasek był BARDZO popękany! Po tym jak go zobaczyłem, uważam, że należy wymieniać częściej. 120tys km jest może rzeczywiście wartością graniczną, ale 8 lat to za dużo. Z tego co pamiętam jedna z marek zaleca co 120kkm lub co 4 lata - to jest moim zdaniem optimum.


Ile płaciłeś za części i robociznę?
Jaką dałeś pompę wody?
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Dariusz Kardasz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Śrem
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII 2007 2.0 16V LPG BRC
  • Miejscowość: Śrem
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 24, 2013, 08:37:38 »
Pytanie nie było do mnie ale ja zapłaciłem 820 zł włącznie w wymianą paska osprzętu.  Jak pompa wody nie mam pojęcia :)
Kiedyś: ZX 1.4i '95, Xsara break 1.4i '99, Xsara break 1,6 i '02 Renault Grand Scenic 2.0 16V '04




Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 24, 2013, 12:02:57 »
Cytuj

Maciej Węgrzyn napisał:

Ile płaciłeś za części i robociznę?
Jaką dałeś pompę wody?


Rozrząd + pompa z robocizną było wyceniane na na 800-900zł. Doszedł do tego pasek osprzętu + napinacze, uszczelka pod korpusem zaworów i inne uszczelki, za całość 1500zł ale sporo rzeczy było zrobione, no i wszystko było na najlepszych częściach.

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 09, 2013, 16:52:16 »
Cytuj

Patryk Blachowski napisał:

...
Doszedł do tego pasek osprzętu + napinacze, uszczelka pod korpusem zaworów i inne uszczelki...


Ciekawi mnie jaka nowa uszczelke masz pod pokrywa zaworów. Masz może na nia jakies namiary? :)
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Maciej Tafliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 2.0i 16V 2006 r.; C4 1.6i 16V 2005 r.
  • Miejscowość: Toruń
Re: [MkII] 2.0 16V 140KM kiedy rozrząd
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 10, 2013, 00:04:29 »
Ja miałem ciekawy przypadek u siebie. Samochód od nowości, kupiony w salonie. Przy 90 kkm pękł pasek (na wakacjach w Chorwacji). Laweta do polski i wszystkie te przyjemności oczywiście były. Po powrocie samochód do ASO gdzie stwierdzili, że... to moja wina, pewnie na biegu go pchałem i jeszcze jakieś inne pokrętne tłumaczenia. Także warto kontrolować co pewien czas jak wygląda pasek...