Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] Spryskiwacz.  (Przeczytany 2054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 331
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
[Mk I] Spryskiwacz.
« dnia: Maj 09, 2013, 09:24:21 »
Problem ze spryskiwaczem. Zbiornik szczelny, pompka chodzi, tylko słabo pryska. Widać jak płyn wylatuje z dyszek, lecz jakby siła jest na tyle mała, że ląduje jakieś 5 cm od dyszek. Czy należy wymienić pompkę? czy cały układ?
W zbiorniku jest jeszcze płyn zimowy, czy ma to znaczenie?
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 09, 2013, 10:47:35 »
Jesli masz mozliwosc przedmuchaj wezyki i dysze sprezonym powietrzem, jak nie pomoze sprawdz na ssaniu pompki czy syf nie blokuje.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2013, 13:03:27 »
Cytuj

Kamil Janus napisał:
Problem ze spryskiwaczem. Zbiornik szczelny, pompka chodzi, tylko słabo pryska. Widać jak płyn wylatuje z dyszek, lecz jakby siła jest na tyle mała, że ląduje jakieś 5 cm od dyszek. Czy należy wymienić pompkę? czy cały układ?
W zbiorniku jest jeszcze płyn zimowy, czy ma to znaczenie?


Drobinki piasku często wydłubuje z samej dyszy. Przedmuchaj wężyki i zobaczysz wtedy.
Pompy nie wymieniaj bo ona albo działa, albo nie. Skoro delikatnie leci to znaczy, że leci i działa.

Offline Romek Pisański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C5 2.0 MkII 2005, kombi szary ORAGEUX
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2013, 22:05:58 »
Witam miałem taki problem ale w mkII, cudowałem z przepychaniem rurek i szukałem ewentualnych załamań, (słychać było że pompka chodzi), zabrałem się więc za rozbieranie pompki i różne cuda i eksperymenty i ..... okazało się że przy pompce w białej obudowie jest mały pieprzony tłoczek zamykający raz obwód tył, raz obwód przód i trzeba było obciąć go o jakieś 0,5 mm :) a zabawa na 2 h .....bezcenna :), pozdrawiam Romek

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 090
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan grafitowy A.D.2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 11, 2013, 12:03:47 »
Niezależnie od ciśnienia płynu, jeśli nie byłeś zadowolony z rozprysku dysz, to je wymień na nowe. Wyeliminujesz jeden możliwy punkt usterki.
Ja mam model z 2003 r. i choć w serwisie wątpili w sens wymiany (nic im w katalogu nie wskazywało na zmianę modelu), to jednak nowsze dysze są zdecydowanie lepsze.

Offline Łukasz Rawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: [Mk3] Citroen C5 III Tourer
  • Zainteresowania: AmCar
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 11, 2013, 21:22:57 »
Potwierdzam, słabe psikanie- w większości winę ponosi rozchodzący się tłoczek. Przycinka i śmiga z 6 miesięcy.
Pozdrawiam Lincoln_
Jelenia Góra
Sprzedam C5 Tourer 2008r.

Offline Marcin Maciejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 KOMBI 2.0HDI 110KM
  • Zainteresowania: cytryniarstwo
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 11, 2013, 23:06:04 »
U mnie jest podobnie...zawsze mam w schowku 400ml opakowania sprężonego powietrza,wylot z puszki jest takiej samej średnicy co wężyk który jest podpięty do sprysków ;-)  wpinam się powietrzem do rozgałęźnika i nie ma lipy...Działa....
Co do wymiany spryskiwaczy na nowe....moje nowe wytrzymały 3 miesiące i znowu się zapychały..Sposobu Romka nie znam..sprawdzę ;-)
szukasz pilota do sprzętu RTV,napisz ;-) na pewno mam

Offline Krzysztof Pszczółkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: był C5 Break 2.0 HDi 110 (DW10ATED), jest XSARA PICASSO HATCHBACK Exclusive 1.6 HDi 110 BVM 5, doszedł jeszcze C5X7 DW10FC FAP
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 16, 2013, 09:54:58 »
U mnie problem jest nieco inny.
Po włączeniu spryskiwaczy na szybę przednią nie leci w ogóle płyn na przód ale wycieraczki się załączają, jednocześnie załącza się spryskiwacz szyby tylnej (tam płyn leci) i wycieraczka szyby tylnej.

Sprawy są więc dwie i nie wiem czy powód może być jeden:
1. Czemu ze spryskani na przód włącza mi się od razu tył?
2. Czemu nie leci mi płyn z przodu, skoro z tyłu już tak?
"Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

Offline Paweł Stefaniuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16V, 143KM, 2006 Exclusive
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 16, 2013, 14:19:32 »
ad1. uszkodzona pompka spryskiwacza
ad2. uszkodzona pompka spryskiwacza

Koszt nowej 25-50zł

Offline Krzysztof Pszczółkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: był C5 Break 2.0 HDi 110 (DW10ATED), jest XSARA PICASSO HATCHBACK Exclusive 1.6 HDi 110 BVM 5, doszedł jeszcze C5X7 DW10FC FAP
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 16, 2013, 23:33:30 »
Dzięki za odpowiedź, ale proszę o wyjaśnienie dlaczego uszkodzenie pompki spryskiwacza skutkuje załączeniem spryskiwacza szyby tylnej gdy włączam spryskiwanie szyby przedniej.
Pociągając dźwignię do siebie powinien włączyć mi się spryskiwacz szyby przedniej, dlaczego włącza mi się ten z szyby tylnej?

Z tego co wyczytałem, przy zbiorniku płynu jest jakiś zawór który czasem zawodzi ale można go naprawić. Chodzi o zawór oddzielający spryskiwacz przedni od tylnego. Może to to?

Sorry, ale lubię drążyć temat :)

BTW. Czy widzieliście gdzieś instrukcję jak się dobrać do zbiornika płynu by wymienić pompkę? Widziałem że jedna jest na forum ale do innego modelu.
Jeśli się dobrze orientuję to w C5 jest jedna wspólna pompka na spryskiwacz przedni i tylny?

We wcześniejszych postach było wspomniane o:
"okazało się że przy pompce w białej obudowie jest mały pieprzony tłoczek zamykający raz obwód tył, raz obwód przód i trzeba było obciąć go o jakieś 0,5 mm"
myślę, że dobrze byłoby dobrać się do zbiorniczka i sprawdzić. To jak, pomoze ktoś z informacją co odkręcić a co urwać by się do tego dobrać?
"Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 244
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: Citroen C-elysee 1.6 Vti
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 17, 2013, 09:05:40 »
Odkręcasz śrubę trzymającą zderzak po prawej stronie przy kole, odchylasz  i masz pompkę+zbiornik na widoku.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 17, 2013, 13:25:29 »
Cytuj

Tomasz Omiński napisał:
Odkręcasz śrubę trzymającą zderzak po prawej stronie przy kole, odchylasz  i masz pompkę+zbiornik na widoku.

Taaaaa...odkręcisz śrubkę i urwiesz zaczepy zderzaka po odchyleniu i potem już ci odstaje zderzak przy błotniku.
Zdejm nadkole (jest ono dzielone na "połówki" ) i masz jak na dłoni. Koło zdejmiesz i "odepniesz" kilka plastikowych kołeczków mocujących nadkole.

Offline Krzysztof Pszczółkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: był C5 Break 2.0 HDi 110 (DW10ATED), jest XSARA PICASSO HATCHBACK Exclusive 1.6 HDi 110 BVM 5, doszedł jeszcze C5X7 DW10FC FAP
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 17, 2013, 13:28:06 »
Tak z tą jedną śrubką to mi się zbyt optymistyczne wydawało :)
"Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 17, 2013, 21:33:10 »
Jak nie zalacza Ci sie wycieraszka na tyle samochodu a plyn leci to znaczy ze musisz rozebrac pompke i zajac sie tym "pieprznikiem" ktory odpowiada za podawanie plynu tyl/przod

Offline Krzysztof Pszczółkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: był C5 Break 2.0 HDi 110 (DW10ATED), jest XSARA PICASSO HATCHBACK Exclusive 1.6 HDi 110 BVM 5, doszedł jeszcze C5X7 DW10FC FAP
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 19, 2013, 08:40:04 »
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
musisz rozebrac pompke i zajac sie tym "pieprznikiem" ktory odpowiada za podawanie plynu tyl/przod



Dzięki za poradę:)

Im więcej czytam tym bardziej dochodzę do wniosku że chyba po prostu nie przełącza mi się zawór kierujący płyn na przód lub tył.

Ktoś go już konserwował? Czym go potraktować: papierem ściernym czy delikatniej :)?
"Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

Offline Andrzej Grzybowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2003r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 19, 2013, 12:04:55 »
Ja używałem drobnego pilnika.  Dobrze zbierał spuchniętą gumę tego zaworka-tłoczka.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 090
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan grafitowy A.D.2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Re: [Mk I] Spryskiwacz.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 19, 2013, 18:21:48 »
Powiązany temat dotyczący rozprysku z dysz spryskiwacza jest tutaj.