Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h  (Przeczytany 5099 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 05, 2013, 12:13:16 »
Cytuj

Waldemar Kruszka napisał:
...Okazało się że francuskie felgi po jakimś przebiegu dostają odkształceń i pomimo że na wyważarce jast O.K to wali w kierownicę.


Nie wierzę , że francuskie to beee, bo produkowane przez dostawców dla innych marek samochodów również.
Zawsze próbuje logicznie zrozumieć....musi być jakaś przyczyna, jak na razie nie wiem. Ja mogę się domyślać, że opona może obrócić się na feldze....
Ja kupiłem późną jesienią nowe felgi "o wzorze citroenowym" do tego nowe oponki Dunlopa - zaraz zmieniłem je na zimowe. A następnego roku zabawa w szukanie "niewyważenia". Każdy wulkanizator inaczej wyważał, potem szukanie "super sprzętu" do wyważania (nie ominąłem wyważarki z rolka dociskową). Szukanie w zawieszeniu....nic konkretnego nie znaleziono.
W drugim roku na wiosnę wyważyłem ponownie, tłukło dalej na autostradzie, znalazłem doważanie i wtedy prawie umilkło.
Teoria i opisy o doważaniu sprawdziły się u mnie. :evil:

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Posiadany samochód: citroen C4 Picasso1,6HDI
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 05, 2013, 13:48:15 »
Nie mowię że francuskie to bee bo nie jeździłbym kolejnym już francuzem, tylko szukamy przyczyny a mi akurat ta historia się przypomniała. Poza tym u najlepszych wytworców zdarzają się niedoróbki. Może by pożyczyć na pół godziny od kogoś całe koła i na nich przegonić wózek po trasie?

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 06, 2013, 00:18:32 »
Mam mały trop. Zjechałem z trasy toruńskiej na Ochotę (spokojna jazda bo jak szybko to kierownicą trzęsie :)) i sprawdziłem felgi.
Lewa lekko ciepła, prawie chłodna a prawa felga gorąca. Ciepło promieniuje od środka felgi. Ponieważ zaciski regenerowałem i ręczny na pewno odbija prawidło - wymienię łożysko z prawej strony.
O efektach poinformuję poniżej :)
Pozdrawiam

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Posiadany samochód: citroen C4 Picasso1,6HDI
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 06, 2013, 06:45:40 »
Ręczny może odbijać ale tłoczki po hamowaniu pedełem już nie muszą. Stań na maleńkim pochyleniu drogi i zobacz czy samochód jedzie sam czy coś blokuje. Daje się to wyczuć. Być może masz racje z łożyskami ale zacznij od najprostrzego.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 06, 2013, 08:42:50 »
Regenerowałem zacisk, tłoczek byłem w stanie wkręcić palcami tak lekko chodził. A jak się zatrzymam - mogę ruszyć samochód "jednym palcem", nie muszę stać na górce. Zacisk raczej nie trzyma.
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 06, 2013, 08:45:58 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
...(spokojna jazda bo jak szybko to kierownicą trzęsie :))...


To wskazuje na niewyważenie lub krzywe koło (opona lub felga).
Wróć do wulkanizatora, często im się zdarza "partolić" robotę, sprawdź ponownie przednie koła. Ja ostatnio wracałem do wyważania, bo tłukło kierownicą, jedno koło było niewyważone...
no chyba , że wchodzą inne cuda (obrót opony względem felgi) w które jak na razie nie wierzę .
Co do ciepłej felgi, zdążysz rozebrac auto, wróć do kontroli zacisku.

PS: wulkanizatorzy "olewają" lekko krzywe koła, twierdzą, że to w normie a u mnie w C3 "krzywa norma" w kole powodowała podskakiwanie auta przy ok. 40 km/h. Zauważ, że wulkanizatorzy na tył wyrzucają najgorzej krzywe koła...

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 22, 2013, 13:40:18 »
Łożyska jednak nie będę ruszał. Kolejne podejrzenie to krzywa półoś prawa.
Ma bicie zauważalne przy przegubie wewnętrznym. Luzów nie ma, bicie widać tylko podczas kręcenia kołem. Podjadę jeszcze do jakiegoś warsztatu w celu weryfikacji.
I znajdź teraz człowieku nową półoś prawą...
Nic z zamienników nie ma. Podobno pojawiła się ostatnio w ofercie firmy GSP (chińczyk).  Na razie mam oferty ze sklepów 540 zł i 420 za regenerowaną ze zwrotem starej.
Pozdrawiam

Offline Krzysztof Kuźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0HDI 2006r, C3 1.1 2004, byla xsara 1.6 16v
  • Zainteresowania: ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 25, 2013, 23:48:06 »
Michał jak zakończyła się Twoja walka z wibracjami, wymiana półosi pomogła?
Pozdrawiam Krzychu

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 26, 2013, 09:32:53 »
Nie zakończyła się.
Nie wymieniłem półosi, nie wymieniłem łożyska.
Pojechałem na doważanie kół. Trochę pomogło, ale ciągle czuje wibracje na kierownicy. Nie jest to tak upierdliwe jak na początku, teraz to delikatne mrowienie. Co ciekawe - zauważyłem że te wibracje wzmagają się jak np. jadę po moście i mam boczny wiatr z prawej. Masakra.
Dzwoniłem do jednego speca od Citro (warsztat chwalony na forach) i powiedział mi że ma to samo w Xsarze (chyba Picasso) i walczy rok i nie wie gdzie dalej szukać. Wspomniał o kołach. No ale na zimówkach mam to samo, wątpię żeby wszystkie felgi były krzywe (przekładałem przód - tył zarówno na stalówkach jak i alu).
Co do grzania się prawej felgi mocniej niż lewej. Jeszcze raz wyczyściłem jarzmo zacisku, tłoczek chodzi lekko. Kupiłem całą zwrotnicę używkę za 50 zł i wykorzystałem z niej jedną prowadnicę zacisku bo moja ciężej chodziła. Cała operacja spowodowała kompletnie NIC. Felga dalej cieplejsza.
Od miesiąca nie używałem ręcznego - linka jest luźno, dźwigienka od ręcznego pracuje idealnie a felga cieplejsza. Może jednak to łożysko...
W ten weekend w końcu będę miał trochę więcej czasu to może podmienię zwrotnicę na tą używkę co kupiłem - na próbę. Jak coś pomoże to zamontuje nowe łożysko w swojej zwrotnicy.
Na razie więcej jeżdżę na moto niż puszką tak więc na razie się tym nie zajmuję. A w zeszłym tygodniu będąc na Słowacji udało mi się delikatnie zgiąć felgę w moim Bandicie 1250 i teraz w moto też mam problemy z układem kierowniczym, hehe. Ale w poniedziałek felga jedzie do delikatnego prostowania. (felga ma tylko 3 żebra i trafiłem na nierówność fragmentem miedzy żebrami).
Pozdrawiam

Offline Slawomir Malocha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: C5 MkI 2.0 HDI Prestige Break 02.r
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 30, 2013, 20:42:45 »
Witam, mam podobny problem, u mnie zaczyna drgac od 105km/h do 130 i zanika, ale jakby utrzymac dlużej prędkość 110 kmh to autko by sie rozpadlo. drganie wyczówalne jest najbardziej pod nogami, nie tak  bardzo na kierownicy, problem z felgami odpada bo dopiero co przełożyłem je z xanti i tam nie bylo zadnych drgan. napisales  
* półosie dobre, prawa ma ledwo wyczuwalny luz osiowy ale podobno może mieć i to na pewno nie wpływa na takie wibracje*

zastanawiam sie czy te drgania moga mieć coś wspólnego z wyważeniem pólosi i samym tłumikiem drgań skrętnych .
napisz jak sprawdziłeś półoski.pozdrawiam Slawek

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 31, 2013, 23:14:11 »
Jeżeli czujesz pod nogami to może masz problem na tyle ? Łożyska wahaczy całe ? Albo poduszka silnika padnięta i budę nosi ?

Gdzie jest tłumik drgań skrętnych ?

Półoś długą - prawą miałem wyciągnięta na stole. Oglądali mi ją w warsztacie i powiedzieli że nie będą naprawiać bo jeszcze długo pojeździ.
Wyciągnąłem bo wymieniałem łożysko podpory i osłonę termiczną podpory z poduszką silnika.
Pozdrawiam

Offline Slawomir Malocha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: C5 MkI 2.0 HDI Prestige Break 02.r
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 01, 2013, 13:09:18 »
masz racje z tymi lożyskami tylnego wahacza, są do wymiany, o poduszkach też myslałem, tylko nie wiedzialem, że to może miec coś wspólnego z tym telepaniem w zakresie 105 do 130kmh

mój bląd z tymi skrętnymi, miało byc tlumik drgan na połosi, ale to tylko taka sugestia, trochę czytalem o tym, ale mechanikiem nie jestem niestety.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 01, 2013, 13:46:31 »
Cytuj

Slawomir Malocha napisał:
...
mój bląd z tymi skrętnymi, miało byc tlumik drgan na połosi, ...


Cos blizej mozna? Gdzie sie znajduje? czy chodzi o drgania "skretne" polosi od momentu napedowego?
Czytam Was i sie zastanawiam, ile ma to wspolnego u mnie.....

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 01, 2013, 13:49:08 »
Masz taki tłumik drgań zamontowany ?
Szczerze wątpię :)
Pozdrawiam

Offline Slawomir Malocha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: C5 MkI 2.0 HDI Prestige Break 02.r
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 02, 2013, 13:22:56 »
nie niemam to jest tylko rysunek poglądowy, ale nie dotyczy C5, przyszło mi to do glowy po przeczytaniu tego artykulu http://autokult.pl/2012/03/06/drgania-kierownicy-od-czego-zaleza-i-jak-je-wyeliminowac , ktory też nie dotyczy citroena tylko ogólnie problemu drgań, ale jak w citroenie poradzili sobie z tym problemem to niestety nie wiem

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 02, 2013, 15:16:08 »
W Citro tego nie ma bo są chyba za krótkie odcinki półosi. Z lewej króciutka półoś a z prawej podpora z łożyskiem prawie w połowie.

Dodam jeszcze że byłem dzisiaj na Radzymińskiej żeby mi felgę z moto wyprostowali. W czasie prostowania rozmawiałem z miłą Panią która przyjechała C5 MKI. Powiedziała mi że u niej, wibracje na kierownicy powyżej 110 km/h ma od nowości. Nie wiem czy samochód był kupiony jako używany czy w salonie ale powiedziała że ma 112 tys. km.
Większość tego zrobione w mieście na krótkich odcinkach czego efektem była wymiana sprzęgła (+ osoba jeżdżąca z nogą na sprzęgle) i aktualnie kończące się turbo (krótkie odcinki z dzieckiem do przedszkola, szybko szybko i olej nie miał się kiedy nagrzać). Czyli TTTM (ten typ tak ma) ? :D
Ale to było MKI 2.0 HDI 110.
Pozdrawiam

Offline Slawomir Malocha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: C5 MkI 2.0 HDI Prestige Break 02.r
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 03, 2013, 00:13:04 »
HeHe mkI i 112 k cos mi sie nie chce wierzyc w tą historie albo ekstremalnie przekrecony albo babka nie wie czym jezdzi.poza tym ona drgania ma na kierownicy a ja tylko na podwoziu pod nogami poza tym, skoro ona jeżdzi tylko w miescie i na krotkich odcinkach to zanczy, ze na polskich drogach, miejskich, dziurawych prędkosc 110kmh jest celowym wykanczaniem Hydro.moj ma 286k  sam zobilem ostatnie 2k i wątpie żeby wszyscy tak po prostu mogli sie pogodzić z tymi drganiami od nowosci do prawie 300+k.ja utrwaliłem moje spostrzeżenia na trasie 750km (660km autostradą reszta miasto)turbo daje rade,a nogę mam dobre 20 cm od sprzegła.moim skromnym zdaniem jej opowiesc to FAKE

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 05, 2013, 13:08:34 »
Niekoniecznie. Babka mówiła mi że w trasy w ogóle nie jeżdżą, tylko po mieście i niedaleko. Na 99% mają tą C5 od nowości. Zdarza się, co zrobić :)
Ale będzie im bardzo ciężko sprzedać tą C5, nikt nie uwierzy, hehe :)))
Pozdrawiam

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 07, 2013, 00:14:23 »
Update:
wymieniłem łożysko z prawej strony. Zrobiło się ciszej, prawdopodobnie powoli się kończyło i cichutko wyło.
Po montażu zwrotnicy mam kierownicę przesuniętą o jeden stopień w lewo. Prawdopodobnie jest to wina mało dokładnego montowania zwrotnicy na kolumnie "resorująco-tłumiącej". Muszę pojechać na geometrie, za dużo robiłem przy zawieszeniu a dawno nie byłem.
Co ważne... przestało mi trząść kierownicą!
ALE! Przy okazji napompowałem koła do 2.7 bara! Na dobrej stacji z nowym kompresorem z cyfrowym wyświetlaczem. Fabryka zaleca 2.5. Mam balonówy Good Yeary i chciałem je trochę usztywnić. No i jest twardo - to się czuje, ale nie trzęsie (NA RAZIE) kierownicą. 110-140 gładziutko i przyjemnie.
Zobaczymy czy się to przypadkiem nie rozjedzie.
Jak Wam trzęsie - spróbujcie na próbę dopompować koła ponad normę.
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 07, 2013, 07:18:45 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:

Co ważne... przestało mi trząść kierownicą!
....
Jak Wam trzęsie - spróbujcie na próbę dopompować koła ponad normę.


To na co "stawiasz" z trzęsieniem ?

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 07, 2013, 10:03:04 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:

To na co "stawiasz" z trzęsieniem ?


Nie mam zielonego pojęcia!!
Dzisiaj rano jak jechałem do pracy miałem uczucie że się pogorszyło.
Kuźwa, samochód tylko stał. Wczoraj gładko a dzisiaj delikatne coś czułem na kierownicy.
Odnoszę wrażenie że to nie koła i układ napędowy. Może sprzęgło, może dwumasa, może coś od silnika... nie wiem. Na razie olewam sprawę bo mam dość :) Zobaczę co się stanie jak trochę pojeżdżę.
Pozdrawiam

Offline Michał Leszczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 mk III 2.0 Hdi 2013r, C3 1.2 2019r
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 09, 2013, 21:56:56 »
U mnie była to przekładnia, spory luz, ale dopiero przy wymianie końcówek i paru innych rzeczy przy zawieszeniu (jak było rozebrane) można było to stwierdzić. Po wymianie jest ok.

Offline Michał Leszczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 mk III 2.0 Hdi 2013r, C3 1.2 2019r
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 09, 2013, 21:56:57 »
U mnie była to przekładnia, spory luz, ale dopiero przy wymianie końcówek i paru innych rzeczy przy zawieszeniu (jak było rozebrane) można było to stwierdzić. Po wymianie jest ok.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 09, 2013, 23:22:51 »
Przekładnie miałem regenerowaną w listopadzie ub. r. :)
Pozdrawiam

Offline Michał Leszczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 mk III 2.0 Hdi 2013r, C3 1.2 2019r
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 10, 2013, 21:05:45 »
to współczuje, dla mnie było to bardzo wku.... (te drganie)