Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h  (Przeczytany 5042 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
[MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« dnia: Maj 27, 2013, 00:24:57 »
Witajcie

Od jakiegoś czasu walczę z problemem wibracji na kierownicy.
Pojawiają się (NIE ZAWSZE) powyżej 80 km/h, najbardziej odczuwalne są na autostradzie przy ok. 130 km/h. Przy 200 nie czuć wibracji :)
Mam wrażenie że np. zmiana pasa ruchu lub pokonywanie łuków zwiększa lub zmniejsza te wibracje. Kierownicy nie wyrywa, ale czuć.
Lista rzeczy które zrobiłem żeby usunąć ten problem:
- koła wyważone na wyważarce Hunter (robi test drogowy czy jakoś tak - przykłada walec do koła i jeszcze kilka innych magicznych rzeczy), wszystkie felgi proste, ciśnienie prawidłowe, opony ok)
- łożysko podpory półosi wymienione, nie ma luzu w podporze
- półosie dobre, prawa ma ledwo wyczuwalny luz osiowy ale podobno może mieć i to na pewno nie wpływa na takie wibracje
- tarcze i klocki - ASO Citroen Niemcy nowe
- tarcze zmierzone i kompletnie nie mają bicia
- zaciski cacy, zregenerowane
- sfery przód nowe, na tyle mają pół roku
- maglownica zregenerowana, drążki nowe (brak różnicy przed i po) +zbieżność oczywiście robiona

Dodam że na zimówkach też miałem ten problem, ale pojechałem na doważanie kół na samochodzie i problem ustąpił (albo się bardzo zmniejszył, już nie pamiętam).
Mam wrażenie że puszczenie nogi z gazu i dociążenie przodu wzmaga wibracje.
Moje typy:
- łożysko koła ? luzów i szumów brak ale może jakiś czort siedzi
- piasta krzywa ? mierzona razem z tarczą i niby wszystko proste
- coś z wahaczami ? do tej pory jak je oglądałem i sprawdzałem to nie stwierdziłem żadnych luzów, mam wrażenie że wszystko jest na sztywno, ale jutro jadę na szarpaki dla pewności
- sprzęgło ? gdzieś przeczytałem podobny problem i ustąpił właśnie po wymianie sprzęgła, ale u mnie wrzucenie na luz lub wciśnięcie sprzęgła nie powoduje kompletnie żadnej różnicy
- skrzynia biegów ?

I na koniec ciekawostka: robiłem coś przy lewym kole i po zamontowaniu, prawdopodobnie w innym położeniu - wibracje znacznie się zmniejszyły. Ale mógł to być przypadek i co innego mogło na to wpływać.

Macie jakieś pomysły ? :)
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2013, 07:33:48 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:

Macie jakieś pomysły ? :)


Mam podobnie TYLKO doważenie likwiduje telepanie nadwoziem.
Jak widzę sporo sprawdziłeś...myślę, że najbardziej winne są opony. Po zmianie na komplet "zimowy" nie mam kłopotu z drganiami. Byłem na różnych wyważarkach razem z wyważarką z rolką dociskową i nic szczególnego nie znaleziono. Pomijam, że każda wyważarka inaczej "wyważała"....

PS: mam opony letnie Dunlop'a   , ładnie sie trzymają drogi tylko ten kłopot z wyważaniem...:-(

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2013, 09:30:25 »
Ja opony wykluczam bo to już drugi komplet i przekładałem tył<->przód i jest to samo.
Skoro doważanie na samochodzie pomaga to zbliżam się do teorii że problem jest w okolicach koła... tarcza, piasta, łożyska... bo tylko na te elementy wpływa doważanie.  Jak by np. problem z półosią to doważenie raczej nic nie da.
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2013, 13:37:22 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
Ja opony wykluczam bo to już drugi komplet i przekładałem tył<->przód i jest to samo.
Skoro doważanie na samochodzie pomaga to zbliżam się do teorii że problem jest w okolicach koła... tarcza, piasta, łożyska... bo tylko na te elementy wpływa doważanie.  Jak by np. problem z półosią to doważenie raczej nic nie da.


Problem podobny może mieć inne pochodzenie...czy masz określone "koło", u mnie doważanie było na każdym kole.
Czy wyważałeś ponownie ze zwiększoną dokładnością wyważarki? U mnie po ponownym wyważeniu podnosiła się granica prędkości występowania drgań lecz nie ustępowało.
Może zmień wulkanizatora do wyważania, bo co niektóre maszyny "są zajeżdzone"....

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 27, 2013, 14:44:37 »
Doważane miałem wszystkie cztery koła - ale to zimówki.
Letnich nie doważałem.
Letnie ponownie wyważałem po 4 tygodniach od montażu na pomalowanych felgach. Co do ostatniego wyważania to nie mam wątpliwości że jest dobrze bo na super wyważarce robione. Przede mną robili Porsche na tej wyważarce żeby uzyskać jak najlepsze wyniki.
Pozdrawiam

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 27, 2013, 18:29:31 »
Temat ciężki. Sam też to przerabiałem na swoim aucie.
1. Dobre wyważanie na płytach, a nie na samym wale wyważarki.
2. Maksymalna likwidacja luzów w układzie zawieszenia.

U mnie po wyważeniu na płytach na wyważarce Hunter problem się zmniejszył ale tak przy 110 - 130 km/h było czuć lekkie nawet bardzo lekkie bicie na kierownicy. Po wymianie sworzni wahaczy ja ręką odjął.

Tak na marginesie to C5 jest bardzo uczulona na wszelkie anomalia związane z krzywizną opon, felg i luzami w zawieszeniu.
Wymaga bardzo dokładnego wyważenia kół, a nie takiego na szybkiego jak to ma miejsce w większości kondoniarzy. Tolerancje jakie są ustawione na wyważarkach są masakryczne. Wszystko po to aby szybko i następny pacjent.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 27, 2013, 20:54:23 »
Masz rację Maćku, układ kierowniczy w tych samochodach jest super czuły.
Jak miałem padnięte sfery przednie, miałem wrażenie że jestem w stanie policzyć rozsypane szpilki po przejechaniu po nich.
Byłem na szarpakach. Nomen omen w ASO Renault bo najbliżej. Fajny sprzęt mają - cała platforma diagnostyczna z szarpakami jedzie do góry - nie mają kanału. Do wymiany na pewno tylne tuleje wahaczy z obu stron. Przy okazji zrobię też przednie bo szkoda pracy.
Na szarpakach wyszło że tuleje mają pęknięcia i generalnie troche zużyte. Nie ma tragedii ale za mocno pracują - swoje już się wypracowały.
I przy okazji z lewej sworzeń wymienię bo z prawej nówka a z lewej stary.
Dam znać jakie efekty po wymianie.
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 28, 2013, 08:18:43 »
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
Temat ciężki. Sam też to przerabiałem na swoim aucie.
1. Dobre wyważanie na płytach, a nie na samym wale wyważarki.
2. Maksymalna likwidacja luzów w układzie zawieszenia.

U mnie po wyważeniu na płytach na wyważarce Hunter problem się zmniejszył ale tak przy 110 - 130 km/h było czuć lekkie nawet bardzo lekkie bicie na kierownicy. Po wymianie sworzni wahaczy ja ręką odjął.

Tak na marginesie to C5 jest bardzo uczulona na wszelkie anomalia związane z krzywizną opon, felg i luzami w zawieszeniu.
Wymaga bardzo dokładnego wyważenia kół, a nie takiego na szybkiego jak to ma miejsce w większości kondoniarzy. Tolerancje jakie są ustawione na wyważarkach są masakryczne. Wszystko po to aby szybko i następny pacjent.


Temat również cięzki w moim...fakt , po najlepszym wyważaniu koła odzywały się od 110-120  km/h.
Fakt, temat cięzki do rozgryzienia...fakt że większość oponiarzy masakrycznie wyważa...również ja znalazłem oponiarza z "super" wyważarką... ale problem doważania na  aucie pozostał - skłaniam się do opinii o luzach w zawieszeniu, na jakimś przeglądzie raz  diagnosta zwrócił uwagę , że są "lekkie luzy, lekko zuzyte" tuleje w przednim zawieszeniu. Więc a nuż to to...mam obecnie do wykonania zbieżność, bo tnie opony, więc najpierw sprawdzić trzeba zawieszenie przed regulacją.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 31, 2013, 21:11:07 »
Wymieniłem przednie tuleje w wahaczach + jeden nowy sworzeń z lewej (oryginał ASO Peugot - bo był bliżej), po prawej sworzeń ma ok. 2 tygodnie.
I... jest lepiej ale problem nie zniknął.
Początek wibracji przesunął się z 80 do ok. 110 km/h i nie są tak mocne jak poprzednio. Ale są psia mać!
Najbardziej czuć przy odpuszczeniu gazu i przez to dociążenie przodu od 120 do ok. 95. Poniżej tej prędkości spokój.
Ręce opadają, nie tylko od roboty...
Następna stacja: doważanie na samochodzie.
No bo co ? Łożyska koła ? Jak nie szumią, luzów nie mają to za co je obwiniać ?
Może jeszcze wyważanie przed samym doważaniem dla pewności że jest ok ?
Pozdrawiam

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 31, 2013, 21:45:37 »
Łożysko podporowe i przegub wewnętrzny bez luzów ?
Tylne zawieszenie - łożyska nie mają luzów ?
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 31, 2013, 22:12:20 »
Łożysko podpory wymienione i luzów brak.
Z tyłu luzów też nie ma.
Pozdrawiam

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 31, 2013, 22:18:59 »
A pod tarczami hamulcowymi rdzy nie ma ?
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 31, 2013, 22:26:04 »
Też mi to chodziło po głowie. Nie demontowałem tarcz, jedynie sprawdzałem czy nie mają bicia (i nie mają). Mam wrażenie że były montowane na szybko, bez czyszczenia zacisku i reszty (u niemca). Nie czuje nic na pedale hamulca podczas hamowania.
Dzięki za podpowiedź. Może jutro sprawdzę.
Pozdrawiam

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 01, 2013, 02:14:42 »
Tu nie chodzi o tarcze ale o mocowanie koła na piaście pośrednio idące przez tarczę - wystarczy niewyczyszczona rdza i będzie bicie, czasem bywa że piasta będzie krzywa po jakimś uderzeniu.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 01, 2013, 11:36:28 »
Aaaa tutaj to czyściutko oczywiście.
Myślałem że chodzi Ci o przestrzeń między tarczą a piastą.
Pozdrawiam

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 01, 2013, 11:38:57 »
Między tarczą a piastą a to wpływa na położenie koła względem osi obrotu i nawet najlepsze wyważanie nie pomoże.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 01, 2013, 17:01:25 »
Zgadza się ale robiłem pomiary tarczy na bicie i tarcza była przykręcona do piasty wszystkimi śrubami (przez duże nakrętki) i wskazówka czujnika nawet nie drgnęła. Ale i tak sprawdzę.
Pozdrawiam

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 02, 2013, 01:13:14 »
Zdjąłem tarcze i wyczyściłem piastę i wewnętrzną część tarczy hamulcowej.
Do tego wymieniłem jedną śrubkę ustalającą pozycję piasty (ta co miałem była nieoryginalna i nie dociskała do tarczy mimo że była dokręcona do oporu). Nie miało to większego znaczenia bo tarcza i tak jest dokręcona do piasty przez koło.
Koła dokręciłem momentem ok. 96 Nm. Po wyważarce Hunter miałem dokręcone 120. Serwisówka podaje chyba 100.
No i poprawiło się znacznie. Wibracje oceniam na ok. 10% tego co miałem na początku. Gładko jest do 120, delikatnie coś czuć lekko powyżej.
W sumie to nie wiem co pomogło bo miałem niewiele do czyszczenia. Wszystko co było na punkcie styku było bez rdzy. Jedynie na około nalot rdzawy, ale to standard.
Jeszcze doważanie i powinno być już bezproblemowo, ale szczerze to wolałbym zlikwidować przyczynę a nie skutek problemu.
Mogę jeszcze przetoczyć tarcze łącznie z podstawą i powymieniać piasty i łożyska :) Ale widzę że problem ewidentnie jest przy kołach / piastach.
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 02, 2013, 09:36:24 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
Ale widzę że problem ewidentnie jest przy kołach / piastach.


Właśnie dlaczego jedni nie maja tego problemu a ja mam Ty masz ?!
Z opisu Twojego wyciągam wniosek, że winna temu piasta , dokładnie oś obrotu zaburzana jest przez niedokładnie wykonaną część obracającej sie piasty (mocowanie koła).
Ponieważ "ta niedokładność" w piaście jest niewielka więc objawia się przy dużych prędkościach obrotowych, które doważanie wyrównuje.

PS: czy wirująca tarcza hamulcowa "jako sama" byłaby na tyle niewyważona aby dać takie efekty?

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 03, 2013, 21:19:08 »
PS: czy wirująca tarcza hamulcowa "jako sama" byłaby na tyle niewyważona aby dać takie efekty?[/quote]

Mimo że spora masa tarczy ale zbyt blisko osi obrotu więc raczej nie powinno wpływać na wibracje...
Może też łożysko już wyrobione i przy dużych obrotach powoduje bicie ?
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 04, 2013, 15:59:48 »
Cytuj

Może też łożysko już wyrobione i przy dużych obrotach powoduje bicie ?

Całkiem możliwe. Nie pozostaje mi nic innego jak wymienić! I tak dalej aż z oryginału zostanie mi tylko karoseria :D
Będę wymieniał pojedynczo żeby wiedzieć które koło jakby co :)

Cofam to co napisałem że jest 10% tego co było!
Jest co najwyżej 50%. Nie wiem czy się rozjeździło czy co, ale jest ciut gorzej niż przy jeździe próbnej zaraz po czyszczeniu tarcz.
Mało tego przy 150 (w końcu miałem okazje i miejsce żeby tyle pojechać) jest źle.
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:05:38 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:

Będę wymieniał pojedynczo żeby wiedzieć które koło jakby co :)


Zajedź do "doważania", niech Ci tylko zakręcą kołem, bez doważania i będziesz wiedział, które koło "robi robotę".
Karoseria powinna drżeć....

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 05, 2013, 06:00:10 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
Właśnie dlaczego jedni nie maja tego problemu a ja mam Ty masz ?!


U mnie winne są felgi.
Na felgach nieoryginalnych problemu udało się pozbyć trwale.
Na felgach oryginalnych citroenowskich aluminiowych 15 po wyważeniu jest OK, po pewnym czasie problem wraca.
Na wyważarce wszystkie felgi są proste.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Posiadany samochód: citroen C4 Picasso1,6HDI
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 05, 2013, 10:24:50 »
Z tymi felgami to Andrzej  ma rację. Gdzieś na forum, tylko nie pamiętam czy Peugeota czy Renaulta było że klient męczył się z biciem na kierownicy, cuda wyczyniał, opony wymieniał wyważał doważał i kicha.  Pożyczyl same felgi na próbę i autko uleczone. Okazało się że francuskie felgi po jakimś przebiegu dostają odkształceń i pomimo że na wyważarce jast O.K to wali w kierownicę.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 05, 2013, 10:51:22 »
No tak, ale na stalowych felgach miałem dokładnie to samo.
Zawsze to jakiś trop. Na wyważarce Hunter miałem robiony pomiar "bocznej" krzywizny felgi i nie było problemu.
Najpierw kontrola koła podczas doważania (pomysł Grzegorza) a potem pewnie wymiana łożyska.
Pozdrawiam