Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]  (Przeczytany 1424 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« dnia: Maj 28, 2013, 16:32:51 »
Witam!

Nadszedł najwyższy czas na wymiane tarcz i klocków z przodu. Opini jak i produktów w sieci jest masa. Chciałem zasięgnąc Waszej opini. Moje typy to

1. Ferodo
http://allegro.pl/tarcze-klocki-ferodo-przod-citroen-c2-c3-c4-xsara-i3224881920.html

2. tarcze mikoda + jakieś klocki tylko jakie? może zimmermann, textar, Breck?
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-mikoda-0544-citroen-xsara-c5-4-3-i3282097016.html

Brembo- naczytałem się że po dobrych hamulcach została tylko marka.

Ogólnie jestem świadomy tego że teraz jest to loteria i dobre tarcze potrafią się krzywić. Jaka jest Wasza opinia bo ja skłaniam się ku temu zestawowi Ferodo.

Słyszałem tez dobre opinie o Zimmermann i TRW ale te są droższe a ja sportowo nie jeżdze.

Offline Jan Wróblewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Psiakrew VAG Ibiza 6L
  • Miejscowość: Warszawa
Re: jakie klocki i tarcze
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 29, 2013, 08:58:00 »
Ja mam u siebie tarcze MIKODA w wersji GT ( a tso sobie będę żałować).
Klocki na tył TRW GDB1305, klocki na przód Ferodo FDB4066.
Tanie to nie było, ale efekt jest bardzo dobry.
Była Xsara NFU

Offline Tomasz Tomala

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen xsara
  • Miejscowość: Łódź
Re: jakie klocki i tarcze
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 29, 2013, 14:55:36 »
Ja z przodu mam komplet bosch-a, jestem bardzo zadowolony. Przejechałem 20 tys km na tym komplecie i praktycznie zero zużycia.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: jakie klocki i tarcze
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 29, 2013, 21:36:13 »
wziąłem Ferodo ten komplet. na tył założe Bosha prawdopodobnie bo była cena za komplet 200zł ale to jeszcze. Czy przy każdej wymianie tarcz wymieniacie płyn?

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: jakie klocki i tarcze
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 29, 2013, 23:42:29 »
też mam na przodzie komplet ferodo i chwalę sobie, ja płyn wymieniam co 2 lata ;)

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2013, 12:04:09 »
czy ktoś ma może zrzut z sam naprawiam, dotyczący wymiany tarczy w xsarze phase II ?

tarcze wymieniłem oczyściłem, tłoczka nie wyjmowałem ale chodził, został tylko przesamrowany smarem do tłoczków. pomimo tego hamulce są słabe, w miejscu nie staje a jedynie spowalnia. Większośc osób mówi że one się dotrą, prawda?

Offline Jan Wróblewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Psiakrew VAG Ibiza 6L
  • Miejscowość: Warszawa
Re: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2013, 20:27:19 »
Powinny się dotrzeć. Poszukaj kawałka prostej drogi nie uczęszczanej, rozpędź się na dwójce i stań na heblu. Parę razy i powinno być ok. Nie przejmuj się swądem. Klocki są tak samo jak tarcze pokrywane z wierzchu warstwą ochronną, która musi się zetrzeć/wypalić.
Druga sprawa - odpowietrzyłeś hamulce?
Trzecia sprawa - na później - pojeździj trochę i zobacz, czy klocki zużywają się równomiernie po obu stronach tarczy.
Jeśli będą wytarte w wyraźnie różnym stopniu, układ poprawnie odpowietrzony, to masz problem z cylinderkami jednak.
Była Xsara NFU

Offline Mariusz Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Skąd: Żory
  • Posiadany samochód: citroen xsara1,2000r 1.8i exclusiv
  • Zainteresowania: mechanika pojazdowa,wędkarstwo ekstremalne,połów największych drapierzników
  • Miejscowość: Żory
Re: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 03, 2013, 07:16:41 »
panie janku,stosując pana sposób docierania nowych tarcz i klocków możemy je jedynie od razu popsuć,zmniejszyć ich skuteczność,doprowadzić do późniejszych wibracji i piszczenia,nowe hamulce docieramy trochę inaczej,żaden hebel!!!!rozpędzamy się do około 60-80 km/h,i hamujemy do 20km/h w taki sposób by nie zablokować kół,i nie dopuścić do uruchomienia systemu abs,gdy wyhamujemy do około 20km/h to studzimy tarcze jadąc dalej,powtarzamy tę czynność kilka razy,jak od razu tarcze dostaną szoku termicznego to można zapomnieć o ich dobrej skuteczności,potem są twarde pedały,słabo hamują,wibruja,piszczą,nie zapomnieć nowych tarcz porządnie odtłuścić.
maniek ;-)

Offline Jan Wróblewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Psiakrew VAG Ibiza 6L
  • Miejscowość: Warszawa
Re: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2013, 10:16:01 »
Mariusz masz oczywiście rację. Mało precyzyjnie się wyraziłem ;D
Może ja opisze jak to robiłem u siebie:

1) Prosta droga.
2) Start zatrzymany do ~80-90 km/h. Hamowanie do ~20 km/h.
2a) Najpierw delikatnie.
2b) Coraz mocniej (stąd moje stwierdzenie - stanąć na heblu).
3) Zawracanie (tej prostej za dużo nie miałem ;) )
4) Powrót do punktu drugiego.
Kilka razy tak pośmigałem, zestaw się dotarł i jest malina ;)
Była Xsara NFU

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 03, 2013, 17:40:25 »
przejechałem już 100km mniej wiecej i czuć poprawe hamowania ale to jeszcze nie to słowo "zyleta". Układu nie odpowietrzałem bo przecież nie wyjmowałem tłoczka ani nie wciskałem hamulca kiedy zacisk był zdjęty. Przy wciskaniu tłoczka płyn cofnął się ale przecież nic innego sie nie działo.

Druga sprawa rzeczywiscie jeden klocek z prawej strony był wytarty mocniej (mowa o starych klockach)- tu o dziwo był to nie ten klocek który dotyka tłoczek tylko zewnętrzny. Prowadnice oczywiscie przeczysciłem i nasmarowałem smarem do tłoczków. Do samego tłoczka pod gume ochronną również wstrzyknąłem taki specyfik.

Jeżdżę normlanie, unikam mocnego hamowania. Pedał jest taki jak przed wymianą, nie wpada. Tarcze dwukrotnie oczysciłem aceton. Klocki Ferodo Premier z tego co wyczytałem należą raczej do twardszych wiec może potrzeba ich troche dłużej przycierać.

Offline Mariusz Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Skąd: Żory
  • Posiadany samochód: citroen xsara1,2000r 1.8i exclusiv
  • Zainteresowania: mechanika pojazdowa,wędkarstwo ekstremalne,połów największych drapierzników
  • Miejscowość: Żory
Re: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 03, 2013, 18:43:02 »
tak to już bywa na forum janek :-) ,nie zawsze uda nam się napisać dokładnie to o czym myślimy,wiele pomijając,ale po to jest to forum byśmy się wzajemnie wspierali na nim informacjami i doświadczeniem w "dopieszczaniu" naszych cytrynek,pozdrawiam forumowiczów :-)
maniek ;-)

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 09, 2013, 17:28:41 »
mam jednak problem z hamulcami tzn już pojeździłem jakieś 400km ale nie moge zablokowac koła do końca. pedał jest niby twardy ale jakby miał w sobie mimo wszystko powietrze (moje odczucie). Czy warto jeszcze poczekać i docierać czy brać się za wymiane płynu i odpowietrzanie już teraz bo to sie już nic nie zmieni?

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Re: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 09, 2013, 18:43:13 »
Jeśli miałbyś zapowietrzony układ to hamulce nie były by twarde. Pedał byłby w miarę miękki i twardniałby przy następnym naciśnięciu (tak zwane pompowanie).
Co do wymiany tarcz Ja zastosowałem zestaw klocki plus tarcze TRW nie narzekam jest dobrze. Instrukcja zawarta w opakowaniu tego zestawu mówi wprost aby przez ok 200km używać hamulców z rozwagą na tak zwane "piórko" lekkie naciskanie i hamowanie.
Co do trudności opisanych przez Ciebie może masz problem ze wspomaganiem (serwo).
Dobrą praktyką jest jeszcze podczas wymiany klocków dość dobre oczyszczenie szczotką drucianą wszystkich elementów, płaszczyzn stykających się z klockiem (prowadnice itp) aby umożliwić dość swobodny ruch tych elementów podczas pracy...

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 09, 2013, 20:03:11 »
Prowadnice tak jak pisałem były oczyszczone u nasmarowane. Macałem dziś tarcze i są gładziutkie jak nówki, być może potrzeba im jeszcze troche czasu. Jeżeli chodzi o serwo to nie podejrzewam go z racji że przed wymiana dało sie zablokować w pełni hamulce (jak jeszcze były dobre klocki i tarcze) Czy płyn któy dawno nie był wymianiany może mieć wpływ na gorszą prace hamulcy?

Offline Jan Wróblewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Psiakrew VAG Ibiza 6L
  • Miejscowość: Warszawa
Re: jakie klocki i tarcze [prosba o schemat wymiany]
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 09, 2013, 20:27:10 »
Jak najbardziej może. Płyn hamulcowy łapie wilgoć z czasem i traci swoje właściwości (spada mu temperatura wrzenia).
Była Xsara NFU