Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Regeneracja poduszki zawieszenia  (Przeczytany 11257 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 09, 2013, 19:33:14 »
No właśnie ... najmłodsze Xm-y mają po 13 lat ...

i są warte od 1000 do 5000 tyś zł.
Ja np. kupiłem go za 3 tyś włożyłem 5 tyś a wygląda gorzej niż na początku i wart jest 1 tyś za który to oczywiście nie sprzedam.
Więc uważam za lekką przesadę twierdzenie, że nie należy kombinować bo wtedy jak mniemam citroenów nie tylko Xm było by kilka sztuk.

Tak się wydaje ale dla zdrowego psychicznie człowieka dokładanie do samochodu po 500, 500, 500 (poducha,rozrząd,sprzęgło,tłumiki etc.) nie ma sensu stąd szukają alternatywy i ja to rozumiem choć i tak dla mnie jest za póżno na leczenie  :|
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Tomasz Kluba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 99
  • Skąd: Milicz
  • Posiadany samochód: 2CV6 Club '85
  • Miejscowość: Milicz
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 10, 2013, 01:17:14 »
Cytuj

Marek Sztuka napisał:
No właśnie ... najmłodsze Xm-y mają po 13 lat ... i są warte od 1000 do 5000
Więc uważam za lekką przesadę twierdzenie, że nie należy kombinować bo wtedy jak mniemam citroenów nie tylko Xm było by kilka sztuk.
Tak się wydaje ale dla zdrowego psychicznie człowieka dokładanie do samochodu po 500, 500, 500 (poducha,rozrząd,sprzęgło,tłumiki etc.) nie ma sensu stąd szukają alternatywy i ja to rozumiem choć i tak dla mnie jest za póżno na leczenie  :|

Jak kogoś boli, że wkłada pieniądze w samochód o niskiej wartości rynkowej, to niech przesiądzie się do nowego auta, wtedy może lżejszą ręką będzie wyciągał pieniądze z portfela i będzie zadowolony :) Są rzeczy na których można z powodzeniem oszczędzać i są takie, na których po prostu nie wypada.
2CV6 Club '85 • XM 2.1TD Pallas '91 • XM 2.1TD automat '98 • XM 2.1TD Break '98 •  XM 2.0i 16V Break '94 • Xantia X2 2.1TD Activa '98

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 10, 2013, 21:35:27 »
o jtam oj tam ...
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 566
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 12v 1993 LPG STAG300,Saxo1,4 VTS,Nissan Terrano 3.0,Renault Laguna GT 2.0 16v. był CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 13, 2013, 22:27:03 »
Z tym dokładaniem kupy kasy do samochodu to jest nie całkiem tak jak niektórzy koledzy piszą.Wszystko zależy od stosunku właściciela do swojego auta i ogólnie od podejścia do tematu.Kiedyś nasz kolega mający Xm-a V6 24v 200KM zadzwonił do mnie z dylematem że żeby jego auto (warte około 3000zł) go zadowoliło to musi dołożyć do niego z 5000zł.Powiedział że znajomy ma do sprzedania C5 2.0 z około roku 2000 za cenę w przybliżeniu 17000zł.Co ja na to?Najpierw zapytałem go czy XM mu się podoba.Odpowiedział że bardzo.Spytałem czy C5 mu się podoba.Powiedział że wcale.Więc odpowiedziałem mu że jak dołoży do Xm-a te 5000 to będzie miał  nietuzinkowe auto z którego będzie zadowolony.Jak nie to wyda 5000+12000 za brzydactwo bez charakteru.Dlatego ja będę do swojego dokładał ile będzie trzeba i nigdy go nie sprzedam.Bo jakaż jest radość z posiadania auta o wartości rynkowej 4000zł porównywalnego z autem za 200000zł.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 174
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 14, 2013, 09:36:25 »
Cytuj

Marek Sztuka napisał:
 ...nie obchodzi mnie argument o bezpieczeństwie ponieważ to jest indywidualna sprawa ...

Nie wiem, czy bezpieczeństwo to indywidualna sprawa. Czasem, jak widzę szaleńca na drodze to jestem pewien, że jednak nie indywidualna...
Nie o zagrożenie wypadkowe jednak mi tutaj  chodziło - wierzę, że gros klubowiczów to ludzie odpowiedzialni - ale o większe prawdopodobieństwo tego, że wyjeżdżając kolejny raz na kołach nie wrócimy na lawecie przynajmniej z powodu poduszki...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 517
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 14, 2013, 21:18:03 »
Temat rzeka... i w zasadzie z [color=ff0000]****[/color], bo jakby można było kupić zamiennik/oryginał - w jakiejkolwiek cenie to przepychanki słowne miałyby uzasadnienie, a tak... Wyboru nie ma... Chociaż jest. Kupić używkę, która też się rozdupcy albo oddać auto na złom gdzie wyrżną połowę hydrauliki diaxem, wystawią na allegro "jako coś" od XMa za zylion złotych, które potem jak nikt nie kupi zostanie przetopione na żyletki.

Offline Filip Betley

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0V6 24v(200KM), 91r. Kolor: Piękna butelkowa zieleń :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 16, 2013, 20:24:41 »
Piąty dzień jeżdżę na poduszkach z firmy "lorens family" i jak na razie jest ok mimo iż na początku byłem bardzo sceptyczny...
Były:
Xm V6, 12v. 92r, automat
Xm V6, 12v, 94r, Mk1 manual, HA2

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 22, 2014, 22:43:20 »
Coś temat przycichł? Jak te poduszki się sprawują po roku użytkowania?
XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Jan Walczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 23, 2014, 09:41:09 »
U mnie mija powoli rok. Przebieg nie duży bo z 6 tyś km. Ale jak na razie wszystko ok.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 174
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 24, 2014, 01:14:08 »
U mnie prawa ponad 2 lata, lewa ponad rok. Jedyne co mi się nie podoba, to smużenie leju z górnego uszczelnienia siłownika (obie poduszki); widocznie Robert miał nie najszczęśliwszą partię oringów...

A propos owych oringów: w dokumentacji Francuzi chyba pomylili średnice? Górny ma (podobno) mieć 27 x 1,9 a dolny 24 x 2,7. Wystarczy jednak popatrzeć na te oringi i od razu widać, że górny jest znacznie mniejszy...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Jan Walczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 24, 2014, 10:26:28 »
Oring górny poduszki zawieszenia przedniej - 18x2,5
oring dolny poduszki zawieszenia przedniej - 20x2,5
Ja założyłem takie i jak na razie sucho

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 566
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 12v 1993 LPG STAG300,Saxo1,4 VTS,Nissan Terrano 3.0,Renault Laguna GT 2.0 16v. był CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 25, 2014, 20:38:23 »
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:
U mnie prawa ponad 2 lata, lewa ponad rok. Jedyne co mi się nie podoba, to smużenie leju z górnego uszczelnienia siłownika (obie poduszki); widocznie Robert miał nie najszczęśliwszą partię oringów...

A propos owych oringów: w dokumentacji Francuzi chyba pomylili średnice? Górny ma (podobno) mieć 27 x 1,9 a dolny 24 x 2,7. Wystarczy jednak popatrzeć na te oringi i od razu widać, że górny jest znacznie mniejszy...
Możliwe że oringi wadliwe ale możliwe jest też niezachowanie ostrożności przy montażu.Bardzo łatwo jest uszkodzić oring przy składaniu.Muszą być też zachowana czystość elementów składanych.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 174
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 26, 2014, 08:31:10 »
Robert Mulewicz napisał:
Możliwe że oringi wadliwe ale możliwe jest też niezachowanie ostrożności przy montażu.Bardzo łatwo jest uszkodzić oring przy składaniu.Muszą być też zachowana czystość elementów składanych.[/quote]
Oczywiście, że i to było możliwe, choć starałem się zachować staranność przy montażu.
Myślę, że z tymi "olejo-odpornymi" oringami krajowej (lub chińskiej) produkcji różnie bywa. Doświadczyłem tego (dość boleśnie), gdy zastosowałem takie zastosowałem je w pompie lhm: na oryginały trzeba było czekać 2 tygodnie i zapłacić 10 x tyle.
Tutaj występuje tylko delikatne podciekanie (nie ma tragedii) ale nie od początku - co mogłoby wskazać na niewłaściwy montaż - lecz dopiero od ok. 6 miesiecy. Widocznie nastąpiło zjawisko starzenia się materiału...

Tak sie składa, że wczoraj kupiłem  "zamienniki" w/w oringów. Aby właściwie zweryfikować ich wymiary musiałem wydłubać je z jakiejś starej poduszki. Oczywiście wśród aktualnie dostępnych (we Wrocławiu) nie ma odpowiednich wymiarów i kombinowaliśmy ze sprzedawcą, co by tu najlepiej dobrać. Muszę przyznać, że materiał w dotyku jest jednak zupełnie inny niż na oryginale...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 566
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 12v 1993 LPG STAG300,Saxo1,4 VTS,Nissan Terrano 3.0,Renault Laguna GT 2.0 16v. był CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 27, 2014, 09:26:30 »
Możesz założyć troszkę drubsze.Rowki na te oringi są szersze.Tam występuje połączenie stożkowe więc dokręcając górną nakrętkę siłownika ściskasz te oringi.Ja kupowałem zwykłe czarne,ale spotkałem się w swojej praktyce że bywają tam zamontowane te zielone od klimatyzacji.Może tędy droga....W klimie jest środek smarujący więc może te oringi będą dobre do LHM-u
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Grzegorz Jot

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Polanica-Zdrój
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD Break 1993
  • Miejscowość: Polanica-Zdrój
Odp: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 18, 2018, 20:25:28 »
Robert,


temat poduszek jeszcze aktualny?
Grzegorz Jot
Citroen XM 2.1 TD Break 1993
Polanica-Zdrój

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 566
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 12v 1993 LPG STAG300,Saxo1,4 VTS,Nissan Terrano 3.0,Renault Laguna GT 2.0 16v. był CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Regeneracja poduszki zawieszenia
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 18, 2018, 23:55:41 »
Tak
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów