Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Falujące obroty  (Przeczytany 1303 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Radosław Szewc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi
  • Miejscowość: Zamość
Falujące obroty
« dnia: Lipiec 24, 2013, 18:18:59 »
Witam
po odpaleniu zimnego silnika obroty falują przez jakiś czas. Jednego dnia trwa to chwilkę a następnego dłużej, czasami zdarza się to również na ciepłym silniku. Sprawdziłem na komputerze i mechanik stwierdził, iż 1 i 3 wtrysk mają złe wartości, powiedział że oprócz wtrysków winny może być regulator ciśnienia, czy ktoś coś wie co to, i ile muszę wydać z portfela.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Falujące obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2013, 18:29:18 »
Dlaczego faluje- nie mam pojecia, nie miałem tak.
Natomiast jestem po regeneracji dwóch wtryskiwaczy. Kosztowało mnie 900 zł.
Regeneracja jednej sztuki to koszty w granicach 300-650 zł w zależności jaki to typ wtryskiwacza i u kogo dokonujesz regeneracji.
Ja regenerowałem u lokalnego szamana i krzyknął 450 za sztukę. Wymieniał oryginalne boschowskie części. Dzwoniłem też w tej sprawie do serwisu Bosch w Stalowej Woli. Tam podobna regeneracja kosztowała by mnie 650 zł/szt.

Co do falowania obrotów w HDI to gdzieś widziałem ten temat na forum. Ale za chiny ludowe nie podam ci linka bo nie umiem znaleźć.
]
PS> A standardowo zapytam. Filtry powietrza i paliwa kiedy ostatnio były wymieniane?
Może warto zajrzeć chociaż do powietrza.

Offline Radosław Szewc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi
  • Miejscowość: Zamość
Re: Falujące obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 01, 2013, 10:39:38 »
Filtry były niedawno wymienione na nowe przy wymianie oleju, ale już po zabiegu, padł regulator ciśnienia przy pompie i jestem lżejszy o 750 zł. ale silniczek teraz równo cyka.

Gachu

  • Gość
Re: Falujące obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 01, 2013, 21:45:50 »
jeśli to pompa boscha to cię skroił mechanik, nowy regulator boscha to koszt ok 250 zł normalnie kupiony z fakturą VAT (ja kupiłem za 240 zł rok temu no może 2 lata)

Offline Radosław Szewc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi
  • Miejscowość: Zamość
Re: Falujące obroty
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 09, 2013, 21:55:12 »
Widziałem fakturę, cena na fakturze 580 zł plus mechanik150 zł dokładnie wyszło 730 zł

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Falujące obroty
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 10, 2013, 09:12:37 »
Najważniejsze , że pacjent żyje i ma się dobrze.
Gratuluję i szerokiej drogi!.