Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Awaria przewodu-prośba o identyfikację, długość  (Przeczytany 1944 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kiermaszek Maciej

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: Xm 2,1 td Ad 1996r
  • Miejscowość: katowice
Awaria przewodu-prośba o identyfikację, długość
« dnia: Wrzesień 01, 2013, 18:27:49 »
Hej, dołączam do grona nieszczęśników którym pękł przewód.

Strzelił jeden (lub dwa) przewody z tyłu idące za belką tylną w kierunku lewego koła w miejscu gdzie chowają się za nią aby wyjść dołem.

Czy ktoś będzie mi w stanie powiedzieć/ zidentyfikować te przewody i podać długość (wiem, wiem i co jeszcze) na podstawie kolejności ich "wychodzenia" na podwozie?

Czerwone kropeczki oznaczają podejrzanych.

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Awaria przewodu-prośba o identyfikację, długość
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2013, 00:44:05 »
W kolejności od peszla wiązki elektrycznej (jeśli nic nie pokręciłem):
- zasilanie trójnika hamulców tylnych,    średnica 4,5mm, długość   2757mm, kod Citroena 4885 50,
- zasilanie zaworu tylnego SC/MAC z czujnika bezpieczeństwa,   średnica 3,5mm, długość 3486mm, kod Citroena 5270 X7,
- powrót roboczy tylnego korektora wysokości, średnica 3,5mm,   długość 3318mm, kod Citroena 5270 K8,
- zasilanie bloku ABS z zawieszenia tylnego,   średnica 3,5mm,    długość 3457mm, kod Citroena 4885 44.

Wszystkie powyższe długości, średnice i oznaczenia wziąłem ze strony citroena po wpisaniu nr VIN dla mojego auta. Opis natomiast pochodzi ze zdjęć po demontażu tylnej belki, gdzie dany przewód był podłączony. Zdecydowałem się wymienić wszystkie metalowe przewody na belce (oprócz idących do siłowników), ponieważ od ich miejscowej korozji włos się jeżył na głowie (pierwotnie miały być wymienione tylko przewody hamulcowe...)  - zdjęcia rudej na życzenie :). Poniżej lista przewodów, ich długości i opis sporządzone na tej samej zasadzie, co powyżej. Przewody jeszcze nie obsadzone, więc istnieje ryzyko, że gdzieś się pomyliłem z ich opisem.

Nr   Funkcja   Średnica [mm]   Długość [mm]   Ozn. Citroen
1   trójnik B do  kuli SC/MAC   4,5   422   4885C1
2   trójnik A do trójnika B   3,5   317   5270J8
3   korektor wysokości do trójnika A   3,5   578   5270X3
4   zawór SC/MAC do korektora wysokości   3,5   1010   5270X2
5   zasilanie bloku ABS z trójnika B   3,5   3457   488544
6   zasilanie cewki HA tył z zaworu SC/MAC   3,5   620   5270X0
7   zasilanie cewki HA tył z zaworu SC/MAC   3,5   860   5270X1
8   zawór SC/MAC do trójnika A   3,5   261   5270X4
9   zasilanie zaworu tylnego SC/MAC z czujnika bezpieczeństwa   3,5   3486   5270X7
10   elastyczny powrót prawy siłownik   3,5x5   1400   96995767
11   elastyczny powrót    2x2   910 96995769
12   elastyczny powrót lewy siłownik   3,5x5   725   96995768
13   elastyczny powrót cewki HA   „gruby”   830   527077
14   zasilanie siłownika prawy   ??   b.d.   5270J3
15   zasilanie siłownika lewy   ??   b.d.   5270K3
16   odpowietrzenie siłownik lewy   3,5x5   585   96995770
17   odpowietrzenie siłownik prawy   3,5x5   585   96995770
18   powrót roboczy tylnego korektora wysokości   3,5   3318   5270K8
19   zasilanie trójnika C hamulców tylnych   4,5   2757   488550
20   trójnik C – zacisk hamulcowy prawy tył   3,5   2116   4885C0
21   trójnik C - zacisk hamulcowy lewy tył   3,5   w oryginale jest 1170, powinno być ok.  2200    4885A9

Pzd
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Kiermaszek Maciej

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: Xm 2,1 td Ad 1996r
  • Miejscowość: katowice
Re: Awaria przewodu-prośba o identyfikację, długość
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2013, 15:28:34 »
Marek Gienc

Bardzo, bardzo Ci dziękuję!

A czy mogę poprosić jeszcze o długości przewodów zacisków tylnych tych z "zwiniętych w sprężynkę" i spytać gdzie szukać ich podłączenia?

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Awaria przewodu-prośba o identyfikację, długość
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2013, 11:31:02 »
Właśnie jestem po montażu części przewodów. Poz.20 i 21 z listy powyżej dotyczą przewodów hamulcowych zwiniętych w sprężynkę. Ale UWAGA - te przewody powinny mieć długość ok.2,2 m a nie, jak w przypadku jednego z nich nieco ponad metr. To jest ewidentny błąd w dokumentacji. Same 7 zwojów spirali zajmuje ok. metra (7 zwojów o średnicy ok. 4,8 cm), a gdzie jeszcze dojście do zacisku i trójnika. Pozostałe przewody na belce zamontowałem i ich długości są ok. Pozostały jeszcze do montażu przewody najdłuższe idące do przodu auta, dopiero kiedy je zamontuje potwierdzę ich długości.

Jak będziesz je demontował, to najlepiej po prostu je ucinać przy śrubach i wyjmować po kawałku. Trójnik C (tak sobie nazwałem trójnik od hamulców, bo są 3 trójniki na belce) można ręką wypiąć z zaczepów i w imadle odkręcić śruby. Problemem będą mocowania końcówek sprężynek do belki i wahacza. Te na belce ukręcają się i trzeba je wyciąć, zaś do tych na wahaczu jest mizerny dostęp - jedynie od strony koła, po zdjęciu osłony koła i max. opuszczeniu wahacza. Generalnie nie jest źle, jak belka jest poza autem...

Pzd
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Kiermaszek Maciej

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: Xm 2,1 td Ad 1996r
  • Miejscowość: katowice
Re: Awaria przewodu-prośba o identyfikację, długość
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2013, 18:23:24 »
Jeszcze raz dziękuję.

A gdzie zaopatrujesz się w przewody?

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Awaria przewodu-prośba o identyfikację, długość
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2013, 18:40:54 »
pwpnet.pl

Dorabiane z Cu (dla przewodów hamulcowych) i CuNi (dla przewodów zawieszenia) z odpowiednimi spęczeniami końcówek al'a Citroen.
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Kiermaszek Maciej

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: Xm 2,1 td Ad 1996r
  • Miejscowość: katowice
Re: Awaria przewodu-prośba o identyfikację, długość
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 12, 2013, 13:39:06 »
Masz producenta, czy może wykonujesz te przewody sam?

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Awaria przewodu-prośba o identyfikację, długość
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2013, 09:57:38 »
Cytuj

Kiermaszek Maciej napisał:
Masz producenta, czy może wykonujesz te przewody sam?


Przecież podał Ci link do strony firmy dorabiającej...
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Kiermaszek Maciej

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: Xm 2,1 td Ad 1996r
  • Miejscowość: katowice
Re: Awaria przewodu-prośba o identyfikację, długość
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2013, 14:52:45 »
Oj fakt, dziękuję za uwagę