Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!  (Przeczytany 63382 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 07, 2019, 23:18:21 »
Z całym szacunkiem... Ale ja bym jednak chciał to potwierdzić bardziej niż tak że ktoś tak na szkoleniu powiedział... Zastanawiam się czy parametr czasu ładowania cewki może coś powiedzieć o napięciu jakie jest na świecy... Bo o ile uwierzę że faktycznie warunki mogą być inne... To nie uwierzę że aż taka to będzie różnica jak podałeś przykład. Pierwsza cewka zapłonowa jaka mi padła to ta w C5... A i to przyczyny bardziej bym się doszukiwał w uszkodzeniu fizycznym (była pęknięta obudowa) niż tym że uszkodziła ją jazda na LPG zwłaszcza że przerywać już potrafiła nim auto dostało LPG. Wiec cała ta teoria wydaje mi się bajką gazowników żeby na coś zwalić winę jak im nie wychodzi ustawienie auta. Zwłaszcza że u mnie wszystkie samochody osobowe pracują na LPG i jak już mówiłem cewkę zmieniałem tylko w C5.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 07, 2019, 23:24:33 »
Z całym szacunkiem... Ale ja bym jednak chciał to potwierdzić bardziej niż tak że ktoś tak na szkoleniu powiedział... Zastanawiam się czy parametr czasu ładowania cewki może coś powiedzieć o napięciu jakie jest na świecy... Bo o ile uwierzę że faktycznie warunki mogą być inne... To nie uwierzę że aż taka to będzie różnica jak podałeś przykład. Pierwsza cewka zapłonowa jaka mi padła to ta w C5... A i to przyczyny bardziej bym się doszukiwał w uszkodzeniu fizycznym (była pęknięta obudowa) niż tym że uszkodziła ją jazda na LPG zwłaszcza że przerywać już potrafiła nim auto dostało LPG. Wiec cała ta teoria wydaje mi się bajką gazowników żeby na coś zwalić winę jak im nie wychodzi ustawienie auta. Zwłaszcza że u mnie wszystkie samochody osobowe pracują na LPG i jak już mówiłem cewkę zmieniałem tylko w C5.

Gość ze szkolenia pokazywał wykresy z oscyloskopu z przebiegami napięć WN. I była różnica o ok10kv po przełączeniu na gaz ze zwykłymi przerwami. Sam jak tylko mam samochody z podtlenkiem butanu zawsze zmniejszam przerwę i cewek nie wymieniałem, ale świece tak po przebiegu 30000km
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 08, 2019, 09:18:59 »
Z całym szacunkiem... Ale ja bym jednak chciał to potwierdzić bardziej niż tak że ktoś tak na szkoleniu powiedział... Zastanawiam się czy parametr czasu ładowania cewki może coś powiedzieć o napięciu jakie jest na świecy... Bo o ile uwierzę że faktycznie warunki mogą być inne... To nie uwierzę że aż taka to będzie różnica jak podałeś przykład. Pierwsza cewka zapłonowa jaka mi padła to ta w C5... A i to przyczyny bardziej bym się doszukiwał w uszkodzeniu fizycznym (była pęknięta obudowa) niż tym że uszkodziła ją jazda na LPG zwłaszcza że przerywać już potrafiła nim auto dostało LPG. Wiec cała ta teoria wydaje mi się bajką gazowników żeby na coś zwalić winę jak im nie wychodzi ustawienie auta. Zwłaszcza że u mnie wszystkie samochody osobowe pracują na LPG i jak już mówiłem cewkę zmieniałem tylko w C5.

Gość ze szkolenia pokazywał wykresy z oscyloskopu z przebiegami napięć WN. I była różnica o ok10kv po przełączeniu na gaz ze zwykłymi przerwami. Sam jak tylko mam samochody z podtlenkiem butanu zawsze zmniejszam przerwę i cewek nie wymieniałem, ale świece tak po przebiegu 30000km
Szukam w sieci takich wykresów... Bo skoro ktoś to jakoś zmierzył powinny być gdzieś. I nic. Ogólnie jestem strasznie ciekawy tego... Może w jednym aucie spróbuję tego patentu. Bo wykres ogólnie namalować można nawet ręcznie... Nie twierdzę że był spreparowany, tylko chciałbym zapoznać się z nim, i metodologią pomiaru. Bo temat jest dość ciekawy.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 08, 2019, 09:35:38 »
Z całym szacunkiem... Ale ja bym jednak chciał to potwierdzić bardziej niż tak że ktoś tak na szkoleniu powiedział... Zastanawiam się czy parametr czasu ładowania cewki może coś powiedzieć o napięciu jakie jest na świecy... Bo o ile uwierzę że faktycznie warunki mogą być inne... To nie uwierzę że aż taka to będzie różnica jak podałeś przykład. Pierwsza cewka zapłonowa jaka mi padła to ta w C5... A i to przyczyny bardziej bym się doszukiwał w uszkodzeniu fizycznym (była pęknięta obudowa) niż tym że uszkodziła ją jazda na LPG zwłaszcza że przerywać już potrafiła nim auto dostało LPG. Wiec cała ta teoria wydaje mi się bajką gazowników żeby na coś zwalić winę jak im nie wychodzi ustawienie auta. Zwłaszcza że u mnie wszystkie samochody osobowe pracują na LPG i jak już mówiłem cewkę zmieniałem tylko w C5.

Gość ze szkolenia pokazywał wykresy z oscyloskopu z przebiegami napięć WN. I była różnica o ok10kv po przełączeniu na gaz ze zwykłymi przerwami. Sam jak tylko mam samochody z podtlenkiem butanu zawsze zmniejszam przerwę i cewek nie wymieniałem, ale świece tak po przebiegu 30000km
Szukam w sieci takich wykresów... Bo skoro ktoś to jakoś zmierzył powinny być gdzieś. I nic. Ogólnie jestem strasznie ciekawy tego... Może w jednym aucie spróbuję tego patentu. Bo wykres ogólnie namalować można nawet ręcznie... Nie twierdzę że był spreparowany, tylko chciałbym zapoznać się z nim, i metodologią pomiaru. Bo temat jest dość ciekawy.

Nie był to wykres rysowany tylko zapis z oscylatora.
Szkoleniowiec z firmy Delphi. Oscyloskop Pico.
Nie dawali materiałów bo szkolenie bezpłatne.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 09, 2019, 05:51:56 »
 zgłosiłem reklamację do ASO w związku z tym że poduszka wymieniona silnika i szarpanie nie minęło i że auto gaśnie na Pb zaraz po odpaleniu mimo że pompa wymieniona na nową a bardzo nie ma poprawy a miała być. Zostałem zaproszony na kolejne oględziny aby mogli się przyjrzeć dlaczego naprawa nie przyniosła rezultatów chodź powinna - o koszty mam się wcale nie martwić,  zrobią to we własnym zakresie - MIŁO,  bardzo w porządku podejście.  Za tydzień stawiam auto do ASO

Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #105 dnia: Sierpień 20, 2019, 20:27:41 »
Przymierzam się do wymiany szklanek w swoim EW10J4. Chcę kupić komplet części i oddać to mechanikowi. Podpowie ktoś, co poza kompletem szklanek i rozrządu z pompą będzie potrzebne? O uszczelnieniu wału czytałem. Jeszcze coś warto wymienić przy okazji?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #106 dnia: Sierpień 21, 2019, 12:26:24 »
Uszczelniacze wałków jeszcze wymień. Do składania Citroen zaleca płynną uszczelkę.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #107 dnia: Sierpień 23, 2019, 23:29:03 »
Przymierzam się do wymiany szklanek w swoim EW10J4. Chcę kupić komplet części i oddać to mechanikowi. Podpowie ktoś, co poza kompletem szklanek i rozrządu z pompą będzie potrzebne? O uszczelnieniu wału czytałem. Jeszcze coś warto wymienić przy okazji?


Widzę z okolic jesteś. Kto będzie Ci wymieniał w Szczecinku jak mogę zapytać?




Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #108 dnia: Sierpień 25, 2019, 19:54:43 »
Jeszcze nie zdecydowałem, wszystko zależy od terminów. Mam generalnie dwóch do wyboru, bo więcej tu nie znam na tyle, żeby im zaufać. Nie wiem czy można tu podawać dane, więc jak chcesz namiary to na pw zapraszam.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #109 dnia: Sierpień 27, 2019, 20:49:03 »
Jeszcze nie zdecydowałem, wszystko zależy od terminów. Mam generalnie dwóch do wyboru, bo więcej tu nie znam na tyle, żeby im zaufać. Nie wiem czy można tu podawać dane, więc jak chcesz namiary to na pw zapraszam.
Pytałem z ciekawości, ja sobie wszystko sam robię. A wiem, że w Szczecinku ciężko o kogoś rzetelnego, ostatnio znajomego volvo poprawiałem po tym jak 4 tygodnie się nastało na Świątkach i wróciło z masą błędów i uszkodzeniem taśmy aribag-u... w dodatku nic nie było poskręcany tylko złożone kupy. Innym razem kumpel zostawił na hamulce miało być wszystko z górnej półki i była, cena po podzespoły ABE;/ i tak samo w Szczecinku.

Offline Marcin Jakubus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2001r 2.0 B+G
  • Miejscowość: Krosno
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #110 dnia: Luty 11, 2020, 20:25:39 »
Witam.Cieszę się że trafiłem na ten temat bo borykam się z podobnym prawie od roku  mój C5 to rocznik 2001 2.0 16V  z instalacją gazową , objawia się on następująco. Po odpaleniu silnik pracuje normalnie tzn może i przez pierwszą minutę ma telepawki ale to nie jest dla mnie problemem,spaliny śmierdzą jakby nie dokońca spalona mieszanka. Problem pojawia się po przejechaniu kilku km. około 8 km wystarcza aby auto straciło moc i przestało palić na wszystkie baniaki i wtedy jest różnie czasami po przejechaniu kilku km objawy ustają a czasami nie. Po dłuższym postoju kilka godzin i ponownym odpaleniu auto pracuje poprawnie. Czasami problem nie występuje przez kilka tygodni po czym znów powraca jak bumerang i może powtarzać się  przez kilka dni. Ostatnio wymieniłem cewkę i świece lecz nic to nie dało. Na liczniku 265000 km od 8 lat jeżdze na oleju 10w 40. Po przeczytaniu tego tematu przy kolejnym problemie będę oczywiście mierzył ciśnienia na cylindrach ale dziwi mnie to że wielu z was mierzyło i nie było rozbieżności na poszczególnych cylindrach. Nie powinno być przynajmniej na 1 niższe  jeśli zawieszają się zawory? Czy ktoś z was miał takie problemy po rozgrzaniu silnika? czy waszym zdaniem winne mogą być szklanki?

Offline Michał Szymura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MK1 2.0 Pb+LPG, C4 1.6 16V
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #111 dnia: Luty 17, 2020, 22:16:39 »
Po pierwsze zmień olej na 5W30. I najlepiej po krótkim przebiegu wymień drugi raz. Te hydropopychacze maja wadę konstrukcyjną smarowania i są bardzo wrażliwe na oliwę. Jak ja kupiłem swojego 2.0 Pb to tez miał takie cyrki, teraz zawsze zmieniam olej przed zimą i problem pojawia się sporadycznie, raz może dwa na sezon zimowy.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #112 dnia: Luty 18, 2020, 06:05:25 »
Po pierwsze zmień olej na 5W30. I najlepiej po krótkim przebiegu wymień drugi raz. Te hydropopychacze maja wadę konstrukcyjną smarowania i są bardzo wrażliwe na oliwę. Jak ja kupiłem swojego 2.0 Pb to tez miał takie cyrki, teraz zawsze zmieniam olej przed zimą i problem pojawia się sporadycznie, raz może dwa na sezon zimowy.
Broń boże lać 5W30 do tych silników. Tylko 5W40, jeśli są problemy z temperaturą oleju można nawet 5W50.

Offline Michał Szymura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MK1 2.0 Pb+LPG, C4 1.6 16V
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #113 dnia: Luty 18, 2020, 14:26:52 »
Broń boże lać 5W30 do tych silników.
Coś na poparcie tej tezy ?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #114 dnia: Luty 18, 2020, 16:05:01 »
Broń boże lać 5W30 do tych silników.
Coś na poparcie tej tezy ?
Wywalone panewki w kilku silnikach które widziałem i były używane na tym oleju.  ;) 5W30 + autostrada z gazem w podłodze (letnie upały przyśpieszają efekty)= koniec panewek.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #115 dnia: Luty 19, 2020, 05:46:20 »
5W30 to prawie zawsze oleje niskopopiołowe LOW SAPS czyli głównie do silników diesla z filtrami.
Są bardziej Eco ale za to mają gorsze smarowanie. Poza tym klasa lepkości 30 przy silnikach benzynowych,które kręcą się podczas jazdy do 5,6 tyś obr. to tym bardziej nie wskazane.
Olej powinien być tej specyfikacji: B71 2296

Offline Krystian Rusniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1. 2.0 136KM
  • Zainteresowania: Sport, podróże
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #116 dnia: Luty 16, 2022, 22:58:41 »
Witam wszystkich  :)
Mam ten sam problem w C5 czyli wypadanie zapłonu na zimnym silniku, szarpanie, błąd katalizatora, tryb awaryjny itp.
Auto kupiłem 4lata temu z przebiegiem 100tys km. Pierwsze miesiące było wszystko OK ale lałem olej 10W40 - teraz czytam że powinien być 5W40 ??
Nalatalem do dzisiaj do 145tys km i cały czas mam rano ten sam problem i śmierdzi spalinami. Jak się nagrzeje to jest normalnie . Wszystkie objawy tak jak poprzednicy pisali i ja też na początku myślałem że zmienię świece cewki itp naczytałem się teraz że to wina wadliwych szklanek, ok koszt nie jest duży.
Ja się nauczyłem robić tak że rano jak odpalam to odrazu jedynka i powoli ruszam żeby nie chodził na wolnych obrotach. Czasami jest tak że przez kilka tygodni zero błędów i minimalne odczuwanie tych wibracji na zimnym. Czasami jest tak że odrazu wchodzi w tryb awaryjny wtedy wyłączam silnik, włączam i jest wszystko OK, czasami po 5KM wejdzie w tryb awaryjny a czasem przez 1000KM jest OK .
Pytanie czy u was też tak było czy tylko zawsze na zimnym

Offline Mateusz Oblizajek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Citroen c8 2.0 benzyna
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #117 dnia: Luty 17, 2022, 07:26:24 »
Miałem identycznie w C8 2.0 136KM, latem znośnie bo ciepło ale zimą masakra. Mechanicy: gdzie szklanki, po co... W końcu się uparłem, zaprowadziłem, wymienił cały kpl. Tej zimy zupełnie inne auto. Nie ma smrodu zgniłych jaj, w mrozie odpalam i od razu można jechać, nie trzęsie już budą jak krzywą pralką...

Wysłane z mojego RMX2155 przy użyciu Tapatalka


Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #118 dnia: Luty 17, 2022, 09:11:00 »
lałem olej 10W40 - teraz czytam że powinien być 5W40
Napewno to nie pomogło. Ekspertem od oleju nie jestem, ale 10W40 (przynajmniej przed porządnym rozgrzaniem) jest zbyt gęsty i może to nie służyć kanalikom olejowym.
Na potwierdzenie dodam, że w samochodzie żony, który wcześniej użytkował teść, też dawał 10W40. Na szczęście nie trwało to długo, około roku ale zawory już klepały po odpaleniu. Zalałem Total Quartz 9000 i zmieniam co 10-12kkm - silnik chodzi jak złoto.

Offline Krystian Rusniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1. 2.0 136KM
  • Zainteresowania: Sport, podróże
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #119 dnia: Luty 17, 2022, 09:25:35 »
No właśnie po tym jak zacząłem lać 10W40 zaczęły się problemy

Offline Krystian Rusniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1. 2.0 136KM
  • Zainteresowania: Sport, podróże
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #120 dnia: Luty 17, 2022, 09:28:19 »
U mnie zawsze na zimnym faluje i nie równo chodzi ale nie zawsze wywala błąd. Czasem już na rozgrzanym w czasie jazdy wywali błąd i czeka. Zbliża mi się wymiana rozrządu to wymienię odrazu świece, cewkę szklanki olej na 5W40 i zobaczymy

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #121 dnia: Luty 17, 2022, 13:24:38 »
No właśnie po tym jak zacząłem lać 10W40 zaczęły się problemy
I to był główny błąd. Po co taka zmiana jak auto ma tak niski przebieg? Dlaczego?

Ogólnie same w sobie popychacze wadliwe nie są... Wadliwe było zalecenie zmiany oleju co 30 tysięcy. Inni tak jak Ty zmienili olej na 10W40.

 Podejrzewam że już same wypompowanie szklanek i zmiana oleju by pomogły. Jednak to taka sama robota jak zmiana ich a efekt trudno przewidzieć.

Offline Krystian Rusniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1. 2.0 136KM
  • Zainteresowania: Sport, podróże
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #122 dnia: Luty 18, 2022, 13:17:26 »
Co do oleju to słuchałem się mechanika jaki wlał po pierwszym serwisie jak kupiłem auto żebym ja później taki sam lał. I tak zostało do dzisiaj 10W40 Total a zmieniam co 8-10 tys max .
Co ciekawe mechanik to francuz i miałem do niego pełne zaufanie. Pytałem się go o co chodzi z tym błędem od katalizatora i falowaniem na zimnym to mówił że silnik wrażliwy na złej jakości paliwo i żeby lać 98  :o i że ten typ tak ma...

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #123 dnia: Luty 18, 2022, 14:02:58 »
Podsumowując
 - mechanik radzi lać olej o innej lepkości do silnika przystosowanego pod 5W40.
- mechanik zaleca lać paliwo 98 oktanów do silnika zaprojektowanego na 95 oktanów
- "ten typ tak ma" - jak ma? Silnik pracuje nieprawidłowo, jest jakaś przyczyna tego. Dlaczego tysiące innych takich samych silników pracuje normalnie?

Właśnie dlatego nie korzystam z usług "mechaników"....

Powiem więcej - jak zaczęliśmy z żoną przygodę z cytrynami, nie znałem jeszcze tego zawieszenia, postanowiła, że odda do ASO na wymianę LDS. Przy okazji stwierdzili, że trzeba wymienić pasek osprzętu. Finał był taki, że pasek strzelił po kilku miesiącach bo nie chciało się rolki wymienić razem z paskiem. Od tamtej pory skutecznie się wyleczyłem z mechaników, idę tylko jak mi trzeba np. łożysko wprasowac.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #124 dnia: Luty 18, 2022, 14:45:37 »
W swoim C5 wymieniłem popychacze dwa lata temu. Od tego czasu, nawet w największe mrozy, żadnego problemu. W wielorybie ojca z tym samym silnikiem zrobiłem płukankę*, i też pomogło.

* płukanka z tych ryzykownych. Nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek problemy, gdyby ktoś zdecydował się ją powtórzyć u siebie. Założyłem nowy filtr oleju (olej został stary) i do silnika wlałem LiquiMoly Engine Flush pro i 0,5l ropy. Odpaliłem silnik i zostawiłem go na wolnych obrotach na dwie godziny. Zgasiłem, a całość zostawiłem na całą noc. Po nocy znowu go odpaliłem na dwie godziny. Po tym czasie spuściłem olej i zostawiłem do wieczora, by jak najwięcej ściekło. Później nowy filtr, nowy olej i profilaktyczna wymiana po 5kkm.