Klub Cytrynki
Nowe części oryginalne oraz zamienniki
atrakcyjna zniżka dla użytkowników Klubu Cytrynki!

Autor Wątek: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!  (Przeczytany 23683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jan Świerc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2004r / XANTIA 1.9 D
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 01, 2015, 13:19:37 »
Witam Może więc po kolei:  1 rok walki ...

Pomiar kompresji gdy silnik pracował nierówno w fazie rozgrzewania- wynik 12 Bar na wszystkich cylindrach więc szukam anomalii w układzie sterowania, przy okazji wymiana świec.

- Do nierównej pracy na zimnym wiele wnosi tylna sonda lambda ja przejechałem się na sondzie N.., podejmowała pracę po około 4 min od uruchomienia a katalizator za tan czas prawie świecił wymiana na BOS.. , czas podjęcia wskazań ok 10 - 15 sek. po 40 sekundach układ pracował już w pętli zamkniętej - została dodatkowo wykonana ponowna adaptacja, nierówna praca występowała już do 50 'C silnika a nie przez 6 do 8 minut.(Autem nie da się jechać do puki się silnik nie rozgrzeje)

- Zrobienie porządku z układem powietrza wtórnego, zacinający się zawór, nie zawsze włączająca się pompa powietrza ( na zimnym silniku ) - wymieniłem przekaźnik wewnętrzny BSM, oraz wyczyszczono kanały powietrzne w głowicy oraz kanał spalin od skrajnego cylindra do zaworu EGR, ponownie adaptacja układu sterowania. Po tych zabiegach autem można było w miarę normalnie jechać byle się nie zatrzymać lub stać na światłach bo wiadomo migająca kontrolka...

-Na zagranicznym forum Peugeota trafiłem na temat popychaczy więc co mi szkodzi płukanka do oleju po 500 km. wymiana na 5W30 jest lepiej kontrolka zapala się może 1 raz na miesiąc. Ale jak zostawić go na wolnych obrotach to wiadome komunikaty gwarantowane po 15 sekundach.

-wymiana kompletu rozrządu- tu wiadomo że nic nie wniosło do usunięcia usterki a przy okazji wiem że nie był przestawiony.

-Wymiana cewki zapłonowej- padła jedna cewka brak iskry 1 i 4 cylindra , tu się strachu najadłem 2 dni po wymianie rozrządu w pierwszej chwili myślałem że pasek przeskoczył

-Aktualizacja oprogramowania sterownika silnika z opisem poprawki "poprawa rozruchu zimnego silnika"- efekt bez zmian.

- jako żę z połowy stanu oleju po 12 kkm zrobiło się minimum dolałem 1 L. 0W30 i tu moje zdziwienie nierówna praca jest znacznie mniejsza ale nadal uciążliwa (jak wskazówka temperatury silnika wychodziła a niebieskiego pola wystarczyło zgasić za 10 sekund odpalić ponownie i nierównej pracy brak, czasami jednak było czuć jakby lekkie zachwianie na wolnych obrotach które nie występuje tylko jak olej silnikowy jest mocno rozgrzany ale taki efekt był od samego początku).

-decyzja wymiana popychaczy, silnik od pierwszego uruchomienia pracował równo, jest bardziej żwawy, spalanie jeden litr mniej, i jak silnik osiągnie temperaturę nie ma zachwiań gdy olej jest zimny. Spaliny tak nie śmierdzą z zimnego silnika jak przed wymianą popychaczy.

W takiej kolejności była walka ale opłaciła się poprzedni właściciel chciał dobrze wymienił sondę ale tylko pogorszył sprawę i się pozbył pojazdu, teraz już wiem że nie kupuje się samochodu z ciepłym silnikiem :)

Offline Darek Gaj

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 627
  • Skąd: Biłgoraj/Radzymin
  • Posiadany samochód: C5 Break mk1 2.0 16v (RFN)2003r. LPG stag 300 premium
  • Zainteresowania: Prawdziwy Rock 'n Roll i inna dobra muza
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 01, 2015, 17:32:07 »
Panowie może by założyć temat w którym wpisują swoje spostrzeżenia osoby które  są już po wymianie szklanek, czyli jak było przed i jak jest po, może po uporządkowaniu danych jakoś uda się zrozumieć i rozwiązać problem na amen.
Darek Gaj
Biłgoraj
C5 Break mk1 2.0 16v (RFN) LPG
BYŁ:  XM 2.1 TURBO D12 1992r  (HA1) , XM 2.0i LPG 1989r(HA1), CX 22TRS i CX 20Athena, może kiedyś znowu będzie :-)

Offline Jan Świerc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2004r / XANTIA 1.9 D
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 01, 2015, 20:22:00 »
Wiec uporządkowałem to co wcześniej napisałem

morze ktoś skorzysta

Offline Darek Gaj

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 627
  • Skąd: Biłgoraj/Radzymin
  • Posiadany samochód: C5 Break mk1 2.0 16v (RFN)2003r. LPG stag 300 premium
  • Zainteresowania: Prawdziwy Rock 'n Roll i inna dobra muza
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 01, 2015, 23:54:29 »
I to jest konkret przez duże "K" dziękuję koledze Janowi, też pójdę tym  tropem i zobaczymy czy jest to przepis na niedomaganie ew10j4 wielorba. Oczywiście podzielę się swoimi doświadczeniami mam nadzieję że do końca tygodnia.
Darek Gaj
Biłgoraj
C5 Break mk1 2.0 16v (RFN) LPG
BYŁ:  XM 2.1 TURBO D12 1992r  (HA1) , XM 2.0i LPG 1989r(HA1), CX 22TRS i CX 20Athena, może kiedyś znowu będzie :-)

Offline Darek Gaj

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 627
  • Skąd: Biłgoraj/Radzymin
  • Posiadany samochód: C5 Break mk1 2.0 16v (RFN)2003r. LPG stag 300 premium
  • Zainteresowania: Prawdziwy Rock 'n Roll i inna dobra muza
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 17, 2015, 08:26:18 »
Witam,  jestem już po operacji wymiany pacjent przeżył, pierwsze odczucia pozytywne oby tak dalej, opiszę dokładniej za kilka dni co by nie zapeszać.
Darek Gaj
Biłgoraj
C5 Break mk1 2.0 16v (RFN) LPG
BYŁ:  XM 2.1 TURBO D12 1992r  (HA1) , XM 2.0i LPG 1989r(HA1), CX 22TRS i CX 20Athena, może kiedyś znowu będzie :-)

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 01, 2016, 17:55:17 »
Witam !
Wymieniałem hydropopychacze w swoim Peugeot 406 Coupe z 2002 roku gdzie mam silnik EW10J4.
Niestety po krótkim czasie znacznego zmniejszenia problemu i to nawet jeszcze po zmianie oleju na 5W40 nadal jest bez zmian.
A, i jeszcze zmianiałem soft w ASO Peugeot w Lublinie i też to nic nie dało.
No i jeszcze wymieniłem pompę oleju bo na zimnym silniku miała ponad 7 bar ciśnienia i nawet po rozgrzaniu silnika to ciśnienie nie spadało.
Nowa pompa na zimnym silniku daje 5 bar ciśnienia a po rozgrzaniu spada ono do wartości 3,5 bar a mimo to owa telepawka na zimnym silniku nadall wystepuje - oczywiście po ok. pół minuty i trwa ona przez ok. 2 minuty.
Zimą to nawet silnik mi gasł podczas tej telepawki a wiosną to czekam owe 2 minuty aż sie uspokoi albo ze dwa razy zgaszę silnik i odczekuję na spadek oleju i dopiero jadę.
A , i jeszcze jedno kilka razy zauważyłem, że czasami występuje taki dźwięk jakby zatrzymywania sie jakiejś dmuchawy i wtedy obroty spadają z 1250 na jakieś 900 i wtedy doslownie momentalnie silnik pracuje idealnie.
Niestety nie wiem co to za dźwięk i na dodatek nie zawsze on występuje a wtedy obroty spadają stopniowo i dużo wolniej.
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 766
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 02, 2016, 08:09:54 »
No to zrobiłeś dużo...teraz przyjrzyj się pracy pompy powietrza wtórnego.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 02, 2016, 12:33:17 »
Tak, wiem, dzisiaj dużo nad tym systemem myślałem i czytałem w internecie.
Dodam jeszcze, że w miedzyczasie byłem u diagnosty i ten stwierdził podpinając PP2000 że w kolektorze ssącym jest za duże cisnienie bo w/g PP2000 jest tam 60 kPa podczas gdy na moich dwóch programach diagnostycznych podpinanych jakby nie było w to samo gniazdo OBD pokazują cisnienie odpowiednio 35 kPa i na drugim (wymontowanym od Peugeot 407 - takim, który ma też jakiś problem więc może ten zawór być nie do końca wiarygodny) 41kPa - ten akurat może być nie do końca sprawny bo na niepracującym silniku pokazuje nie 99 kPa ale 91 kPa
Diagnosta sugeruje że takie wyżssze ciśnienie w kolektorze ssącym (albo jak kto woli za zbyt mała próżnia) może być skutkiem przedmuchów z niedomykajacego się zaworu który moze mieć nadpalone gniazdo albo z powodu złej pracy hydropopychaczy spowodowane przez np. zbyt duże cisnienie oleju na nich.
Ja jednak po przemyślenu faktów oraz objawów skłaniałbym się do tego, że winą moze być układ powietrza wtórnego.

No bo weźmy pod uwagę to, że ta telepawka trwa ok 2 minuty a więc tyle ile maksymalnie pracuje dmuchawa powietrza wtórnego.
Czasami wystepujące taki dźwięk jakby wychamowywania jakiejś dmuchawy które skutkuje prawie natychmiastowym unormowaniem pracy silnika potwierdzaloby tą hipotezę.
Reasumując załóżmy zatem taki scenariusz:
1. dmuchawa powietrza wtórnego jest zepsuta
2. układ właczający ową dmuchawę otwiera też zawór otwierający od niej drogę owego powietrza do kolektora wydechowego na dopalenie paliwa w katalizatorze
3. z powodu większego ciśnienia spalin na wydechu niż ciśnienia na ssaniu (jest tam jak wiemy nawet podciśnienie) to zamiast powietrza do wydechu to właśnie tą drogą spaliny z wydachu są zawracane do kolektora ssącego i stąd owe za duże ciśnienie w kolektorze ssącym
4. po 2 minutach komputer wyłącza dmuchawę powietrza wtórnego oraz zamyka zawór i wtedy owietrze do kolektora ssącego jest już pozbawione owego zawrotu i dlattego i ciśnienie robi się wrecz książkowe i silnik pracując tylko na czystym powietrzu i paliwie zachowuje się wzorcowo (pomijam tu kwestię zawrotu spalin bo od kilku dni mam założona zaślepke i wyjętą wtyczkę a pojawiający sie komunikat o awarii obwodu cyrkulacji spalin tutaj nic nowego nie wnosi i too tym bardziej że owa telepawka jest u mnie od conajmniej roku czyli tyle ile mam samochód)
5. czasami - przynajmniej u mnie - czasami słychać takie bardzo ciche ale jednak słyszalne jakby szuranie czy skrobanie (podobno może czasami występować piszczenie) co by wskazywało na jakieś problemy właśnie z ową dmuchawą powietrza wtórnego.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2016, 12:43:57 wysłana przez Alan Lewczuk »
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 766
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 02, 2016, 20:21:17 »
Odłącz po prostu pompę od elektryki i zobacz efekty. Czy są znane Tobie?
Za dużo filozofii w Twoim poście. Pompa jest załączana przy rozruchu , sprawdzasz czy dmucha, sprawdzasz czy zawór powietrza na kolektorze wydechowym otwiera się (da się dmuchnąć ustami) a spaliny nie cofają. Zasadniczo nalezy rozebrać pompę wysuszyć ją, wyczyścić i sprawdzić stan techniczny - klasycznie pompa kończy się pod wpływem wykroplonej wody wewnątrz. Korozja kończy ją.....
Pompa jest załączana na zimnym silniku w czasie ok. 1/2 minuty do czasu nagrzania sondy lambda. No i kontrola grzania sondy jeszcze....
O podciśnieniu nie wypowiadam się....dziwne każdy mierzy inną wartość....

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 02, 2016, 21:15:50 »
"Odłącz po prostu pompę od elektryki i zobacz efekty. Czy są znane Tobie?....Pompa jest załączana przy rozruchu , sprawdzasz czy dmucha, sprawdzasz czy zawór powietrza na kolektorze wydechowym otwiera się (da się dmuchnąć ustami) a spaliny nie cofają..."
No, wszystko proste i oczywiste ... tylko że nie każdy jest tak obeznany z budową silnika i rozmieszczeniem w nim wtyczek i wężyków. Szkoda bo chętnie bym to co kolega wymienił sprawdzil ale tak bez rysunku czy fotki to nie bardzo wiem gdzie tego szukać.
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 02, 2016, 21:21:41 »
Może kolega wskaże która to wtyczka i który przewód a będę bardzo wdzięczny.
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 766
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 03, 2016, 08:04:57 »
Proszę bardzo, wtyczki nie widać "słabe" zdjęcie  ;D ale widoczny tylko zawór powietrzny.... reszta poszukiwanego ustrojstwa "po rurce do kłębka", gdzieś w okolicach pod akumulatorem i filtrem powietrza....

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 03, 2016, 11:44:38 »
Na schemacie układu cyrkulacji spalin nie widać na zaworze układu wtórnego powietrza ani wtyczki elektrycznej ani jakiegoś wężyka sterującego i przez to nie wiem jak ten zawór wyłączyć.
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 03, 2016, 11:48:15 »
Tutaj na zaworze wtórnego powietrza jest wężyk który zapewne należało by odpiąć ale z obawy o możliwość "zaplątania się" w tych zapinkach mam pytanie czy należało by coś tam wcisnąć albo przesunąć - zapewne takim zapieciem jest to coś niebieskie i jak się do tego zabrać żeby czegoś nie ułamać i na co zwrócić uwagę?
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 766
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 03, 2016, 12:27:41 »
Zawór powietrza nie ma sterowania, jak jest wytworzone ciśnienie powietrza przez pompę to mechanicznie się otwiera i przepuszcza powietrze. Tak ten niebieski element należy wcisnąć aby zsunąć koncówkę.
Podstawowo, bez czekania, wyciągnąłbym pompę powietrza i ja rozebrał, wysuszył, zakonserwował aby jeszcze pochodziła....

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 04, 2016, 18:02:39 »
Wypiąłem bezpiecznik nr 29 pod maską (system nic nie zgłaszał - żadnego błędu)
Niestety na zimnym silniku była telepawka przez ok 2 minuty.

Na drugi dzień wpiąłem bezpiecznik ale odpiąłem ten wężyk z dmuchawy wtórnego powietrza i włączyłem silnik ale z tego przewodu nic nie dmuchało a wejście do zawroka było czyste i suche.

Reasumując: oznak pracy pompki nie zauważyłem bo ani nic nie szumiało ani nie dmuchało a i system nic nie zgłasza a telepawka była przez około 2 minuty.
(ktoś gdzieś pisał że przy awarii tego układu powietrza wtórnego był błąd chyba P0401 o ile mnie pamięć nie myli)

Tak sobie myślę, że może gdy pompka nie pracuje a powinna i system komputerowy o tym nie wie to tak dawkuje paliwo i powietrze jakby ten system powietrza wtórnego pracował i miał swój udział w rozruchu zimnego silnika a skoro nie działa a inne parametry są dostosowane do pracy wespół z tym obiegiem wtornego powietrza to może tu jest ten przysłowiowy pies pogrzebany?

Czy praca owej dmuchawy wtórnego powietrza jest niezbędnie konieczna skoro widziałem że w silniku 407-ki z której był zapożyczony mapsensor nie ma wogóle owego zaworka pracujące w układzie powietrza wtórnego i jest tam zaślepka a silnik tam to też EW10J4. Czyżby zatem ktoś w PSA doszedł do wniosku że ten układ jest zbędny i stosownie do tego uległ zmianie/poprawie soft i silniki te później pracowały dlatego poprawnie bez owej telepawki?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2016, 23:35:29 wysłana przez Alan Lewczuk »
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 766
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 04, 2016, 21:11:58 »
Czyli nie "dmucha".....Pytanie, a obwód nagrzewania sond lambda działa? Wtrysk powietrza ma m.in. przyśpieszyć nagrzewanie sondy....a w konsekwencji skrócić czas pracy sterowania wtryskiem w pętli otwartej.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 04, 2016, 23:40:42 »
No dobre pytanie, tym bardziej że nie bardzo wiem co to takiego to grzanie sond/sondy lambda i czy jest to kwestia bardziej dla elektryka czy mechanika albo diagnosty. A może dam radę sam jakoś sam sprawdzić?
Ale znowu pytanie: skoro układ powietrza ma dogrzać sondy to czy wtedy jest potrzebne ich elektryczne dogrzewanie.
Choć z drugiej strony coś mi się zdaje że tu mogą owe sondy lambda nie tak pracować jak powinny - jutro sprawdzę wykres pracy obu sond i ich napięcia.

A, i jeszcze jedno pytanie: gdy w zeszłym roku kupowałem samochód to poprzedniemu właścicielowi dosłownie 4 dni przedtem padła jedna sonda Lambda i ją wymienił i dał mi fakturę za zakup i jej montaż ale może jeszcze warsztat ją montujący powinien tą sondę zaadaptować w systemie żeby dobrze pracowała?

No i może coś jest też na rzeczy z wtryskiem w pętli otwartej ale coś nie bardzo wiem jak to sprawdzić i ile czasu silnik może/powinien pracować w owej krótkiej pętli.

P.S.
Czy w celu wyeliminowania z pracy układu owego wtórnego powietrza - zważywszy na to, że pompa i tak nie podejmuje pracy - lepiej będzie wyjąć jej bezpiecznik czy wypiąć z niej wtyczkę zasilania/sygnału?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2016, 00:05:54 wysłana przez Alan Lewczuk »
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 766
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 05, 2016, 07:29:54 »
No dobre pytanie, tym bardziej że nie bardzo wiem co to takiego to grzanie sond/sondy lambda i czy jest to kwestia bardziej dla elektryka czy mechanika albo diagnosty. A może dam radę sam jakoś sam sprawdzić?
Ale znowu pytanie: skoro układ powietrza ma dogrzać sondy to czy wtedy jest potrzebne ich elektryczne dogrzewanie.
Choć z drugiej strony coś mi się zdaje że tu mogą owe sondy lambda nie tak pracować jak powinny - jutro sprawdzę wykres pracy obu sond i ich napięcia.

I tu wydaje mi się zaczynasz trafiać w "sedno". Grzanie jest zawsze potrzebne...a jak pracują sondy i czujniki silnika to podstawa kontroli.... sprawdziłbym na już czujnik temperatury silnika i powietrza.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 06, 2016, 17:49:52 »
Czy to znaczy że można bezpiecznie dla silnika odpinać na chwilę poszczególne czujniki i nic się nie stanie? - no może poza wejściem alarmów w systemie z którymi sobie poradzę kasując je potem.
Cewka była zmieniana i nic to nie dało a kolega który odkupił ode mnie cewkę którą u siebie zdjąłem nadal na niej jeździ i nie ma z nią żadnego problemu. Świece tez były wymieniane na jakieś Eq... coś tam - takie dedykowane do tych silników przez Peugeota - też nic to nie dało bo wcześniej były Bosh i też tak samo było.
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 766
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 06, 2016, 18:31:19 »
Czy to znaczy że można bezpiecznie dla silnika odpinać na chwilę poszczególne czujniki i nic się nie stanie? - no może poza wejściem alarmów w systemie z którymi sobie poradzę kasując je potem.


Odpinać na wyłączonym silniku.....tak, przy pracującym nie radzę, najpewniej wejdzie w tryb serwisowy (i co to da).
Weź najprostszego ELM-a i szukaj odchyłek w czytanych parametrach z czujników.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 06, 2016, 19:33:47 »
No wczoraj to zrobiłem obserwując obie sondy iraz ciśnienie na ssaniu i tak to wygląda:
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 06, 2016, 19:35:01 »
A tak to wygląda około 2 minut po uruchomieniu silnika:
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 06, 2016, 19:36:21 »
A tak wygląda wahanie wartości pierwszej sondy na tle wartości ciśnienia na ssaniu:
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 06, 2016, 19:56:05 »
A, no i jeszcze sprawdzałem jak zachowa się silnik kiedy olej jest zimny i przez to gęsty i kiedy to silnik nie będzie miał wyższych obrotów ale niższe - zakładałem, że obroty na ssaniu są za wysokie a co w połączniu z gęstym olejem powoduje złą pracę hydropopychaczy.

A zrobiłem to tak:
1. odpiąłem wtyczkę od czujnika temperatury silnika
2. zapasowy czujnik podgrzałem delikatnie zapalniczką do temperatury powyżej 40 st C
3. szybko wpiąłem we wtyczkę i uruchomiłem silnik


Niestety silnik bardzo długo kręcił po czym odpalił i zgasł.
Druga próba kiedy czujnik juz trochę ostygł odpalił normalnie no i oczywiście po chwili była telepawka czyli nic nowego.


Konkluzja:
1. to nie czujnik temperatury silnika jest sprawcą tej telepawki
2. to nie z powodu zbyt wysokich obrotów i zimnego oleju źle pracują hydropopychacze.


Zauważyłem też, że zawsze gdy zgaszę silnik zaraz po pierwszych objawach telepawki i po chwili (ale zawsze dopiero po zaświeceniu sie kontrolki ciśnienia oleju co by znaczyło że olej już spłynął z kanalików)  próbuję odpalić to silnik długo kręci i albo odpali i zaraz zgaśnie albo nie odpala a jeżeli juz to dziwnie pracuje jakby nie na wszystkie cylindry.
Jeżli zas odczekam około 1 minuty i odpale to silnik odpala tak jak za pierwszym razem i mimo że telepawka i tak wystepuje po chwili to jednak jest ona mniejsza i szybko ustępuje.


A może to jakis zawór sie podwiesza jak sugeruje jeden z mechaników?

Tylko że z kolei biorąc pod uwagę powszechnośc występowania tej telepawki u użytkowników Citroenów i Peugeotów to wydaje się bardzo mało prawdopodobne żeby każdemu zawieszał się jakiś zawór.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2016, 22:09:02 wysłana przez Alan Lewczuk »
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.