Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!  (Przeczytany 25544 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 964
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 06, 2016, 20:46:30 »
Skontroluj czujnik temperatury "rano" na zimnym silniku. Czy wartość zgadza się z temperaturą otoczenia?
Nie mam praktyki, ale druga sonda nie pracuje (dead), nie podaje napięcia mieszanki stechiometrycznej. Potrzebna kontrola szczegółowa sond (kształt i okres oscylacji)

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 10, 2016, 10:37:41 »
Czujnik temperatury zawsze różni się nieco  -tzn. o jakieś 1-2 st. C - od tego który jest na wyświetlaczu no i dość znacznie od tych obu temparatur bo w granicach czasem nawet 7 st. C odbiega wskazanie temperatury powietrza wlotowego którego wskazanie jest niższe.
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 964
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 10, 2016, 12:05:27 »
Czujnik temperatury zawsze różni się nieco  -tzn. o jakieś 1-2 st. C - od tego który jest na wyświetlaczu no i dość znacznie od tych obu temparatur bo w granicach czasem nawet 7 st. C odbiega wskazanie temperatury powietrza wlotowego którego wskazanie jest niższe.


Ty piszesz swoje przemyślenia czy wyniki? Słabo rozumiem bez znaków przestankowych.....

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 10, 2016, 19:47:06 »
To są wyniki które są przez mnie obserwowane od kiedy na poważnie szukam przyczyny owej telepawki.
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 964
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 10, 2016, 20:11:42 »
To są wyniki które są przez mnie obserwowane od kiedy na poważnie szukam przyczyny owej telepawki.

Nie widzę liczb-wyników....tylko przemyślenia.
Podaj konkretne wartości, temperaturę "za oknem", temperaturę z czujników, nie pisz/odnoś się to czujnika temperatury zewn w lusterku a nuż ono przekłamuje.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 12, 2016, 13:19:43 »
Temperatura silnika różni się o jakieś 1-2 st.C od tego na wyświetlaczu a ten jest obiektywny w tym sensie że jego wskazania zawsze pokrywają się z temperaturą faktyczną na zewnątrz - czego jak czego ale tego czujnika wadliwe wskazania od razu bym wychwycił porównując je z danymi z innych termometrów  - natomiast wskazania czujnika temperatury powietrza wlotowego czasem są zbliżone do wartości temperatury silnika ale różnica czasem wynosi nawet 7 st.C pomiędzy nim a temperaturą otoczenia.
Wartości konkretnych nie mogę teraz podać bo samochód odstawiłem do mechanika w celu zalożenia instalacji LPG i jak tylko będę go miał to te wartości konkretne podam to może coś z tego da się wywnioskować.
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Łukasz Dereziński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zwoleń
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 20, 2017, 15:03:17 »
Miałem 4 auta z tym silnikiem i w każdym był ten sam problem opisujący przez autora,myślałem sobie,że mi się tylko tak trafia?widzę,że to była wada fabryczna i później omijałem te silniki ze względu na te drgania na zimnym silniku,ale na przyszłość będę wiedzieć w czym jest problem,fajnie,że pomogło wam to i że jest ten temat,na pewno wielu ludziom pomoże dojść do tego dlaczego auto drży na zimnym silniku i nierówno pracuje.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 14, 2017, 09:14:45 »
Ja co prawda mam 1.8 i dopóki nie zmieniłem oleju na 5w40. Auto ma 250000 km i na zimnym silniku wyraźnie było słychać zawory. Dźwięki jak w japońcu gdy oleju jest za mało. Po wymianie oleju silnik chodzi jak zegarek i mniej pali. Wcześniej było 10w40. Ale żeby nie było różowo, to zrobił się ogromny wyciek z pokryw zaworów. Olej zmieniany co 15kkm.


Może zanim wymiana popychaczy, warto zrobić wymianę oleju na zalecany do tego silnika.
Są jeszcze jakieś dodatki do wyciszania zaworów, ale różnie to działa.
Pozdrawiam.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Krzysztof Borkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Marki
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2.0 LPG
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 18, 2017, 10:34:51 »
Witam

U mnie jest podobny problem. Wypadanie zapłonu na zimnym silniku. - Odpala idealnie, chwilę popracuje i zaczyna się...
Przeczytałem sporo opisów i możliwych rozwiązań i zastanawia mnie jedno - zakładając, że to wadliwe popychacze powodują kłopoty "na zimno" dlaczego w fazie "ssania/nagrzewania katalizatora" ten problem nie występuje ?
Bo wyraźnie szarpanie silnika (jeden cylinder bez zapłonów) pojawia się dopiero po chwili od uruchomienia silnika (1-2 minuty). Logicznie podchodząc do sprawy wada mechaniczna (popychacze) powinny dawać taki efekt od samego startu.

A, zapomniałem się przywitać. To mój pierwszy post na tym forum, więc wszystkim użytkownikom "mówię" CZEŚĆ.

Offline Marek Spychalski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 190
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 3V6 Exlusiv MKI/MKII automat LPG
  • Zainteresowania: elektronika samochodowa,modelastwo RC i pare innych
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 26, 2017, 12:48:57 »
Kolega mający puga zastosował olej Valvoline 5W40 long life  i podobno ten problem ustąpił po drugiej wymianie , ja tez wlałem ten olej i jakby V6 lepiej chodziła ciszej i jakąś miękko 
Niezawodny Tankfopper
tel. 791 992 328 w rozsądnych porach

Offline Marek Spychalski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 190
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 3V6 Exlusiv MKI/MKII automat LPG
  • Zainteresowania: elektronika samochodowa,modelastwo RC i pare innych
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 08, 2017, 12:58:22 »
Ja co prawda mam 3V6 ale kolega ma puga 2,0 to te same silniki i mnie namówił na zastosowanie oleju Valvoline 5w40 long life ja nie wierze w long life wiec go będę zmieniał co 10-15 kkm ale przyznam że motorek chodzi inaczej .
Niezawodny Tankfopper
tel. 791 992 328 w rozsądnych porach

Offline Łukasz Dereziński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zwoleń
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 09, 2017, 09:05:28 »
Long Life to jest celowe niszczenie silników.
Zalać nawet Castrolem czy Mobilem 5w40 bo raczej na takim powinien chodzić,a oleje zmieniamy co 10 000km dla bezpieczeństwa,oleje też starzeją się auto może stać w miejscu rok i też musimy wymienić olej nawet bez jazdy,ponieważ traci właściwości.
Przerabiałem ten temat 2.0 136km strasznie mnie irytowała ta praca na zimnym silniku,chodził jakby na 3 cylindry,wiadomo,że trzęsło całą budą i później dałem sobie spokój z tymi silnikami,przesiadłem się na 2.0HDi i nie wracam do benzyn.

Offline Marek Spychalski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 190
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 3V6 Exlusiv MKI/MKII automat LPG
  • Zainteresowania: elektronika samochodowa,modelastwo RC i pare innych
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 09, 2017, 10:17:43 »
A mnie nikt nie namówi na diesla, co kto lubi.
Niezawodny Tankfopper
tel. 791 992 328 w rozsądnych porach

Online Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 327
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, do pracy Transit 2017. Były Xantie, Bxy, AXy.
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #63 dnia: Maj 14, 2017, 18:15:35 »
Koledzy którzy wymieniali szklanki w dwulitrówce mam pytanie. Czy po wymianie silnik był bardziej dynamiczny i te "częsawki" ustały ?

Offline Bartosz Zieliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Z-ów
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V+ LPG
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 08, 2018, 09:41:43 »
Dzisiaj u mnie zabieg wymiany szklanek i rozrządu. Jutro dam znać czy pomogło ....

Offline Bartosz Zieliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Z-ów
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V+ LPG
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 09, 2018, 14:07:28 »
potwierdzam, to działa. :)))

Offline Michał Bieńkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Motoryzacja, komputery
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 19, 2018, 20:00:24 »
Koledzy którzy wymieniali szklanki w dwulitrówce mam pytanie. Czy po wymianie silnik był bardziej dynamiczny i te "częsawki" ustały ?


Dynamika według mnie się nie zmieniła (no może minimalnie) ale trzęsawki ustały. Silnik odpala super, spaliny nie śmierdzą, wróciła chęć do życia... :D :D :D

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 12, 2018, 23:59:23 »
Witam!
W sobotę zmieniałem popychacze na INA - silnik ma 269kkm (brak przesłanek że był cofany) górna część głowicy sklejona na hermetyk, szklanki miały skośny kanalik - czyli takie jak były fabryczne. Zostawiłem na noc aby się ułożyły. W niedzielę odpalam - odpalił od strzała, czekam aż odkurzacz się wyłączy i sukces cicho i równo brak smrodu. Zostawiłem na noc, rano odpalam jest bajka co więcej to nie to samo auto:
- wyraźnie większy moment obrotowy - ciągnie z dołu jak nigdy, normalnie aż prosi o wciśnięcie mocniej, wcześniej mulił myślałem że ciężka buda,
- ruszanie po dojeździe do skrzyżowania z dwójki nie robi problemu, wcześniej się dławił,
- po zdjęciu nogi z pedału gazu nie ma szarpnięcia, pięknie płynnie schodzi z obrotów
- spalanie - ta sama trasa co dzień - zawsze średnią miałem 10,9 dziś pokazało się 10,5 a jechałem ostrzej - ale jest odwilż więc może przesadzam.
Kazałem, żonie się przejechać żeby nie było że placebo - potwierdziła w/w.

Trzęsawka na zimnym to tylko efekt najbardziej odczuwalny. O pozostałych dolegliwościach myślałem, że stary, że ciężki że ten typ tak ma a tu niespodzianka.

Poprzednik zmienił świece, wtryski, cewkę zapłonową, wyczyścił przepustnicę ( a może nawet zmienił) - nic nie pomogło.
Zostawienie zimnego na biegu jałowym to sypał błędami - błąd czujnika położenia wałka, wypadanie zapłonów losowe, błąd katalizatora, prędkość obrotowa silnika błąd. 

PS. Silnik RFN po modyfikacji z pływającym kółkiem zębatym na wale - ponad godzinę szukaliśmy drugiego klina zamiast sprawdzić w serwisówce  że blokowane na ścisk.  :P


Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 22, 2018, 11:24:41 »
Witam wszystkich. Miałem ten sam problem z silnikiem w Cytrynie C5 2.0 16v z 2002 roku. Popychacze to dobry trop ale nie trzeba ich wymieniać... Czeka mnie wymiana rozrządu i chciałem przy okazji wymienić popychacze ale kopałem po forach i znalazłem temat gdzie jest o tym mowa. Jak się dowiedziałem z tematu, wymiana na nowe pomaga ale dlatego że są po prostu czyste. Przyczyną jest zebrany nagar i pozatykane kanaliki co skutkuje brakiem luzu zaworowego na zimnym silniku.
Zanim wymienicie popychacze polecam najpierw przepłukać silnik jakimś środkiem do płukania silnika i potem wiadomo, wymienić olej. Ja dokładnie od tego zacząłem. Wlałem całą butlę płukanki silnika firmy STP. Silnik pochodził sobie 20 minut i potem wymieniłem olej z filtrem (Total 10w40). Efekt piorunujący!!! Mimo, że przyszedł jeden wieczór z mrozem -10 to ani jednego błędu. Silnik zaczął pracować normalnie, odzyskał werwę... Na takich silnych mrozach troszeczkę, naprawdę minimalnie się trzęsie przed rozgrzaniem ale żadnych błędów nie ma, nie wchodzi w tryb awaryjny i ma wigor.
W przyszłym roku przed zimą, jeszcze raz zastosuję płukanie silnika i zaleję tym razem olejem 5w40. To powinno już wyeliminować nawet te minimalne drgawki na pierońskim mrozie :).

Najlepsze jest to, ze cytrynę kupiłem w okazyjnej cenie bo poprzedni właściciel już rozłożył ręce... Wymienił świece, cewkę, wtryski.... Wszystko na oryginalne tajle. Czyścił przepustnicę... I nic :D. No i kolejna osoba zgadza się ze stereotypem o cytrynach.
A rozwiązanie problemu było takie banalne ;)

Także jeśli macie te same problemy, zanim podejmiecie decyzję o wymianie popychaczy to polecam najpierw wypróbować ten sposób. Możecie naprawdę zaoszczędzić na tym a efekt ten sam :)
Pozdrawiam :)

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 24, 2018, 12:28:01 »
Też chciałem płukać, ale podsumowałem plusy i minusy płukanki.
Plusy:
- łatwość wykonania,
- cena niższa ale.  o tym na końcu
- czyszczony jest cały silnik (tam gdzie krąży olej).
- wymieniony olej.

Minusy:
- nie ma pewności że złogi się rozpuszczą i zatkają jakiś kanalik,
- szlam wypadało by wymyć z miski po jej wyjęciu,
- popychacze INA mają inny kształt (niby poprawiony),
- jeśli są zużyte to i tak trzeba wymienić,
- brak pewności poprawy - kasownik luzu ma wlot, ale brak wylotu - jak chrochel wleci to zostanie.
- dla pewności usunięcia tani olej i zlanie po nagrzaniu.

Cena - ja kupiłem INA po 24 zł/szt na alle.. czyli 384 zł + silikon 12+ 30 simeringi wałków. ( a co nie będę stare pakował). Płukanka to 25zł , olej tani to do zlania 60, filtr 20, dobry olej 80-100, drugi filtr 20 = 205 zł. Oczywiście tani olej można pominąć oszczędzając 80 zł.

Wymieniłem popychacze i przy -13 rano po wyłączeniu odkurzacza chodzi bardzo równo. Nie żałuje tej kasy.

Nie chcę tu nikogo przekonywać ani namawiać a tym bardziej krytykować. Stare zostawiłem - jak by dobrze umyć to wyglądają jak nowe.   

Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 17, 2018, 00:16:58 »
Panie i Panowie SUKCES !
Jestem po wymianie popychaczy zaworowych. Dodatkowo został ustawiony poprawnie rozrząd (był przestawiony w sumie o 4 ząbki ) i gruntownie wyczyszony silnik z nagaru.
Silnik odżył i to jak ! Nie sądziłem że ta półtorej tonowa kolumbryna potrafi się tak odpychać!
Do tego na jałowym pracuje przepięknie rowniutko.

Jedyne co to jeszcze tylko lexia zgłasza problem z potencjometrem gazu, także i tempomat nie działa. Poza tym błędów brak ! :-)
Wcześniej miałem strasznie nierówne obroty silnika, wypadanie zaplonu, choinka błędów  (depolution, Esp/Asr, speed control, ...).

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Spychalski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 190
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 3V6 Exlusiv MKI/MKII automat LPG
  • Zainteresowania: elektronika samochodowa,modelastwo RC i pare innych
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 10, 2018, 09:06:52 »
Kolega w pubu lal valvoline long life i po dwóch wymianach przestalo pukac

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Niezawodny Tankfopper
tel. 791 992 328 w rozsądnych porach