Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!  (Przeczytany 63194 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Alan Lewczuk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 701
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 Coupe 2002r. 2.0 16V, 136 KM
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 12, 2016, 13:19:43 »
Temperatura silnika różni się o jakieś 1-2 st.C od tego na wyświetlaczu a ten jest obiektywny w tym sensie że jego wskazania zawsze pokrywają się z temperaturą faktyczną na zewnątrz - czego jak czego ale tego czujnika wadliwe wskazania od razu bym wychwycił porównując je z danymi z innych termometrów  - natomiast wskazania czujnika temperatury powietrza wlotowego czasem są zbliżone do wartości temperatury silnika ale różnica czasem wynosi nawet 7 st.C pomiędzy nim a temperaturą otoczenia.
Wartości konkretnych nie mogę teraz podać bo samochód odstawiłem do mechanika w celu zalożenia instalacji LPG i jak tylko będę go miał to te wartości konkretne podam to może coś z tego da się wywnioskować.
był ZX 1.4i 1996r. B/LPG
była Xantia 1.6i 1996r. B/LPG
była Xantia 2.0 HDI 2000r.

Offline Łukasz Dereziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Zwoleń
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI
  • Miejscowość: Zwoleń
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 20, 2017, 15:03:17 »
Miałem 4 auta z tym silnikiem i w każdym był ten sam problem opisujący przez autora,myślałem sobie,że mi się tylko tak trafia?widzę,że to była wada fabryczna i później omijałem te silniki ze względu na te drgania na zimnym silniku,ale na przyszłość będę wiedzieć w czym jest problem,fajnie,że pomogło wam to i że jest ten temat,na pewno wielu ludziom pomoże dojść do tego dlaczego auto drży na zimnym silniku i nierówno pracuje.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 14, 2017, 09:14:45 »
Ja co prawda mam 1.8 i dopóki nie zmieniłem oleju na 5w40. Auto ma 250000 km i na zimnym silniku wyraźnie było słychać zawory. Dźwięki jak w japońcu gdy oleju jest za mało. Po wymianie oleju silnik chodzi jak zegarek i mniej pali. Wcześniej było 10w40. Ale żeby nie było różowo, to zrobił się ogromny wyciek z pokryw zaworów. Olej zmieniany co 15kkm.


Może zanim wymiana popychaczy, warto zrobić wymianę oleju na zalecany do tego silnika.
Są jeszcze jakieś dodatki do wyciszania zaworów, ale różnie to działa.
Pozdrawiam.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Krzysztof Borkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Marki
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2.0 LPG
  • Miejscowość: Marki
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 18, 2017, 10:34:51 »
Witam

U mnie jest podobny problem. Wypadanie zapłonu na zimnym silniku. - Odpala idealnie, chwilę popracuje i zaczyna się...
Przeczytałem sporo opisów i możliwych rozwiązań i zastanawia mnie jedno - zakładając, że to wadliwe popychacze powodują kłopoty "na zimno" dlaczego w fazie "ssania/nagrzewania katalizatora" ten problem nie występuje ?
Bo wyraźnie szarpanie silnika (jeden cylinder bez zapłonów) pojawia się dopiero po chwili od uruchomienia silnika (1-2 minuty). Logicznie podchodząc do sprawy wada mechaniczna (popychacze) powinny dawać taki efekt od samego startu.

A, zapomniałem się przywitać. To mój pierwszy post na tym forum, więc wszystkim użytkownikom "mówię" CZEŚĆ.

Marek_S

  • Gość
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 26, 2017, 12:48:57 »
Kolega mający puga zastosował olej Valvoline 5W40 long life  i podobno ten problem ustąpił po drugiej wymianie , ja tez wlałem ten olej i jakby V6 lepiej chodziła ciszej i jakąś miękko 

Marek_S

  • Gość
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 08, 2017, 12:58:22 »
Ja co prawda mam 3V6 ale kolega ma puga 2,0 to te same silniki i mnie namówił na zastosowanie oleju Valvoline 5w40 long life ja nie wierze w long life wiec go będę zmieniał co 10-15 kkm ale przyznam że motorek chodzi inaczej .

Offline Łukasz Dereziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Zwoleń
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI
  • Miejscowość: Zwoleń
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 09, 2017, 09:05:28 »
Long Life to jest celowe niszczenie silników.
Zalać nawet Castrolem czy Mobilem 5w40 bo raczej na takim powinien chodzić,a oleje zmieniamy co 10 000km dla bezpieczeństwa,oleje też starzeją się auto może stać w miejscu rok i też musimy wymienić olej nawet bez jazdy,ponieważ traci właściwości.
Przerabiałem ten temat 2.0 136km strasznie mnie irytowała ta praca na zimnym silniku,chodził jakby na 3 cylindry,wiadomo,że trzęsło całą budą i później dałem sobie spokój z tymi silnikami,przesiadłem się na 2.0HDi i nie wracam do benzyn.

Marek_S

  • Gość
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 09, 2017, 10:17:43 »
A mnie nikt nie namówi na diesla, co kto lubi.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 14, 2017, 18:15:35 »
Koledzy którzy wymieniali szklanki w dwulitrówce mam pytanie. Czy po wymianie silnik był bardziej dynamiczny i te "częsawki" ustały ?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Bartosz Zieliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Z-ów
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V+ LPG
  • Miejscowość: Z-ów
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 08, 2018, 09:41:43 »
Dzisiaj u mnie zabieg wymiany szklanek i rozrządu. Jutro dam znać czy pomogło ....

Offline Bartosz Zieliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Z-ów
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V+ LPG
  • Miejscowość: Z-ów
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 09, 2018, 14:07:28 »
potwierdzam, to działa. :)))

Offline Michał Bieńkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 19, 2018, 20:00:24 »
Koledzy którzy wymieniali szklanki w dwulitrówce mam pytanie. Czy po wymianie silnik był bardziej dynamiczny i te "częsawki" ustały ?


Dynamika według mnie się nie zmieniła (no może minimalnie) ale trzęsawki ustały. Silnik odpala super, spaliny nie śmierdzą, wróciła chęć do życia... :D :D :D

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 12, 2018, 23:59:23 »
Witam!
W sobotę zmieniałem popychacze na INA - silnik ma 269kkm (brak przesłanek że był cofany) górna część głowicy sklejona na hermetyk, szklanki miały skośny kanalik - czyli takie jak były fabryczne. Zostawiłem na noc aby się ułożyły. W niedzielę odpalam - odpalił od strzała, czekam aż odkurzacz się wyłączy i sukces cicho i równo brak smrodu. Zostawiłem na noc, rano odpalam jest bajka co więcej to nie to samo auto:
- wyraźnie większy moment obrotowy - ciągnie z dołu jak nigdy, normalnie aż prosi o wciśnięcie mocniej, wcześniej mulił myślałem że ciężka buda,
- ruszanie po dojeździe do skrzyżowania z dwójki nie robi problemu, wcześniej się dławił,
- po zdjęciu nogi z pedału gazu nie ma szarpnięcia, pięknie płynnie schodzi z obrotów
- spalanie - ta sama trasa co dzień - zawsze średnią miałem 10,9 dziś pokazało się 10,5 a jechałem ostrzej - ale jest odwilż więc może przesadzam.
Kazałem, żonie się przejechać żeby nie było że placebo - potwierdziła w/w.

Trzęsawka na zimnym to tylko efekt najbardziej odczuwalny. O pozostałych dolegliwościach myślałem, że stary, że ciężki że ten typ tak ma a tu niespodzianka.

Poprzednik zmienił świece, wtryski, cewkę zapłonową, wyczyścił przepustnicę ( a może nawet zmienił) - nic nie pomogło.
Zostawienie zimnego na biegu jałowym to sypał błędami - błąd czujnika położenia wałka, wypadanie zapłonów losowe, błąd katalizatora, prędkość obrotowa silnika błąd. 

PS. Silnik RFN po modyfikacji z pływającym kółkiem zębatym na wale - ponad godzinę szukaliśmy drugiego klina zamiast sprawdzić w serwisówce  że blokowane na ścisk.  :P


Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 22, 2018, 11:24:41 »
Witam wszystkich. Miałem ten sam problem z silnikiem w Cytrynie C5 2.0 16v z 2002 roku. Popychacze to dobry trop ale nie trzeba ich wymieniać... Czeka mnie wymiana rozrządu i chciałem przy okazji wymienić popychacze ale kopałem po forach i znalazłem temat gdzie jest o tym mowa. Jak się dowiedziałem z tematu, wymiana na nowe pomaga ale dlatego że są po prostu czyste. Przyczyną jest zebrany nagar i pozatykane kanaliki co skutkuje brakiem luzu zaworowego na zimnym silniku.
Zanim wymienicie popychacze polecam najpierw przepłukać silnik jakimś środkiem do płukania silnika i potem wiadomo, wymienić olej. Ja dokładnie od tego zacząłem. Wlałem całą butlę płukanki silnika firmy STP. Silnik pochodził sobie 20 minut i potem wymieniłem olej z filtrem (Total 10w40). Efekt piorunujący!!! Mimo, że przyszedł jeden wieczór z mrozem -10 to ani jednego błędu. Silnik zaczął pracować normalnie, odzyskał werwę... Na takich silnych mrozach troszeczkę, naprawdę minimalnie się trzęsie przed rozgrzaniem ale żadnych błędów nie ma, nie wchodzi w tryb awaryjny i ma wigor.
W przyszłym roku przed zimą, jeszcze raz zastosuję płukanie silnika i zaleję tym razem olejem 5w40. To powinno już wyeliminować nawet te minimalne drgawki na pierońskim mrozie :).

Najlepsze jest to, ze cytrynę kupiłem w okazyjnej cenie bo poprzedni właściciel już rozłożył ręce... Wymienił świece, cewkę, wtryski.... Wszystko na oryginalne tajle. Czyścił przepustnicę... I nic :D. No i kolejna osoba zgadza się ze stereotypem o cytrynach.
A rozwiązanie problemu było takie banalne ;)

Także jeśli macie te same problemy, zanim podejmiecie decyzję o wymianie popychaczy to polecam najpierw wypróbować ten sposób. Możecie naprawdę zaoszczędzić na tym a efekt ten sam :)
Pozdrawiam :)

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 24, 2018, 12:28:01 »
Też chciałem płukać, ale podsumowałem plusy i minusy płukanki.
Plusy:
- łatwość wykonania,
- cena niższa ale.  o tym na końcu
- czyszczony jest cały silnik (tam gdzie krąży olej).
- wymieniony olej.

Minusy:
- nie ma pewności że złogi się rozpuszczą i zatkają jakiś kanalik,
- szlam wypadało by wymyć z miski po jej wyjęciu,
- popychacze INA mają inny kształt (niby poprawiony),
- jeśli są zużyte to i tak trzeba wymienić,
- brak pewności poprawy - kasownik luzu ma wlot, ale brak wylotu - jak chrochel wleci to zostanie.
- dla pewności usunięcia tani olej i zlanie po nagrzaniu.

Cena - ja kupiłem INA po 24 zł/szt na alle.. czyli 384 zł + silikon 12+ 30 simeringi wałków. ( a co nie będę stare pakował). Płukanka to 25zł , olej tani to do zlania 60, filtr 20, dobry olej 80-100, drugi filtr 20 = 205 zł. Oczywiście tani olej można pominąć oszczędzając 80 zł.

Wymieniłem popychacze i przy -13 rano po wyłączeniu odkurzacza chodzi bardzo równo. Nie żałuje tej kasy.

Nie chcę tu nikogo przekonywać ani namawiać a tym bardziej krytykować. Stare zostawiłem - jak by dobrze umyć to wyglądają jak nowe.   

Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 17, 2018, 00:16:58 »
Panie i Panowie SUKCES !
Jestem po wymianie popychaczy zaworowych. Dodatkowo został ustawiony poprawnie rozrząd (był przestawiony w sumie o 4 ząbki ) i gruntownie wyczyszony silnik z nagaru.
Silnik odżył i to jak ! Nie sądziłem że ta półtorej tonowa kolumbryna potrafi się tak odpychać!
Do tego na jałowym pracuje przepięknie rowniutko.

Jedyne co to jeszcze tylko lexia zgłasza problem z potencjometrem gazu, także i tempomat nie działa. Poza tym błędów brak ! :-)
Wcześniej miałem strasznie nierówne obroty silnika, wypadanie zaplonu, choinka błędów  (depolution, Esp/Asr, speed control, ...).

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Marek_S

  • Gość
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 10, 2018, 09:06:52 »
Kolega w pubu lal valvoline long life i po dwóch wymianach przestalo pukac

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Jacek Zawadka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.8 16v LPG 2003r
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 03, 2018, 06:37:29 »
Witam czy problem dotyczy także  silnikow1.8 czy tylko 2.0?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 04, 2018, 02:23:55 »
Nie wiem czy w 1.8 też występował ten problem, ale szklanki miały taki sam numer katalogowy.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 04, 2018, 22:44:30 »
Występował, jeśli ktoś zaniedbywał wymianę oleju. Te silniki lubią czystą oliwę.

Offline Jacek Zawadka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.8 16v LPG 2003r
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 07, 2018, 07:39:25 »
Witam czy ktoś się orientuje czy w 1.8 jest pompa powietrza wtórnego (odkurzacz)?Jeśli tak to gdzie go szukać?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 08, 2018, 10:09:44 »
Jest, w okolicach lewej lampy.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Jacek Zawadka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.8 16v LPG 2003r
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 08, 2018, 10:55:46 »
Jakie mogą być negatywne objawy jeśli nie działa?

Marek_S

  • Gość
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 08, 2018, 18:52:53 »
Sonda, katalizator

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Jacek Zawadka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.8 16v LPG 2003r
Odp: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 08, 2018, 21:52:43 »
Sprawdziłem u mnie niema wogóle .Niema pompy ani żadnych węży.