Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!  (Przeczytany 61413 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Maćkowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Krzywiń
  • Posiadany samochód: DS 5, C4 PICASSO
  • Miejscowość: Jerka
[MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« dnia: Wrzesień 19, 2013, 07:34:24 »
Witam.Zacznijmy od początku, miałem problem taki jak wielu użytkowników C5 otóż rano chwile po odpaleniu dostawał trzęsawki  po delikatnym rozgrzaniu przechodziło,a no i spaliny strasznie śmierdziały, męczyłem się z tym pół roku kilka dni temu zapadła decyzja wymiana popychaczy no i przy okazji rozrząd.Ogólnie robota fajna i przyjemna blokad na rozrząd nie używałem wszystkie koła są na klinach:)Zleciało na to prawie 7h.Wszystkie części jakie użyłem były firmy INA oprucz pompy wody DOLZ aluminiowa wraz z obudową.Zaraz po odpaleniu auto nie chodziło fajnie troche poprychało wolne obroty nie trzymały się tak jak należy, troche pochodził aż odpowietrzyłem układ chłodzenia no i na jazde próbną: szarpał nie miał ducha przez jakiś kilometr zrobiłem ok 10km jak wróciłem pod warsztat chodził już idealnie podłączyłem lexie był jakiś jeden czy dwa błędy odnośnie składu mieszanki(przed wymianą też usuwałem błędy), ale najważniejszy test czekał go rano:) godzina 6.30 odpalam czekam, słucham i nic się nie dzieje ideaalnie równa praca i nie śmierdziały spaliny.koszt części 800zł

Offline Polak Michal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I Hatchback (2.0/16V/136KM/Manual)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2013, 08:10:48 »
Hehe potwierdzam i dziele sie z Toba radoscia, tez jestem po wymianie i silnik nie do poznania, a obiawy bardzo podobne do Twoich :)

Offline Łukasz Faruga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 843
  • Skąd: Skoczów / Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: c4GP b+g 2008 1,8 16v ***C3 MK1 2003 1,4HDI
  • Miejscowość: Skoczów / Bielsko-Biała
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2013, 23:23:42 »
Mój ma trzęsawki, takie jakby lekkie klepanie jak jest zimny no i te spaliny mają charakterystyczny zapach. Poza tym auto ma kopyto aż miło. To popychacze zaworowe? Ile kosztuje komplet? Wymiana z rozbieraniem rozrządu?

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2013, 23:38:36 »
Weź pod uwagę, że Panowie piszą tutaj o silniku benzynowym 2.0 a Ty masz diesla, dla którego brak odpowiedniej kultury pracy na zimnym silniku jest normą. Spaliny mają charakterystyczny zapach przez FAP i jest to normalne...
Fantômas se déchaîne...

Offline Polak Michal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I Hatchback (2.0/16V/136KM/Manual)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 24, 2013, 15:08:36 »
Moze np. tu:

http://allegro.pl/popychacze-popychacz-hydrauliczny-szklanka-ina-i3545163423.html

29zl za sztuke. Moze mozna jeszcze taniej nie wiem.

Offline Tomasz Maćkowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Krzywiń
  • Posiadany samochód: DS 5, C4 PICASSO
  • Miejscowość: Jerka
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2013, 08:16:32 »
Na początek ściągasz koło, nadkole,pasek wielorowkowy,górną osłone paska,świece zapłonowe,koło pasowe na wale 4 śróby na klucz 10,teraz ściągasz dolną osłone paska,ustawiasz rozrząd(kręcąc zgodnie ze wskazówkami zegara)śrubą na wale(klucz 22)kręcąc do miejsca na blokady(pewnie ich i tak nie masz ale to miejsce jest bezpieczne dla zaworów ponieważ tłoki są wtedy równo na środku(wszystkie 4)(jest to ważne przy składaniu)cechujesz wszystkie koła(farbą lub markerem)zrób to dobrze bo ten etap jest ważny! Teraz poluźniasz napinacz,ściągsz pasek wałki uciekną jeden lewo drugi w prawo.następnie odkręcasz czarne pokrywy zaworów,  czas odkręcić koła od wałków kluczem 24lub27 przytrzymujesz wałek jest tam specjalne miejsce na to.teraz  osłona plastikowa(ta co jest pod paskiem rozrządu i wkoło wałków. Górne mocowanie wałków jest tam "pare" śrubek dosyć mocno przykręconych jak już je odkręcisz to już prawie jesteś przy popychaczach, jeszcze tylko ściągniesz te pokrywy(uwaga mocno siedzą każda ma po 2 tulejki centrujące i pewnie całość na jakiś silikon jest zmontowane) jak je ściągniesz to zabierasz wałki no i ukazują Ci się popychacze, wyciągnij je najlepiej jakimś magnesem i gotowe.Jeżeli nie masz o tej robocie zielonego pojęcia to się nie bierz bo to sie  fajnie czyta odkręć to przykręć tamto a w rzeczywistości nie jest tak łatwo.Pozdro
P.S. Szczególną uwage to musisz skupić na całej robocie!!

Offline Andrzej Białożyński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: C5, Break 2.0 16V Prestige 2003
  • Zainteresowania: Dobra książka
  • Miejscowość: Słupsk
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2013, 23:19:51 »
Cytuj

Tomasz Maćkowiak napisał:
Witam.Zacznijmy od początku, miałem problem taki jak wielu użytkowników C5 otóż rano chwile po odpaleniu dostawał trzęsawki  po delikatnym rozgrzaniu przechodziło,a no i spaliny strasznie śmierdziały, męczyłem się z tym pół roku kilka dni temu zapadła decyzja wymiana popychaczy no i przy okazji rozrząd.Ogólnie robota fajna i przyjemna blokad na rozrząd nie używałem wszystkie koła są na klinach:)Zleciało na to prawie 7h.Wszystkie części jakie użyłem były firmy INA oprucz pompy wody DOLZ aluminiowa wraz z obudową.Zaraz po odpaleniu auto nie chodziło fajnie troche poprychało wolne obroty nie trzymały się tak jak należy, troche pochodził aż odpowietrzyłem układ chłodzenia no i na jazde próbną: szarpał nie miał ducha przez jakiś kilometr zrobiłem ok 10km jak wróciłem pod warsztat chodził już idealnie podłączyłem lexie był jakiś jeden czy dwa błędy odnośnie składu mieszanki(przed wymianą też usuwałem błędy), ale najważniejszy test czekał go rano:) godzina 6.30 odpalam czekam, słucham i nic się nie dzieje ideaalnie równa praca i nie śmierdziały spaliny.koszt części 800zł


Witam, ciekawy dla mnie wątek, też mam problem z uruchomieniem od pierwszego razu i często na zimnym silniku jest trzęsawka. W serwisie dwa razy to diagnozowali i wskazali na brak ciśnienie w jednym cilindrzem nieszczelność głowicy stąd na zimnym silniku trzęsie. Zapach też jest zgniły. Czy wadliwa praca popychaczy możę dać objaw braku ciśnienia w cilndrze? Jaki założyć koszt ich wymiany przy zleceniu usługi mechanikowi?

Offline Radek Ferenc

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 565
  • Skąd: Chocianów
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V 136 KM
  • Zainteresowania: Szeroko rozumiana Motoryzacja
  • Miejscowość: Chocianów
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2013, 19:00:57 »
Pytanie do tych co wymieniali popychacze czy widać tam jakieś zużycie lub inne niedomagania ?
Był XM 2.1 TD, BX 1.9D i 4 x Xantia.

Offline Sławomir Cyprys

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 027
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 16V '08 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2013, 21:26:57 »
Cytuj

Radek Ferenc napisał:
Pytanie do tych co wymieniali popychacze czy widać tam jakieś zużycie lub inne niedomagania ?


Problemem jest (podobno) źle zaprojektowane smarowanie szklanek (popychaczy). Stąd takie problemy na zimnym silniku. Wymiana na nowe (już poprawione) załatwia temat raz na zawsze. Parę lat temu, brat kupił 4 letnią C5 z takim problemem. Trochę się poużerał z Citroen Polska, że to wada itd. ale go olali. Napisał do Francji, do siedziby głównej Citroena. I co się okazało... za dwa miesiące dostał zaproszenie do wybranego przez siebie serwisu Citroen Polska na bezpłatną naprawę usterki, polegającą na wymianie w/w szklanek. Od tej pory z tym ma spokój. Natomiast co jakiś czas ma inny problem, przy ostrym hamowaniu, czasami brak działania tylnych hamulców. Tyłek idzie w górę i hamuje tylko przód, trzeba szybko odpuścić pedał i ponownie wcisnąć i jest OK. I tego problemu nikt nie jest w stanie rozwiązać od 6 lat....
przez 12 lat był BX 15 TGE 1991 208 kkm :-)
przez kolejne 5 lat Xantia 2,0 16V '98

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2013, 23:27:57 »
A niech Bracki odpowietrzy dobrze (przepuszczając solidnie płyn przez zaciski) tylne hamulce, wrzuci do bałaganiażnika jakiś 50 kg (mogą być ze dwa solidne krawężniki), i zobaczy, czy problem nadal występuje...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 31, 2013, 07:23:32 »
Cytuj

Dariusz Kłeczek napisał:
A niech Bracki odpowietrzy dobrze (przepuszczając solidnie płyn przez zaciski) tylne hamulce, wrzuci do bałaganiażnika jakiś 50 kg (mogą być ze dwa solidne krawężniki), i zobaczy, czy problem nadal występuje...


Ale to nie ma związku z "popychaczami"....
Niech kolega odpocznie troszkę i nie szaleje na Forum....

Offline Darek Gaj

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 627
  • Skąd: Biłgoraj/Radzymin
  • Posiadany samochód: C5 Break mk1 2.0 16v (RFN)2003r. LPG stag 300 premium
  • Zainteresowania: Prawdziwy Rock 'n Roll i inna dobra muza
  • Miejscowość: Biłgoraj/Radzymin
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2015, 22:17:23 »
Witam, mam ten sam problem telepanie i gaśnięcie na zimnym, błędy wypadanie zapłonu pyrkanie z rury, i auto jest mułowate mam Peugeota 406 z tym silnikiem i jest dużo bardziej żwawy i mniej pali(waga prawie taka sama jak C5). Mam pytanie do kolegów którzy wymienili szklanki czy zmieniła się również dynamika/moc spalanie po wymianie??? Dodam że sonda wymieniona, świece również i przed założeniem LPG było to samo.
Darek Gaj
Biłgoraj
C5 Break mk1 2.0 16v (RFN) LPG
BYŁ:  XM 2.1 TURBO D12 1992r  (HA1) , XM 2.0i LPG 1989r(HA1), CX 22TRS i CX 20Athena, może kiedyś znowu będzie :-)

Offline Darek Gaj

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 627
  • Skąd: Biłgoraj/Radzymin
  • Posiadany samochód: C5 Break mk1 2.0 16v (RFN)2003r. LPG stag 300 premium
  • Zainteresowania: Prawdziwy Rock 'n Roll i inna dobra muza
  • Miejscowość: Biłgoraj/Radzymin
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2015, 13:38:29 »
Witam ponownie, Panowie coś podpowiecie w/w sprawie czy objawia się obniżoną kompresją i jak wyżej???
Darek Gaj
Biłgoraj
C5 Break mk1 2.0 16v (RFN) LPG
BYŁ:  XM 2.1 TURBO D12 1992r  (HA1) , XM 2.0i LPG 1989r(HA1), CX 22TRS i CX 20Athena, może kiedyś znowu będzie :-)

Offline Michał Kurowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 105
  • Skąd: Mrągowo Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 03r. Citroen Xsara 1.9D 2000r.i Citroen Xsara break 1.6 16v 2004r.ojca ,Citroen Bx 19TRD 1990r.Peugeot 807 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Historia ,Motoryzacja, Ogrodnictwo ,GRH
  • Miejscowość: Mrągowo Olsztyn
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 27, 2015, 23:26:39 »
Witam kolego Darku jutro odbieram auto z warsztatu po wymianie szklanek objawy jak piszesz zobaczymy jak bedzie to chodzilo koszt jednej ok.22zl a 16jest
były już WSK 175i 125 KOMAR 50cc CITROEN AX 1.0= gaz  FORD ESCORT MK.7 1.6  CITROEN XANTIA 2.0i PEUGEOT 106 Citroen Bx 1.6 Break

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 28, 2015, 11:09:24 »
Cytuj

Michał Kurowski napisał:
Witam kolego Darku jutro odbieram auto z warsztatu po wymianie szklanek objawy jak piszesz zobaczymy jak bedzie to chodzilo koszt jednej ok.22zl a 16jest


Ooo już odbierasz? Bogdan chyba roboty nie ma ;)
A ta cena 22zl za sztukę to sam kupowałeś czy to cena po rabacie na warsztat? Jak patrzylem to INA kosztują 27zl/sztuka.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Darek Gaj

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 627
  • Skąd: Biłgoraj/Radzymin
  • Posiadany samochód: C5 Break mk1 2.0 16v (RFN)2003r. LPG stag 300 premium
  • Zainteresowania: Prawdziwy Rock 'n Roll i inna dobra muza
  • Miejscowość: Biłgoraj/Radzymin
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 28, 2015, 17:03:48 »
Witam, kolego Michale ja mam komplecik szklanek uszczelek uszczelniaczy + rozrząd z pompą mam też zestaw blokad, wiec lada dzień też się wezmę za wieloryba, aczkolwiek cały czas nurtuje mnie  sprawa czy wadliwe popychacze wpływają cały czas na obniżoną sprawność silnika, czy tylko podczas zimnego rozruchu. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby któryś z szanownych Kolegów po wymianie szklanek podzielił by się doświadczeniami.
Darek Gaj
Biłgoraj
C5 Break mk1 2.0 16v (RFN) LPG
BYŁ:  XM 2.1 TURBO D12 1992r  (HA1) , XM 2.0i LPG 1989r(HA1), CX 22TRS i CX 20Athena, może kiedyś znowu będzie :-)

Offline Jan Świerc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2004r / XANTIA 1.9 D
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 29, 2015, 21:56:57 »
Witam

Wymiana popychaczy to , inaczej kasa wydana na popychacze to najlepiej zainwestowane pieniądze w swojego wieloryba, trzy tygodnie , 1500 km świętego spokoju.

A co do obserwacji to : poprawa dynamiki jest odczuwalna, spalanie 1 litr mniej, przedtem miałem problem zejść na mieście poniżej 10L traktując gaz delikatnie a teraz wynik poniżej 9 to nie problem.

Co do kompresji to przed popychaczami miałem po 12 Bar. na lekko rozgrzanym ( kiedy szarpało był gaszony, i robiony pomiar).

A problemów podczas rozruchu na zimnym nie było żadnych.

Offline Darek Gaj

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 627
  • Skąd: Biłgoraj/Radzymin
  • Posiadany samochód: C5 Break mk1 2.0 16v (RFN)2003r. LPG stag 300 premium
  • Zainteresowania: Prawdziwy Rock 'n Roll i inna dobra muza
  • Miejscowość: Biłgoraj/Radzymin
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 30, 2015, 13:09:05 »
Dziękuję serdecznie za odpowiedź  koledze Janowi,  ja jak wyżej pisałem też się biorę na dniach za wymianę. Podzielę się też na forum wrażeniami po operacji, Pozdrawiam.
Darek Gaj
Biłgoraj
C5 Break mk1 2.0 16v (RFN) LPG
BYŁ:  XM 2.1 TURBO D12 1992r  (HA1) , XM 2.0i LPG 1989r(HA1), CX 22TRS i CX 20Athena, może kiedyś znowu będzie :-)

Offline Michał Kurowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 105
  • Skąd: Mrągowo Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 03r. Citroen Xsara 1.9D 2000r.i Citroen Xsara break 1.6 16v 2004r.ojca ,Citroen Bx 19TRD 1990r.Peugeot 807 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Historia ,Motoryzacja, Ogrodnictwo ,GRH
  • Miejscowość: Mrągowo Olsztyn
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 30, 2015, 21:07:37 »
Niestety auto stoi dalej w warsztacie szklanki wymienione ale problem nieznikl dalej chodzi nierowno mechanik przeklada z drugiego auta czesci odpowiadajace za poprawna prace silnika cewke zamienil niepomoglo dzis mial zamienic pompe paliwa.
były już WSK 175i 125 KOMAR 50cc CITROEN AX 1.0= gaz  FORD ESCORT MK.7 1.6  CITROEN XANTIA 2.0i PEUGEOT 106 Citroen Bx 1.6 Break

Offline Piotr Chutnik

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 16v+LPG (2007r)
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 30, 2015, 22:08:14 »
W mojej XP też szarpało na wolnych obrotach (chociaż tylko na gazie). Po wizycie u doktora od gazu wyszło na koniecznośc wymiany wtryskiwaczy. Tak na razie (cos w rodzaju prowizorki) pozmieniał wartości wtryskow  w komputerze i na razie chodzi równo. Oczywiście jak kupi elementy do wymiany to zadzwoni i załatwimy to jakl należy.
Może słynny program L___ cos by Ci wyjawił?
z cytrynek były: ZX i Xantia 1,8 16v (oba z LPG); Xsara Picasso 1,8+lpg

Offline Jan Świerc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2004r / XANTIA 1.9 D
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 01, 2015, 13:19:37 »
Witam Może więc po kolei:  1 rok walki ...

Pomiar kompresji gdy silnik pracował nierówno w fazie rozgrzewania- wynik 12 Bar na wszystkich cylindrach więc szukam anomalii w układzie sterowania, przy okazji wymiana świec.

- Do nierównej pracy na zimnym wiele wnosi tylna sonda lambda ja przejechałem się na sondzie N.., podejmowała pracę po około 4 min od uruchomienia a katalizator za tan czas prawie świecił wymiana na BOS.. , czas podjęcia wskazań ok 10 - 15 sek. po 40 sekundach układ pracował już w pętli zamkniętej - została dodatkowo wykonana ponowna adaptacja, nierówna praca występowała już do 50 'C silnika a nie przez 6 do 8 minut.(Autem nie da się jechać do puki się silnik nie rozgrzeje)

- Zrobienie porządku z układem powietrza wtórnego, zacinający się zawór, nie zawsze włączająca się pompa powietrza ( na zimnym silniku ) - wymieniłem przekaźnik wewnętrzny BSM, oraz wyczyszczono kanały powietrzne w głowicy oraz kanał spalin od skrajnego cylindra do zaworu EGR, ponownie adaptacja układu sterowania. Po tych zabiegach autem można było w miarę normalnie jechać byle się nie zatrzymać lub stać na światłach bo wiadomo migająca kontrolka...

-Na zagranicznym forum Peugeota trafiłem na temat popychaczy więc co mi szkodzi płukanka do oleju po 500 km. wymiana na 5W30 jest lepiej kontrolka zapala się może 1 raz na miesiąc. Ale jak zostawić go na wolnych obrotach to wiadome komunikaty gwarantowane po 15 sekundach.

-wymiana kompletu rozrządu- tu wiadomo że nic nie wniosło do usunięcia usterki a przy okazji wiem że nie był przestawiony.

-Wymiana cewki zapłonowej- padła jedna cewka brak iskry 1 i 4 cylindra , tu się strachu najadłem 2 dni po wymianie rozrządu w pierwszej chwili myślałem że pasek przeskoczył

-Aktualizacja oprogramowania sterownika silnika z opisem poprawki "poprawa rozruchu zimnego silnika"- efekt bez zmian.

- jako żę z połowy stanu oleju po 12 kkm zrobiło się minimum dolałem 1 L. 0W30 i tu moje zdziwienie nierówna praca jest znacznie mniejsza ale nadal uciążliwa (jak wskazówka temperatury silnika wychodziła a niebieskiego pola wystarczyło zgasić za 10 sekund odpalić ponownie i nierównej pracy brak, czasami jednak było czuć jakby lekkie zachwianie na wolnych obrotach które nie występuje tylko jak olej silnikowy jest mocno rozgrzany ale taki efekt był od samego początku).

-decyzja wymiana popychaczy, silnik od pierwszego uruchomienia pracował równo, jest bardziej żwawy, spalanie jeden litr mniej, i jak silnik osiągnie temperaturę nie ma zachwiań gdy olej jest zimny. Spaliny tak nie śmierdzą z zimnego silnika jak przed wymianą popychaczy.

W takiej kolejności była walka ale opłaciła się poprzedni właściciel chciał dobrze wymienił sondę ale tylko pogorszył sprawę i się pozbył pojazdu, teraz już wiem że nie kupuje się samochodu z ciepłym silnikiem :)

Offline Darek Gaj

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 627
  • Skąd: Biłgoraj/Radzymin
  • Posiadany samochód: C5 Break mk1 2.0 16v (RFN)2003r. LPG stag 300 premium
  • Zainteresowania: Prawdziwy Rock 'n Roll i inna dobra muza
  • Miejscowość: Biłgoraj/Radzymin
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 01, 2015, 17:32:07 »
Panowie może by założyć temat w którym wpisują swoje spostrzeżenia osoby które  są już po wymianie szklanek, czyli jak było przed i jak jest po, może po uporządkowaniu danych jakoś uda się zrozumieć i rozwiązać problem na amen.
Darek Gaj
Biłgoraj
C5 Break mk1 2.0 16v (RFN) LPG
BYŁ:  XM 2.1 TURBO D12 1992r  (HA1) , XM 2.0i LPG 1989r(HA1), CX 22TRS i CX 20Athena, może kiedyś znowu będzie :-)

Offline Jan Świerc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2004r / XANTIA 1.9 D
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 01, 2015, 20:22:00 »
Wiec uporządkowałem to co wcześniej napisałem

morze ktoś skorzysta

Offline Darek Gaj

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 627
  • Skąd: Biłgoraj/Radzymin
  • Posiadany samochód: C5 Break mk1 2.0 16v (RFN)2003r. LPG stag 300 premium
  • Zainteresowania: Prawdziwy Rock 'n Roll i inna dobra muza
  • Miejscowość: Biłgoraj/Radzymin
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 01, 2015, 23:54:29 »
I to jest konkret przez duże "K" dziękuję koledze Janowi, też pójdę tym  tropem i zobaczymy czy jest to przepis na niedomaganie ew10j4 wielorba. Oczywiście podzielę się swoimi doświadczeniami mam nadzieję że do końca tygodnia.
Darek Gaj
Biłgoraj
C5 Break mk1 2.0 16v (RFN) LPG
BYŁ:  XM 2.1 TURBO D12 1992r  (HA1) , XM 2.0i LPG 1989r(HA1), CX 22TRS i CX 20Athena, może kiedyś znowu będzie :-)

Offline Darek Gaj

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 627
  • Skąd: Biłgoraj/Radzymin
  • Posiadany samochód: C5 Break mk1 2.0 16v (RFN)2003r. LPG stag 300 premium
  • Zainteresowania: Prawdziwy Rock 'n Roll i inna dobra muza
  • Miejscowość: Biłgoraj/Radzymin
Re: [MK1 2.0] Wymiana popychaczy.TO DZIAŁA!!!
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 17, 2015, 08:26:18 »
Witam,  jestem już po operacji wymiany pacjent przeżył, pierwsze odczucia pozytywne oby tak dalej, opiszę dokładniej za kilka dni co by nie zapeszać.
Darek Gaj
Biłgoraj
C5 Break mk1 2.0 16v (RFN) LPG
BYŁ:  XM 2.1 TURBO D12 1992r  (HA1) , XM 2.0i LPG 1989r(HA1), CX 22TRS i CX 20Athena, może kiedyś znowu będzie :-)