Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB  (Przeczytany 179742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #400 dnia: Lipiec 17, 2019, 21:56:13 »
Auto "za młode", tzn rocznik w którym wersja kalkulatora jest nieznana dla DB a i producent ograniczył "dostęp"?

Offline Michał Stępień

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0hdi 163 km automat, exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo
  • Miejscowość: Sławno
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #401 dnia: Lipiec 17, 2019, 22:08:46 »
Widziałem starsze diagboxy które obsługiwał tą opcję....Ale zobaczę czy aktualizacja pomoże na 8.2

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #402 dnia: Lipiec 17, 2019, 22:12:07 »
Od którego roku producent ograniczył dostęp do tego parametru?


Też miałem problem z wyborem oleju, ale ostatecznie wziąłem RAVENOL ATF T-WS LIFETIME (AM6 auto z euro 5). Bańka 20l, planuje wymianę dynamiczną krokami po 1l. Procedura testowana w innych skrzyniach AISINA. Widziałem na forum alfy, że ktoś pojechał po bandzie i zlewał prawie cały olej na pracującym silniku w takiej samej skrzyni.



PS. Jak udało Wam się zainstalować DB 7.83? U mnie stanęło na 7.47, ale zakładam, że skoro data wydania jest nowsza niż moje auto to powinno działać. Niestety nie miałem kiedy przetestować. Aktualizacje od werji 7.47 nie uruchamiają się - nic się nie dzieje. Testowane na win xp 32bit.



Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #403 dnia: Lipiec 17, 2019, 22:50:41 »

PS. Jak udało Wam się zainstalować DB 7.83? U mnie stanęło na 7.47, ale zakładam, że skoro data wydania jest nowsza niż moje auto to powinno działać. Niestety nie miałem kiedy przetestować. Aktualizacje od werji 7.47 nie uruchamiają się - nic się nie dzieje. Testowane na win xp 32bit.


Poszukaj bezpośredniego updatu do 7.57, poza tym niektóre updaty długo "myślą" zanim się coś zacznie dziać - daj im trochę czasu...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #404 dnia: Lipiec 17, 2019, 22:57:41 »
Małe sprostowanie, mam jednak 7,57. Ale już update z 7.57 do 7.58 nie idzie... Przy czym 7.57 poszło na windows 7 64 bit.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #405 dnia: Lipiec 19, 2019, 10:40:03 »
Wczoraj zmieniłem olej manualnie z płukaniem skrzyni litr po litrze. Przelałem łącznie 15l oleju.


Jednak mam problem z wyzerowaniem licznika oleju.


Robię analogicznie jak na tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=Yqn4dC02F2s


14:53 - kiedy wchodzę w to menu to mam tylko pozycję części zamienne.. Nie miałem już wczoraj czasu bo była 2 w nocy i padła mi bateria w notebooku, ale byłem trochę zdziwiony.


Auto 2013 rok. Przebieg 210kkm, olej czarny...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #406 dnia: Lipiec 19, 2019, 11:19:12 »
Wchodzisz w części zamienne i tam będzie wymiana oleju.
Aktywacja wyzeruje licznik oleju i zrobi adaptacje elektrozaworów.

15 l to trochę mało. Przelałeś to od razu czy coś jeździłeś pomiędzy wymianami?

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #407 dnia: Lipiec 19, 2019, 11:32:44 »

Dzięki, sprawdzę. O 2 w nocy już nie miałem siły żeby szukać po omacku w diag box :)

Od razu.


Metoda z forum alfy, ale litr po litrze. Więc 15l to calkiem spora ilosc, choc i tak dlugo lecial syf.
Najpierw spuściłem statycznie. Potem zalałem te samą ilość plus 0,5l.
Odkręciłem wymiennik. Włożyłem przewód w wyjście na wymiennik żeby olej nie chlapał. Przewód do butelki przeźroczystej, odpalenie auta i zlany 1l. 1l dolany... i tak w kółko. Pierwsze 3l na P, potem każdy litr z przełączaniem między R/N/D. Z każdą butelką olej był czystszy. W zasadzie to jak wymiana dynamiczna, tylko na raty.
Na koniec ustalenie poziomu oleju według instrukcji.




W mitsubishi wystarczyło 12l przy podobnej wilkości skrzyni i olej był już klarowny. Tutaj po 15l było dobrze, ale nie idealnie.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #408 dnia: Lipiec 19, 2019, 13:58:46 »
To możesz sprawdzić jaki olej będzie po 1-2 tyś km (kolor). Ja wymieniałem statycznie co 1000 km tak aby zmiennik miał szansę się wyczyścić.
Fotki z olejem w temacie o szarpaniu skrzyni AM6

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #409 dnia: Lipiec 19, 2019, 16:43:05 »
Podejrzewam, że będzie ciemny.


Choć plusem tej metody jest to, że nowy olej w ograniczonym stopniu miesza się ze starym.


Reset oleju był dostępny w menu wymiana części. Nie było natomiast opcji korekty zużycia oleju jak na filmie.
Skrzynia pracuje ok. Nie miałem jeszcze okazji jeździć bo reset robiłem przez team viewera, ale podobno jest wszystko jak należy. Dzięki!

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #410 dnia: Lipiec 19, 2019, 22:10:57 »
Cytat: Marcin Owczarek
Choć plusem tej metody jest to, że nowy olej w ograniczonym stopniu miesza się ze starym.

Mógłbyś to rozwinąć?
Bo to raczej wbrew fizyce płynów typu oleje...

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #411 dnia: Lipiec 19, 2019, 22:34:59 »
Przepływ oleju w skrzyni biegów...


Pompa pompuje na kownerter zasysając z głównej komory, po wyjściu z konwertera idzie na wymiennik i wraca do skrzyni.


Po spuszczeniu oleju i zalaniu nowego w konwerterze, pompie, zaworach itd zostaje stary olej. W momencie włączenie pompy, zasysa ona nowy olej i wypycha stary do wymiennika gdzie czeka już na niego przewód i bańka :D Gdyby puścić go z powrotem do skrzyni, to wymiesza się z nowym. Dlatego przy tak zasyfionym oleju preferuje wymianę "dynamiczną".


Swego czasu robiłem swap w mitsubishi z diesla w manualu na V6 z automatem. Zanim wymieniłem olej w skrzyni to z braku czasu trochę nim jeździłem. Po dłuższej jeździe autostradowej z prędkościami 180+ przy przełączaniu z 3 biegu na 4 ślizgało się sprzęgło 4 biegu i to dość mocno bo auto wchodziło przez chwilę na maks obroty. Robiłem wymianę dokładnie w ten sam sposób jak tutaj nie mając wiele do stracenia :) Po tej wymianie skrzynia zrobiła do dzisiaj kolejne 90kkm już bez wymiany bo z założenia to auto miało paść dawno temu, ale jeszcze jeździ :D Olej był bardzo podobny do tego w C5 - przebieg 180kkm.


Olej w pewnym stopniu się miesza, tego nie da się uniknąć, ale w rezultacie jesteśmy w stanie wymienić jakieś 95% oleju dodatkowo płucząc skrzynie. Są opinie, że wymiana dynamiczna po takich przebiegach bez wymiany nie jest zalecana bo są przypadki, że skrzynia padła, a ja jestem zdania, że po prostu jej dni były już policzone. Jeśli wymieniamy olej regularnie to statyczna wymiana jak najbardziej będzie ok. Gorzej, że producent nie zalecał wymiany i większość C5 z przebiegami 200kkm+ ten olej ma od nowości. Póki nie śmierdzi sprzęgłem to na szczęście nie jest źle ;)


Dzisiejsze jazdy testowe skrzynia przeszła z wynikiem pozytywnym. Nic nie szarpie, nie ślizga, zmienia biegi płynnie. Jedyny minus to koszt tej metody. Kupiłem olej RAVENOL[/size] ATF T-WS LIFETIME, który nawet bańce 20l kosztuje dość dużo. 5l zostało na kolejną wymianę statyczną za 60kkm. [/color]

Offline Michał Stępień

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0hdi 163 km automat, exclusive
  • Zainteresowania: Wędkarstwo
  • Miejscowość: Sławno
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #412 dnia: Lipiec 20, 2019, 12:29:34 »
Czyli jak zlałeś statycznie olej (Ok 3,5l) i zadałeś nowe 3,5l to jak dalej postępowałeś....odpalałeś auto i jeździłeś czy czekałaś np 5min i kolejna wymiana? Chodzi mi o to skąd wiedziałeś dokładnie ze stary olej jest już w wymienniku?

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #413 dnia: Lipiec 20, 2019, 14:16:06 »
Podczas wymiany wymiennik był cały czas odkręcony. Po zalaniu 3,5l nowego oleju odpaliłem auto i zaczekałem aż do butelki zleci litr starego oleju z konwertera i zaworów. Zgasiłem auto, zalałem litr nowego i znowu odpalenie. Pompa zasysa nowy olej który wtłacza do konwertera wypychając stary. W knowerterze dochodzi do wymieszania nowego ze starym, ale jest to ograniczony proces. Gdyby się nie mieszał, to czysty olej mielibyśmy po przelaniu 7-8 litrów, a tak trochę dłużej to trwa.


Gdybym założył wymiennik, to po odpaleniu cały ten stary olej z konwertera wymieszałby się z nowym.

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #414 dnia: Wrzesień 08, 2019, 15:48:02 »
Nie, przy EURO5 jest stosowany AW-1 a nie JWS 3324, nie wiem dlaczego wciąż w kółko to wszyscy powtarzają.
AW-1 nie podąża za JWS 3324 - to są dwie odrębne specyfikacje
Nie istnieje specyfikacja AW1. Miałem kiedyś w ręce starą kartę charakterystyki oleju  PSA 9734.R7. W miejscu numerów CAS były wpisy CONFIDENTAL.
Serwis PSA powinien na żądanie udostępnić karty charakterystyki PSA 9734.R7. 
Wg mojej wiedzy na tę chwilę nie da się ustalić jakie dokładnie parametry musi spełniać olej AW1. Ale jeżeli chodzi o lepkość, to jest analogiczny z JWS3324 wbrew temu co piszesz. Rosjanie tam gdzie jest wymagany olej TWS(silniki EURO5) wlewają zarówno do TF80 jak i TF70(AT6 - mniejsza AM6) np. olej Toyota WS 00886 -02305.https://www.drive2.ru/l/6176091/

Te skrzynie są montowane do min. PSA,Opla,Volvo,Fiata. Konfekcjonowane na potrzeby producentów produkty olejowe mają P/N w kolejności
PSA 9734.R7 = GM 93 165 147  = VOLVO 31256774 = Selenia Tutela GI/VI robiona dla grupy Fiata przez Petronas.GENERALNIE dla Euro4 jest TYPE T-IV(np.Aisin 0T4, Mobil ATF3309) dla Euro5 jest TYPE T-WS(low viscosity - https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4875926/aisin-ws )Nie prościej podać linki do innego forum sprzed kilku lat? Michał się naprodukował http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=215084&postdays=0&postorder=asc&start=15
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2019, 16:36:40 wysłana przez Dawid Hoffman »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #415 dnia: Wrzesień 08, 2019, 17:54:20 »
Nie istnieje specyfikacja AW1.
Może nazywanie tego specyfikacją faktycznie jest błędne, więc co to jest - klasa, norma, wymysł producenta ?

Wg mojej wiedzy na tę chwilę nie da się ustalić jakie dokładnie parametry musi spełniać olej AW1. Ale jeżeli chodzi o lepkość, to jest analogiczny z JWS3324 wbrew temu co piszesz.
No ale czekaj, przecież piszesz że nie da się ustalić parametrów oleju AW1 a potem że lepkość jest analogiczna JWS3324, więc skąd ta wiedza ?

Rosjanie tam gdzie jest wymagany olej TWS(silniki EURO5) wlewają zarówno do TF80 jak i TF70(AT6 - mniejsza AM6) np. olej Toyota WS 00886 -02305.https://www.drive2.ru/l/6176091/

Te skrzynie są montowane do min. PSA,Opla,Volvo,Fiata. Konfekcjonowane na potrzeby producentów produkty olejowe mają P/N w kolejności
PSA 9734.R7 = GM 93 165 147  = VOLVO 31256774 = Selenia Tutela GI/VI robiona dla grupy Fiata przez Petronas.GENERALNIE dla Euro4 jest TYPE T-IV(np.Aisin 0T4, Mobil ATF3309) dla Euro5 jest TYPE T-WS(low viscosity - https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4875926/aisin-ws )Nie prościej podać linki do innego forum sprzed kilku lat? Michał się naprodukował http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=215084&postdays=0&postorder=asc&start=15
OK, zostawmy rosjan i producentów samochodów w spokoju przejdźmy do producenta skrzyni. Aisin Warner ograniczył liczbę produkowanych olejów do trzech:
Aisin Premium ATF6
Aisin Premium ATF6 + FE
Aisin Premium CVTF
Ten trzeci oczywiście jest do skrzyń CVT więc nas nie interesuje, ale przejrzyj karty charakterystyki tych dwóch olejów - patrz załącznik.
Sam producent skrzyni wypuszcza olej który spełnia ... nie specyfikację JWS3309, JWS3317 i AW-1 - mowa o oleju Aisin Premium ATF6. Natomiast drugi, inny olej - Aisin Premium ATF6+ FE spełnia normę JWS324 - więc o co chodzi ?

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #416 dnia: Wrzesień 08, 2019, 18:18:47 »
Może nazywanie tego specyfikacją faktycznie jest błędne, więc co to jest - klasa, norma, wymysł producenta ?
Ja już wnikałem, mnie Aisin odsyłał po olej OEM za pińcet w PSA. Nie wiem kto jest źródłem tego wymysłu. Wiadomo, że producenci olejów wszelakich deklarują zgodność. Bo mogą!

No ale czekaj, przecież piszesz że nie da się ustalić parametrów oleju AW1 a potem że lepkość jest analogiczna JWS3324, więc skąd ta wiedza ?
Oil-club.ru. Analiza VOA oleju sprzedawanego przez Volvo dedykowanego do Aisina TF80 drugiej i trzeciej generacji. Identycznej jak u PSA. Analizie poddano P/N VOLVO 31256774 lub 31256775. W skrócie do  Aisina drugiej i trzeciej generacji jest olej T-WS. Do pierwszej T-IV

OK, zostawmy rosjan i producentów samochodów w spokoju przejdźmy do producenta skrzyni.
Ten sam producent, ta sama skrzynia u innych producentów samochodów.Piszę o tym ponieważ jeżeli miałbym wlać olej typu mv - multi albo inny z deklaracją, w której obok JWS3309 jest AW1, to wolałbym tańszą aniżeli w PSA formulację przygotowaną przez jakąś firmę na potrzeby innego producenta montującego tę samą skrzynię. Ktoś może skorzysta i podzieli taki pomysł na rozwiązanie problemu oleju AW1 w skrzyni w Citroenie.  I tak np. Selenia to koszt ok 60zł/l a nie 500zł za 2l u PSA. PSA nie robi olejów tak jak Fiat, GM, Land Rover, Volvo czy inne montujące tę skrzynię też nie robią olejów.

Aisin Warner ograniczył liczbę produkowanych olejów do trzech:
Aisin Premium ATF6
Aisin Premium ATF6 + FE
Aisin Premium CVTF
Ten trzeci oczywiście jest do skrzyń CVT więc nas nie interesuje, ale przejrzyj karty charakterystyki tych dwóch olejów - patrz załącznik.
Poza tym masz Aisin ATF - 0T4 dla Euro4 i Aisin ATF - 0WS dla Euro5 nie wiem czy dostępne na polskim rynku.

Sam producent skrzyni wypuszcza olej który spełnia ... nie specyfikację JWS3309, JWS3317 i AW-1 - mowa o oleju Aisin Premium ATF6. Natomiast drugi, inny olej - Aisin Premium ATF6+ FE spełnia normę JWS324 - więc o co chodzi ?
Nie znam tych kart muszę się zapoznać. Najprościej dorwać kartę PSA 9734.R7 może jest dokładniejsza aniżeli kiedyś. Nawet nie pamiętam źródła pochodzenia tego oleju, ale o ile mnie pamięć nie myli Exxon nim nie był w przeciwieństwie do oleju PSA dedykowanego do pierwszej generacji skrzyń (z silnikiem Euro4 - 9730 AF Mobil ATF3309) Formulacja ATF to są też modyfikatory tarcia nie tylko lepkość.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2019, 19:14:03 wysłana przez Dawid Hoffman »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #417 dnia: Wrzesień 08, 2019, 20:26:40 »
Nie znam tych kart muszę się zapoznać. (...) jeżeli miałbym wlać olej typu mv - multi albo inny z deklaracją, w której obok JWS3309 jest AW1, to wolałbym tańszą aniżeli w PSA formulację przygotowaną przez jakąś firmę na potrzeby innego producenta montującego tę samą skrzynię.
Gdybyś się zapoznał, to dowiedziałbyś się że nawet Aisin stawia AW-1 obok JWS3309  ;)

Poza tym masz Aisin ATF - 0T4 dla Euro4 i Aisin ATF - 0WS dla Euro5 nie wiem czy dostępne na polskim rynku.
W sprzedaży faktycznie są, ale producent już się nimi nie chwali:
https://www.be.aisin-europe.com/en-gb/products/autofluids

P.S. Ciekawostka jeszcze co do mieszania olejów - w załączniku  :)


Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #418 dnia: Wrzesień 08, 2019, 20:38:18 »
Gdybyś się zapoznał, to dowiedziałbyś się że nawet Aisin stawia AW-1 obok JWS3309  ;)
Ani mnie to już nie dziwi, ani nie zastosowałbym się do takich rekomendacji producenta pomimo, że to Aisin wiedząc, że są ATF 0WS oraz ATF 0T4. Z tych, które podałeś wlałbym ten gdzie w karcie jest Toyota WS, a nie ma AW1 do  skrzyni drugiej i trzeciej generacji(Euro5)

Jedyna ciekawostka jest taka i zarazem smutny wniosek, że człowiek z pomocy technicznej (po najpewniej wyższej szkole robienia hałasu) chyba nie wie po co ma w ofercie RAVENOL ATF T-IV oraz ATF T-WS.

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #419 dnia: Wrzesień 08, 2019, 23:49:44 »
Miałem kiedyś w ręce starą kartę charakterystyki oleju  PSA 9734.R7. W miejscu numerów CAS były wpisy CONFIDENTAL.
Uuuuu, brzmi groźnie...

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #420 dnia: Wrzesień 09, 2019, 15:15:22 »
W jakim sensie? Formulacja nieznana. Nawet nie sprawdzisz jaka jest baza.

Offline Dariusz Bernatek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: BIELAWA
  • Posiadany samochód: C5 ,163KM/2.0
  • Miejscowość: BIELAWA
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #421 dnia: Październik 21, 2019, 10:34:17 »
Witam, mam olej ATF Liqui Moly Top tec 1800 czy on nadaje się do tej skrzyni? Jest on po poprzednim właścicielu Niemcu.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #422 dnia: Październik 21, 2019, 13:25:33 »
Olej klasy AW-1 a więc do skrzyń z silnikami EURO5

Offline Kamil Kostyra

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) 2.0 HDi 163KM
  • Zainteresowania: Elektryka/ energetyka
  • Miejscowość: Piastów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #423 dnia: Październik 25, 2019, 22:35:14 »
Witam. Jutro z rana jestem umówiony na wymianę oleju w Izabelinie. Mam prośbę do kogoś z okolic Warszawy/ Pruszkowa ( ja mieszkam w Piastowie) o podpięcie kabelka i skasowanie licznika.Odwdzięczę sie zacnym trunkiem ;)Pozdrawiam, Kamil

Offline Łukasz Czechowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Xsara; 508 180 Bluehdi
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #424 dnia: Grudzień 24, 2019, 08:25:19 »
Mam 508 180 bluehdi i chciałbym zmienić olej w skrzyni. Przeglądając internet natrafiłem na https://www.autoczescionline24.pl/vaico-868960.html.  Jakieś opinie niby 9734r7? Jest jeszcze febi.