Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB  (Przeczytany 178771 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Dec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 2.2HDI 204 KM 2011, Citroen C4 B7 1.6 115 e-hdi 2014
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 11, 2015, 14:18:26 »
Michał, ja lałem Amsoila. Przy przebiegu ok. 90 tyś. km zrobiłem trzykrotną wymianę, teraz mam jakieś 5 tyś km więcej. Mógłbyś podać dokładną ścieżkę w lexii oraz co powinienem wpisać w liczniku zużycia oleju?

Offline Grzegorz Dec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 2.2HDI 204 KM 2011, Citroen C4 B7 1.6 115 e-hdi 2014
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 12, 2015, 07:54:49 »
Przy pierwszej wymianie leciał olej czarny (oryginalny). Po drugiej już było lepiej a po trzeciej barwa niewiele różniła się od nowego. Jak wymieniałem było ok. 89 tyś. a teraz mam 95.

W weekend się pobawię lexią.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 12, 2015, 19:26:49 »
Michał, ja lałem Amsoila. Przy przebiegu ok. 90 tyś. km zrobiłem trzykrotną wymianę, teraz mam jakieś 5 tyś km więcej. Mógłbyś podać dokładną ścieżkę w lexii oraz co powinienem wpisać w liczniku zużycia oleju?
Pytanie w jakim stanie był stary olej przy wymianie? Smoła leciała, czy jeszcze był w miarę klarowny i różowy? Zważywszy że te paręnaście procent go tam zostało po tych trzech wymianach statycznych, na podstawie jego stanu możnaby próbować dobrać wartość licznika do wpisania (tzn. jeśli był jeszcze czysty to można się pokusić o zupełne wyzerowanie licznika, a jeśli była smoła to wtedy kombinować z dobraniem jakiejś wartości).
W C5II po rzeczywistych 80 kkm, przy dynamicznej zeszła brunatna płynna breja, podobnie zresztą jak w C4GP po 140 kkm.
Nad licznikiem się kompletnie nie zastanawiałem :) po prostu wykonałem operację "wymiany oleju" Lexią, co wyzerowało liczydła.

No widzisz Paweł, a z kolei w moim C5 MkII V6 AM6 olej po 63kkm był klarowny i w ogóle nie było czuć żadnej spalenizny. Wymieniłem dwukrotnie statycznie, ale nowy olej praktycznie nie różnił się od tego spuszczanego. Zmiany w pracy skrzyni też po wymianie nie odczułem.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 13, 2015, 14:42:13 »
Michał, ja lałem Amsoila. Przy przebiegu ok. 90 tyś. km zrobiłem trzykrotną wymianę, teraz mam jakieś 5 tyś km więcej. Mógłbyś podać dokładną ścieżkę w lexii oraz co powinienem wpisać w liczniku zużycia oleju?
Pytanie w jakim stanie był stary olej przy wymianie? Smoła leciała, czy jeszcze był w miarę klarowny i różowy? Zważywszy że te paręnaście procent go tam zostało po tych trzech wymianach statycznych, na podstawie jego stanu możnaby próbować dobrać wartość licznika do wpisania (tzn. jeśli był jeszcze czysty to można się pokusić o zupełne wyzerowanie licznika, a jeśli była smoła to wtedy kombinować z dobraniem jakiejś wartości).
W C5II po rzeczywistych 80 kkm, przy dynamicznej zeszła brunatna płynna breja, podobnie zresztą jak w C4GP po 140 kkm.
Nad licznikiem się kompletnie nie zastanawiałem :) po prostu wykonałem operację "wymiany oleju" Lexią, co wyzerowało liczydła.

No widzisz Paweł, a z kolei w moim C5 MkII V6 AM6 olej po 63kkm był klarowny i w ogóle nie było czuć żadnej spalenizny. Wymieniłem dwukrotnie statycznie, ale nowy olej praktycznie nie różnił się od tego spuszczanego. Zmiany w pracy skrzyni też po wymianie nie odczułem.

Może po prostu Niemiaszka wymienił, bo się znał ?

Niemiaszka był rocznik 1927, więc pewnie po prostu jeździł powoli :-).
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 23, 2015, 20:37:57 »
Jeśli dużo rzadziej, to z jednokrotnej wymiany statycznej mogą być tylko problemy, bo po takiej wymianie nie wiadomo co zrobić z licznikiem zużycia oleju.
A co mówi o tym serwisówka? Zerowanie jest dla AL4 i dotyczy każdej wymiany statycznej. Dla AL4 można uaktualniać licznik o jakąś wartość, ale ta jest podana i wiadomo o ile dokładnie(w zależności od ilości dolanego świeżego oleju).
A jest to w AM6 bardzo ważna rzecz, bo na podstawie tego licznika skrzynia (która sama sobie go na bieżąco uaktualnia na podstawie warunków pracy) dobiera parametry swojego działania i całą adaptację. Wpiszcie sobie kiedyś na chwilę na próbę zupełnie inną wartość i zobaczcie jak zupełnie inaczej (czytaj: dużo gorzej) skrzynia będzie pracować....
Chcesz być mądrzejszy od TCM. Po co to w ogóle dopasowywać na oko, zmieniać, kombinować? To ma działać bez kombinowania. Na podstawie jakich 'warunków pracy'? Znasz algorytm dla AM6?
Nie ma żadnej gwarancji jakie reakcje będą zachodzić między tymi różnymi chemiami w warunkach w jakich pracuje skrzynia (100 stopni i więcej) i czy nie powstanie coś mało przyjaznego dla skrzyni.
Jak bierzesz lek to też liczysz się ze skutkami ubocznymi chyba, że jesteś ignorantem i wierzysz w cudowne bezpieczne, przebadane, dopuszczone, wypieszczone etc. wymysły koncernów farmaceutycznych, które bardzo często niczego nie leczą tzn. może "leczą" zgodnie z definicją "leczenia" medycyny akademickiej. Z wyleczeniem nie ma to nic wspólnego. Problem powinien być inaczej postawiony. Zysk ma być większy niż koszty.


Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 24, 2015, 12:03:07 »
Serwisówka nic nie mówi
Masz SEDRE zainstalowane? "Zainicjować licznik zużycia oleju (postępować zgodnie z procedurą przyrządu diagnostycznego" Nie wiem czym to się finalnie kończy prawdopodobnie reset a TCM sam ustala nową wartość. Jeżeli są problemy to można skrzynię uczyć - gdzieś widziałem ogólną procedurę dla TF80SC w materiałach traktujących o bloku hydraulicznym. Źródłem był chyba Sonnax albo VBX.

Zresztą szczerze wątpię by w przypadku AL4 wartości do wpisania były z góry podane bo przecież one są zależne od tego co było w skrzyni.
Coś Ci się błędnie poukładało w głowie, ale to nic lubię prostować banany.
http://petrila.org/repair/2/206/info/gb/b2ca0lk3.htm. Stoi jak byk...po wlaniu 0,5l oleju odjąć 2750 jednostek zużycia.

W wymianie statycznej mieszasz olej nowy ze starym (tego starego zostaje prawie 60% przy jednokrotnej wymianie) więc skąd niby ktoś z góry miałby wiedzieć
Wydaje mi się, że dla AM6 nie trzeba tego wiedzieć, ale mogę się mylić bo wymieniałem w tej skrzyni olej sam dokładnie 1 raz(6 wymian statycznych pod rząd) w czasie kiedy niczego się nie dało jeszcze specjalnie znaleźć na ten temat w internecie. Nie było żadnych problemów w każdym razie.
Co najwyżej, może być jakiś WZÓR do wyliczenia nowej wartości do wpisania jako ilorazu starej wartości sprzed wymiany oraz ilości wymienianego oleju - tylko to ma sens.
Przepraszam...  farmazonisz jak potłuczony.

Chyba nie zrozumiałeś. Ja niczego nie kombinuję ani od niczego i nikogo nie chcę być mądrzejszy. Ja jedynie chcę dopilnować by wartość tego licznika odpowiadała temu po co ten licznik istnieje - to NIE jest licznik WYMIAN OLEJU, to jest licznik STARZENIA SIĘ oleju (jego aktualnego stopnia zużycia). On ma ZAWSZE mówić skrzyni W JAKIM STANIE JEST OLEJ.  Ten licznik nie jest dla picu, on jest PO COŚ.
Po co jest ten licznik? Komu lub czemu i co ma mówić? Podaj źródło.
Skoro serwisanci go nie uaktualniają jak trzeba (co najwyżej zupełnie wyzerują, albo w ogóle nie tkną) to muszę zrobić to sam.
Dlaczego uważasz, że nie uaktualniają tak jak trzeba tzn. napisz jak trzeba i skąd masz taką wiedzę?
Nie, nie znam algortymu, co zresztą sam napisałem.
Czyli nie wiesz jak trzeba.

Ale znam aktualną wartość licznika, którą skrzynia sama sobie wytworzyła. Więc jeśli wymienię np. 40% starego oleju na nowy, to wynikająca z tego mieszanka będzie w sobie miała 40% oleju nowego a 60% starego - więc nie potrzeba kosmicznego IQ by dojść do wniosku, że w takim razie (z braku jakichkolwiek innych źródeł informacji) zmniejszenie aktualnej wartości licznika o 40% (czyli o tyle ile starego oleju zostało zastąpione nowym) to JEDYNIE logiczne rozwiązanie.
Nie wiesz jak trzeba i posługujesz się jakąś logiką. Swoją logiką. Twoja logika najprawdopodobniej != logika TCM.
Znajdź sobie może w jaki sposób przyrasta licznik dla AL4. Napiszę tylko że zmiennych jest kilka. Jest czas, jest temperatura i są różne wartości liczbowe im odpowiadające. Tego się nie da wyliczyć. Żadna logika i kosmiczne IQ też nie pomagają.
Zastosowanie Twojej "jedynie rozsądnej logiki" będzie jak kulą w płot w przypadku AL4. Przypuszczam, że dla AM6 też.

Jeśli faktyczny stan oleju nie odpowiada wartości licznika to skrzynia dobiera po prostu ZŁE parametry pracy - np. zbyt szybko/wolno i na zbyt krótko/długi otwiera elektrozawory, albo oczekuje danego momentu obrotowego na wyjściu z konwertera na skrzynię wcześniej/później niż olej o innych od obliczonych cechach go tam dostarczy, itp. - pojawiają się (z czasem coraz większe) opóźnienia zmian przełożeń, uślizgi, szarpnięcia, itp.
Źródło? Skrzynię można nauczyć w przypadku problemów.

Kurde Michał wymyślasz. Rozumiem co chcesz osiągnąć, podejście aby wlać olej Volvo jest rozsądne aczkolwiek tak samo rozsądne może być wlanie Selenii, Motorcrafta, oleju GM czy dedykowanego do innych marek, w których stosowany jest Aisin. OEM Aisina ATF0WS też pewnie będzie ok. po 2010r. Wybacz sporo z tego co piszesz to jest niczym nie poparte sci-fi.Interesuje mnie licznik AM6. Myślałem, że masz realną wiedzę, ale widzę, że ogólniki przytaczasz podprawione nieco szczyptą fantastyki, która urodziła Ci się w głowie.

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 24, 2015, 18:17:07 »
A ja w swojej AM6 wymieniłem na razie raz statycznie i prędkość przy puszczeniu hamulca jest teraz 8 a nie 10 jak wcześniej, mam tez wrażenie, że szybciej przełącza na 6-kę.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 25, 2015, 10:32:32 »
W związku z całą dyskusją mam pytanie:
Zrobiłem statyczną wymianę oleju w swojej skrzyni. Weszło ok. 3 litrów. O ile powinienem cofnąć licznik zużycia oleju?


Pytanie kieruję w szczególności do Michała Jerza, bo widzę, że ma sporą wiedzę w temacie.



C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 25, 2015, 16:41:58 »
I ja sie podłaczę z tym pytaniem, z tym , że ja chce zrobic jeszcze dwie wymiany. A jaki mam stan licznika to sprawdzę przy okazji.

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 25, 2015, 20:21:23 »
Właśnie z powodu takich forumowiczów jak Ty Jerzy, dzielę sie tez swoją wiedzą jak coś zrobię sam.
Dodam tylko, bo nie wiem czy ktoś o tym pisał, że przy wymianie najpierw poluzujcie sobie śrubę do wlewania oleju, u mnie była bardzo mocno zakręcona. Jakbym ją na końcu odkręcał to chyba pampersa bym pożyczył od syna :)

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 26, 2015, 17:49:53 »
Pawle ile kupić oleju na dynamiczną?

I po co chcesz wymieniać?  Niemiec jeździł tyle czasu I było dobrze.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 27, 2015, 15:20:10 »
Widzisz, jest mała różnica między serwisowaniem auta a wywalaniem z niego zużytych elementów ( bo stawiam że pijesz w kierunku mojej krytyki co do zaślepki egr)

Edit
Widzę, że fanem FAP też nie jesteś...  Było trabanta kupić - tam nie montowali tych wszystkich niepotrzebnych wynalazków.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


Też by zepsuł...
Może z Tavrią by dał radę, ale też pewny nie jestem...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 07, 2015, 23:28:56 »
Ja odniose sie tylko do tavrii-ot jako ciekawostka motoryzacyjna-otóz tenże wynalazek wymagał dosc troskliwej opieki.Np w zaleceniach/wymogach serwisowych(eksploatacyjnych)jest np zapis o dociaganiu głowicy (chyba co 10tys km) "tasowanie kół" co jakis tam przebieg(nie pamietam) i jeszcze kilka "smaczków". Tak wię tavrije zepsuć nietrudno :)

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 15, 2015, 00:00:11 »
Jak ktoś ma pewne info jak przyrasta licznik dla AM6 to proszę o info, bo mnie "autopsja" czy też obserwacja poczynań jednej skrzyni i wyciąganie arbitralnych wniosków na tej podstawie nie przekonuje. Dokumentacja serwisowa istnieje, są procedury, aktualizacja licznika/inicjalizacja licznika jest pewnie opisana tak jak adaptacja elektrozaworów i regulatorów ciśnień oleju przy wymianie bloku hydraulicznego. Jeżeli nie przyrząd najprawdopodobniej prowadzi za rączkę. Każde ASO ma do tego dostęp. Kwestia czy diagnosta czyta i się stosuje jest kwestią wtórną. Michał twierdzi, że nie stosują. Podaj mi Michał źródło na podstawie którego twierdzisz, że prawidłowa wartość licznika jest niezbędną zmienną dla udanego przyuczania skrzyni.  Jeżeli źródłem jest "autopsja" to opisz szczegółowo procedurę przyuczania jaką stosowałeś.

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 15, 2015, 11:01:35 »
Wszystkie istniejące dokumenty odnoszące się do robienia czegokolwiek z olejem w AM6, np. ten:
Ogólnie dostępna skrócona instrukcja warsztatowa to jednak nie "wszystkie istniejące dokumenty" . Nie wiem co jest w Lexii w szczególności legalnej i nie wiem co mówi DB na temat inicjalizacji licznika. Niedawno pisałeś, że nie ma dokumentacji jednocześnie linkujesz procedurę spustu oleju/opróżnania skrzyni. W SEDRE znajdziesz rozszerzone materiały. Co Ty rozumiesz przez wymianę oleju w skrzyni? Opróżnianie/Napełnianie/Kontrola poziomu. Przecież dokumentację sam linkujesz, źródłem jest Citroen. Paranoja.

więc nie rozumiem pretensji.
A gdzie pretensje?
bo skrzynia nie ma pełnych 6 litrów
Mylisz się. Serwisówki różnie podają. Dla AM6 proponujesz sposób ustalenia nowej wartości licznika po wymianie statycznej, który może być tylko i wyłącznie dużym przybliżeniem z tego chociażby względu, że stary olej nie będzie trzymał takich samych parametrów chociażby temperaturowych jak nowy w tych samych warunkach. Przyrosty wartości licznika w tych samych warunkach pracy pojazdu wraz ze starzeniem się oleju będą większe. Błąd oszacowania będzie tym większy im starszy olej w skrzyni i/lub cięższa noga kierownika i/lub inne na podstawie, których być może licznik przyrasta.  Mało tego Twój "pomysł na licznik" może sprawdzi się w klimacie umiarkowanym a w Australii kompletnie zawiedzie. Dla mnie to jest bez sensu. Kiepska aproksymacja. Dla ciebie się sprawdził. OK, ale to dalej jest n=1. Rozumiesz?

Czego tu można nie rozumieć, bo zaczynam wątpić w ludzkość.
Nie ma nic do rozumienia, bo wszystko jest opisane w dokumentacji serwisowej a diagnoskop i oprogramowanie(korzystałem z DB) informuje użytkownika min. o jaką wartość aktualizować licznik(dla AL4). Informuje o wielu innych rzeczach(np. oczekiwanych ciśnieniach) tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć i gdzie szukać.

Po co mi do tego dokumentacja, której Citroen nie zrobił bo oficjalnie twierdzi że oleju się w tej skrzyni w ogóle nie wymienia.
Ło matko z córką. Kto tę dokumentację napisał i dlaczego jest zamieszczona na serwerach Citroena? Kto jest autorem szczegółowych procedur/not dostępnych min. w SEDRE?
Ja nie pisałem że UDANEGO, pisałem że POPRAWNEGO. Przyuczanie UDA się (procedura przejdzie do końca) i przy złej wartości licznika (bo przecież skrzynia nie wie że wartość jest zła), tyle że efekty będą do dupy (skrzynia będzie źle pracować). Wyrażajmy się ściśle.
Podaj mi proszę tę procedurę, którą stosowałeś do przyuczenia TCM krok po kroku. Chcesz precyzji a "uda się' rozumiesz jako operacja się udała tylko pacjent dalej chory.Kręcisz. Dalej nie wiem dlaczego twierdzisz że poprawne wskazania licznika jest konieczne do poprawnego przyuczenia skrzyni.Źródło proszę. Tylko dlatego, że Tobie się nie udało piszesz o efektach jak wyżej. N=1. Każdy wniosek przy n=1 można między bajki włożyć. Rozumiesz?

A co do meritum, w procesie przyuczania skrzynia przeprowadza m.in. uczenie/dostosowanie elektrozaworów i regulatorów ciśnienia oleju, czyli innymi słowy ustala sobie ciśnienia.
W jaki sposób uczą/dostosowują się elektrozawory? Piszesz min. uczenie/ dostosowywanie EVs. Co jeszcze jest częścią procesu przyuczania skrzyni?

bo nie można ustawić ciśnienia medium, którego parametrów fizycznych się nie zna.
Parametry fizykochemiczne oleju są zmienne w czasie. Wiele osób nie dotyka w ogóle licznika i skrzynia jeździ.. lepiej jak przed wymianą.

A skąd skrzynia może znać stan oleju? No chyba zdajesz sobie sprawę, że laboratorium fizykochemicznego nie ma wbudowanego
Ma czujniki ciśnienia dla poszczególnych sprzęgieł np.
Więc w sposób oczywisty poprawna wartość licznika ma wpływ na poprawność przyuczania, bo skoro skrzynia musi znać stan oleju dla dostosowania regulacji ciśnień w trakcie przyuczania, to logiczne jest, że odpowiednia wartość licznika musi być wprowadzona PRZED rozpoczęciem przyuczania, a zła wartość spowoduje złe przyuczanie.
To jest oczywiste tylko dla Ciebie. Wiele w tym myśleniu implikacji, wystarczy, że gdzieś jest fałsz i jakby Ci to powiedzieć ... kaplica. Nie wiem jak działa elektronika w AM6, nie wiem jak funkcjonują mechanizmy autoadaptacyjne, nie znam algorytmów, nie wiem szczegółowo co jest na wejściu i na wyjściu(choć można się domyślać), nie znam się na mechanice płynów dlatego tak arbitralnie jak Ty się nie wypowiadam.

A gdyby skrzynia potrafiła sobie ustalać stan oleju bez tego licznika, to po co byłby ten licznik?
Stan oleju. W sensie ustalenia poziomu, zmiennych w czasie parametrów? Jakich?

Jeśli bardzo Ci zależy to mogę sprawdzić specjalnie dla Ciebie, ale nie wcześniej jak późnym wieczorem, o ile nie jutro.
Tak proszę.

Zrobili mu jednokrotną statyczną przy 110.000 km, czego po prostu się NIE ROBI, każdy spec od ASB Ci to powie - albo się robi przy takim dużym przebiegu dynamiczną, albo kilkukrotną statyczną, bo jednokrotna statyczna i tak oleju nie poprawia prawie wcale (bo czym jest zmieszanie 3 litrów nowego oleju z 4 litrami starej smoły?)
To nie jest jakiś szczególne duży i niebezpieczny(przy statycznej wymianie oleju) przebieg dla ATF eksploatowanego w trasie. Żaden spec mi tego nie powie co Ty próbujesz sugerować, ponieważ spec wie, że nie wie :) jak samochód był eksploatowany w szczególności po zmianie właściciela. Lepiej zrobić 1 statyczną przy tym przebiegu niż jeździć dalej ze starym olejem i wbrew temu co piszesz tak się robi choć niewiele to zmienia.

Michał nie dyskutuję już z Tobą. Wrzuć procedurę uczenia, którą przeprowadzałeś, a której nie pamiętasz. Mówisz, że procedura przyuczania jest i diagnoskop prowadzi użytkownika za rączkę, twierdzisz jednocześnie, że kwestii aktualizacji/inicjalizacji licznika nie ma, nie ma procedur wymiany oleju, bo Citroen ich nie zaleca a tak w ogóle to nie oni napisali dokumentację. Komedia i fantasmagorie jak dla mnie. I nie tłucz już tej polityki koncernu odnośnie wymian, bo to zostało dawno na tym forum wyśmiane i każdy kto ma automatyczną skrzynię temat zna.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2015, 11:36:54 wysłana przez Dawid Hoffman »

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 15, 2015, 13:46:43 »
Skoro nie ma procedury eksploatacyjnej wymiany oleju
To jest czy nie ma. Zdecydujcie się. Co to jest? http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/pl_PL/2007_c6/c6_page_146_148_vid_rempl_niv_bv_am6.pdf Nazwij, zdefiniuj możliwe precyzyjnie.

to jak możesz oczekiwać dokumentacji aktualizacji licznika?
Miałeś kiedyś diagnoskop w ręce?

To wszystko co jest napisane, a jest wszystko to zbiór mądrości życiowych ;-)
Mondrości gwoli ścisłości.

na przykład procentowe odejmowanie od licznika...
Nie znam pojęcia procentowego odejmowania. W jakiej szkole tego uczą?

Gdzie w zależności od intensywności eksploatacji obejmie się mniej lub więcej....
Kiedy więcej a kiedy mniej i co to jest intensywność?


Offline Maciek Ryk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 HDI 140 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 21, 2015, 20:25:08 »
Mam C4GP HDI 163 2010r, 268tyś przebiegu, olej nie wymieniany ani razu, skrzynia zaczyna lekko poszarpywać. Czeka mnie wymiana oleju. Czytam te wasze wywody, normy, pierdoły, każdy olej zły bla bla bla. Oczywiście u mnie Euro5 więc niby AW-1. Czytałem już wiele tematów, ludzie leją fuchsa 4400 który jest do silników Euro4 i bardzo sobie chwalą, czy valvoline czy inne motule. Nikt nie zgłaszał jakiejkolwiek awarii po wymianie oleju na niby nie zalecany. Doszedłem do wniosku że wymienię dynamicznie wszystko na raz na Ravenola Lifetime, przynajmniej ma JWS3324 i normy Euro5 dla aut po 2010r, i jeżeli moja cytryna przelatała tyle bez wymiany oleju i skrzynia ma się jeszcze całkiem dobrze to myślę że taki ravenol wlany na czysto tym bardziej jej nie zaszkodzi. Pozdrawiam.

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 21, 2015, 20:36:33 »
Po wymianie podziel się wrażeniami...



Offline Maciek Ryk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 HDI 140 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 02, 2015, 18:47:07 »
Dzięki za wyczerpująca odpowiedź, przespałem się z tym, Ravenol odesłany, w garażu mam już 8l oleju volvo. Niestety zostaje mi tylko wymiana statyczna (nikt w mojej okolicy nie robi dynamicznej). Ma ktoś może do odsprzedania jeszcze 1l oleju volvo ? Będę robił 3 krotną statyczną. Jaki dystans powinienem przejechać pomiędzy wymianami aby olej się zmieszał ? Wystarczy 30km ?


Licznik zużycia oleju wynosi 619000 jednostek, dużo ?

Kupiłem auto z przebiegiem 268tyś km niecały miesiąc temu, i poprzedni właściciel nie zmieniał oleju więc to nie moje zaniedbanie. Auto nie jeździło po mieście, tylko po autostradach w Szwajcarii. Jestem ciekawy co zleci ze skrzyni, ale na razie nic nie zrobię bo zawieszenie z tyłu zdechło (kompresor padł i dziurawa poducha), czekam na sprężyny (udało mi się dorwać komplet z 2011r ze wszystkim do przekładki za 300zł)...

Offline Maciek Ryk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 HDI 140 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 02, 2015, 18:47:53 »
A więc tak, pneumatyka wywalona, jestem bardzo zadowolony z tego posunięcia. Wcale nie ma tak dużej różnicy w komforcie.




Tak wyglądał olej po wlaniu już 6 litrów nowego oleju, myślę że po ostatniej dolewce kolor znacząco się nie zmienił.


Pierwsze spuszczenie to jak by postawił obok starego oleju silnikowego z diesla, to raczej nie dało by się odróżnić.


Ze skrzyni zleciało 3 x po 3,15l i dokładnie tyle samo wlewałem nowego oleju.


Licznik zużycia oleju z 620tyś ustawiłem na 100tyś, efekt jest taki, że jest dużo lepiej niż było wcześniej, nie ma już efektu ślizgania się sprzęgła przy zmianie biegów ale zmiany biegów są jeszcze odczuwalne ale nie tak mocno jak wcześniej, szczególnie z 2 na 3 i z 3 na 4. Kombinować coś jeszcze z tym licznikiem zużycia ? Myślałem dać mu 60tyś...




Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 11, 2015, 11:47:32 »
Przy okazji mam pytanie - olej wymieniany ok. 1,5 rok temu.
Oczywiście nie wiadomo jaki był stan licznika skrzyni...
Stan licznika km był ok. 137000 km.


Teraz stan licznika skrzyni to: 14222090.
Przy stanie licznika km: - 172890.

Czy da się jakoś (orientacyjnie) określić jaki dzisiaj powinien być ustawiony ten licznik?

Czy będzie duży błąd jak przyjmiemy, że na 1 działkę licznika skrzyni odpowiada ok. 82km?
Tzn. 14222090 : 172890 =82.
I dalej te: 82 x (172890-137000)= 2942980


Czyli wyszło 14222090 - 2942980 = 11279110


Zdaję sobie sprawę, że błąd będzie taki, że teraz jest taka sytuacja, iż skrzynia ciągle "myśli", że ma olej wlany od nowości...




I teraz od tego 11279110 odejmujemy te 83% - czyli mamy 9361661.



No i to zwiększamy o ten przebieg ostatniego 1,5 roku - 9361661  +  2942980 = 12304641.
Czyli taki (teoretycznie) powinien być dzisiaj stan licznika?

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2015, 12:06:09 wysłana przez Jan Malinowski »

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 11, 2015, 18:27:38 »
olej wymieniany ok. 1,5 rok temu.
Oczywiście nie wiadomo jaki był stan licznika skrzyni...
[...]
Teraz stan licznika skrzyni to: 14222090.

Jeśli olej wymieniany 1,5 roku temu a obecny stan licznika to 14,2 miliona (chyba rekordowy, nie widziałem nigdy wyższego) to znaczy, że przy wymianie oleju "fachman" który to robił w ogóle licznika nie tknął, bo jest chyba fizyczną niemożliwością nabić taką wartość w 1,5 roku przy normalnej eksploatacji, a i w ciągu 10 lat trzeba się postarać.  To auto musiało mieć BARDZO ciężkie życie jeśli przy przebiegu 137.000 km miało nabitą taką wartość licznika zużycia oleju - skrzynia musiała prawie gotować olej przez cały czas. Albo coś w kółko ciągnął (jakąś załadowaną po brzegi przyczepę), albo non-stop w jakichś gigantycznych korkach, albo coś takiego.

Czy da się jakoś (orientacyjnie) określić jaki dzisiaj powinien być ustawiony ten licznik?

Krótko mówiąc: NIE DA SIĘ, bo od wymiany oleju było przejechane dobre kilkadziesiąt tysięcy km. Nie wiadomo więc ani jaka wartość była przed wymianą, ani o ile się zwiększyła od tego czasu, a przede wszystkim nie wiadomo (a w każdym razie ja nie wiem bo nie napisałeś) JAKA to była wymiana: dynamiczna wymiana CAŁOŚCI oleju, czy jakaś statyczna częściowa - a jeśli ta druga to ilukrotna. Jeśli była to tylko pojedyncza statyczna wymiana, to przy takiej wartości licznika nadal masz w skrzyni totalną smołę i tu w ogóle nie ma co kombinować z licznikiem tylko przede wszystkim trzeba szybko olej wymieniać bo te 14,2 mln jednostek to naprawdę jest *OGROMNE* jego zużycie. Z takimi przebiegami, typowym wskazaniem licznika jest kilkaset tysięcy jednostek, w porywach do miliona, a nie kilkanaście milionów...

Czy będzie duży błąd jak przyjmiemy, że na 1 działkę licznika skrzyni odpowiada ok. 82km?

Wskazania licznika zużycia oleju nie mają NIC wspólnego z przebiegiem. Można zrobić setki km w dobrych warunkach (trasa, stała szybkość itp.) i licznik nie zwiększy się nawet o 1, a potem można przejechać w ciężkich warunkach zaledwie kilkanaście km a licznik skoczy o setki jednostek. 

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 11, 2015, 19:43:23 »
Sugeruje zrobić dynamiczną i go wyzerować.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 11, 2015, 23:36:08 »
O.K. Dzięki...
Jest jeszcze "szansa", że ktoś mieszał przy liczniku...
Bo przy kilometrowym raczej na pewno coś ok. kilkunastu tys. km. było cofnięte.

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 12, 2015, 09:03:44 »
O.K. Dzięki...
Jest jeszcze "szansa", że ktoś mieszał przy liczniku...
Bo przy kilometrowym raczej na pewno coś ok. kilkunastu tys. km. było cofnięte.
Tak, na pewno cofnęli o 15000km... nie łudź się. Jak już to o kilkadziesiąt jak nie kilkaset...