Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK3] wypalanie FAPa  (Przeczytany 2920 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
[MK3] wypalanie FAPa
« dnia: Październik 11, 2013, 14:40:12 »
użytkuję C5 przeważnie w mieście, niestety na krótkoch dystansach (do 5km). Wiem że nie jest to dobre dla FAP-a, więc co jakiś czas staram się przegonić auto w trasie. Ostatnio miełąem taki przypadek że jechałem  odcinek ok 20km, w większości na 5 i 6 biegu. Po dojechaniu do celu zauważyłem że z wydechu wydobywa się biały dymek, na wolnych obrotach było go całkiem dużo. Zerknąłem na zegary - żadnego komunikatu ani     kontrolki. Otworzyłem szybę, silnik pracuje równo i cicho.
Czy to mogło oznaczać ze właśnie wypalał się FAP?

Offline Maciej Okpisz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 197
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Było C3, C3P (wersja kubiczna :-), jest C4P II lift
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2013, 18:11:55 »
Za instrukcją (co prawda C3 Picasso ale także HDi FAP):
Filtr cząstek stałych (...) po dłuższej jeździe z małą prędkością lub na niskich obrotach można zauważyć wydobywanie się pary wodnej z układu wydechowego (...) nie ma to żadnego wpływu na zachowanie samochodu ani środowisko naturalne :-).
Tak to pewnie był FAP. Na przyszłość jak chcesz się upewnić dotknij tylnej szyby ogrzewanej i/lub lusterek (jeśli są ogrzewane). Ciepłe szkła w/w to oznaka wypalania filtra.

PZDR

Maciej

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Re: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 13, 2013, 11:52:44 »
Kolego zamontuj sobie diode ,ktora bedzie sygnalizowac kiedy fap sie wypala.

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
Re: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2013, 13:54:42 »
Dysponujesz instrukcją instalacji takiej diody?
Prawdopodobnie trzeba ją podłączyć na wyjście jednego z czujników w układzie FAPa, ew do wpomnianego wcześniej układu podgrzewania szyby i lusterek ?



AM

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Re: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 13, 2013, 16:20:34 »
instrukcji jako takiej nie ma,koledzy pisali juz jak to zrobic ,sciagasz boczek od kierowcy i tam masz kable do sterowania lusterkiem ,oraz jego podgrzewanie i wpinasz sie wlasnie w to podgrzewanie ,najlepiej wlacz podgrzewanie tylnej szyby miernik do reki i jedziesz ;)

Offline leszek kuczera

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: C4 2.0 hdi
Re: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 13, 2013, 22:03:38 »
Ja zamontowałem diodę w osłonie lusterka zewnętrznego, więc pracy jeszcze mniej

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
Re: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 14, 2013, 07:44:31 »
no właśnie, a jak wyjąć wkład lusterka żeby niczego nie uszkodzić? Czy wkład siedzi na zatrzaskach? W którą stronę trzeba odchylić elektrycznie lusterko i gdzie podważyć szkło  żeby zdjąć wkład ?

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 14, 2013, 10:05:49 »
Cytuj

Adam Młynarczuk napisał:
użytkuję C5 przeważnie w mieście, niestety na krótkoch dystansach (do 5km)

i tak przez cały czas ?

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
Re: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 14, 2013, 11:10:46 »
Cytuj

Piotr Wolfowicz napisał:
Cytuj

Adam Młynarczuk napisał:
użytkuję C5 przeważnie w mieście, niestety na krótkoch dystansach (do 5km)

i tak przez cały czas ?


czytaj dalej : ...więc co jakiś czas staram się przegonić auto w trasie.

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 14, 2013, 11:32:57 »
OK, ale to nie lepiej było od razu kupić benzynę ?

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
Re: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 14, 2013, 12:52:54 »
Cytuj

Piotr Wolfowicz napisał:
OK, ale to nie lepiej było od razu kupić benzynę ?


Jakbym kupował auto w salonie, pewnie byłby to silnik benzynowy, ale na nowe auto za 120 tys zł które po 4-ech latach kosztuje 40 tys zł nadal mnie jeszcze nie stać.
A ponieważ  trafiła mi się  używana, ładnie utrzymana  C5-tka w dieslu to ją przygarnąłem.
Silnik 2.0 HDi nie jest problematyczny. FAP też nie jest problemem - jak zaczyna dokuczać to trzeba się go pozbyć i tyle.

Offline Jacek Kaleta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + pełnoletnia kura na masce
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 15, 2022, 19:47:53 »
DobryWieczór,  grzebię na forum i nie znajduję odpowiedzi, pozwoliłem sobie na kotleta...
Wypalanie Fap zaczyna mi się z reguły przy 5 g ( czasami ni z gruchy ni z pietruchy przy 2-3 g )
i sam proces przebiega dość sprawnie - Fap się rozgrzewa do 600 stopni i sadza się wypala w 5 minut.
Ale po wszystkim proces "trzyma" - Fap nie stygnie, dodatkowe odbiorniki ciągną prąd, itd.
Na apce widać poziom sadzy 0.000 - i nic się nie dzieje - mówiąc krótko dioda się świeci....
Dopiero jak zwolnię dość mocno ( np zjeżdżając z autostrady do 50 na godzinę ) to proces się kończy i ponownie sadza zaczyna się odkładać.
Po lekturze forum zasugerowałem się choćby świecami żarowymi, ale sam proces jako taki trwa sprawnie - dojście  do wartości zero
to w miarę  krótki czas, ale po tym tak jakby proces się ... zacinał?
Ktoś miał podobny przypadek ?




Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 15, 2022, 20:15:52 »
Tak. Śledziłem kiedyś to apką FAP. Po dłuższym czasie dodatkowe obciążenie jest odłączane, aaale według tego co pokazuje sterownik, to czasy wtrysków są dalej na poziomie ~2ms, tak jak przy wypalaniu. I taki stan rzeczy trwa aż do zgaszenia silnika. Czyli prawdopodobnie cały ten czas jest zawyżone zużycie paliwa.


Offline Marcin Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 X7 2013, 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK3] wypalanie FAPa
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 18, 2022, 10:54:54 »
Ktoś miał podobny przypadek ?


Ja miałem, a właściwie mam nadal i od 3 lat nie potrafię sobie z tym poradził. Zaczęło się tak dziać po myciu filtra i wpisaniu jego wymiany, w apce wypala do 0.0g w czasie 4-5 minut i się nie wyłącza, dalej dopala przez równe 20 minut co do sekundy. Przez te 3 lata zaobserwowałem, że cudowna naprawa tego wypalania następuje wraz z przyjściem niskich temperatur, wtedy nagle po tych 4-5 minutach się wyłącza dioda...




Tutaj mój temat https://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=124388.0