Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP  (Przeczytany 29596 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Rydwan

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Bochnia / Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 II 2008 2,0 HDI Break
  • Miejscowość: Bochnia / Wrocław
[MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« dnia: Październik 18, 2013, 19:49:29 »
Witajcie;

Nie widziałem podobnego tematu, ale jeśli jest to proszę o przekierowanie.

Na forum Toyoty jest taki ( baardzo obszerny ) temat
http://ww.avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501

Chodzi o dodawanie do ropy oleju 2T, czyli tego co się stosuje do silników dwusuwowych. Ciekawe jest to, że ludzie twierdzą że silnik jako zimny pracuje dużo ciszej ( choć i tak nasze HDI są spoko ), lepsze odpalanie zimą oraz czystszy silnik wewnątrz.

Niby wszystko ok, ale.... tamte auta mają filtry DPF, które oczyszczają się co jakis czas ( 500 - 700 km ). U nas patent jest nieco inny, jest dodatek do paliwa. I tak sie zastanawiam - jaki by miał wpływ na silnik i na FAP ten olej.

To, że aktualne paliwa a stacjach są coraz bardziej BIO to wiemy nie od dzis. Przez to i smarowanie silnika spadło ( siarczany, a właściwie ich brak ).

A może używacie jakiś innych dodatków do paliwa? ASO nic nie poleca do paliwa.....
Pozdrawiam wszystkich.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2013, 20:13:24 »
HDi UNIK+. PSA poleca go jako jedyny produkt homologowany do użycia w silnikach HDi z FAPem, lub bez. Swoją drogą czy stosował już ktoś ten dodatek, jak wrażenia ?
Fantômas se déchaîne...

Offline Marcin Rydwan

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Bochnia / Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 II 2008 2,0 HDI Break
  • Miejscowość: Bochnia / Wrocław
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2013, 21:05:09 »
Opis w specyfikacji Unix-a "preparat leczniczy". A ja nie chcę naprawiac mojego gruźlika, ponieważ nic mu nie jest. Moje działanie byłoby bardziej zapobiegawczo - dbające o układ wtryskowy. Ogólnie z tego co czytam to ten olej 2T polepsza marne w tej chwili właściwości smarne ropy.

Swoją drogą - zauważyliście różnice stosując zamiast zwykłej ropy tą ulepszoną ( V-Power, Ultimate, Verva itp??)????
Pozdrawiam wszystkich.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2013, 21:52:10 »
Można stosować UNIK i UNIK+. Jeden jest do profilaktyki i poprawia właściwości smarne ropy, natomiast drugi do poprawy sprawności silników z większymi przebiegami. Obydwa działają zapobiegawczo i pomagają zadbać o układ wtryskowy. Preparat leczniczy... co w tym złego ? Lepiej chyba nalać produkt zalecany przez producenta samochodu, niż polecany na forum Toyoty 2T o niewiadomym działaniu na FAP...
Fantômas se déchaîne...

Offline Krzysztof Kuźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0HDI 2006r, C3 1.1 2004, byla xsara 1.6 16v
  • Zainteresowania: ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2013, 22:59:05 »
Temat dodawania oleju 2T do silników HDI jest szeroko poruszany na forum peugeota (chwilowo nie działa) Śledziłem ten wątek i tam ludzie leją ten olej do diesla i nic się nie dzieje z filtrami FAP. Sam okazjonalnie dolewam olej do dwusuwów, nie widzę takich rewelacji jak piszą, ale chodzi mi o smarowanie pompy  wyskiego ciśnienia i nie zauważyłem gorszego działania fapa lub jego częstrzego wypalania, a niestety ten olej jest dużo tańszy od wspomnianego UNIKA
Pozdrawiam Krzychu

Offline Marcin Rydwan

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Bochnia / Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 II 2008 2,0 HDI Break
  • Miejscowość: Bochnia / Wrocław
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2013, 23:01:19 »
Wiesz - podobno rewelacja jest w Oplu, ale tak diesel jest konstrukcji Fiata ( większy klekot niż PSA, a mniejszy niż VAG ).

Nie ukrywajmy, że HDI czy też DCI mają większą kulturę pracy niż reszta stawki...
Pozdrawiam wszystkich.

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2013, 10:23:18 »
Cytuj

Marcin Rydwan napisał:
Witajcie;

...Niby wszystko ok, ale.... tamte auta mają filtry DPF, które oczyszczają się co jakis czas ( 500 - 700 km ). U nas patent jest nieco inny, jest dodatek do paliwa. I tak sie zastanawiam - jaki by miał wpływ na silnik i na FAP ten olej....

Tiaaa, tym bardziej że FAP i DPF to jedno i to samo:
DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre à particules czyli po polsku filtr cząstek stałych.

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Posiadany samochód: citroen C4 Picasso1,6HDI
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 19, 2013, 11:14:41 »
Nie do końca. Owszem w tłumaczeniu ma ten sam cel ale konstrukcja i sposób dopalania jest trochę inny.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 19, 2013, 11:22:21 »
Cytuj

Mirosław Piechocki napisał:
Tiaaa, tym bardziej że FAP i DPF to jedno i to samo:
DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre à particules czyli po polsku filtr cząstek stałych.


Nie bardzo to samo. DPF to nic innego jak suchy filtr zatrzymujący cząstki stałe a FAP to zaawansowany, mokry układ oczyszczania, podobny do systemu selektywnej redukcji katalitycznej...
Fantômas se déchaîne...

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2013, 11:43:54 »
mojego szwagra mechanika klient od lat leje do Diesla mixol.
5 lat wlewał do Mondeo 2.0 TDCi z 2005r, ostatnio kupił nowe mondeo w salonie też 2.0 TDCi i też wlewa mixol. zapewnia że silnik pracuje ciszej i łagodniej.
mój kuzyn ma też mondeo 2.0 TDCi z "zmęczonym" układem zasilania, zalał ten mixol i sam się zaskoczył milszą pracą silnika i zmniejszonym kopceniem.
ja nie odważył bym się tego wlać ale widocznie coś musu w tym być.

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2013, 13:54:34 »
Cytuj

Wojciech Kmera napisał:
Cytuj

Mirosław Piechocki napisał:
Tiaaa, tym bardziej że FAP i DPF to jedno i to samo:
DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre à particules czyli po polsku filtr cząstek stałych.


Nie bardzo to samo. DPF to nic innego jak suchy filtr zatrzymujący cząstki stałe a FAP to zaawansowany, mokry układ oczyszczania, podobny do systemu selektywnej redukcji katalitycznej...

http://www.v10.pl/archiwum/serwis_informacyjny/aktualnosci/filtr_pdf_fap/filtr_dpf_01.jpg

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Posiadany samochód: citroen C4 Picasso1,6HDI
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 19, 2013, 17:54:16 »
Na obrazku jest faktycznie DPF ale w wersji ,,mokrej" czyli z płynem katalitycznym, jednak nasze rozważania nie dotyczą nazewnictwa fap czy dpf, a konkretnej konstrukcji zastosowanej w C5.

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 20, 2013, 17:31:31 »
jest opracowanie tematu dodatku 2T w sieci. Z tego co dobrze pamiętam njlepiej wypadł nasz krajowy olej 2T Orlen półsyntetyk - pod kątem użycia w slnikach z FAP

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 20, 2013, 21:22:05 »
Sensowne i ekonomiczne to dwa ole dostępne w naszym kraju poniżej. Generalnie polecam stosowanie tych olejów jako dodatek smarny do oleju napędowego. Obecnie ekolodzy zafundowali nam mocno odsiarczone paliwo, a siarka w dieslu to podstawowy składnik "smarności". Proponowany tutaj przez kogoś środek Unik jest doraźnym płynem, który można stosować raz lub góra dwa razy w roku na jeden pełny zbiornik. Natomiast olej 2T dodajemy na bieżąco do każdego tankowania. Osobiście polecam stosowanie takiej procedury. Coś na ten temat wiem, gdyż nie ominęła mnie wymiana pompy WC właśnie z winy suchego i gów...nianego paliwa w naszym i nie tylko kraju.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 21, 2013, 09:22:03 »
w jakiej proporcji stosujesz olej 2T z paliwem? Czy nie szkodzi to na FAP-a ?

Offline Marek Strachowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break SX 2.0 HDI 2005r.
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 21, 2013, 11:11:44 »
Tutaj więcej szczegółów. Nie mam FAP, chyba z ciekawości spróbuję przy kolejnym tankowaniu.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 21, 2013, 12:08:37 »
Cytuj

Adam Młynarczuk napisał:
w jakiej proporcji stosujesz olej 2T z paliwem? Czy nie szkodzi to na FAP-a ?


250ml na cały zbiornik C5 czyli na około 68 litrów.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jacek Obłękowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 440
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: C5 MK2 1,6HDI 2008r
  • Zainteresowania: MOTO
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 21, 2013, 18:58:53 »
Lałem Orlenowski czerwony 2T, Kleen-Flo, Unik, Unik+. Nie zauwazyłem zadnych zmian ani "na ucho" ani na dystrybutorze (spalanie). Tak jak Krzysiek polecam przeczytanie wątku o dodatkach na forum Peugeot'a. Niektórzy tak jak ja nie zauważają różnicy a niektórzy są zachwyceni :)
:-) FAP & EGR FREE  :-)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 21, 2013, 20:40:57 »
Sensowność stosowania olejów 2T nie tyczy się zmniejszenia spalania, a jedynie poprawę "smarności" oleju napędowego, co ma bezpośredni związek ze zużywaniem się (czytaj zacieraniem) pompy wysokiego ciśnienia.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 23, 2013, 09:53:19 »
Tu znalazłem obszerny opis zastosowania tego  srodka PSA
http://www.206club.net/showthread.php?s=c18873dbcbcb81e37011ddd1ed59588b&t=73954&page=2

Offline Jacek Obłękowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 440
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: C5 MK2 1,6HDI 2008r
  • Zainteresowania: MOTO
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 23, 2013, 19:27:23 »
Bartoszu, Tu masz "obszerny"wątek ;)

Niestety link aktywny dopiero po zalogowaniu na forum peugeot'a http://www.peugeot-klub.pl/index.php
:-) FAP & EGR FREE  :-)

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 08, 2013, 12:45:10 »
Po przeczytaniu wypowiedzi w tym wątku zacząłem, prócz uszlachetniacza Black Arrow dodawać do paliwa olej 2T orlenowski  około 200-250ml na zbiornik paliwa. Nie zauważyłem żadnych negatywnych efektów (fabrycznie  auto bez FAP-a).
Do pozytywów mogę zaliczyć bardziej wyrównaną pracę silnika na wolnych obrotach. Efekt uwidocznił się dopiero po 3, 4 tankowaniu. nie był zauważalny od razu. Na tak przygotowanym paliwie zrobiłem do chwili obecnej około 4,5kkm z czego 1,5kkm po mieście reszta w trasie.
Obecnie jestem zdecydowany w dalszym ciągu dolewać olej do paliwa.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 08, 2013, 14:30:01 »
Cytuj

Norbert Koselnik napisał:
Obecnie jestem zdecydowany w dalszym ciągu dolewać olej do paliwa.


Bardzo dobrze - popieram.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 08, 2013, 20:41:20 »
Cytuj

Jacek Obłękowski napisał:
Lałem Orlenowski czerwony 2T, Kleen-Flo, Unik, Unik+. Nie zauwazyłem zadnych zmian ani "na ucho" ani na dystrybutorze (spalanie). Tak jak Krzysiek polecam przeczytanie wątku o dodatkach na forum Peugeot'a. Niektórzy tak jak ja nie zauważają różnicy a niektórzy są zachwyceni :)


Z tym dolewaniem oleju do paliwa to jak z lekami homeopatycznymi - nie zaszkodzi ale nie uzdrowi ale wiara czyni cuda...
Sam też dolewam.... ;-)
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK 2] olej 2T jako dodatek do paliwa HDI z FAP
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 08, 2013, 21:00:39 »
To nie żadna wiara a czysta fizyka. W tym przypadku dolewanie oleju 2T poprawia właściwości smarne paliwa, które przez ekologów stało się gó....ane. Zatem żywotność podstawowego elementu, czyli pompy WC jest znacznie przedłużana.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.