Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] Falowanie obrotów.  (Przeczytany 809 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
[Mk I] Falowanie obrotów.
« dnia: Październik 29, 2013, 09:08:45 »
Objawem, który mnie niepokoi jest falowanie obrotów. Trwa to od kilkunastu dni. Otóż zaraz po odpaleniu auta obroty są ok. 1300 obr/min. i auto chodzi bez trzęsienia, po kilku sekundach auto jakby próbuje obniżyć obroty jak tylko się da, do ok. 800, czasami niżej, auto prawie przygasa, bo silnik jest jeszcze zbyt zimny, więc po kilku sekundach szarpania, obroty się podnoszą, ale oscylują między 900, a 1100 i autem lekko szarpie. Po minucie wszystko się ustala i jest lepiej, ale dalej leciutko szarpie. Wtedy ruszam i po przejechaniu kilkuset metrów jest zdecydowanie lepiej.
Odnoszę wrażenie jakby komputer chciał obniżać obroty jak najszybciej, bo jest ciepło, ale silnik po nocy jest zimny i tu następuje konflikt. To jest taki sam objaw, jak w AX-ie dawałem za mało ssania, albo za wcześnie zmniejszałem ssanie. Tu jest oczywiście automatyka, ale nie znam poszczególnych elementów, które mogą odpowiadać za ten objaw, stąd prośba o podpowiedzi.
Po południu, po pracy, po odpaleniu objaw jest podobny, tylko szarpanie mniejsze. Z rana jest gorzej. Może to jakiś czujnik temperatury?
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Michał Leszczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 mk III 2.0 Hdi 2013r, C3 1.2 2019r
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk I] Falowanie obrotów.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2013, 09:11:27 »
Jest kilka rzeczy, które możesz sam sprawdzić, ale osobiście radzę jedź do serwisu na "porządną" diagnozę, oszczędziś czas i pieniądzę. "Porządną" to taką, że ktoś stwierdza jasno, że to i to jest popsute i należy wymienić, a nie jakieś tam wróżenie z fusów...

We własnym zakreie jak nie masz części na podmianę to możesz przeczyścić przepustnicę, reszta ta wróżnie z fusów bez komputera...

Offline Polak Michal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I Hatchback (2.0/16V/136KM/Manual)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk I] Falowanie obrotów.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2013, 14:35:54 »
Z doswiadczenia wiem, ze czesto w naszych cytrynkach komputer kleka jesli chodzi o falowanie, u mnie np. byly za to odpowiedzialne szklanki (nic co zdjagnozujesz kompem), u innego widzialem ze pomogla zmiana samego ecu itp. ale to ekstremalne przypadki. Falowanie to moim zdaniem bardzo trudny problem do zdiagnozowania w naszych cytrynach 1.8 i 2.0. Ale moze bedziesz mial szczescie, komputer pokarze wypadanie zaplonu i wymiana cewki pomoze, kto wie i tak bywa. Ja tyle szczescia nie miałem i dlugo trwala moja walka z cytryna i falujacymi obrotami :)

Powodzenia...