Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy  (Przeczytany 26363 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 20, 2015, 18:15:05 »
Widze, ze temat zrobil sie goracy, wiec pozwole sobie wtracic moje trzy grosze... Ja w swoim C-5 juz czterorotnie wlasnorecznie wymienialem lozyska wachaczy. Za kazdym razem przy przebiegu o.k. 120 tys. km. czyli w moim przypadku jakies trzy lata eksploatacji. Nigdy nie kupowalem zadnych zestawow, tylko markowe lozyska i uszczelniacze. Nie kombinowalem, nie sprawdzalem zadnych luzow i jak widac bylo dobrze...

Polskie litery gdzes wcielo.. Przepraszam

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 20, 2015, 18:44:32 »
Opisz proszę zatem,jak rozbrajałeś wahacz nie uszkadzając tuleji,jak "regulowałeś"prawidłowe ściśnięcie łożysk,czy stosowałeś podkładki dyst oraz jakich łożysk używałeś(jak na markowe przebieg nieduży,pewnie przez "niedostosowanie"luzu).

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 20, 2015, 19:01:56 »
Rzeczywiscie... Zapomnialem o tulejach plastikowych. Mozna je kupic odzielnie, chociaz przy odrobinie samozaparcia da sie je wyciagnac bez uszkodzenia. Udalo mi sie to niechcacy nawet kilka razy, ale nie warto sie na to nastawiac, bo niewiele kosztuja. W lewym wachaczu byla podkladka i tak samo ja zakladalem. Co do przebiegu, to uwazam, ze jezeli pozniejsze przebiegi nie roznily sie zbytnio od fabrycznego, to bylo dobrze.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 20, 2015, 20:08:27 »
Bohdan,weź mi tu nie czaruj tylko opisz dokładnie jak robiłeś.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 20, 2015, 20:22:18 »
Normalnie Joanno... :)  Kilka kluczy, dlugi wybijak, mlotek... W odkrecanie czujnikow ABS tez sie nie bawilem, tylko rozlaczylem kable przy pompie paliwa. Trzeba jednak opuscic troche zbiornik...  Lozyska Timken

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 21, 2015, 00:46:24 »
Czy wahacz wyciągałeś z auta czy na aucie to robiłeś?Kanał,podnośnik kolumnowy?

Offline Marek Niedźwiedzki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C 5 mkII
  • Miejscowość: Lubin
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 21, 2015, 13:37:27 »
Łożyska Timken były produkcji USA czy jakiejś innej ?
I gdzie kupiłeś te łożyska ?
C5 MKII 2.0 HDI no FAP

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 21, 2015, 15:08:02 »
Bez kanalu robilem. Z kanalu, to bylaby bajka...  Wazne, zeby tloki silownikow byly wcisniete do konca, bo bardzo ulatwia to robote. Ja akurat calkowicie odkrecalem wachacz od auta, ale sadze, ze wystarczyloby jedynie opuszczenie, na ile pozwoli przewod hamulcowy i kabel do czujnika. Jednak to byloby ryzyko uszkodzenia w/w i duzo gimnastyki...  
Lozyska Timken kupowalem w Krakowie na ul. Kacik.  Timken to popularna marka i wszedzie dostepna.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 02, 2015, 23:44:32 »
łożyska wymienione. Oryginalne były chińskie z plastikowymi koszykami(2005r),ciekawe czy tylko na Polskę czy wszystkie tak miały. Ogromne uznanie dla osób robiących to bez kanału. W moim przypadku,na podnośniku,mechanik mordował sie całą zmianę(z okazjonalna pomocą drugiego).Sporo czasu zajęła lewa zawleczka,mimo kilkudniowego skrapiania penetrantem a także kable ABS.Wyjść wahacze jakos wyszły ale włożenie ich na miejsce to była mordęga dla 2os+ młotek(konkretny).Byłoby łatwiej gdyby nue wkładali do nowych zestawów po podkładce ze starych (na moje życzenie,wręcz żądanie),tak,że zmontowany wahacz miał wymiar mocowania/uszu a może nawet nieco większy. Nie wyobrażam sobie robienia tego bez kanału/zaplecza. Do wybicia jednej bieżni potrzebna była spawarka. Teraz samochód jeżdzi nieco inaczej.

Offline Marek Niedźwiedzki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C 5 mkII
  • Miejscowość: Lubin
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 03, 2015, 18:21:02 »
Jaki zestaw naprawczy został zastosowany ?
C5 MKII 2.0 HDI no FAP

Offline Piotr Adamczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2005 Exclusive
  • Miejscowość: Wieluń
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 03, 2015, 19:26:16 »
Dokładnie, jaki zestaw naprawczy i w jakiej cenie. Ewentualnie jaki koledzy polecacie.  Przy okazji, co ile trzeba wymieniać taki zestaw, gdyż robiłem to około 50tyś km i zastanawiam się czy pora na kolejną wymianę. Tyłem lekko zarzuca. Nie słychać skrzypienia, a przed ostatnią wymianą usłyszałem przypadkiem, gdy okno opuściłem.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 04, 2015, 00:02:59 »
Kupiłam najtańszy na all,margo za 65zł(.Był nawet za 59 w Gliwicach),Ja kupiłam W krakowie,bo chciałam obejrzeć przed odbiorem. Producent niby polski ale-łożyska MGK-indie lub china,stalowe koszyki,nie wyglądają "rzemieślniczo". Tulejka plastikowa nieco inna niz w oryginale ale pasuje.Śruba jest bez nabitych "wytrzymałości" a nakrętka bez kołnierza(śrubę i nakrętkę założyli mi starą).Niepotrzebnie(chyba)nalegałam na włożenie podkładek ze starego zestawu,bo wahacze trzeba było mocno wbijać by weszły na miejsce.Wydaje mi się ,że bez podkładek pasowałyby ok.
Luz łożysk można sprawdzić samamu(jeśli jest sie silnym chłopem).Należy podnieść tył i odkręcić 2(na stronę)śruby(torx chyba 55 )  trzymające stabilizator.Tu trzeba męskiej siły i ok 60-80cm pokrętki by udało sie odkręcić.Po ich wykręceniu należy szrpnąć kołem  do siebie/od siebie będąc twarzą do koła,z boku auta. Wskazane jest wcześniej odpiąć akumulator,z uwagi na zamontowane na stabilizatorze cięgło korektora wyskokości(można je zdjąc ale jeśli odkręcamy tylko z jednej strony to niekoniecznie)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 04, 2015, 14:27:58 »
Cos mi sie wydaje Joanno, ze dlugo sie nie nacieszysz ta naprawa... Wlozenie oryginalnych podkladek ma sens tylko wtedy, gdy zakladasz, nowe markowe lozyska i pozostawiasz reszte elementow metalowych. Piszesz, ze wachacz nie chcial sie zmiescic w uchach belki i to powinien byc sygnal ostrzegawczy! A do ustawienia tego luzu, potrzebne by bylo... dobrze wyposazone laboratorium, a nie silny chlop... :-)

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 04, 2015, 21:02:10 »
Silny chłop potrzebny do odkręcenia śrub stabilizatora,w celu sprawdzenia czy jest luz na wahaczu.
 Zobaczymy ile wytrzyma.Po montażu wahacz unosił sie lekko ręką(stosownie do wagi)bez oporów charakterystycznych dla zbyt ściśnietego łożyska.Bardziej sie obawiam o "rozgięcie"mocowań ale ew.milimetr nie powinien im zaszkodzić,śruba i tak je ściaga do siebie.
Jeśli nie wytrzymaja długo to przynajmniej wiem już co i jak i zakładam ,że nie będzie tak zapieczone bo smarowane wszystko słuszna porcja smaru.

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 12, 2015, 07:29:43 »
w moim nowym nabytku czyli C5 kombi też muszę wymienić te łożyska w prawym kole ,
czy ten zestaw na allegro jest w miarę czy nie , cena niska, ale...
http://allegro.pl/show_item.php?item=5205455205

czy trzeba kupić do tego te podkładki regulacyjne z ASO, czy da się wykorzystać stare
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 12, 2015, 21:55:41 »
Dokładnie takie zestawy mam założone. Na temat trwałośći jeszcze nie mogę nic powiedzieć. Opis zestawy/co zmieniłam jest we wcześniejszych postach. Podkładek nie kupuj,bez "laboratorium"(mikrometr ,przyrząd itd)i tak nie wyregulujesz. Założ bez podkładek,powinien pasować. Ja dołożyłam podkładki i wahacz musieli wbijać młotkiem by wszedł.

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 15, 2015, 07:36:44 »
zestaw naprawczy wczoraj przyjechał i cóż , ogólne wygląda to dobrze poza łożyskami, łożyska mają plastikowe koronki , więc na dzień dobry idą do kosza , kupię polskie z FŁT po 23zł za szt , przynajmniej są solidne niż tan badziew z Chin
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Marek Niedźwiedzki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C 5 mkII
  • Miejscowość: Lubin
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 15, 2015, 21:07:25 »
Tylko nie kupuj FŁT Impexmetal bo to chińszczyzna
C5 MKII 2.0 HDI no FAP

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 15, 2015, 21:29:16 »
Cytuj

Marek Niedźwiedzki napisał:
Tylko nie kupuj FŁT Impexmetal bo to chińszczyzna
dzięki za info, jutro jak będę w sklepie to zwrócę na to uwagę
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 15, 2015, 21:49:45 »
Na pierwszy montaż też są chińczyki i to z plastikowymi koszykami więc proszę nie generalizować i nie wpadać w panikę.
 Darku,Obejrzyj dokładnie łożyska bo kupiłam dokładnie te zestawy i mam w nich wprawdzie chińskie (mgk chyba)ale z metalowymi koszyczkami.Sam koszyczek zresztą nie jest az tak istotny jak twardość łożysk, bo łożyska nie robia tam XXX obrotów,więc i temperatury nie łapią(jeśli zamierzasz naprawdę wyrzucić te łożyska to proszę mi je przesłać :)
Mozliwe,że masz inne i pakują "co jest na stanie". Jeśli rzeczywiście masz jakiś badziew łożyskowy to z tego zestawu zostaje Ci tylko metalowa i plastikowa tuleja,bo śruba sie nie nadaje(jest bez atestów-mnie założono stare śruby)

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Re: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 16, 2015, 21:29:08 »
mała poprawka, koronka w tych łożyskach jest metalowa, tyle że na czarno pomalowana
co do jakości można mieć wątpliwości , choć źle nie wyglądają

tak że zaryzykuje i je założę , w końcu C5 jeździć będę max 2 lata więc tyle powinny wytrzymać

wracając teraz do samych łożysk, to są zdecydowanie za małe to tak dużego auta jakim jest C5 i jeszcze kombi,

W Xantii lepiej to było rozwiązane, w kombi były o 2mm większe , a w C5 nie ma to znaczenia , takie same są w kombi i hatchback

łożysko MGK YD13 22X41X14,4

ale porównania w Xantti kombi montowali rozmiar 22X46X16,637
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Marek_S

  • Gość
Odp: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 30, 2017, 12:59:21 »
A mnie ciekawi kasowanie luzów łożysk jak informacja jak konkretnie to zrobić i skąd wziąść podkładki , a za 100 to bym nawet na to nie popatrzył jak komuś szkoda kasy niech sam to zrobi to zobaczy ile to roboty.

Offline Tomasz Jarzębski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: jest Iława był Grudziądz
  • Posiadany samochód: VW Phaeton
  • Zainteresowania: motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Iława
Odp: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 05, 2017, 18:16:53 »
Jaki zestaw naprawczy polecacie? RECO będzie ok?

Offline Hubert Lizak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 378
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0 HDi BREAK, Xantia 3.0 Excl, C5 MKII 2.0 HDi Excl x2, C6 2.7 Excl
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 07, 2017, 11:05:54 »
A mnie ciekawi kasowanie luzów łożysk jak informacja jak konkretnie to zrobić i skąd wziąść podkładki , a za 100 to bym nawet na to nie popatrzył jak komuś szkoda kasy niech sam to zrobi to zobaczy ile to roboty.

Tutaj to zostało rozpykane:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=92393.msg906592#msg906592


Offline Kamil Malczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v Break 2002 LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK 2 Wymiana łożysk tylnych wachaczy
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 11, 2017, 17:04:44 »
Wczoraj próbując odkręcić stabilizator od wahacza ukręciłem Torxa (Torx z zielonego zestawu honitona pękł na 3 częśći).


W związku z tym pytanie:


czy zestaw pt. nasadka udarowa + klucz elektryczny za 160PLN z allegro(niby 700Nm) da radę?