Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie  (Przeczytany 2857 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Zauważyłem taką przypadłość w moim motorze 2.0 HDI 163KM RHH. Przyjeżdżam po pracy do domu około godziny 18:00. Następnie ramo około godziny 7:00 odpalam silnik i jest ok nic nie gaśnie ogólnie jest spoko. Natomiast w sytuacji gdy też wrócę do domu około 18:00, ale jednak na drugi dzień nie mam potrzeby nigdzie jechać i nie ruszam samochodu i zrobię to znacznie później lub wcale na jeszcze kolejny dzień to motor po normalnym odpaleniu i kilkusekundowej pracy po prostu gaśnie. Aby go ponownie uruchomić muszę go trzymać na rozruszniku dość długo i dopiero zapala. Kalkulator silnika nie ma żadnych błędów zatem w czym rzecz?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Łukasz Faruga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 843
  • Skąd: Skoczów / Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: c4GP b+g 2008 1,8 16v ***C3 MK1 2003 1,4HDI
  • Miejscowość: Skoczów / Bielsko-Biała
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 17, 2013, 05:11:48 »
może paliwo ucieka ci do baku? w ten sposób musisz chwilę pokręcić...

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 17, 2013, 11:34:27 »
"Paliwo ucieka do baku" - nie bardzo rozumiem. Bardziej stawiałbym na jakąś mikro nieszczelność, zaciąga gdzieś powietrze do układu paliwowego, tylko gdzie?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 17, 2013, 12:33:26 »
Przed uruchomieniem silnika pod pompuj paliwo gruszką przy filtrze - prawdopodobnie Tobie cofa się paliwo i przez to masz taki problem. Mikropęknięcia najczęściej występują w samej obudowie filtra paliwa oraz inne nieszczelności na licznych połączeniach przewodów paliwowych.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2013, 16:21:53 »
Dzisiaj właśnie tak zrobiłem, pod pompowałem kilka razy i auto zapaliło bez problemu oraz nie zgasło. Taka metoda na dłuższą metę jest słaba zatem muszę usterkę usunąć. W mojej wersji silnikowej obudowa filtra paliwa jest metalowa. Zastanawiam się teraz w jaki skuteczny sposób znaleźć tę nieszczelność.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 17, 2013, 16:24:57 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Dzisiaj właśnie tak zrobiłem, pod pompowałem kilka razy i auto zapaliło bez problemu oraz nie zgasło. Taka metoda na dłuższą metę jest słaba zatem muszę usterkę usunąć. W mojej wersji silnikowej obudowa filtra paliwa jest metalowa. Zastanawiam się teraz w jaki skuteczny sposób znaleźć tę nieszczelność.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2013, 22:04:44 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Dzisiaj właśnie tak zrobiłem, pod pompowałem kilka razy i auto zapaliło bez problemu oraz nie zgasło. Taka metoda na dłuższą metę jest słaba zatem muszę usterkę usunąć. W mojej wersji silnikowej obudowa filtra paliwa jest metalowa. Zastanawiam się teraz w jaki skuteczny sposób znaleźć tę nieszczelność.


Raczej osłona filtra jest metalowa..
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2013, 22:14:57 »
Kolego wyraźnie napisałem, że obudowa, a nie żadna osłona. W tej wersji silnika puszka nie jest plastykowa.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 18, 2013, 05:36:16 »
To musisz posprawdzać połączenia przewodów.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 18, 2013, 07:44:01 »
Tylko w której części zasilania paliwem. Odcinek filtr paliwa - pompa? Odcinek zbiornik paliwa - filtr paliwa.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 18, 2013, 12:00:05 »
Najlepiej poświęcić trochę czasu i sprawdzić wszystko. Teraz nie masz większego problemu ale przyjdzie zima i będziesz stał w 20 stopniowym mrozie i pompował gruszką. Miałem w Boxerze i naprawdę nie polecam.
Na początek szukałbym od filtra paliwa - np. zmienić uszczelkę, sprawdzić czy jest dobrze dokręcony.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 18, 2013, 19:33:59 »
Kiedyś słyszałem, że te szybkozłączki na przewodach paliwowych to potrafią być nieszczelne. Może po prostu wymienić uszczelkę - oring dekla obudowy filtra paliwa oraz wymienić przewody paliwa od filtra do pompy i powrotny. Majątek to w sumie żaden.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 16, 2018, 22:38:52 »
Zapomniałem poinformować szanowne grono, że wymieniłem elementy A oraz B komplet nr 10 i problem zniknął. Referencja części 1917 27.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 17, 2018, 13:20:28 »
Bardzo dziękuję i cieszę się, że wzorowo kończysz wątek. :)
Te uszczelki z elementów A+B są u mnie już zupełnie płaskie, więc namiary bardzo się przydadzą.
Może jeszcze pamiętasz - bo jak widzę to ujeżdżasz już potężniejszą  Cytrynę - czy były widoczne pęcherzyki powietrza w przeźroczystym przewodzie na silniku?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2018, 21:06:04 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 17, 2018, 21:16:36 »
... czy były widoczne pęcherzyki powietrza w przeźroczystym przewodzie na silniku?

Niestety, tutaj nie pomogę bo nie interesowałem się tym zjawiskiem. Szybko wymieniłem elementy, o których pisałem, problem zniknął i nie było dalej potrzeby drążenia tematu.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM 2010r] po dwudniowym postoju po rozruchu gaśnie
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 17, 2018, 23:43:26 »
Miałem taką sytuację po wymianie filtra paliwa, zaworek do spustu paliwa złapał jakąś nieszczelność. Nie dość, że paliwo mi uciekało dołem to i lewe powietrze łapał do układu.
Zrzuciłem paliwo z filtra i zakręciłem ponownie - problem zniknął (wygląda na to, że oring się jakoś dziwnie ułożył)