Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Test zgodności AAC - usterka przemijająca  (Przeczytany 1998 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Test zgodności AAC - usterka przemijająca
« dnia: Grudzień 19, 2013, 11:40:58 »
Mały problem - do czasu uszczelnienia wtryskiwaczy i poprawki z powodu cieknącego paliwa, oraz wymiany filtra paliwa i oleju było wszystko OK. Korekcja wtryskiwaczy nie przekraczała 0,5 mg/raz na wszystkich. Po robocie samochód zaczął szarpać - raz, dwa - jedzie dalej. W pewnym momencie zgasł. Zapalił - jakoś się dotoczyłem na miejsce. Na wyświetlaczu - ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju. Odpalił i za chwilę znowu zgasł i znowu odpalił. Wyglądało to tak jakby nagle wtryski nie dostały "prądu".
Po podpięciu do L.... - błąd - jak poniżej i w temacie. Dodatkowo zauważyłem iż korekcja wtrysków skoczyła na poziom 2.49 mg/raz na pierwszym przy czym kompensowane to jest ujemną korekcją na 3 i 4. Dodatkowo - po głębszym sprawdzeniu wyszło iż kody na wtryskiwaczach (osiem cyfr i znaków) nie zgadzają się z tymi zapisanymi w komputerze silnika.
Pytania:
1. czujnik położenia wałka rozrządu? P0335 właśnie by tak wskazywał?
2. brak masy?
3. brak paliwa - albo nieszczelność albo padająca pompa?
4. czy kodując wtryskiwacze komputer pokazuje dokładnie takie oznaczenia jak na wtryskach - czy też coś tam zmienia, przerabia....

Poziom oleju bez zmiany. Tyle ile nalałem tyle jest. Brak innych błędów w L... Brak przedmuchu górą. Silnik pracuje bardzo "twardo".
Pomysły???

Offline Tomek Jarecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1,6 HDi Exclusive, C4 II Picasso 1,2 PT AM6 Shine
  • Miejscowość: małopolska
Re: Test zgodności AAC - usterka przemijająca
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2013, 12:17:21 »
ad.1. nie wiem, ale raczej to nie to.
ad.2. Jeżeli przed robotą wszystko było ok. to  ewidentnie coś musiało być pokićkane przy robocie. Posprawdzaj jeszcze raz wszystkie połączenia elektryczne itp. które były rozłączane przy robocie.
ad. 3. Czy odpowietrzyłeś układ paliwowy po wymianie filtra paliwowego (gumową ręczna pompką zamontowana pod deklem) ?
ad 4. Komputer po zakodowaniu pokazuje takie same oznaczenia jak na wtryskiwaczach, z tym że chyba niepełne numery tzn. na wtryskiwaczu numer jest dłuższy niż zapisany w kompie. Już nie pamiętam czy początkowe czy końcowe numery są niepodawane.
Na wtryskiwaczu zwykle naniesione są 2 oznaczenia więc sprawdź czy odczytałeś te które trzeba.

Może przy uszczelnianiu wtrysków ktoś nieumyślnie, pozamieniał kolejnością wtryskiwacze, albo co gorsza założył inne (gorsze) wtryskiwacze ?
Dziwny jest ten komunikat o niskim ciśnieniu oleju ale on mógł powstać z powodu nagłego zgaśnięcia silnika czyli braku zasilania w układzie zapłonowym.
Posprawdzaj dokładnie obwód elektr. zasilania wtryskiwaczy.
Błąd przejściowy, więc go skasuj i sprawdź czy pojawi się znowu.
Twarda praca silnika może być np.  z powodu niezakodowania wtryskiwaczy, niewłaściwych uszczelek pod wtryskami lub dokręcenia wtrysków niewłaściwym momentem.

Aha. wspominasz coś o cieknącym paliwie i naprawie tego.Nie wiem gdzie ciekło i co naprawiałeś ale zapowietrzony układ i niewłaściwie ciśnienie paliwa w szynie również mogą by przyczynami nieprawidłowej pracy silnika (duże korekcje wtrysku i twarda praca).
Było: PF126p, Tipo, Espero, Scenic 1ph2, Partner 1 fl, Xsara Picasso, P2008 allure.
Jest: Partner 2 tepee vtc, C4 Picasso exclusive, C4 II Picasso Shine.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Test zgodności AAC - usterka przemijająca
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2013, 12:55:12 »
Błąd został skasowany - pojawił się ponownie. Sprawdziłem wtryski L.... numery się zgadzają, oczywiście mając na uwadze iż cylindry liczy się od sprzęgła a nie od rozrządu. Zaczynam podejrzewać czujnik położenia wału korbowego.
Układ był odpowietrzony. Co do zastosowanych materiałów i robocizny - serwis Citroena.

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Test zgodności AAC - usterka przemijająca
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2013, 21:18:18 »
Dla potomnych - wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na uszkodzenie czujnika położenia wału. Koszt - 100 zł - robocizna własna. Wymiana - wymaga zdjęcia i założenia koła pasowego, odkręcenia dolnej obudowy/osłony rozrządu. Generalnie prosta rzecz. Po wymianie - na razie 50 km i nie jęknął a wydaje się iż silnik nieco inaczej pracuje. Zobaczymy co dalej.

po edycji - przejechane 1000 km - błąd nie wrócił. Sprawa rozwiązana.

Offline Marek Borszcz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: CITROEN DS4
  • Miejscowość: Lubliniec
Odp: Test zgodności AAC - usterka przemijająca
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 26, 2018, 09:34:17 »
Błąd został skasowany - pojawił się ponownie. Sprawdziłem wtryski L.... numery się zgadzają, oczywiście mając na uwadze iż cylindry liczy się od sprzęgła a nie od rozrządu. Zaczynam podejrzewać czujnik położenia wału korbowego.
Układ był odpowietrzony. Co do zastosowanych materiałów i robocizny - serwis Citroena.
      Mam pytanie gdzie na wtryskach znajde kody potrzebne do telekodowania i ile jet to cyfr ???
mareckib