Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: regulacja hamulca ręcznego  (Przeczytany 7917 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Piecko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 191
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: kiedyś C4 1.4 mk1, obecnie czasami C4 1.6 VTi 120KM
  • Miejscowość: Warszawa
regulacja hamulca ręcznego
« dnia: Grudzień 28, 2013, 18:56:00 »
Witam,

Mam problem z dotarciem do śruby regulującej linkę ręcznego, znalazłem instrukcję zamieszczoną na stronie:

http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=32

instrukcja jest chyba od MK 1, bo nie mówi o dwóch dodatkowych śrubach, które są u mnie w MK 2, mocujących konsolę środkową do panelu konsoli przedniej. W każdym razie, po wyjęciu i odkręceniu wszystkiego co w instrukcji oraz dodatkowych śrub nie mogę przesunąć konsoli środkowej do tyłu, żeby ją wyjąć. W samochodzie mam dodatkowe gniazdo 12/24V na samym przodzie konsoli środkowej, na jej boku, po stronie pasażera, na wysokości nóg oraz blokadę skrzyni biegów. Blokada skrzyni nie blokuje konsoli, jest przerwa 1 cm pomiędzy rurką blokady a plastykiem konsoli, być może to gniazdo 12/24V z przodu blokuje przesuwanie, do tyłu trudno powiedzieć.  Czy w MK2 są jakieś dodatkowe śruby mocujące konsolę o których nie mówi instrukcja? Konsola rusza się na boki, można ruszać jej przednią część, ale nie chce się przesunąć do tyłu nawet jak się mocno ciągnie. Sam tył, tam gdzie jest schowek i tylna popielniczka ani drgnie. Pod tylną popielniczką nie znalazłem żadnych śrub. Nie chcę czegoś połamać.

Offline Łukasz Sapeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Hdi
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: regulacja hamulca ręcznego
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2013, 20:37:02 »
Są jeszcze śrubki na samym tyle konsoli po bokach. Przesuń sobie przednie siedzenia max do przodu i będziesz widział jak na dłoni że po bokach masz śrubki.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f330ca50b8dd0127

Offline Maciej Piecko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 191
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: kiedyś C4 1.4 mk1, obecnie czasami C4 1.6 VTi 120KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: regulacja hamulca ręcznego
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2013, 12:32:08 »
Rzeczywiście, przeoczyłem je, bo siedzenia były cofniętę, dzięki!

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: regulacja hamulca ręcznego
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2014, 22:44:10 »
A ja się podłącze pod temat skoro założony jest. Ile tą srubą kręcić, w sensie do jakiego momentu żeby było jak fabrycznie? U mnie na ten moment reczny zaciąga się że trzeba aż sie podpierać żeby zaciągnąć go i zaczął trzymać w miejscu auto. Teoretycznie jest te 3-4 ząbki niby tak ma być ale jakoś ciężko. Tak mam odkąd wymieniłem linki samemu.

Offline Marian Czapski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 353
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4, 1,6 eHDI, 2014; Subaru Forester 2014
  • Miejscowość: Warszawa
Re: regulacja hamulca ręcznego
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2014, 07:33:51 »
Nic rewelacyjnego tam nie ma. Czyli jak wszędzie. A zagadnienie dużych oporów może wynikać z nieodpowiedniego montażu linek (załamania). Linki mają różną długość dla modeli oraz lewa , prawa.

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: regulacja hamulca ręcznego
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2015, 23:22:52 »
Podejrzewam że mam właśnie złe długości tych linek, czyli co jedynie wymiana na nowe?
Co do śruby regulacyjnej to jak za mocno ją się przykręci to rozumiem że istnieje ryzyka ciągłego hamowania tyłu?

Offline Marek Ogrodowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Posiadany samochód: xsara II 2.0 138 KM exclusive
Re: regulacja hamulca ręcznego
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 03, 2015, 23:27:08 »
Tak istnieje ryzyko ciągłego hamowania. Najlepiej wyregulować hamulec mając podniesiony tył. Kręcisz śrubą i sprawdzasz czy możesz lekko zakręcić kołem. Potem podnosisz dźwignię o jeden ząbek i znów sprawdzasz. Tak jak napisał Maciek możesz mieć złe linki, lub źle założone z powodu ich różnej długości.