Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2,2 HDI BITURBO błąd P2099 brak mocy  (Przeczytany 4757 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
C5 2,2 HDI BITURBO błąd P2099 brak mocy
« dnia: Luty 28, 2017, 21:55:58 »
Witam

Podczas wyjazdu w dłuższą trasę zauważyłem, że samochód w przedziale 2500 - 3500 obrotów zaczyna mulić, nie jest to bardzo uciążliwe ale przy wyprzedzaniu można się zdziwić. Po przekroczeniu 3500 obrotów rwie do przodu. Podłączyłem komputer i jest błąd P0299....

Wszelkie podpowiedzi mile widziane. Ewentualnie gdzie szukać elekrtozaworu, wężyków od podciśnienia, sprawdzenie wakuometrem, itp.

W opisie błędu widnieje przebieg 54518km, a obecny stan licznika to 120110km.
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2017, 10:12:43 wysłana przez Piotr Leśniak »

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO 2009 błąd P2099
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 28, 2017, 22:42:46 »
Szkoda, że nie ma podanej wartości zmierzonego ciśnienia turbo.

P.S.
Po co zakładasz dwa tematy w jednej sprawie?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO błąd P2099 elektrozawory
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 05, 2017, 14:00:02 »
Gdzie znajdują się elektrozawory do sterowania turbin.

Offline Tomasz Kowalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Zgierz
  • Posiadany samochód: C5 (X7) KOMBI 5DRZW 2.2 HDi FAP 175 BVM 6
  • Miejscowość: Zgierz
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO 2009 błąd P2099
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 07, 2017, 08:20:52 »
Słuchaj miałem taką samą sytuacje, w moim przypadku problem jest z FAP-em. Jest juz dość mocno zapchany a wypalanie nie pomagało z braku płynu. Wypalanie starczało na jakieś 1 -2 miesiące przy jeździe po mieście..Wypal FAP-a i jedź na jakaś autostradę i zobacz czy problem wraca

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO 2009 błąd P2099
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 07, 2017, 19:49:32 »
raczej to nie wina FAP'a Był wypalanie na autostradzie.


Ostatnio doszły kolejne błędy i zapalił się check silnika.


  • Stan kalkulatora: EDC16CP39
    Oznaczenie 1: 662953
    Oznaczenie 2:
    Obecne błędy : 6
     
  • P0076 : sterowanie elektrozaworu zaworu recyrkulacji
    Charakterystyka : Zwarcie z masa. maksymalne turbodoładowanie
    Status : przerywana(y) .
    Umiejscowienie : miejscowy .
    Zmienne przypisane do usterki
    • Prędkość obrotowa silnika : 3791 obr/min
    • napięcie temperatury płynu chłodzącego : 0000 mV
    • napięcie akumulatora : 00.00 Wolt(y)
    • Położenie zaworu VC2 : 022 %
    • dane wewnętrzne kalkulatora : 00 
    • Kilometraż : 54595 Km
  • P0034 : Sterowanie elektrozaworu sprężarki 2 zaworu sprężarki 2
    Charakterystyka : Zwarcie z masa. otwarty zawór sprężarki 2
    Status : przerywana(y) .
    Umiejscowienie : miejscowy .
    Zmienne przypisane do usterki
    • Prędkość obrotowa silnika : 3791 obr/min
    • napięcie temperatury płynu chłodzącego : 0000 mV
    • napięcie akumulatora : 00.00 Wolt(y)
    • Położenie zaworu VC2 : 022 %
    • dane wewnętrzne kalkulatora : 00 
    • Kilometraż : 54595 Km
  • P0091 : sterowanie regulatorem ciśnienie paliwa
    Charakterystyka : Zwarcie z masa
    Status : przerywana(y) .
    Umiejscowienie : miejscowy .
    Zmienne przypisane do usterki
    • wartość zadana ciśnienia oleju napędowego regulatora ciśnienia : 0012 bar
    • cisnienie oleju napedowego : 0000 bar
    • Stan silnika : wartość nieokreślona 
    • napięcie akumulatora : 00.00 Wolt(y)
    • RCO regulatora cisnienia : 000 %
    • Kilometraż : 54595 Km
  • P0003 : sterowanie regulatorem wydatku paliwa
    Charakterystyka : elektrozawór regulacji zwarty do masy lub wartość zbyt niska
    Status : przerywana(y) .
    Umiejscowienie : miejscowy .
    Zmienne przypisane do usterki
    • Stan silnika : rozruch 
    • Prędkość obrotowa silnika : 0000 obr/min
    • wartość zadana prądu regulatora wydatku : 0382 mA
    • napięcie regulatora wydatku oleju napędowego : 0000 mV
    • cisnienie oleju napedowego : 0000 bar
    • Kilometraż : 54595 Km
  • P0245 : sterowanie elektrozaworu regulacji ciśnienia turbo 1
    Charakterystyka : zwarcie do masy lub ciśnienie zbyt wysokie
    Status : przerywana(y) .
    Umiejscowienie : miejscowy .
    Zmienne przypisane do usterki
    • napięcie ciśnienia turbo : 2314 mV
    • napięcie akumulatora : 06.60 Wolt(y)
    • Prędkość obrotowa silnika : 1799 obr/min
    • temperatura płynu w układzie chłodzenia silnika : -040 ° C
    • RCO elektrozaworu ciśnienia turbodoładowania : 069 %
    • Kilometraż : 54595 Km
  • P0249 : Sterowanie elektrozaworu zaworu turbiny 2
    Charakterystyka : maksymalne turbodoładowania turbo 2. otwarty zawór turbiny 2
    Status : przerywana(y) .
    Umiejscowienie : miejscowy .
    Zmienne przypisane do usterki
    • napięcie akumulatora : 11.80 Wolt(y)
    • napięcie temperatury płynu chłodzącego : 4981 mV
    • Prędkość obrotowa silnika : 8161 obr/min
    • Przekazanie położenia zaworu VT2 : 022 %
    • Położenie zaworu VT2 : 000 %
    • Kilometraż : 54595 Km

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO 2009 błąd P2099
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 13, 2017, 22:51:05 »
Witam


Ponawiam pytanie, gdzie mniej więcej znajdę te elektrozawory od turbin.


Można zaznaczyć na fotce.






Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO 2009 błąd P2099
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 10, 2017, 14:32:55 »
Witam
Dalej mam problem z mocą silnika w przedziale od 2500-3500 obrotów.
Do tej pory natrafiłem na dwie awarie:
1. Nieszczelność w układzie podciśnienia - przewód olejowy od smarowania turbiny przetarł aluminiowy przewód podciśnienia. Awaria usunięta.
2. Nieszczelny Intercooler - wymiana.  Awaria usunięta.
3. Mycie FAP'a - ostatnie wypalanie po 932km (wartość z DB)
4. Czyszczenie zaworu EGR - w ogóle nie był zanieczyszczony.
5. Sprawdziłem cztery zawory podciśnienia. Sprawne.

Mam jeszcze jedno pytanie. Chciałem wykonać taką czynność : INICJALIZACJA ZAWORU TURBINY TURBOSPRĘŻARKI 2 (VT2)

I tam jednym z warunków jest: Prędkość obrotowa >4000 obr/min przez 10s (wczytywanie górnego położenia granicznego)

I tu mam problem, bo podczas wczytywania zaworu prędkość obrotowa silnika nie chce przekroczyć 3000 obr/min na biegu jałowym. Czy jest to normalny objaw?

Dalej czekam na sugestie aby uzdrowić pacjenta.

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO błąd P2099 brak mocy
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 13, 2017, 22:31:52 »
Po trzymiesiecznej walce awaria usunięta, wróciła moc i radość z jazdy. Już zapomniałem jak te moje 170 kucy się zbiera.  ;D
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2017, 22:44:01 wysłana przez Piotr Leśniak »

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO błąd P2099 brak mocy
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 17, 2017, 07:09:04 »
I co było? 

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO błąd P2099 brak mocy
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 17, 2017, 08:49:38 »
I co było? 

z innego wątku
"Powód, dziurawy przewód doprowadzający powietrze do IC. Pękła tylko guma, a wzmocnienie nieruszone"

Offline Piotr Gębicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Posiadany samochód: C6 2.2 HDI
  • Zainteresowania: motory
  • Miejscowość: Dzierżoniów
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO błąd P2099 brak mocy
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 23, 2021, 17:30:07 »
witam,
Patryk Jarosz napisz co było, też mam ten problem
Zamorek
był XM 2.1 TD 1990
był XM 2.1 TD 1995
był C5 2002 2.0 HDI
jest C6 2007 2.2 HDI

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: C5 2,2 HDI BITURBO błąd P2099 brak mocy
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 23, 2021, 20:09:01 »
Ten gruby gumowy wąż pękł? Czy się przetarł?