Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tylna wycieraczka  (Przeczytany 1415 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Jandziński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso
  • Miejscowość: Warszawa
Tylna wycieraczka
« dnia: Marzec 26, 2014, 09:30:25 »
Witam.

Nie działa mi tylna wycieraczka. Sam spryskiwacz działa ale wycieraczka ani drgnie. Kable na zgięciu sprawdzone i są całe. pod tapicerką klapy też są całe, brak przetarć. Nie wiem jak soprawdzić czy napięcie dochodzi. Wydaje mi się, że może być coś nie tak z przekażnikeim, ale nie za bardzo wiem co jeszcze sprawdzić.

Offline Michał Góralski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6HDi 92KM
  • Miejscowość: Białystok
Re: Tylna wycieraczka
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 31, 2014, 11:08:41 »
Może być też zatarty mechanizm. W XP nie miałem takiego przypadku ale taki sam problem miałem we Fiacie Palio. Wystarczyło rozebrać i nasmarować.
Citroen Xsara Picasso 1.6HDi 92KM
Fiat Palio 1.2 75KM - 331 000 km

Offline Piotr Rzepkowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 239
  • Skąd: Łobez
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.8 16V 2008 manual
  • Miejscowość: Łobez
Re: Tylna wycieraczka
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2014, 00:59:38 »
Sprawdź najpierw czy dochodzi prąd. Najprościej tak: po włączeniu tylnej wycieraczki powinno być słychać wewnątrz samochodu włączający się co kilka, chyba 5 sekund, przekaźnik (wycieraczka działa w trybie czasowym). Jak go słychać to ściągnij tapicerkę tylnej klapy, odepnij wtyczkę od mechanizmu wycieraczki, weź zwykłą probówkę 12V, włącz tylną wycieraczkę i sprawdzaj kolejno przewody. Jeżeli robisz to sam to pomiaru dokonuj przez kilka sekund, bo prąd będzie tylko przez chwilę co parę sekund (wycieraczka działa w trybie czasowym). U mnie prąd był, więc rozebrałem mechanizm, ale nie był zatarty i wymieniłem na używkę (około 30-40zł). Jakbyś wymieniał mechanizm to (przynajmniej u mnie) był on mocowany na nitach, które musiałem rozwiercić i zastąpić śrubami, a do ściągnięcia ramienia wycieraczki musiałem użyć małego ściągacza do łożysk, bo rdza złapała i różne odrdzewiacze nie dawały rady.