Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)  (Przeczytany 12019 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

chlo

  • Gość
Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« dnia: Kwiecień 06, 2014, 14:13:37 »
Przedwczoraj odstawiłem odebrałem auto z serwisu. Oprócz naprawy zgłoszonej usterki, okazało się że po 10 tyś km (1 rok jazdy) w silniku ubyło około 3l oleju.
Wiadomym faktem jest, że silniki 1.8 lubią brać olej, ale aż tyle?
Drugą opcją jest wyciek, którego jak dotąd nie zauważyłem.

Proszę o skomentowanie bardziej doświadczonym posiadaczy auta powyższego faktu ubycie oleju.

Offline Piotr Chutnik

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 16v+LPG (2007r)
  • Miejscowość: Łódź
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2014, 16:06:27 »
Niestety, silniki 1,8 16v "lubią" olej. Podobnie miałem w Xantii i teraz również. Uszczelnienie silnika zmniejszyło nieco apetyt na olej. Czyli najpierw postaraj się uszczelnić silnik. A swoją drogą te 3 litry to niemal standard. Jedyna rada to jak w starych samochodach - należy co jakiś czas zerknąć na miarkę poziomu oleju w silniku.
z cytrynek były: ZX i Xantia 1,8 16v (oba z LPG); Xsara Picasso 1,8+lpg

Offline Krzysztof Wadik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Świebodzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V '02
  • Miejscowość: Świebodzin
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2014, 18:53:15 »
Mam 1.8 benz+LPG i gdy go kupiłem miał przejechane około 180 tys. km. Jeździł na Totalu 10W 40, zużycie było około 0,5-0,7 litra na 10 tys. km. Po zmianie oleju na Valvoline max life 10W40 praktycznie nie ma zużycia. Po wymianie jest max na bagnecie i przez 10 tys km spadnie o kilka milimetrów- ale nie do minimum. Obecnie mam przebieg ponad 230 tys. km, z czego grubo ponad 50 tys. na gazie i od wymiany do wymiany nie dolewam nic. Także może spróbuj zmienić olej.

chlo

  • Gość
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2014, 19:55:59 »
Widzę, że Klubowicz Piotr z Łodzi. Może podpowiesz z doświadczenia, gdzie warto serwisować albo gdzie sam serwisujesz XP w Łodzi?

Offline Pawel Dienwebel

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Poznan
  • Posiadany samochód: Bylo: Picasso 1.8 Exclusive/2003 (LPG Sequent24 BRC)<BR> Toyota Sienna 2007
  • Miejscowość: Poznan
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2014, 22:47:44 »
Total Q9000 - dolewam 5l na 20kkm - dodam, ze mi cieknie chyba z miski olejowej (na łączeniu)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 07, 2014, 10:19:45 »
Cytuj

Pawel Dienwebel napisał:
Total Q9000 - dolewam 5l na 20kkm - dodam, ze mi cieknie chyba z miski olejowej (na łączeniu)


No to niezły wynik.
To masz już wymieniony olej po tym przebiegu .

Dla mnie to jest niedopuszczalny wynik.
Pod opieką miałem 2 ople, fiacika, MB W124, obecnie 2 Cytryny, i w żadnym nigdy nie było większej dolewki 1l/10000-15000 km
Obecne 2,0 HDI interwał wymian ustawiłem na ok 12-15 tys. km- nie robię dolewek.
Od niespełna 3 miesięcy mam xantie 1,9 D i po uszczelnieniu jednego drobnego wycieku widzę, że dolewki będą niewielkie. Jeżeli trzeba będzie jej dolać więcej jak 1,5 l/ 10000 km- idzie do żyda, albo do remontu. :).

Próbowałeś wymiany po 10 000 tys km? Czy zużycie oleju masz jednakowe przez cały czas? Tzn po 10 tys. dolewasz mu już te 2l ?

Ja zauważyłem , ale przy silnikach w maszynach budowlanych, że te pracujące na zwiększonym interwale wymiany oleju kiedy zbliża się czas wymiany to mają większy apetyt na olej.
Interwał wydłużony do 500 mtg. Do przebiegu ok. 300 mtg- nie potrzebne żadne dolewki. w przedziale ok 300 mtg- 500 mtg trzeba dolać 1-2 l/ oleju.

chlo

  • Gość
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2014, 16:50:19 »
Trudno mi określić. To dopiero pierwsze przejechane tył autem 10kkm. Teraz będę kontrolować częściej poziom oleju, to będę mógł powiedzieć coś więcej.

chlo

  • Gość
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 30, 2014, 15:27:25 »
Odświeżam temat. W czerwcu, przed wyjazdem na wakacje Citroen wylądował u mechanika. Wymiana świec, filtra powietrza, sprawdzenie szczelności układów i ze względu na niepewność co do zużycia oleju, wymiana oleju i filtra oleju. Żadnego wycieku, wszędzie suchutko.

Miesiąc wcześniej wymiana cewki nastąpiła.

Po napełnieniu bagnet "brudny" trochę ponad połowę. Przejechałem trochę ponad 3tyś km, głównie po autostradach lub drogach krętych,górzystych, w wysokich temp. otoczenia. Zauważam, że poziom oleju spadł o połowę !!
Teraz jestem pewien, że to silnik tyle bierze. Na szczęście mam możliwość uzupełnienia oleju.

Jakie kroki poczynić po powrocie z wakacji? Takie zużycie to lekkie przegięcie.

Przy prędkościach powyżej 140km/h silnik generuje drżenia przenoszone do kabiny. A na biegu jałowym również te drżenia są odczuwane i to dość znacznie! Czy to może mieć ze sobą coś wspólnego?

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 31, 2014, 15:29:29 »
Cytuj

Robert Zdanowicz napisał:
Przy prędkościach powyżej 140km/h silnik generuje drżenia przenoszone do kabiny. .......

Te wibracje  na 99% to niewyważone koła
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Gachu

  • Gość
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 02, 2014, 11:14:21 »
co do oleju to masz 2 wyjścia - uszczelnienie silnika (pomoże na jakiś czas) albo pozbycie się problemu (sprzedaż). Tak jak wcześniej juz napisano w kilkuset innych postach dotyczących tego problemu jest to wada tych silników i można z tym żyć albo i nie

pafcio

  • Gość
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 03, 2014, 02:17:04 »
Te silniki brały olej i będą brać. Taki ich urok osobisty. Moja piła podobnie. Nie pomogło nic. A kasy trochę utopiłem na pozbycie się problemu. Rozwiązałem problem tak jak Bogdan napisał. Sprzedałem auto i kupiłem inny model pikmena ale w dieslu.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 04, 2014, 11:43:24 »
Można kupić także benzynę  1,6 16V - nie dolewam ani mililitra  na dystansie około 15 tys.km.
 :-)
Pozdrawiam! :-)  ;-)

chlo

  • Gość
Odp: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 18, 2015, 23:44:07 »
Wlałem modyfikator plus do silnika, nie jestem jeszcze na 100% pewny, ale od tamtej pory przynajmniej w miejskiej jeździe nie zanotowałem spadku poziomu oleju,a km już się przejechało.

Offline Krzysztof Dorynek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Stoke on Trent Wielka Brytania
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive/Peugeot 206 1,6 16v/Fiat scudo/Expert hdi(dw10cd)
  • Zainteresowania: naprawa komputerów,filmy sf
  • Miejscowość: Stoke on Trent Wielka Brytania
Odp: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 25, 2016, 00:09:46 »
odswieze trochę temat,z dawnych czasów jak pracowałem w hurtowni skody,stali klienci taksówkarze prosili o gruby molibden około 10 mikrometrow dodawali go do skrzyni i do 1,9 SDI co miały powyżej 500 tys km i po prostu spalały za duzo oleju,brali to non stop.a do silników o mniejszym przebiegu sprzedawaliśmy mix molibdenowy miedzy 0,5 a 10 mikrometrów a do silników o małym przebiegu 100-200 tys o średnicy 0,2-0,3 mikrometra.


testowane u mnie na skrzyni w skodzie 120 w skrzyni felicji 1,6 i w silniku,aktualnie od 50 tys w Peugeocie 206 we wspomaganiu skrzyni i silniku,we wspomaganiu pompa wyla i ciężko chodziło od 50 tys chodzi super cicho dobrze wspomaga wiec zrobiło swoje,co do skrzyni nie widzę żadnej różnicy bo chodziła spoko po prostu przy zmianie sprzęgła dodałem bo miałem na stanie 1 kg molibdenu,co do silnika jedynie wyciszyło go.


Polecam największy wybór ze stanów cala paleta wymiarowa jak i wagowa dwusiarczku molibdenu kolor szaro niebieski,jest tez dostępny z chin inna odmiana czarno grafitowa tylko duze opakowania i większe średnice wymiarowe ale za to sporo tańszy.
Skoda 120 89r w trakcie renowacji

Diagbox

Offline Andrzej Kulpa

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 393
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroemeryt - obecnie 19ty Citroen w stajni
  • Zainteresowania: moto-citro-zboczeniec
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 29, 2016, 12:34:55 »
Kolego z tym dwusiarczkiem molibdenu... czy zdajesz sobie sprawę po co dodaje się dwusiarczek molibdenu do smarów i silników? Nie proponuj czegoś o czym nie masz pojęcia? A co do silnika XP 1,8 16v ... taki jego urok i takie pasowania silnika... mi nie brał aż tyle (może masz już za duże luzy na pasowaniach) ale brał sporo ... mimo to uważam że to bardzo dobry silnik. Szczególnie pod LPG. A czy dolanie 1-2 litrów na 10tys-15tys za ok 30 zł to taki wielki koszt?
MAJK

Offline Krzysztof Dorynek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Stoke on Trent Wielka Brytania
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive/Peugeot 206 1,6 16v/Fiat scudo/Expert hdi(dw10cd)
  • Zainteresowania: naprawa komputerów,filmy sf
  • Miejscowość: Stoke on Trent Wielka Brytania
Odp: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 29, 2016, 18:23:56 »
Witam
dwusiarczek Molibdenu dodaje się do zmniejszenia tarcia silniku,w kopalniach węgla kamiennego stosuje się go do smarowania rolek taśmociągów i wszędzie tam gdzie nie można zastosować środków smarnych które wydzielają opary i groza samozapłonem.

zastosowanie także w przemyśle motoryzacyjnym jako dodatek do smarów i olejów lepszy zamiennik grafitu do przegubów homo kinetycznych,tak samo do olejów silnikowych i skrzyniowych zmniejsza zużycie oleju poprzez wejście molibdenu w rysy gadzi cylindrów ale głownie chodzi o panewki jako ze są z miększego stopu a molibden jest twardym pierwiastkiem i przy luzach molibden dostaje sie do panewek i w czasie pracy silnika robi powłokę o grubości paru mikrometrów.

może nie opisałem to poprawnie techniczne ale tak mi mniej więcej mówili moi serwisowi mechanicy,oraz jeden z moich stałych klientów profesor AGH w Krakowie który kupował dwusiarczek dla swoich studentów do badan o procentowym zastosowaniu tego dodatku do rożnych odmian olejów.
pozdrawiam.
Skoda 120 89r w trakcie renowacji

Diagbox

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Zużycie oleju w silniki (3l / 10tyś km)
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 29, 2016, 21:02:34 »
Teść ma c5 1.8 na oleju robi 15 -20 tys nic nie dolewa. Przebieg 230 tys