Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]  (Przeczytany 3573 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Zabłotny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Break 1,8 LPG 2003
  • Zainteresowania: podroże, dobra ksiażka
  • Miejscowość: Lublin
Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« dnia: Kwiecień 10, 2014, 12:19:00 »
Witam,
cewka i świece wymieniane, a autko dławi się jak przyśpieszam i obroty są poniżej 2 tys. (np. przy zmianie biegu na wyższy). Jak delikatniej cisne gaz to ok. Na benzynie mam wrażenie jakby  mniej odczuwalne to jest , ale to chyba tylko wrażenie bo jeżdze głównie na LPG
Jakieś rady?
cytryna z 2003 1,8 Pb+LPG
pzdr

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2014, 12:31:05 »
Możemy podpiąć lexie i popatrzeć czy coś wyjdzie.
Jak dużo jeździsz na LPG to może wina map ?

Offline Rafał Zabłotny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Break 1,8 LPG 2003
  • Zainteresowania: podroże, dobra ksiażka
  • Miejscowość: Lublin
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 10, 2014, 12:46:48 »
głównie na LPG, jakieś 3 tygodnie temu byłem na ustawieniu gazu, ale że to jest na benzynie też to gazownik tego nie zrobił,
pzdr

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 10, 2014, 14:37:43 »
Wtryskiwacz/cze mogą już niedomagać.

Offline Rafał Zabłotny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Break 1,8 LPG 2003
  • Zainteresowania: podroże, dobra ksiażka
  • Miejscowość: Lublin
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 10, 2014, 15:25:43 »
instalacje gazową (czyli wtryskiwacze też) wymieniałem 2 lata temu, ze starej tylko butla została,
Jeden z mechaników coś takiego powiedział:  przy obrotach pomiędzy 1 a 2 tys. potrzebuje więcej (mocy?) i wg niego coś z iskrą jest źle, no ale świece i cewka wymienione, co jeszcze trzeba sprawdzić ?

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 10, 2014, 15:47:52 »
2,0 benzyna miewa problemy z softem - pomaga adaptacja przepustnicy przez Lexię lub wgranie nowego sterownika silnika w ASO. Może Twoje 1,8 też cierpi na taką przypadłość?

sewcio1

  • Gość
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 10, 2014, 21:55:12 »
Witam , też tak mam, jak coś pomoże to napisz bo nie wiem co robić.

sewcio1

  • Gość
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 14, 2014, 19:02:15 »
Witam ponownie, a czy czytales o szklankach, podobno też powodują wlasnie takie żabkowanie oraz problemy z uruchomieniem rano pojazdu, gasniecie kilka sekund po zapaleniu silnika, dlawienie

Offline krzysztof dlugolecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: ostrów mazowiecka
  • Posiadany samochód: C5 mk2 1.8 C5 2011 2.0HDI 140
  • Miejscowość: ostrów mazowiecka
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 14, 2014, 19:35:35 »
witam
takie objawy miałem w Xanti silnik 2.0 i lpg .
padł mapsensor- po wymianie było ok

sewcio1

  • Gość
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 24, 2014, 22:18:11 »
Witam, czy problem dlawienia został zdiagnozowany?

Offline adam kowalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 3.0V6
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 25, 2014, 17:49:26 »
A jaką masz przerwę na świecach? Przy LPG zalecana jest 0,7 mm- nic nie kosztuje sprawdzić a może pomóc- wyczytane na forum LPG.

Offline Henryk Chyla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Lublin
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 25, 2014, 22:34:35 »
chyba mam To samo ..byłem dziś u mechanika podpiął po L..x..e i   zupełnie niejednoznaczna diagnoza ..p/podobnie CEWKA!! ale ale. może czujnik w przepust. a może skrzynia Auto. itd. itd. itd.  może.. może.. wszystko możliwe jest   a  wygląda to tak jak by czasie jazdy odcinało cos zapłon  silnik wpada w silne drgania ..albo jak by cos ciągnęło auto nagle do tyłu.. eeeech!! problem narasta !!! recepta na TO..zamienic cewke i zobaczyć   co się będzie działo!?   a jak NIE  no to dalej szukac po omacku!!!
GDZIE W LUBLINIE MOZNA OD REKI CEWKE KUPIC NP. JUTRO!

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 26, 2014, 08:04:58 »
Pewnie auto france ma na miejscu. Podjedź do mnie w niedziele to zobaczymy czy lexia na prawde nic nie chce powiedzieć.

Offline Artur Puźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 337
  • Skąd: Warszawa, Ząbki
  • Posiadany samochód: Były Xsara 1,6i SX; C5 II 1,8i SX. Jest C5 III 2,0 HDI Exclusive
  • Zainteresowania: Citroen, muzyka, zamki i takie tam rozne >:o)
  • Miejscowość: Warszawa, Ząbki
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 28, 2014, 23:34:53 »
Winą szarpania i falowania obrotów jest brudna przepustnica. Należy ją wyczyścić, podpiąć komputerek i za pół godziny gotowe...
Artur Puźniak
Były: Xsara 1,6i SX; C5 II 1,8i SX. Jest C5 III 2,0 HDI Exclusive
[email protected]
GG: 2448261

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 02, 2014, 15:43:34 »
Cytuj

Rafał Zabłotny napisał:
instalacje gazową (czyli wtryskiwacze też) wymieniałem 2 lata temu, ze starej tylko butla została,
Jeden z mechaników coś takiego powiedział:  przy obrotach pomiędzy 1 a 2 tys. potrzebuje więcej (mocy?) i wg niego coś z iskrą jest źle, no ale świece i cewka wymienione, co jeszcze trzeba sprawdzić ?

U mnie przepuszczał wtryskiwacz gazowy i właśnie taki ,,smród '' robił do czasu ,aż całkiem nie padł a wtedy to już nawet wolnych obrotów nie było.A trwało to w  sumie kilka ładnych  tyś km.Zmieniałem cewkę ,świecę itd itd Dodatkowo miałem taki objaw ,że kiedy włączałem klimę na postoju cyklicznie falowały obroty biegu jałowego jeśli przełączyłem na benzynę troczę się poprawiało lecz nie znikało całkiem.

Offline Rafał Zabłotny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Break 1,8 LPG 2003
  • Zainteresowania: podroże, dobra ksiażka
  • Miejscowość: Lublin
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 02, 2014, 18:41:46 »
Jest ok.
Zrobiłem tak jak kolega Artur napisał tj. wyczyściłem przepustnicę - faktycznie była brudna jakiś taki olejowy czarny osad wokół klapek i na ściankach. Nie zdejmowałem jej ale przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną klapki i w środku ile się dało palca włożyć :)  Dodatkowo odkręciłem mapsensor i też go umyłem.  Różnica jest - szarpania w zasadzie nie ma, a jak coś tam się zadławi to nie jest to tak odczuwalne jak było wcześniej, a może jestem przewrażliwiony po tych przejściach.
Dzięki za pomoc - kasy nie wydałem więc jutro przykupie trochę perełki i wypije za wasze zdrowie, szczególnie Artura :)
pzdr

sewcio1

  • Gość
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 03, 2014, 14:20:45 »
a czy zrobiłeś adaptację przepustnicy le**a.

Offline Rafał Zabłotny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Break 1,8 LPG 2003
  • Zainteresowania: podroże, dobra ksiażka
  • Miejscowość: Lublin
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 04, 2014, 14:00:48 »
adaptacji nie robiłem, odłączyłem aku, poczekałem z 15 minut i dobrałem się do przepustnicy, po przeczyszczeniu podłączyłem aku i po pół godzinie odpaliłem.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 04, 2014, 15:57:37 »
Cytuj

Rafał Zabłotny napisał:
adaptacji nie robiłem, odłączyłem aku, poczekałem z 15 minut i dobrałem się do przepustnicy, po przeczyszczeniu podłączyłem aku i po pół godzinie odpaliłem.


Wszystko zrobione w porządku,  ale jak są kłopoty z pracą silnika zalecana jest do wykonania adaptacja przepustnicy.

Offline Paweł Żurawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Złotoryja, Dęblin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk II
  • Zainteresowania: Motoryzacja, lotnictwo, sporty ekstremalne.
  • Miejscowość: Złotoryja, Dęblin
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 05, 2014, 23:15:24 »
W moim MKII 2.0 lpg też mam problem z szarpaniem i gaśnięciem. Zimą było dużo gorzej, po odpaleniu i ruszeniu wrzucałem "dwójkę" wciskałem gaz do podłogi i czekałem... Auto powoli się toczyło i dopiero po około 3-5 sek się zaczynało zbierać, a czasem gasło. O dziwo problem tylko na zimnym,a więc na benzynie. Teraz jak jest ciepło też dziwnie się zachowuje. Po odpaleniu obroty są ok wszystko równo i nic nie faluje ani się nie dusi... Mogę gaz wciskać delikatnie i wszystko jest ok obroty wracają i nic się nie dławi (nawet kilka minut w miejscu), jednak jak tylko próbuję ruszyć z miejsca i tylko sprzęglo załapie to silnik dusi się i gaśnie 1 raz. Po ponownym odpaleniu wszystko jest ok i jedzie bez problemu. Co może być tego przyczyną? Dziwi mnie że na benzynie tak się dzieje... Myślałem aby przy wymianie rozrządu przyjrzeć się szklankom, a teraz jeszcze chyba muszę sprawdzić przepustnicę.. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: Szarpnięcia, dławienie jak obroty poniżej 2 tys. [MkII]
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 06, 2014, 12:59:42 »
Paweł, u mnie było to samo, też myślałem, że szklanki, podobnie jak Rafał wyczyściłem przepustnicę, od razu lepiej. Z tym, że u mnie nie obeszło się bez adaptacji. Nie jestem jednak zadowolony w 100%, uważam, że taki nowoczesny silnik powinien szybciej gramolić się z niskich obrotów. Nie wiem czy nie podjadę w końcu do ASO na aktualizację sterownika silnika. W Peugeotach z tym motorem konieczność aktualizacji to standard (była chyba nawet akcja serwisowa).